Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 2014

Η Ποντιακή λύρα και ο πυρρίχιος χορός αποτέλεσαν την αφορμή για την εκδήλωση της Ένωσης Ποντίων Πιερίας

Η Ποντιακή λύρα και ο πυρρίχιος χορός αποτέλεσαν την αφορμή για την εκδήλωση της Ένωσης Ποντίων Πιερίας
Η Ποντιακή λύρα και ο πυρρίχιος χορός αποτέλεσαν την αφορμή για την εκδήλωση της Ένωσης Ποντίων Πιερίας

του Αλέξανδρου Σωματαρίδη

Με αφορμή και θέμα την ποντιακή λύρα και τον πυρρίχιο χορό κάλεσε ως ομιλητή τον Μουσικολόγο, Οργανολόγο και Μουσικό Ερευνητή Απολλώνιο Μιχάλη Καραβασίλη η Ένωση Ποντίων Πιερίας. Ωστόσο, η ομιλία του με θέμα: «Λύρα και Πυρρίχιος - Ενεργειακή θεραπευτική Μουσική των Ασκληπιείων», αποτέλεσε εισαγωγή στην θεωρία που συνδέει άρρηκτα τη μουσική και τις συχνότητες των ήχων με τη ζωή, τη δημιουργία και την σωστή και υγιή λειτουργία του ανθρώπινου οργανισμού.

Η ομιλία συγκέντρωσε σημαντικό αριθμό ακροατών, που στο τέλος συζήτησαν αρκετή ώρα με τον κ. Καραβασίλη, ενώ στο τέλος απόλαυσαν και ένα δείγμα των τραγουδιών που συνθέτει προσπαθώντας να ακολουθήσει τα πρότυπα ρυθμών με βαθιές ιστορικές ρίζες. Ο καλεσμένος εξήρε τη μουσικότητα το ρυθμό και την επίδραση του πυρρίχιου χορού, που πατά στην συχνότητα του συμπαντικού ήχου, αφυπνίζοντας και θεραπεύοντας.

Η Ποντιακή λύρα και ο πυρρίχιος χορός αποτέλεσαν την αφορμή για την εκδήλωση της Ένωσης Ποντίων Πιερίας

Η αρχή της ομιλίας βασίστηκε στην αρχή ότι «η μουσική είναι ζωή. Ο πρωταρχικός ήχος του σύμπαντος ενεργοποιήθηκε από τον αιθέρα και έδωσε ζωή. Οι συμπαντικές δυνάμεις, η έλξη και η άπωση φέρνουν κίνηση όπως αυτή που έχει η καρδιά». Στη συνέχεια, ανέλυσε τις συχνότητες του συμπαντικού ήχου και πως αυτές διαπερνούν και επηρεάζουν κάθε μορφή ζωής, αλλά και τους πλανήτες και εξήγησε ότι ο Πυθαγόρας ανέλυσε τη συμπαντική κλίμακα σε 9 μέρη, δίνοντας στους αριθμούς και την αντίστοιχη σημασιολογική ερμηνεία.

Σύμφωνα με τον κ. Καραβασίλη, κάθε πλανήτης στο σύμπαν παράγει μια νότα, με τη σολ να είναι αυτή του ήλιου και την ντο, του Δία, να είναι αυτή στην οποία «επιτυγχάνεται ο ολοκληρωτικός συντονισμός και ασκεί μεγάλη επίδραση στα ενεργειακά κέντρα (τσάκρας)». Επιστρέφοντας στο παρελθόν, αναφέρθηκε στο πρώτο μουσικό όργανο, την τρίχορδη λύρα του Ερμή που έπειτα την παρέδωσε στον Απόλλωνα ο οποίος πρόσθεσε άλλες τέσσερις χορδές.

Η Ποντιακή λύρα και ο πυρρίχιος χορός αποτέλεσαν την αφορμή για την εκδήλωση της Ένωσης Ποντίων Πιερίας

Στο σημείο αυτό στάθηκε στο πυθαγόρειο μονόχορδο, το οποίο έχει το ίδιο σχήμα με την ποντιακή λύρα. «Με αυτό έλυσε το πυθαγόρειο πρόβλημα ο Πυθαγόρας και τη συμπαντική αρμονία. Λύρες υπήρχαν σε όλες τις περιοχές της Ελλάδας, ωστόσο σε άλλα σχήματα. Η κρητική είναι της θάλασσας και υπήρχε και σε άλλα νησιά. Η λύρα απαγορεύτηκε ωστόσο στις περισσότερες περιοχές με την ποινή του θανάτου. Αυτά τα όργανα έχουν άμεση σύνδεση με το σύμπαν, ξυπνούν την μνήμη.

Ο ήχος και ο ρυθμός του πυρρίχιου έχει να κάνει με παλμό. Η λέξη προέρχεται από την ελλειπτική περιστροφή της αέναης φλόγας. Ο ήχος του ενεργοποιεί τη φωτιά της καρδιάς μας και της αιθεριακής ροής». Συνεχίζοντας, πρόσθεσε πως έχει το ρυθμό της συμπαντικής αρμονίας, είχε σκοπούς τελετουργικούς, εξέφραζε αυτοάμυνα, αποτελούσε προετοιμασία για πόλεμο.

Κλείνοντας την παρένθεση για τον πυρρίχιο, ο κ. Καραβασίλης εστίασε στην εναρμόνιση του κοσμικού ήχου και τον έλεγχο των θεραπευτικών συχνοτήτων, αναφερόμενος αρχικά στην ιστορία των αδελφών Αμφίων και Ζήθος, που λέγεται πως έχτισαν τα τείχη της Θήβας με τη λύρα, με τη χρήση της αντιβαρυτικής ιδιότητας και ακτινοβολίας των ηχητικών συχνοτήτων. «Μόνο το τοξάρι μπορεί να κρατήσει μια νότα όση ώρα θέλει και να σηκώσει και να μεταφέρει πράγματα με συχνότητα».

Η Ποντιακή λύρα και ο πυρρίχιος χορός αποτέλεσαν την αφορμή για την εκδήλωση της Ένωσης Ποντίων Πιερίας

Επόμενο παράδειγμα ήταν αυτό του Ασκληπιού και του Ερμή του Τρισμέγιστου, «οι οποίοι απομόνωσαν συχνότητες που βοηθούν την ίαση. Η 5η νότα, η συχνότητα 523 έχει φοβερά αποτελέσματα. Αυτά συνέβησαν πριν τον Κατακλυσμό. Μετά ήρθε ο Ορφέας, που με τη μουσική κυριάρχησε στον εγκέφαλο και το νευρικό σύστημα, έφερε ευφορία και ηρεμία, μια διαδικασία απόλυτης πληρότητας μέσα από τον συντονισμό με τον πρωταρχικό παλμό.

Η μεγάλη απαγόρευση του αρχαίου μουσικού τρόπου ξεκίνησε από το Μεσαίωνα. Οι ταλαντώσεις των νευρώνων δημιουργούν την αυξητική ορμόνη. Πλέον κουρδίζουμε στη συχνότητα 440, που απομονώνει και μικραίνει το κύτταρο. Έτσι, έχουμε σκληρύνσεις, αλτσχάιμερ, καρκίνους. Αντίστροφα, η συχνότητα 523 καθαρίζει, θεραπεύει, τη στιγμή που βομβαρδιζόμαστε από τη βλαβερή συχνότητα 440».

Το κλείσιμο της ομιλίας είχε, όπως αναφέρθηκε στην αρχή, μουσική και απαγγελία από του βήματος. Στο κομμάτι των ερωτήσεων-απαντήσεων δόθηκαν κάποιες επί μέρους πληροφορίες στο πως και πότε άλλαξε η συχνότητα που χρησιμοποιείται, αλλά και από ποιους επιβλήθηκε αυτή η αλλαγή.

Πηγή: Live In