Δευτέρα 30 Μαΐου 2016

"Παραιτήσεων συνέχεια" στο νέο ΔΣ της ΟΣΕΠΕ! (Ρεπορτάζ - Συνέντευξη)

"Παραιτήσεων συνέχεια" στο νέο ΔΣ της ΟΣΕΠΕ! (Ρεπορτάζ - Συνέντευξη)
"Παραιτήσεων συνέχεια" στο νέο ΔΣ της ΟΣΕΠΕ!

Μία ακόμα παραίτηση για το νέο ΔΣ της ΟΣΕΠΕ σημειώθηκε την Δευτέρα 23 Μαΐου 2016 στην ΟΣΕΠΕ. Αυτή τη φορά η παραίτηση αφορά το πρόσωπο του μέχρι πρότινος γραμματέα της ΟΣΕΠΕ, Αναστάσιου Σιδηρόπουλου. Τη θέση του στο ΔΣ παίρνει ο Γιάννης Μπουρσανίδης.

Καθήκοντα Γεν. Γραμματέα αναλαμβάνει προσωρινά ο Χρήστος Πεχλιβανίδης.

Να θυμίσουμε ότι λίγες μέρες μετά τη συγκρότηση σε σώμα του νέου ΔΣ είχαν παραιτηθεί τα μέλη: Ηλίας Μαυρίδης και Λευτέρης Εκουτσίδης.

Μιλήσαμε λοιπόν με τον Αναστάσιο Σιδηρόπουλο τόσο για την δική του παραίτηση όσο και για τις τελευταίες εξελίξεις στην ΟΣΕΠΕ και τον Ποντιακό χώρο.

Παρουσιάζοντας τους καλεσμένους
 στο 34 Φεστιβάλ της ΟΣΕΠΕ
κ. Σιδηρόπουλε, το νέο ΔΣ προέκυψε από ένα συνέδριο στο οποίο δεν έλειψαν οι συγκρούσεις και οι έντονες αντιπαραθέσεις. Ακολούθησαν 3 παραιτήσεις μέχρι στιγμής. Θεωρείτε ότι θα καταφέρει να ολοκληρώσει τη θητεία του; 

Το νέο Δ.Σ. της Ο.Σ.Ε.Π.Ε. προέκυψε μέσα από δημοκρατικές αλλά και αντιπροσωπευτικές διαδικασίες στις οποίες όπως γίνεται σε όλα τα συνέδρια υπήρξαν διαφορετικές και αντικρουόμενες απόψεις, που εγώ βρίσκω ιδιαίτερα υγιές. Αυτές οι απόψεις, όπως κι εσύ καλά γνωρίζεις, υπερασπίζονται κάποιες φορές με πάθος και πείσμα. Σε καμία περίπτωση όμως δεν αλλάζουν το χαρακτήρα των συνεδρίων μας.

Ας ξεκινήσουμε με τις τελευταίες εξελίξεις στο νέο ΔΣ της ΟΣΕΠΕ. Δεν πρόλαβε να κλείσει 2 μήνες και είχαμε 3 παραιτήσεις με το "καλημέρα". Μία εξ αυτών και η δική σας. Και μάλιστα για δεύτερη συνεχή φορά και από την ίδια θέση, αυτή του Γεν. Γραμματέα. Γιατί, τι συνέβη;

Είναι αλήθεια ότι και στο προηγούμενο Δ.Σ., όπου μετά την εκλογή μου στο Δ.Σ. κατείχα τη θέση του Γ.Γ. έξι μήνες περίπου πριν τη λήξη της θητείας μας, υπέβαλα την παραίτησή μου. Όπως έκανα και τώρα. Δύο μήνες μετά την συγκρότησή μας σε σώμα, υπέβαλα και πάλι την παραίτηση μου. 

Για να μην παρεξηγηθώ θα πρέπει να διευκρινίσω ότι δεν είναι δυνατόν κάποιος να αγωνίζεται για χρόνια να προωθήσει τις θέσεις μας για τα ποντιακά θέματα, να κάνει αγώνα κοντά και μαζί με τα σωματεία, τα Δ.Σ. και τα μέλη τους, να τους ενημερώνει σχετικά με την πορεία των ποντιακών θεμάτων και να αγωνίζεται για να επανεκλεγεί στο Δ.Σ., στη συνέχεια να μπορεί να παραιτείται αναιτίως ή για να ένα καπρίτσιο.

Οι λόγοι παραίτησης μου έχουν οργανωτική και ιδεολογική αφετηρία. Διαπίστωσα ότι οι δίκες μου αρχές, όπως για Δημοκρατία, πολυφωνία, ελεύθερη έκφραση ιδεών, συνεχή και άμεση επικοινωνία με την βάση του φορέα μας, με τις επιτροπές των κρατιδίων που συστάθηκαν για να προωθήσουν το ζήτημα της διεθνοποίησης και αναγνώρισης της γενοκτονίας, καθώς και την επιτροπή της ίδιας της Ομοσπονδίας για το θέμα αυτό, βρίσκονται σε αντίθεση με τις θέσεις άλλων μελών του Δ.Σ.

Θεωρώντας λοιπόν σημαντικότερη την εύρυθμη λειτουργία της Ομοσπονδίας μας, από την επιβολή των θέσεών μου και την όποια προσωπική δικαίωση, παραιτήθηκα όχι μόνον από την θέση του Γ.Γ., αλλά και από μέλος του Δ.Σ., θέλοντας έτσι να διευκολύνω τον πρόεδρο και τα άλλα μέλη, για το καλό της ομοσπονδίας να εφαρμόσουν την πολιτική τους με τον τρόπο που αυτοί επέλεξαν. Ασφαλώς μετά την ολοκλήρωση της θητείας του και τα πεπραγμένα του Δ.Σ. όλοι θα κριθούμε από τη βάση και τα σωματεία μέλη μας για τις επιλογές, τις δράσεις και την αποτελεσματικότητα μας.

Η νεολαία της ΟΣΕΠΕ ανέδειξε νέο ΔΣ και αυτή. Συνεχίζει με την ίδια δυναμική που μας έχει συνηθίσει. Μήπως οι νέοι πρέπει να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους; 

Το νέο Δ.Σ. της ΟΣΕΠΕ το εξέλεξαν οι σύνεδροι, μεταξύ των οποίων υπήρχαν και πολλοί σύνεδροι που προέρχονται από τους νεολαίους των σωματείων μας. Θεωρώ εξαιρετικά θετικό ότι νέοι τρίτης και τέταρτης γενιάς, παρόλο που ζουν εκτός της μητροπολιτικής Ελλάδας, κρατούν ζωντανή την ταυτότητα της καταγωγής τους, αλλά και την ιδιαίτερη πολιτιστική τους κληρονομιά, που οι γονείς αρχικά και στην συνέχεια οι σύλλογοι τους εμφύσησαν και τους μεταλαμπάδευσαν με αποτέλεσμα εκτός από την μαζική και επιτυχημένη συμμετοχή τους στα χορευτικά και τα άλλα δρώμενα των συλλόγων τους, να εμπλέκονται τώρα και στις διαδικασίες που αφορούν οργανωτικά θέματα σε πρωτοβάθμιο και δευτεροβάθμιο επίπεδο.

Ασφαλώς και αυτή την εμπλοκή τους πρέπει οι παλαιότεροι όχι μόνον να την επιδιώκουμε αλλά και να την ενισχύουμε, αν πράγματι θέλουμε να διατηρηθεί ζωντανή η ιστορία και ο πολιτισμός των προγόνων μας, όχι μόνον στην Ελλάδα και στη Διασπορά, αλλά και στα χώματα και τις περιοχές του ιστορικού Πόντου που τόσο βίαια διακόπηκε με την Γενοκτονία που υπέστησαν και στην συνέχεια την υπογραφή της συνθήκης της Λωζάνης, για να υπάρξει συνέχεια για όλα αυτά που οι δικοί μας αγωνίστηκαν για έναν αιώνα να κρατήσουν ζωντανά.

Πρέπει να τους δοθούν κατάλληλο έδαφος και ελευθερίες να πάρουν πρωτοβουλίες. Να δημιουργηθεί το θεσμικό πλαίσιο βάσει του οποίου και αυτοί θα απολογούνται όπως πράττουν τα Δ.Σ. Δεν είναι δυνατόν σήμερα που οι νέοι χειρίζονται τη γλώσσα και την τεχνολογία πολύ καλύτερα από τις προηγούμενες γενιές να αντιμετωπίζονται ως υπάλληλοι.

Πιστεύω πολύ στους σημερινούς νεολαίους. Στην προηγούμενη μου θητεία ως Γ.Γ. είχα την τιμή να συντάξω το καταστατικό το οποίο έλαβε την συγκατάθεση όλων των μελών του Δ.Σ. για να κατατεθεί στο έκτακτο συνέδριο του 2014 προς έγκριση. Βάσει αυτού η οργανωμένη νεολαία θα λάμβανε μια θέση στο Δ.Σ. Βέβαια, όπως γνωρίζεις, το συνέδριο αυτό δεν πραγματοποιήθηκε λόγω έλλειψης απαρτίας. 

Συμμετείχατε, και θεσμικά αλλά και οργανωτικά στην συνάντηση που πραγματοποιήθηκε τον Ιανουάριο του 2015 στην Γερμανία με όλες τις ομοσπονδίες του Απόδημου Ποντιακού Ελληνισμού. Δεν είδαμε να υπάρχει κάποια συνέχεια μετά από αυτό όμως.

Πράγματι η συνάντηση του Ιανουαρίου του 2015 ήταν πρωτοβουλία της ΟΣΕΠΕ.

Η δεύτερη παγκόσμια συνδιάσκεψη νεολαίας που πραγματοποιήθηκε το 2015 στη Θεσσαλονίκη με πρόταση της ΟΣΕΠΕ είναι αποτέλεσμα αυτής της συνάντησης.

Πάρθηκαν σημαντικές αποφάσεις ως προς την έκφραση του οργανωμένου ποντιακού χώρου σε παγκόσμιο επίπεδο. Θεωρώ πως ήταν ένα σημαντικό βήμα για την υλοποίηση κοινών στόχων.

Σίγουρα πρέπει να υπάρξει συνέχεια, με το χαρακτήρα  της πρώτης πάντα, όπου η ΟΣΕΠΕ δεν θα είναι απλός παρατηρητής, αλλά εγγυητής της ενότητας. Βέβαια ο καθένας την ενότητα την αντιλαμβάνεται διαφορετικά. Είναι εύκολο να λες, "όλοι μαζί και να λαϊκίζεις ποντάροντας στο συναισθηματισμό και την άγνοια. Ξεχνάμε ότι κι ο Χίτλερ όλοι μαζί έλεγε. Δεν κάνω συσχετισμό, απλά λέω ότι αν οι λέξεις και οι ορολογίες που χρησιμοποιούμε δε βγαίνουν από την ψυχή, αλλά από το στόμα μονάχα, χάνουν το νόημα τους, αυτοκτονούν.

Σήμερα χρειάζεται μια νέα πρωτοβουλία της ΟΣΕΠΕ να προσκαλέσει όλους τους δευτεροβάθμιους και τριτοβάθμιους φορείς σε μια προσπάθεια τουλάχιστον δημιουργίας ενός βιώσιμου παγκόσμιου τριτοβαθμίου οργάνου, με την προϋπόθεση να συμφωνηθούν πρωτύτερα και να τηρηθούν σειρά  αρχών για την συγκρότηση του.

Είναι γνωστό ότι σήμερα ΠΑΣΠΕ και ΔΙΣΥΠΕ εκφράζουν μόνον μέρος του οργανωμένου χώρου, και παρόλα αυτά κάποιοι επιχειρούν στο όνομα οργάνων σφραγίδας να εμφανίζονται ότι δήθεν εκπροσωπούν το σύνολο των 13, νομίζω, Ποντιακών ομοσπονδιών που υπάρχουν και λειτουργούν νομίμως σε όλο τον κόσμο.

Το Ποντιακό ζήτημα βρίσκεται σε ένα τέλμα τον τελευταίο καιρό, στερείται ιδεολογικής στόχευσης θα έλεγα. Πως βλέπετε τη συνέχεια;

Είναι αλήθεια ότι το Ποντιακό ζήτημα με ότι εννοεί ο καθένας μας με αυτό τον όρο, μετά και τα πέντε Παγκόσμια ποντιακά συνέδρια, που ολοκληρώθηκαν νομίζω το 2001, με τα οποία καθοριζόταν και ο προσανατολισμός των σωματείων και των ομοσπονδιών, τα τελευταία χρόνια παρά την έξαρση που παρουσιάζει με την πραγματοποίηση σειράς εκδηλώσεων, κυρίως μουσικοχορευτικών ,δεν κατάφερε να έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα. 

Θεωρώ ότι αυτό συμβαίνει λόγο της έλλειψης καθαρού και ενιαίου ιδεολογικού προσανατολισμού, αλλά και λόγω της πολυδιάσπασης και του κατακερματισμού που έγινε μετά το 2005 στον Ελλαδικό χώρο.

Όπου τα ποντιακά θέματα πλέον γίνονται υπόθεση των προέδρων που κατευθύνουν τους φορείς που εκπροσωπούν στην κατεύθυνση που οι ίδιοι θεωρούν ότι πρέπει να κινηθούν. Προσωπικές αντιπαραθέσεις, συκοφάντηση προσώπων και φορέων, ακόμη και αυτού του συμβόλου του Ποντιακού Ελληνισμού της Παναγίας Σουμελά. Ενέργειες που φέρνουν το διχασμό και πολλές φορές το μίσος ανάμεσα σε φορείς και πρόσωπα.

Για δες λίγο, έχουμε το μοναδικό φαινόμενο χωριστών εκδηλώσεων για τα ίδια θέματα, όπως της τιμής Μνήμης στην Γενοκτονία στην Θεσσαλονίκη, την ίδια μέρα, στον ίδιο τόπο. Πως θέλουμε τότε να μας πάρουν στα σοβαρά οι πολιτικές ηγεσίες και όσους πολλές φορές καταγγέλλουμε για την αδιαφορία τους, για τα θέματά μας.

Πιστεύω ότι πρέπει η ΟΣΕΠΕ να προχωρήσει άμεσα σε πραγματοποίηση ενός συνεδρίου που θα βάλει το οργανωτικό και ιδεολογικό στίγμα της νέας εποχής, να συγκρουστεί με τις παθογένειες της, να επαναπροσδιορίσει τις αρχές και τις αξίες τις, να διαπραγματευτεί με τον κακό της εαυτό και να τον αποβάλλει, να χαράξει πολιτικές και στρατηγικές νίκης συνόλου κι όχι προσώπων και στη συνέχεια να προχωρήσει και στην τροποποίηση του υπάρχοντος καταστατικού μας.

Οι άλλοι δευτεροβάθμιοι φορείς είναι καλό να μην επιτρέπουν σε κανέναν να τους χρησιμοποιεί ερήμην τους, αλλά να πάρουν πρωτοβουλίες να πιέσουν τις ηγεσίες δευτεροβάθμιων και τριτοβάθμιων οργάνων στον Ελλαδικό χώρο, να προχωρήσουν επιτέλους στην ενοποίηση του χώρου. Γιατί όσο παραμένουμε πολυδιασπασμένοι προσφέρουμε κακές υπηρεσίες στους συμπατριώτες μας που μας εμπιστεύτηκαν και μας τίμησαν με την ψήφο τους.

Η προσπάθεια αυτή πιστεύω πρέπει να γίνει άμεσα από τους εκπροσώπους όλων των φορέων με συμμετοχή της βάσης και όχι να επιχειρείται να επιβληθεί αυτό από τα πάνω και με άλλα κριτήρια, οικονομικά, πολιτικά, κλπ.

Ο Ποντιακός χώρος δεν χρειάζεται σωτήρες και στρατηγούς, εργάτες και αγνούς πατριώτες χρειάζεται.

Και πίστεψε με γνώρισα πολλούς κι από όλον τον κόσμο που πιστεύουν στις αρχές και τις αξίες μας όπως αυτές διαχρονικά διαμορφώθηκαν από τους προγόνους, τους παππούδες και τους γονείς μας και κράτησαν ζωντανή την ταυτότητα και την μνήμη μας.
  
Ένας λαός με τόσα Μνημεία, με αμέτρητα Ιστορικά και Θρησκευτικά σύμβολα και με 353000 άταφους νεκρούς δεν έχει ανάγκη από ηγέτες και αρχηγούς. Από συλλογικότητα έχει ανάγκη. Από αξιοκρατία και Δημοκρατία.