Παρασκευή 29 Ιουλίου 2016

Πρέπει να μιλήσουμε χωρίς να λογαριάζουμε αν θα στενοχωρήσουμε φίλους ή θα ερεθίσουμε εχθρούς

Πρέπει να μιλήσουμε χωρίς να λογαριάζουμε αν θα στενοχωρήσουμε φίλους ή θα ερεθίσουμε εχθρούς
Πρέπει να μιλήσουμε χωρίς να λογαριάζουμε αν θα στενοχωρήσουμε φίλους ή θα ερεθίσουμε εχθρούς

Του Γιάννη Αποστολίδη
Προέδρου της Ευξείνου Λέσχης Θεσσαλονίκης
                                 ---------------------------
Μεσαίωνας. Καίγανε τον τσέχο κληρικό και φιλόσοφο Ιωάννη Ούσιο, και εκείνος βλέποντας κάποια γριούλα ν’ αποθέτει και αυτή τα ξύλα της στην πυρά, αναφώνησε: O sancta simplicitas! Ω, θεία αφέλεια …

Ω, θεία αφέλεια και της ΔΙ.ΣΥ.Π.Ε.! Καλεί ΟΛΕΣ τις ομοσπονδίες σε συνάντηση και συζήτηση «με ανοιχτή καρδιά και καθαρά χέρια … πνεύμα αμοιβαίας εμπιστοσύνης και κατανόησης … με αγάπη …(αφού) πάρα πολλά μας ενώνουν και ελάχιστα μας χωρίζουν». Όμορφος κόσμος, ηθικός, αγγελικά πλασμένος - και αφελής.

Προσωπικά έχω άλλη, πονεμένη εικόνα του οργανωμένου ποντιακού χώρου. Όπου και να τον κοιτάξεις, σε πληγώνει. Τερώ τον Θόδωρον, πονώ την νύφεν, τερώ την νύφεν, πονώ τον Θόδωρον...

Έχουμε και (κ)λέμε:

Πρώτο
Η Διεθνής Συνομοσπονδία Ποντίων Ελλήνων (ΔΙ.ΣΥ.Π.Ε.) συγκαλεί στις 6 Αυγούστου Παγκόσμιο Συνέδριο για την τροποποίηση του καταστατικού της ώστε να καταστεί δυνατή η είσοδος της μέχρι χθες δικαίως αποδιοπομπαίας Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ποντίων Ελλήνων (ΠΟΠΣ). Αλλά η ίδια η ΠΟΠΣ φαίνεται ακατάδεκτη και μποϊκοτάρει το άνοιγμα. Ήδη νεκρανάστησε το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ποντιακού Ελληνισμού (ΠΑΣΠΕ), φορέα που ελέγχεται, όπως και η ίδια η ΠΟΠΣ, από το Σωματείο Παναγία Σουμελά. Το ΠΑΣΠΕ, ενόψει εξελίξεων στον ευρύτερο ποντιακό χώρο, συνέστησε μια «Διοικούσα Επιτροπή» (προσέξτε, όχι Διοικητικό Συμβούλιο, όπως προβλέπει το καταστατικό του - και αυτό είναι μια λεπτομέρεια στην οποία ασφαλώς θα κρύβεται κάποιος διάβολος …) με πρόεδρο τον κ Χαράλαμπο Αποστολίδη, δικηγόρο, υπερήφανο συντάκτη του νέου (2005), φασιστικού καταστατικού του Σωματείου Παναγία Σουμελά. Το καταστατικό αυτό προβλέπει ότι η εγγραφή στο σωματείο προϋποθέτει να φέρει η αίτηση του υποψήφιου την υπογραφή δύο μελών του Διοικητικού Συμβουλίου, δηλαδή δύο ραβδούχων της Τανιμανιδικής εξουσίας, και να μείνει ο (επ)αιτών εγγραφή τρία χρόνια δόκιμο μέλος πριν καταστεί τακτικό μέλος και αποκτήσει δικαίωμα ψήφου και εκλογής, δηλαδή να κοψομεσιάζεται επί τρία χρόνια προσκυνώντας με εδαφιαίες υποκλίσεις τον κ. Γιώργο Τανιμανίδη. Και ο Χαράλαμπος Αποστολίδης, δημοκράτης ο ίδιος αλλά από τη γραφίδα του έσταξε δυστυχώς το φασιστικό κατράμι πάνω στο κάποτε αγνό δημοκρατικό καταστατικό της Παναγίας Σουμελά, αναγορεύτηκε πρόεδρος του  ΠΑΣΠΕ, με Γενικό Γραμματέα τον κ Στέφανο Τανιμανίδη, τον Στεφανίτσο - διαχρονική αξία …

Δεύτερο
Έχει κάποια ευπρόσωπη νομική υπόσταση η Παγκόσμια Συντονιστική Επιτροπή Ποντιακής Νεολαίας(ΠΑΣΕΠΟΝ); Βγάζει διαγγέλματα, μιλά εξ ονόματος της απανταχού ποντιακής νεολαίας … Πρόσφατα βρέθηκε και στη Βουλή – η Πολιτεία ανοίγει με ασύγγνωστη ελαφρότητα τα σαλόνια της ακόμη και σε αμφίβολης οντολογικής αρτιότητας φορείς. Όμως οργανωμένος ποντιακός χώρος και όλοι μας, με πρώτο τον αγνό κ. Ιβάν Σαββίδη, που στηρίζει οικονομικά, οφείλουμε μέγιστη προσοχή για την ΠΑΣΕΠΟΝ, που πρέπει ταχύτατα να συναρθρωθεί θεσμικά με την ΔΙ.ΣΥ.Π.Ε., αλλιώς μπορεί και να εξελιχθεί σε «παράλληλη δομή» - και δεν επιτρέπεται εμείς, συντοπίτες του Προμηθέα, να χτυπούμε αύριο το κεφάλι μας ως Επιμηθείς … 

Τρίτο
Ο Γιώργος Τανιμανίδης έκανε το Σωματείο Παναγία Σουμελά φέουδό του και το κατοχύρωσε με φασιστικό καταστατικό. Και αντί ο οργανωμένος χώρος να αποβάλλει το θεσμικό μίασμα, το άφησε να επεκταθεί και στο Προσκύνημα Παναγία Σουμελά. Ήδη με το νέο Κανονισμό του Προσκυνήματος την πλειοψηφία της Επιτροπής Διοίκησης την διορίζει το Σωματείο Παναγία Σουμελά. Και δεδομένου ότι το Προσκύνημα το έχουν ήδη καταστήσει, με το νέο Κανονισμό, νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου, μπορεί αύριο μεθαύριο να δούμε το ιερότερο Σύμβολό μας να γίνεται άντρο εγκληματικής διαφθοράς. Διότι με δεδομένη τη νομική διαπλοκή και τη φύση των καθεστώτων του Σωματείου και του Προσκυνήματος, καθίσταται άνετη η κατάληψή τους από διαφθορείς και διεφθαρμένους.

Τέταρτο
Ο Μητροπολίτης Παντελεήμων  της Βέροιας είναι ο  στυλοβάτης του ανόσιου καθεστώτος στο Προσκύνημα  Παναγία Σουμελά. Αυτός εισηγήθηκε και τον νέο Κανονισμό Διοίκησης στην Ιερά Σύνοδο. Αν είχε συναίσθηση σε ποιο έγκλημα συνεργεί, θα μαστιγώνονταν ανελέητα «τη μάστιγι της αγάπης, ότι εις την αγάπην έπταισεν», όπως λέει ο Άγιος Ισαάκ ο Σύρος. Πρέπει να πάρει ισχυρό και έμπρακτο μήνυμα ότι ενάμισι εκατομμύριο Πόντιοι δεν ανεχόμαστε πλέον τον οποιονδήποτε Παντελεήμονα να προκαθορίζει, αυτός σε έσχατη ανάλυση, τις τύχες του οργανωμένου ποντιακού χώρου, κουμαντάροντας , μαζί με τον Γιώργο Τανιμανίδη, το Προσκύνημα Παναγία Σουμελά. Αν ο Παντελεήμονας δεν συνέλθει έγκαιρα ή δεν τον συνεφέρουμε, θα είμαστε και εκείνος και εμείς ανάξιοι της Παναγίας μας, τέλος!  

Πέμπτο
Η ΠΟΕ είναι χώρος δημοκρατίας και σοβαρότητας, παρά την εκτροπή της από τη δεύτερη σε κάποιες, σπάνιες ευτυχώς, περιπτώσεις, κυρίως με κάποιες απαράδεκτες και επιβλαβείς δηλώσεις – τη ματιάσαμε, φαίνεται, όλοι μας για την εποχή που άφησε ο πρώην Γ.Γ. Κώστας Γαβρίδης, οπότε όλα ήταν άκρως επιμελημένα. Δυστυχώς όμως, υποτιμώντας, η ΠΟΕ, την αντιδραστική οικογενειοκρατία στην Παναγία Σουμελά (η οποία οικογενειοκρατία είναι κούφια και αδύναμη αλλά αναπληρώνει την αδυναμία της με την πανουργία) δεν μπόρεσε να εξαλείψει την εικόνα του διχασμού που παρουσιάζει στην κοινωνία μας ο οργανωμένος ποντιακός χώρος, με οδυνηρές συνέπειες για τον χώρο αλλά και για το ίδιο το έθνος, διότι έτσι καταδικάζεται σε ουσιαστική ατροφία μια δύναμη, η ποντιακή, που τώρα μάλιστα που όλες οι εθνικές δυνάμεις κάμπτονται, θα μπορούσε να αποδειχθεί εξόχως εθνωφελής. 

Έκτο
Η Πολιτεία μας περιφρονεί. Πρώτον, διώχνει και αυτήν την πενιχρή παρουσία της ιστορίας μας στη σχολική διδασκαλία. Δεύτερο, διατηρεί (με δυσφορία πλέον, είναι αλήθεια) το φασιστικό καθεστώς διοίκησης της Παναγίας Σουμελά, εν αντιθέσει μάλιστα προς τη απόλυτη δημοκρατία και ευρυθμία με την οποία φιλοδώρησε, με νόμο, το μόνο ισότιμο Προσκύνημα της Παναγίας της Τήνου. Τρίτον, αδιαφορεί, όταν δεν εμποδίζει, την διεθνή αναγνώριση της Γενοκτονίας. Τέταρτο, στέρησε ανάλγητα την μικρή σύνταξη από τους γέρους και τις γριές μας από την πρώην ΕΣΣΔ και τους καταδίκασε σε εξοντωτική ένδεια.                                

Τι φταίει;                    

Η ρίζα του κακού είναι το απεχθές φασιστικό – οικονειοκρατικό καθεστώς στο Σωματείο και στο Προσκύνημα Παναγία Σουμελά. Αυτό προκαλεί κάθε κακοδαιμονία μας. Όπως είπα, είναι μια κούφια και προ πολλού ανύπαρκτη δύναμη που όμως είχε τον τρόπο να εμφανίζεται ως θηριώδης. Από συζητήσεις που είχα τον τελευταίο καιρό με ανθρώπους που θεωρούνταν πυλώνες αυτού του καθεστώτος, έχω την βέβαιη πεποίθηση ότι και η Πολιτεία και η ηγεσία της Εκκλησίας με ανακούφιση θα έβλεπαν την απαλλαγή από την οικογενειοκρατία, που εκθέτει και τις ίδιες. Αυτό εξαρτάται από εμάς, από τον οργανωμένο χώρο, από την μεθοδική, άκρας νομιμότητας αλλά και αποφασιστική δράση. Ξέρω ότι στη ΔΙ.ΣΥ.Π.Ε. θλίβονται πάρα πολύ που δεν μπόρεσαν να εξαλείψουν την εικόνα του διχασμού που παρουσιάζει ο ποντιακός χώρος. Αλλά το πολύ της θλίψεως γεννά παραφροσύνη. Και θα είναι παραφροσύνη το να επιτρέψουμε στην οικογενειοκρατία να εισδύσει προβατόσχημη, ως ΠΟΠΣ, στην ΔΙ.ΣΥ.Π.Ε. Θέλουν ενότητα; Ας συγχωνευτούν οι πάντες σε ένα φορέα, καταρχήν στην δημοκρατική και ανοιχτή σε όλους ΠΟΕ. Το να υπάρχει όμως η ΠΟΠΣ ως αυτόνομη οργάνωση μέσα στη ΔΙ.ΣΥ.Π.Ε. δεν θα σημάνει τίποτε άλλο παρά μόνο νέο πεδίο δόξης λαμπρό για την οικογενειοκρατία.

Και κάτι ακόμα: Πρέπει επιτέλους να μιλήσουμε χωρίς να λογαριάζουμε αν θα στενοχωρήσουμε φίλους ή θα ερεθίσουμε εχθρούς. Αυτά.