Δευτέρα 18 Αυγούστου 2014

Παναγιώτης Συμεωνίδης | Ο Αργυρουπολίτης εκ Πόντου, πρώτος καθηγητής Ορθοπεδικής στη Βόρεια Ελλάδα


Ο Πρόεδρος της Ιατρικής Σχολής Α.Π.Θ., Παν. Συμεωνίδης και μέλη της στα Γρεβενά και Κοζάνη στο σεισμό του 1995.
Ο Πρόεδρος της Ιατρικής Σχολής Α.Π.Θ., Παν. Συμεωνίδης και μέλη της στα Γρεβενά και Κοζάνη στο σεισμό του 1995.

Ως ευεργέτης του τόπου του, στον οποίο συνεισέφερε επιστημονικά, κοινωνικά και πνευματικά, έχει χαραχτεί στη μνήμη των κατοίκων της Πτολεμαΐδας, ο Παναγιώτης Συμεωνίδης, ο πρώτος καθηγητής Ορθοπεδικής στη Βόρεια Ελλάδα και ομότιμος της Ιατρικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ).

Ο Π. Συμεωνίδης έφυγε το 2010, σε ηλικία 81 ετών, αφήνοντας πίσω του πλούσιο επιστημονικό έργο, τόσο ως διευθυντής της πρώτης πανεπιστημιακής Ορθοπεδικής Κλινικής, που εγκαταστάθηκε στο Νοσοκομείο «Γ. Παπανικολάου», όσο και ως πρόεδρος της Ιατρικής Σχολής του ΑΠΘ. Άλλωστε, το 2001 έτυχε της υψίστης τιμής να εκλεγεί αντεπιστέλλον μέλος της Ακαδημίας Αθηνών.

Ο δήμος Πτολεμαϊδας, θέλοντας να τον τιμήσει «εν ζωή», το 2009 να προβεί στην έκδοση βιβλίου για τη ζωή, το έργο και την προσφορά του, στον τόπο καταγωγής του (Άρδασα), αλλά και απέναντι στους συνανθρώπους του. Η συγγραφή του ανατέθηκε στον διακεκριμένο συμπολίτη και συμμαθητή του, φιλόλογο Παναγιώτη Λιβεριάδη.

Ο Αθλητής Γιώτης Συμεωνίδης, στο μέσον, με τους συναθλητές του,  Πουλασουχίδη Γιώργο, Βελονίδη Παναγιώτη, Σταυριανίδη Βασίλη, από την Ασβεστόπετρα  και Θεοδωρίδης Σταύρος, που συμμετείχαν και διακρίθηκαν στους αγώνες στίβου Βορειοδυτικής Μακεδονίας στην Καστοριά το 1947.
Ο Αθλητής Γιώτης Συμεωνίδης, στο μέσον, με τους συναθλητές του,  Πουλασουχίδη Γιώργο, Βελονίδη Παναγιώτη, Σταυριανίδη Βασίλη, από την Ασβεστόπετρα  και Θεοδωρίδης Σταύρος, που συμμετείχαν και διακρίθηκαν στους αγώνες στίβου Βορειοδυτικής Μακεδονίας στην Καστοριά το 1947.

Ο κ. Λιβεριάδης, φώτισε την προσωπικότητα του Π. Συμεωνίδη ως επιστήμονα, αλλά κυρίως ως ανθρώπου, που ένιωθε πάντα την υποχρέωση να βοηθά τους συνανθρώπους του. «Δεν σταματούσε πουθενά και δεν ξεκουραζόταν. Ήταν φιλόδοξος, με την καλή έννοια, ανήσυχος και είχε βαθιά συναίσθηση ευθύνης να φροντίζει τους συνανθρώπους του και να ενισχύει το καλό» δήλωσε.

Προερχόταν από πολυμελή οικογένεια (πέντε αδέλφια) προσφύγων από τον Πόντο, που εγκαταστάθηκε στο χωριό Άρδασα και ασχολήθηκε αρχικά με γεωργικές εργασίες. Σύντομα και χάρη στις ενέργειες του πατέρα του, τα μέλη της οικογένειας κατάφεραν να εγκαταλείψουν το χωριό και να εγκατασταθούν στην Πτολεμαϊδα, όπου ο πατέρας του ασχολήθηκε με το εμπόριο και έτσι ο Π. Συμεωνίδης είχε πλέον τη δυνατότητα να σπουδάσει.

Παρά την ανέλιξή του, δεν λησμόνησε ποτέ τον τόπο καταγωγής του, γι΄ αυτό οι συμπολίτες του δεν θρηνούν μόνο τον πρεσβευτή της επιστήμης, αλλά τον άνθρωπο, που παρά την καταξίωσή του παράμεινε απλός και πρόθυμος να προσφέρει τις γνώσεις του, όπου χρειάστηκε. Η συμβολή του στην ολοκλήρωση του Μποδοσάκειου Νοσοκομείου, που ευεργετεί επί χρόνια την περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας, αλλά και στη δημιουργία του πρώτου «λαϊκού πανεπιστημίου», όπου έδιναν διαλέξεις για την υγεία σημαντικές προσωπικότητες της ιατρικής, έχουν μείνει ανεξίτηλες στη μνήμη των συμπολιτών του.

«Στη δεκαετία του '80, το Μποδοσάκειο Νοσοκομείο έμεινε επί τέσσερα χρόνια ανολοκλήρωτο, εξαιτίας της έλλειψης χρημάτων. Χάρη στις δραστήριες ενέργειες του Συμεωνίδη, εξασφαλίστηκε το απαιτούμενο ποσό, όχι μόνο για την ολοκλήρωση της κατασκευής, αλλά και για τον εξοπλισμό του», αναφέρει ο κ. Λιβεριάδης.

Λίγα λόγια για την σπουδαία του σταδιοδρομία

Ο Π. Συμεωνίδης γεννήθηκε στην Άρδασα Πτολεμαΐδας το 1929. Το 1947 εισήχθη στη Στρατιωτική Ιατρική Σχολή. Απεφοίτησε το 1953 2ος στην τάξη του και εντάχθηκε ως ανθυποσμηναγός στην Πολεμική Αεροπορία. Πραγματοποίησε τη βασική του εκπαίδευση στην Ορθοπεδική, στην Πανεπιστημιακή Ορθοπεδική Κλινική Αθηνών, στο Λαϊκό Νοσοκομείο. Μετεκπαιδεύτηκε δύο χρόνια στο Λονδίνο, 6 μήνες στις ΗΠΑ και 6 μήνες στη Γερμανία.

Διετέλεσε Διευθυντής της Ορθοπεδικής Κλινικής στο Γενικό Νοσοκομείο της Αεροπορίας, στην Αθήνα, επί 15 χρόνια και Γενικός Διευθυντής Νοσοκομείου επί 2 χρόνια.

Ο Γιατρός – σμήναρχος, Παναγιώτης Συμεωνίδης και Διευθυντής του γενικού Νοσοκομείου Αεροπορίας, στην Αθήνα.
Ο Γιατρός – σμήναρχος, Παναγιώτης Συμεωνίδης και Διευθυντής του γενικού Νοσοκομείου Αεροπορίας, στην Αθήνα. 

Έγινε Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Αθηνών το 1960, με βαθμό άριστα. Το 1970 εξελέγη παμψηφεί Υφηγητής της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Τον Ιανουάριο του 1980 εξελέγη Τακτικός Καθηγητής της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και Διευθυντής της Πανεπιστημιακής Ορθοπεδικής Κλινικής. Ήταν ο πρώτος Καθηγητής Ορθοπεδικής στη Βόρειο Ελλάδα και η Κλινική, η οποία εγκαταστάθηκε στο Νοσοκομείο «Γ. Παπανικολάου», η πρώτη αμιγής Πανεπιστημιακή Ορθοπεδική Κλινική.

Με την ίδρυση και λειτουργία της, η πρώτη αυτή Πανεπιστημιακή Κλινική κάλυψε ένα μεγάλο κενό στον χώρο της Βορείου Ελλάδος και προσέφερε ανεκτίμητες υπηρεσίες στον τομέα της αντιμετώπισης των τροχαίων ατυχημάτων και τραυμάτων γενικώς, αλλά και των ασθενών με προβλήματα ψυχρής Ορθοπεδικής.

Διετέλεσε πρόεδρος της Πανελλήνιας Ορθοπεδικής Εταιρείας (ΕΕΧΟΤ) το 1975 και πρόεδρος της Ορθοπεδικής Εταιρείας Μακεδονίας Θράκης το 1990. Το έτος 1993 εξελέγη πρόεδρος της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Έλαβε μέρος σε πολλά παγκόσμια και διεθνή Συνέδρια με ανακοινώσεις, καθώς και ως προσκεκλημένος ομιλητής. Δημοσίευσε περισσότερες από 500 επιστημονικές εργασίες σε ελληνικά και ξένα περιοδικά. Ασχολήθηκε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον με τις παθήσεις της Σπονδυλικής Στήλης.

Για το κατασκευαζόμενο, Μποδοσάκειο Νοσοκομείο.Πτολεμαϊδα 1988.  Ο Δήμος δεξιώθηκε τα μέλη των Πανεπιστημιακών καθηγητών της Ιατρικής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, ύστερα από σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο υπό αποπεράτωση, "Μποδοσάκειο". Στη φώτο,  ο Πανεπιστημιακός καθηγητής, Συμεωνίδης Παναγιώτης (Γιώτης) που είχε και την πρωτοβουλία της σύσκεψης, ο Δήμαρχος, Μαυρομάτης Κώστας, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, Καζαντζής Γιώργος, ο συμπολίτης μας οδοντίατρος, Λαζαρίδης Γιώργος και Πανεπιστημιακοί Γιατροί της Θεσσαλονίκης.
Για το κατασκευαζόμενο, Μποδοσάκειο Νοσοκομείο. Πτολεμαϊδα 1988.  Ο Δήμος δεξιώθηκε τα μέλη των Πανεπιστημιακών καθηγητών της Ιατρικής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, ύστερα από σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο υπό αποπεράτωση, "Μποδοσάκειο". Στη φώτο,  ο Πανεπιστημιακός καθηγητής, Συμεωνίδης Παναγιώτης (Γιώτης) που είχε και την πρωτοβουλία της σύσκεψης, ο Δήμαρχος, Μαυρομάτης Κώστας, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, Καζαντζής Γιώργος, ο συμπολίτης μας οδοντίατρος, Λαζαρίδης Γιώργος και Πανεπιστημιακοί Γιατροί της Θεσσαλονίκης.

Το 2000 εξελέγη πρόεδρος του Κολλεγίου Ελλήνων Ορθοπεδικών χειρουργών με θητεία δυο ετών. Το 2001 έτυχε της υψίστης τιμής να εκλεγεί αντεπιστέλλον μέλος της Ακαδημίας Αθηνών. Το Νοέμβριο του 2002 εξελέγη τακτικό μέλος της Αεροπορικής Ακαδημίας της Ελλάδος.

Συνέχισε τη δραστηριότητα του ως ενεργός Ορθοπεδικός Χειρουργός στο Διαβαλκανικό Κέντρο Θεσσαλονίκης, του οποίου τον τελευταίο χρόνο έγινε και Επιστημονικός Διευθυντής. Έτυχε πολλών τιμητικών διακρίσεων από επιστημονικές εταιρείες και οργανισμούς.

Κυριακή 17 Αυγούστου 2014

Κλείσαμε τα 7 και μπαίνουμε αισίως στα 8! Χρόνια Πολλά e-Pontos.gr!

Κλείσαμε τα 7 και μπαίνουμε αισίως στα 8!  Χρόνια Πολλά e-Pontos.gr!
Κλείσαμε τα 7 και μπαίνουμε αισίως στα 8!  Χρόνια Πολλά e-Pontos.gr!

17 Αυγούστου 2007. Πρώτη ανάρτηση για το e-Pontos με θέμα την 3η Πανελλήνια Συνάντηση Ποντιακής Νεολαίας.

Πέρασαν κιόλας 7 χρόνια. 7 χρόνια καθημερινής πλέον ενημέρωσης με νέα, ανακοινώσεις, εκδηλώσεις, ενδιαφέροντα άρθρα και ειδήσεις από τον Ποντιακό χώρο που ως σκοπό έχουν την ενημέρωση όλων μας γύρω από θέματα που αφορούν τον Ποντιακό Ελληνισμό.

Με σοβαρότητα και εγκυρότητα, αμεσότητα και αφοσίωση στην ενημέρωση, καλύψαμε, παρουσιάσαμε, και συνεχίζουμε με όλες μας τις δυνάμεις, τις μεγάλες Ποντιακές εκδηλώσεις αλλά και την καθημερινή ροή των ειδήσεων που αφορούν όλους τους Πόντιους, σε όλο τον κόσμο!

Στηρίξαμε και στηρίζουμε ως χορηγοί επικοινωνίας, καθημερινά πλέον, πλήθος εκδηλώσεων.

Καθημερινή ροή νέων και παρουσίαση της δραστηριότητας όλων των Ποντιακών Συλλόγων, Ομοσπονδιών, Πανελλαδικά και Πανευρωπαϊκά Φεστιβάλ Ποντιακών Χορών, Συναπαντήματα Ποντιακής Νεολαίας σε Ελλάδα και εξωτερικό, κάλυψη με ρεπορτάζ αλλά και ζωντανή μετάδοση της Πατριαρχικής Θείας Λειτουργίας που πραγματοποιείται από τον Δεκαπενταύγουστο του 2010 στην Ιερά Μονή Παναγίας Σουμελά στην Τραπεζούντα αλλά και στην Καστανιά Ημαθίας, αποκλειστικές συνεντεύξεις, άρθρα, αφιερώματα, Ποντιακές συνταγές, ιστορικά και λαογραφικά θέματα αλλά και παρουσίαση διαφόρων θεμάτων είναι η καθημερινή μας ύλη.

Το e-Pontos.gr μέσα σε αυτά τα 7 χρόνια, καθιερώθηκε ως η μοναδική ηλεκτρονική εφημερίδα των Ποντίων σε όλο τον κόσμο με ύλη του ότι συμβαίνει αποκλειστικά και μόνο στον Ποντιακό χώρο!

Και λέμε μοναδική για τους λόγους που θα σας αναλύσουμε σύντομα.

Να σημειώσουμε σε όλα αυτά ότι από τον Ιούλιο του 2011 λειτουργεί και το ραδιόφωνο του e-Pontos, το e-Pontos Radio, συμβάλλοντας και αυτό με τον τρόπο του στη διατήρηση και διάσωση της Ποντιακής μουσικής παράδοσης.

Αυτά μέχρι σήμερα.

Σε λίγο καιρό αλλάζουν πολλά. Δεν χρειάζεται προς το παρών να πούμε περισσότερα.

Πολλά θα προστεθούν, κάποια βελτιώνονται και κάποια άλλα σταδιακά διορθώνονται.

Ένα όμως δεν θα αλλάξει σίγουρα. Η σοβαρότητα και η αφοσίωση σε αυτό που με σεβασμό στην Ιστορία και την Παράδοση έχουμε επιλέξει να κάνουμε...

Ευχαριστούμε όλους τους φίλους και αναγνώστες για την στήριξη και την αγάπη τους όλα αυτά τα χρόνια!

e-Pontos.gr


Με σεβασμό στην Ιστορία και την Παράδοση...

Φτάνοντας στη Παναγία Σουμελά στην Τραπεζούντα! Ο στόχος επετεύχθη! Φωτογραφίες και video

Φτάνοντας στη Παναγία Σουμελά στην Τραπεζούντα! Ο στόχος επετεύχθη!
Φτάνοντας στη Παναγία Σουμελά στην Τραπεζούντα! Ο στόχος επετεύχθη!

Φτάνοντας στη Παναγία Σουμελά στην Τραπεζούντα! Ο στόχος επετεύχθη! Φωτογραφίες και video

Φτάνοντας στη Παναγία Σουμελά στην Τραπεζούντα! Ο στόχος επετεύχθη! Φωτογραφίες και video

Φτάνοντας στη Παναγία Σουμελά στην Τραπεζούντα! Ο στόχος επετεύχθη! Φωτογραφίες και video

Φτάνοντας στη Παναγία Σουμελά στην Τραπεζούντα! Ο στόχος επετεύχθη! Φωτογραφίες και video











Γιατί δεν πάω στην Παναγία Σουμελά...

Γιατί δεν πάω στην Παναγία Σουμελά...
Γιατί δεν πάω στην Παναγία Σουμελά...

του Νίκου Πετρίδη

Πριν από μένα, μόνο μια γενιά Τζανών/Πετράντων γεννήθηκε στη σύγχρονη Ελλάδα. Όλες οι προηγούμενες γενιές των προγόνων μου, γεννήθηκαν στον Πόντο.

Στη σύγχρονη Ελλάδα βρίσκονται τα οστά και τα ταφία του πατέρα μου Βασιλείου και του πάππου μου Νικόλα. Τα οστά του λυκοπάππου μου Μανουήλ, του αρκοπάππου μου Γρηγορίου και όλων των υπολοίπων προπατόρων, βρίσκονται στον Πόντο.

Εκεί δηλαδή που διάφοροι λαοί, από αρχαιοτάτων χρόνων, αναμίχθηκαν, ζυμώθηκαν, πολέμησαν, παντρεύτηκαν, γέννησαν και πλήθυναν.

Από τον αρχαιοελληνικό αποικισμό, την εξάπλωση του Μεγάλου Αλεξάνδρου, την Ελληνιστική εποχή, τη Ρωμαϊκή επέκταση, τον εκχριστιανισμό και τη μετεξέλιξη σε Ελληνορωμαϊκή Αυτοκρατορία, την ημετέρα Ρωμανία.

Στο πέρασμα τόσων αιώνων, προστέθηκαν πολλοί στο έθνος των Ρωμαίων και πολλοί επίσης αποκόπηκαν απ` αυτό. Κύριο χαρακτηριστικό η ορθόδοξη πίστη. Horom μας έλεγαν οι Αρμεναίοι κι αυτό έλεγαν επίσης οι παππούδες μας: «Εμείς Ορωμαίοι είμες».

Τέκνα μαρτύρων και ομολογητών, στο διάβα των αιώνων, μάτωσαν, δεινοπάθησαν, πιέστηκαν, αλλά άντεξαν. Δεν «μανίχαιψαν», δεν «αρμένεψαν», δεν «τούρκεψαν», δεν «προτεστάντεψαν». Παρέμειναν Ρωμιοί. Περήφανοι, άκαμπτοι, αλύγιστοι και πραγματικοί κληρονόμοι της Ρωμανίας, της ψυχής και των συμβόλων της.

Ένα από τα σύμβολα αυτά, ίσως το σημαντικότερο, είναι η Μονή της Παναγίας Σουμελά. Η Μονή που γνώρισε μεγάλη άνθηση από τα μέσα του 19ου αιώνα, με τις κτιριακές προσθήκες και την ευνοϊκότερη αντιμετώπιση θρησκευτικών δραστηριοτήτων των «απίστων» από τις αρχές, μετά τις μεταρρυθμίσεις.

Αυτό ακριβώς ήταν η Παναγία Σουμελά. Έμπρακτη και ανοιχτή έκφραση της θρησκευτικής πίστης, που συναντιόταν με τις μνήμες της Ρωμανίας, λόγω του ιστορικού παρελθόντος αυτής της Μονής και της σχέσης της με την Αυτοκρατορία. Έτσι εξαπλώθηκε η φήμη της σε όλο τον Πόντο και αποτέλεσε πόθο και υπόσχεση, τάμα και εκπλήρωση για τους προγόνους μας.

Σήμερα όμως, τι σημαίνει η Παναγία Σουμελά; Τι σημαίνει η παρουσία μας εκεί; Τι σημαίνει να τελείται πλέον «ελεύθερα», μια φορά το χρόνο Θεία Λειτουργία στη Μονή; Πόσο «ελεύθερη» είναι αυτή η Θεία Λειτουργία;

Την πρώτη χρονιά, όσοι εισήλθαν και συμμετείχαν ήταν συγκεκριμένοι (νομίζω πεντακόσιοι, μισοί από τη Ρωσία και μισοί από την Ελλάδα). Τις επόμενες χρονιές λιγότεροι και φέτος, αν διάβασα σωστά, διακόσιοι πενήντα ή τριακόσιοι. Με μεσάζοντες εκκλησιαστικούς παράγοντες, ομοσπονδίες, συλλόγους, ταξιδιωτικά γραφεία, πολιτικούς και οικονομικούς παράγοντες. Κι αυτά με την αιτιολογία του χώρου και της ασφάλειας. Με τον αποφασιστικό λόγο της τοπικής αστυνομίας, της Νομαρχίας Τραπεζούντας και του Δήμου Ματσούκας.

Όλο αυτό λοιπόν, νομίζω πως πλέον έχει εκφυλιστεί. Γνωρίζω ανθρώπους που βρίσκονται κάθε χρόνο μέσα σ` αυτή τη Θεία Λειτουργία και επαίρονται γιατί τα καταφέρνουν λόγω της όποιας θέσεως κατέχουν, της ιδιότητας ή των γνωριμιών τους.

Δεν τους κατηγορώ. Συμμετέχουν, κατά τη δική τους άποψη και θέληση, σε μια από τις σημαντικότερες συλλογικές δημόσιες εκφράσεις της φυλής μας.

Αναρωτιέμαι όμως, πόσοι άλλοι απλοί προσκυνητές, χωρίς «θέσεις», ιδιότητες και γνωριμίες, μένουν έξω από τη Θεία Λειτουργία, επειδή κάθε χρόνο συμμετέχουν οι ίδιοι και οι ίδιοι;

Που είναι η χριστιανική ελεύθερη συμμετοχή στη Θεία Λειτουργία, όταν όλα αποφασίζονται εκ των προτέρων μέσα σε γραφεία;

Γιατί δεν ισχύει το ίδιο σε κάθε άλλη περίπτωση που λειτουργεί ο Πατριάρχης στη σημερινή Τουρκία; 

Είτε πας σε ναό της Κωνσταντινούπολης, είτε στην Καππαδοκία, στην Ίμβρο, στη Ραιδεστό κλπ, η είσοδος στο χώρο που θα λειτουργήσει ο Πατριάρχης είναι ελεύθερη.

Μόνο στην Παναγία Σουμελά υπάρχει αυτή η λογική των «διαπιστεύσεων» (κρεμασμένων στο λαιμό), όπως σε κάθε είδους πολιτικές δραστηριότητες, αθλητικές διοργανώσεις κλπ.

Η δικαιολογία της ασφάλειας του Πατριάρχη δεν στέκει, διότι το ίδιο θα ίσχυε και για όλες τις άλλες περιπτώσεις. Και στο κάτω-κάτω, εάν θέλουν οι Τούρκοι να αποδειχτεί ότι όντως είναι σύγχρονο κράτος θρησκευτικής ελευθερίας, ασφάλειας και δικαίου, ας το αποδείξουν στην πράξη.

Όπως μπορεί ο κάθε Πόντιος προσκυνητής να πάει στην πόλη και στο χωριό των προγόνων του, χωρίς φόβο, έτσι θα πρέπει να μπορεί να πάει και στην Παναγία Σουμελά την ημέρα της Πατριαρχικής Θείας Λειτουργίας, να πιάσει θέση αν προλάβει και να συμμετάσχει κι αυτός σε μια ελεύθερη ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ δραστηριότητα.

Γιατί με διαπιστεύσεις, εξυπηρετήσεις και «γνωριμίες», πραγματοποιούνται οι κοινωνικές ή πολιτικές δραστηριότητες, όχι οι θρησκευτικές.

Το να είναι κάποιος παράγοντας της ΠΟΕ ή της ΠΟΠΣ, γνωστός κύκλων του Ιβάν Σαββίδη, γνώριμος του Μητροπολίτη Παύλου, ταξιδιωτικός πράκτορας με «άκρες» ή μεταφραστής-ξεναγός και συνεργάτης του Δημάρχου Ματσούκας και να επαίρεται επειδή κάθε χρόνο είναι μέσα στη Μονή και εμφανίζεται κορδωμένος σε φωτογραφίες και βίντεο, εμένα δε μου λέει τίποτα.

Ας αναλογιστούν όλοι αυτοί ότι κάθε δική τους ετήσια συμμετοχή, κόβει θέση από έναν απλό Πόντιο προσκυνητή, που θέλει με καθαρή ψυχή να συμμετάσχει στην Πατριαρχική Θεία Λειτουργία και να προσευχηθεί για τις ψυχές των προγόνων του.

Η συμμετοχή στη Θεία Λειτουργία είναι δικαίωμα όλων και όχι προνόμιο ολίγων.
Οι Τούρκοι κατάλαβαν ότι με το άνοιγμα της Μονής θα έχουν οικονομικά οφέλη για όλη την περιοχή. Τα υπόλοιπα «παρατράγουδα» οφείλονται στη στρεβλή ιδιοκτησιακή και «παραγοντίστικη» νοοτροπία που έχει γίνει πλέον κοινός τόπος για τις συλλογικές εκφράσεις του «οργανωμένου» ποντιακού χώρου.

Εγώ προσωπικά θεωρώ ευλογημένο τον εαυτό μου, διότι ήμουν παρών και συμμετείχα στην πρώτη Πατριαρχική Θεία Λειτουργία, στις 15 Αυγούστου 2010, στην Παναγία Σουμελά.
Δεν ταξίδεψα με πρακτορείο, ούτε ανέβηκα στη Μονή με ντολμούς.
Δεν πήρα άδεια από κανέναν, ούτε είχα καρτελάκι με διαπίστευση στο λαιμό.
Δεν είχα ως δερβέναγα κανέναν Ελλαδίτη «παράγοντα» ή Τούρκο αξιωματούχο στο δικαίωμά μου να συμμετάσχω σ` αυτήν την ιστορική στιγμή για το γένος μου και την προαιώνια παρουσία μας σ` αυτά τα χώματα.
Πέρασα όλα τα μπλόκα των τζανταρμάδων, ανέβηκα μέχρι την είσοδο της Μονής με το αυτοκίνητό μου, μπήκα στο Μοναστήρι χωρίς διαπίστευση, λειτουργήθηκα, ξαναγεννήθηκα μαζί με τους προγόνους μου, εκπλήρωσα και το δικό τους ανεκπλήρωτο τάμα και έφυγα.

Δεν πήγα στην αγορά της Τραπεζούντας για «ψώνια». Ούτε στα ξενοδοχεία για πληρωμένα από τα πρακτορεία «μουχαπέτια».
Πήρα τη στράτα της Ζύγανας, να βγω στο Τορούλ κι επ`έκει σην Κιμισχανάν, σο Κελκίτ, ση Σερίανα, σην Αλούτζαραν και τέλος στη Γαρέσαρη, Στη Νικόπολη της προαιώνιας αρχής της γραμμής του αίματος των Τζανών/Πετράντων. Στη Νικόπολη του δικού μας προγονικού χρέους.
Μακριά από τα τουριστικά αξιοθέατα των πρακτορείων.
Έξω από τους κεντρικούς αυτοκινητόδρομους.
Μέσα από τα βουνά και τις χαράδρες της ορεινής Ρωμανίας.
Εκεί που σου ψιθυρίζουν οι Γαβράδες, οι Καβαζίτες, οι Τζανιχίτες και όλοι οι Αμυντζανταράντες.
Εκεί που ακούς τον καλπασμό των Ακριτών.
Εκεί που μυρίζεις αίμα και δάκρυ και σου χαϊδεύει την ψυχή η αύρα της Ρωμιοσύνης.

Γι` αυτό δεν ξαναπάω στην Παναγία Σουμελά.
Γιατί πρέπει να έχουν όλοι θέση σ` αυτή τη Θεία Λειτουργία.
Κάθε φορά και άλλοι.

Μέχρι να ξεχρεώσουμε τα τάματα όλων των ψυχών που έμειναν χρεωστικά.
Μέχρι να καταλάβουν Τούρκοι και Ελλαδίτες «παράγοντες», ότι δεν έχουν κανένα δικαίωμα να το παίζουν «πορτιέρηδες» στην Παναγία Σουμελά.
Η Θεία Λειτουργία εκεί, δεν είναι cocktail party και χώρος κοινωνικής συνάθροισης «κολλητών» και «συνεργαζομένων».

Είναι δικαίωμα όλων των Ποντίων.

Δικαίωμα θρησκευτικό.
Δικαίωμα προγονικό.
Δικαίωμα κληρονομημένο.
Δικαίωμα πληρωμένο με αίμα.

Μουσικοχορευτική βραδιά στο Βατερό από τον Ποντιακό Πολιτιστικό Σύλλογο του χωριού

Μουσικοχορευτική βραδιά στο Βατερό από τον Ποντιακό Πολιτιστικό Σύλλογο του χωριού
Μουσικοχορευτική βραδιά στο Βατερό από τον Ποντιακό Πολιτιστικό Σύλλογο του χωριού

Μουσικοχορευτική βραδιά διοργάνωσε, το Σάββατο 9 Αυγούστου 2014, ο Μορφωτικός Πολιτιστικός Σύλλογος Βατερού Κοζάνης στo πλαίσιo των καλοκαιρινών του  εκδηλώσεων. Το πρόγραμμα ξεκίνησε με χορούς από το χορευτικό τμήμα του Συλλόγου, ενώ στη συνέχεια, ακολούθησε γλέντι με ντόπιους καλλιτέχνες.

Στο τραγούδι ήταν οι Γιάννης Κουρτίδης, Μπάμπης Ιωακειμίδης, Γιάννης Θεοδωρίδης και Γιώργος Καπαγιαννίδης, ενώ στη λύρα οι Κώστας Κατωτικίδης, Κώστας Τσακλίδης, Βούλα Κεντεποζίδου και Μιχάλης Παρχαρίδης.

Θανάσης Τέγος


Μουσικοχορευτική βραδιά στο Βατερό από τον Ποντιακό Πολιτιστικό Σύλλογο του χωριού

Μουσικοχορευτική βραδιά στο Βατερό από τον Ποντιακό Πολιτιστικό Σύλλογο του χωριού

Μουσικοχορευτική βραδιά στο Βατερό από τον Ποντιακό Πολιτιστικό Σύλλογο του χωριού


Πηγή: Kozan

Σάββατο 16 Αυγούστου 2014

Χιλιάδες πιστοί στην Παναγία Σουμελά στο Βέρμιο - Φωτογραφίες


Χιλιάδες πιστοί στην Παναγία Σουμελά στο Βέρμιο - Φωτογραφίες
Χιλιάδες πιστοί στην Παναγία Σουμελά στο Βέρμιο - Φωτογραφίες

Την Παρασκευή 15 Αυγούστου το πρωί τελέστηκε με λαμπρότητα και επισημότητα η εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στο Πανελλήνιο Ιερό Προσκύνημα της Παναγίας Σουμελά στη Καστανιά του Βερμίου.

Από νωρίς το πρωί χιλιάδες πιστοί κατέφθασαν από κάθε γωνιά της Ελλάδας στις πλαγιές του Βερμίου για να προσκυνήσουν το ιερό εικόνισμα της Παναγίας Σουμελά, να λειτουργηθούν, να λάβουν μέρος στη λιτανεία και να χαρούν το μεγάλο πανηγύρι με τα έθιμα και τις παραδόσεις του ποντιακού ελληνισμού.

Στο πανηγυρικό συλλείτουργο προεξήρχε ο σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Νικαίας κ. Αλέξιος, ενώ έλαβαν μέρος οι σεβασμιώτατοι Κυδωνιάς και Αποκορώνου κ. Δαμασκηνός, Εντίνετσκ κ. Νικόδημος, Κίτρους κ. Γεώργιος και Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων, ο οποίος κήρυξε και το θείο λόγο.

Ακολούθησε η καθιερωμένη λιτάνευση της ιεράς εικόνος και το τρισάγιο στο μνημείο για τον Αλέξανδρο Υψηλάντη.

Τιμητική διάκριση στον σεβασμιώτατο.

Με το ύψιστο παράσημο της Παναγίας Σουμελά, τον χρυσό σταυρό των Κομνηνών, τιμήθηκε ο σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων για τη συμπλήρωση 20 χρόνων ποιμαντορίας στην Ιερά Μητρόπολη Βεροίας.

Την τιμητική διάκριση απένειμαν από κοινού ο Καθηγούμενος της Παναγίας Σουμελά αρχιμ. Αθηναγόρας Μπίρδας και ο Πρόεδρος του Σωματείου κ. Γεώργιος Τανιμανίδης, ο οποίος έκανε και τη σχετική προσφώνηση.

Ο σεβασμιώτατος κ. Παντελεήμων κατά την αντιφώνησή του φασνερά συγκινημένος ευχαρίστησε για την τιμητική αυτή διάκριση τονίζοντας ότι ο ίδιος αισθάνεται διάκονος της Παναγίας και ότι στο πρόσωπό του η τιμητική αυτή διάκριση αντανακλά στους λαμπρούς συνεργάτες του.

Η ομιλία του σεβαμιωτάτου στη θεία Λειτουργία.

Στην ομιλία του στη θεία Λειτουργία ο σεβασμιώτατος τόνισε:

« «Νεανίσκοι καί παρ­θέ­­νοι, τῆς Παρθένου καί Θεομήτορος τήν μνή­μην σέβοντες, πρε­σβῦ­ται καί ἄρχοντες, καί βα­σιλεῖς σύν κρι­ταῖς, με­­λωδήσατε».

Ὑπακούοντας καί ἐ­μεῖς, κλῆρος καί λαός, ἄρχοντες καί ἀρχό­με­νοι, νεανίσκοι καί παρ­θένοι, πρεσβύ­τε­ροι με­τά νεωτέρων, στήν προ­­­τρο­πή τοῦ ἱεροῦ ὑμνογράφου, τοῦ ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Δαμα­σκη­νοῦ, ἑνώσαμε σήμε­ρα τή φωνή μας γιά νά ὑμνήσουμε τήν Πα­να­γία Παρ­θέ­νο, γιά νά ὑμνήσουμε τήν Κυ­ρία Θεοτόκο, πού σήμερα δο­ξάζεται μέ τρόπο μο­να­δικό ἀπό τόν Υἱό καί Θεό της.

Ἑνώσαμε ὅ­μως συγ­χρόνως τίς φω­νές μας γιά νά ὑμνή­σουμε καί τόν Υἱό της, διότι «ἐποί­η­σε» ἐν αὐ­τῇ «με­γαλεῖα» ὡς Δυνατός καί δέν ἀξίωσε μόνο αὐτήν νά γίνει Μητέρα του, ἀλλά ἀξίωσε καί μᾶς νά τήν ἔχουμε μη­τέ­ρα, μητέρα στορ­γική πού καί «ἐν τῇ Κοι­μή­σει» της δέν ἐγκατα­λείπει τόν κό­σμο, ἀλλά στέκεται δίπλα μας, πρέσβειρα καί μεσίτρια μεταξύ Θεοῦ καί ἀν­θρώ­­πων, γέφυρα καί κλί­­μαξ «μετάγουσα τούς ἐκ γῆς πρός οὐρα­νόν».

«Νεανίσκοι καί παρ­θέ­­νοι, τῆς Παρ­θένου καί Θεομήτορος τήν μνή­­μην σέβοντες, πρε­σβῦ­ται καί ἄρχον­τες, καί βα­­σιλεῖς σύν κρι­ταῖς, με­­λωδήσατε».

Ποιός ὅμως εἶναι ὁ λό­γος γιά τόν ὁποῖο ὁ ἱερός ὑμνογράφος κα­λεῖ ὅλους τούς ἀν­θρώπους, ἀνε­ξαρ­τήτως ἡλικίας καί φύλου, ἀνε­­ξαρτήτως κοινωνι­κῆς τάξεως καί κατα­γω­γῆς νά ὑμνήσουν τήν Πα­ναγία Παρθένο καί νά δοξολο­γήσουν τόν Θεό;

Μᾶς καλεῖ, ἀδελφοί μου, γιατί ἡ Παναγία μας δέν ἀνήκει σέ κά­ποι­ους μόνον ἀπό ἐμᾶς οὔτε ἀ­φο­­­ρᾶ μιά μόνο μερίδα ἀν­­­θρώπων. Ἡ Πα­­ναγία μας εἶναι τό κοινό δῶ­ρο τῆς ἀνθρω­πί­νης φύ­σεως πρός τόν Θεό· εἶναι ἡ ἐκπρόσωπος ὅ­λων τῶν ἀν­θρώπων τοῦ παρελ­θόντος, τοῦ πα­ρόντος καί τοῦ μέλ­λοντος· εἶ­ναι ἡ «τά ἄνω τοῖς κά­τω ἑνώσα­σα» ὄχι μό­νο γιά λίγους, ὄχι μόνο γιά ὁρισμέ­νους, ἀλλά γιά ὅλους τούς ἀν­θρώ­πους ἀδιακρίτως.

Εἶναι αὐτή ἡ ὁποία μέ τήν ἔνδοξη Κοί­μηση καί τήν εἰς οὐ­ρανούς μετά­στασή της κατέστη­σε τήν ἀν­θρώ­πινη φύση μας συμ­πά­ρεδρο τῆς Θεό­τητος. Εἶναι αὐτή πού ὄχι μό­νο νά κατακτή­σει τόν οὐρα­νό, ἀλλά νά γί­­νει ἡ ἴδια οὐρανός, ἐφόσον στήν παρθε­νική της νηδύ κυο­φόρησε τόν δη­μι­ουρ­γό τοῦ οὐ­ρα­νοῦ καί τῆς γῆς, κυο­φόρησε τόν ἴδιο τόν Θεό.

Ἀδελφοί μου, ἡ ζωή τοῦ ἀν­θρώ­που εἶναι ἕνας διαρκής ἀγώ­νας, μιά προσπάθεια γιά ἐπιβίωση, γιά πρόοδο, γιά ἐξέλιξη, γιά ἱκανο­ποίη­ση τῶν στόχων καί τῶν φιλο­δοξιῶν μας, πού μερικές φορές εἶναι, δυστυχῶς ὑπέρμετρες, ἐγωι­στι­κές καί παράλογες, ὥστε μετα­τρέ­πουν τόν ἀγῶνα μας, τόν ἀγῶ­να τῶν ἀνθρώπων καί τῶν λαῶν, σέ σφοδρή ἀντιπαράθεση μέ τούς ἄλλους, μέ τούς ἀδελφούς μας.

Εἶναι μερικές φορές τόσο ὑπερβο­λικές καί ἄδικες, ὥστε μετατρέ­πουν τή διεκδίκηση σέ πόλεμο καί σέ καταστροφή. Τό ζοῦμε δυστυ­χῶς στίς ἡμέρες. Πόλεμοι καί συγ­κρούσεις μαίνονται μέ σκοπό τή διεκδίκηση τῆς ἐξουσίας, μέ σκοπό τά συμφέροντα καί τήν ἐπι­κρά­τηση τοῦ ἑνός ἔναντι τοῦ ἄλλου. Καί τό ἀποτέλεσμα τραγικό, κατα­στροφικό. Ἄνθρωποι θυσιάζονται στό βωμό ἑνός συμφέροντος πού, ἄν τό ἐξετάσει κανείς σέ βάθος, εἶ­ναι προσωρινό, εἶναι ἐφήμερο· θυσιάζονται στό βωμό τῶν ἐπι­διώ­ξεων κάποιων πού αὔριο θά βρίσκονται στήν ἴδια θέση μέ αὐτούς πού σήμερα καταστρέ­φουν.

Ἄν γυρίσουμε τό βλέμμα μας ὅμως ἀπό ὅσα συμβαίνουν στόν κόσμο πρός τήν Παναγία μας, τότε θά διαπιστώσουμε πόσο διαφο­ρε­τικά μποροῦν νά εἶναι τά πράγμα­τα, ἄν θελήσουμε νά ἀκολουθή­σουμε τόν δικό της δρόμο. Διότι ἡ Πα­ναγία μας ἐπέτυχε τό μεῖζον, ἐπέτυχε ὅ,τι πιό ὑψηλό καί μεγάλο καί σημαντικό θά μποροῦσε νά ἐπιτύχει ἕνας ἄνθρωπος. Ἔγινε μη­τέρα τοῦ Θεοῦ. Ἔγινε Κυρία καί Δέσποινα τῶν οὐρανῶν.

Καί αὐτό ὄχι συγκρουόμενη καί ἀντιπαρα­τιθέ­μενη μέ τούς ἄλλους ἀνθρώ­πους, ὄχι ἐξοντώνοντας καί κατα­στρέφοντας τούς ἀντιπάλους της, ἀλλά ἐργαζόμενη μυστικά καί σιω­πηλά μέσα στήν ψυχή της. Μελε­τῶντας τόν λόγο τοῦ Θεοῦ καί ἀγωνιζόμενη νά τόν ἐφαρ­μό­ζει στή ζωή της. Καλλιεργῶντας τίς ἀρετές καί ἐπικοινωνῶντας μέ τόν Θεό διά τῆς προσευχῆς. Ἐν­τρυφῶντας σιωπηλά στό μυστήριο τῆς θείας Οἰκονομίας καί ὑπο­μένοντας μέ ταπείνωση ἀκόμη καί τίς μεγαλύτερες δυσκολίες.

Αὐτός εἶναι, ἀδελφοί μου, ὁ δρό­μος τῆς Παναγίας μας. Αὐτός εἶναι ὁ τρόπος της, καί γι᾽ αὐτό τήν τιμοῦμε, καί σήμερα, ἑορτή τῆς ἐνδόξου Κοιμήσεώς της, ἀλλά καί πάν­τοτε. Γι᾽ αὐτό προστρέχουμε στούς ἱερούς ναούς καί τά ἱερά προσκυνήματά της, ὅπως προστρέ­ξατε καί σεῖς ἀπό τά πέρατα τῆς οἰ­κου­μένης γιά νά προσ­κυ­νήσετε τή χάρη της, γιά νά ἀσπασθεῖτε μέ κατάνυξη καί εὐλάβεια τήν ἱερή καί θαυμα­τουρ­γό εἰκόνα τῆς Σου­μελιώτισσας, ὅπως ἔκα­ναν καί οἱ πατέρες σας αἰῶνες τώρα στό ἱστο­ρικό μονα­στήρι της στόν Πόντο, ἐκεῖ πού τά τελευταῖα χρόνια ξανα­σημαίνουν μέ τή χάρη της οἱ καμπάνες καί ὑποδέχονται τόν Οἰ­κου­μενικό μας Πα­τρι­άρ­­χη.

Γι᾽ αὐτό, ἀδελφοί μου, καί σήμε­ρα καθώς θά ἀποδίδουμε στήν Ὑπεραγία Θεοτόκο τόν σεβασμό καί τήν ἀγάπη μας ἀσπαζόμενοι τήν ἱερή μορφή της, ἄς τήν παρα­καλέσουμε νά μᾶς καθοδηγεῖ στόν δικό της δρόμο καί νά χαρίζει στόν κόσμο μας τήν εἰρήνη».

Χιλιάδες πιστοί στην Παναγία Σουμελά στο Βέρμιο - Φωτογραφίες

Χιλιάδες πιστοί στην Παναγία Σουμελά στο Βέρμιο - Φωτογραφίες

Χιλιάδες πιστοί στην Παναγία Σουμελά στο Βέρμιο - Φωτογραφίες

Χιλιάδες πιστοί στην Παναγία Σουμελά στο Βέρμιο - Φωτογραφίες

Χιλιάδες πιστοί στην Παναγία Σουμελά στο Βέρμιο - Φωτογραφίες

Χιλιάδες πιστοί στην Παναγία Σουμελά στο Βέρμιο - Φωτογραφίες

Χιλιάδες πιστοί στην Παναγία Σουμελά στο Βέρμιο - Φωτογραφίες

Χιλιάδες πιστοί στην Παναγία Σουμελά στο Βέρμιο - Φωτογραφίες

Χιλιάδες πιστοί στην Παναγία Σουμελά στο Βέρμιο - Φωτογραφίες

Χιλιάδες πιστοί στην Παναγία Σουμελά στο Βέρμιο - Φωτογραφίες

Χιλιάδες πιστοί στην Παναγία Σουμελά στο Βέρμιο - Φωτογραφίες

Πηγή: Romfea

31ο Ετήσιο Ιερό Προσκύνημα και Πανήγυρη στην Παναγία Σουμελά Ποντίων Αμερικής

31ο Ετήσιο Ιερό Προσκύνημα και Πανήγυρη στην Παναγία Σουμελά Ποντίων Αμερικής
31ο Ετήσιο Ιερό Προσκύνημα και Πανήγυρη στην Παναγία Σουμελά Ποντίων Αμερικής

Μεγάλη Ποντιακή βραδιά στον Πολύμυλο Κοζάνης

Μεγάλη Ποντιακή βραδιά στον Πολύμυλο Κοζάνης
Μεγάλη Ποντιακή βραδιά στον Πολύμυλο Κοζάνης

Ο Μορφωτικός Σύλλογος Πολυμύλου Κοζάνης προσκαλεί τα μέλη και τους φίλους του συλλόγου στον ετήσιο καλοκαιρινό του χορό, που διοργανώνει το Σάββατο 16 Αυγούστου 2014 στο χώρο του αναψυκτηρίου.

Συμμετέχουν στο καλλιτεχνικό πρόγραμμα οι:

- Γιάννης Τσιτιρίδης, τραγούδι
- Γιώργος Σιαμλίδης, τραγούδι
- Θωμάς Μπαϊρακτάρης, λύρα
- Θόδωρος Καμπουρίδης, λύρα-τραγούδι
- Κυριάκος Παπαδόπουλος, κλαρίνο
- Σταύρος Τουλκερίδης, αρμόνιο
- Νίκος Γεωργιάδης, ντραμς

Τηλ. κρατήσεων 6972938180 - 6978637661.α

Τον ετήσιο καλοκαιρινό χορό του πραγματοποιεί ο Πολιτιστικός Σύλλογος Λιβαδερού "Ρωμανία"

Τον ετήσιο καλοκαιρινό χορό του πραγματοποιεί ο Πολιτιστικός Σύλλογος Λιβαδερού "Ρωμανία"

Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Λιβαδερού "Ρωμανία" σας προσκαλεί στον ετήσιο καλοκαιρινό χορό που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 16 Αυγούστου και ώρα 21:00 στον προαύλιο χώρο του πολιτιστικού κέντρου στο Λιβαδερό Δράμας.

Τραγούδι: Ζερφειρίδης Μιχάλης
Λύρα: Λεμονίδης Χρήστος
Πλήκτρα: Σοπιάδης Πόλυς
Κρουστά: Ηλιάδης Στέλιος
Μπουζούκι: Νικολέτος Ηλίας

Τιμή εισόδου : 5 €

Παραδοσιακό Ποντιακό γλέντι στο Μελισσοκομείο Καβάλας

Παραδοσιακό Ποντιακό γλέντι στο Μελισσοκομείο Καβάλας

Ο Σύλλογος Ποντίων Μελισσοκομείου σας προσκαλεί στον ετήσιο καλοκαιρινό χορό του, που θα γίνει το Σάββατο 16 Αυγούστου 2014 στις 9:00 μ.μ., στον προαύλιο χώρο του πρώην δημοτικού σχολείου Μελισσοκομείου. Σας περιμένουμε όλους για μια βραδιά γεμάτη χορό!

Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες:

- Γιάννης Παρηγορίδης και Κώστας Πηληκίδης στο τραγούδι
- Γιώργος Αμπεσλίδης και Άγγελος Λαμπόγλου στη λύρα
- Γρηγόρης Ταρπινιάν και Χρήστος Βερβερίδης στο νταούλι
- Σάκης Ιωαννίδης στο αρμόνιο
- Αμέτ Αμέτογλου στο σάζι.

6α Ριζοχωρίτικα με διήμερες Ποντιακές εκδηλώσεις

6α Ριζοχωρίτικα με διήμερες Ποντιακές εκδηλώσεις
6α Ριζοχωρίτικα με διήμερες Ποντιακές εκδηλώσεις

Παρασκευή 15 Αυγούστου 2014

Φωτογραφικό υλικό από τη Θεία Λειτουργία στην Τραπεζούντα!

 Φωτογραφικό υλικό από τη Θεία Λειτουργία στην Τραπεζούντα!

Φωτογραφικό υλικό από τη Θεία Λειτουργία στην Τραπεζούντα!

Φωτογραφικό υλικό από τη Θεία Λειτουργία στην Τραπεζούντα!

Μπορείτε να δείτε περισσότερες φωτογραφίες εδώ.

Κατάνυξη και στην Παναγία Σουμελά στο Βέρμιο

Κατάνυξη και στην Παναγία Σουμελά στο Βέρμιο
Κατάνυξη και στην Παναγία Σουμελά στο Βέρμιο

Το απόγευμα της Πέμπτης 14 Αυγούστου 2014 ξεκίνησαν στην Καστανιά του Βερμίου οι πανηγυρικές εκδηλώσεις για την εορτή της Κοιμήσεως της Υπεραγίας Θεοτόκου.

Στον πολυαρχιερατικό εσπερινό χοροστάτησε και κήρυξε το θείο λόγο ο Μητροπολίτης Κίτρους και Κατερίνης κ. Γεώργιος, ενώ έλαβαν μέρος οι Μητροπολίτες Νικαίας κ. Αλέξιος, ο οποίος προέστη και της λιτανείας της ιεράς ΕΙκόνος, Κυδωνιάς και Αποκορώνου κ. Δαμασκηνός, Εντίνεσκ κ. Νικόδημος (Εκκλησία της Μολδαβίας) και Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων.

Ακολούθησε η λιτάνευση της ιεράς εικόνος με την αθρόα συμμετοχή πιστών οι οποίοι, σύμφωνα με το έθιμο, περίμεναν υπομονετικά και γονατιστοί να περάσει η ιερά εικόνα από επάνω τους για να λάβουν την ευλογία της.

Οι λατρευτικές εκδηλώσεις συνεχίστηκαν το πρωί της Παρασκευής 15 Αυγούστου 2014, με πολυαρχιερατικό συλλείτουργο της εορτής.

Κατάνυξη και στην Παναγία Σουμελά στο Βέρμιο

Κατάνυξη και στην Παναγία Σουμελά στο Βέρμιο

Κατάνυξη και στην Παναγία Σουμελά στο Βέρμιο

Κατάνυξη και στην Παναγία Σουμελά στο Βέρμιο

Κατάνυξη και στην Παναγία Σουμελά στο Βέρμιο

Κατάνυξη και στην Παναγία Σουμελά στο Βέρμιο
 
Κατάνυξη και στην Παναγία Σουμελά στο Βέρμιο

Κατάνυξη και στην Παναγία Σουμελά στο Βέρμιο

Πηγή: InVeria

Τι δήλωσε ο Υπ. Μακεδονίας & Θράκης από την Παναγία Σουμελά στο Βέρμιο

Τι δήλωσε ο Υπ. Μακεδονίας & Θράκης από την Παναγία Σουμελά στο Βέρμιο
Τι δήλωσε ο Υπ. Μακεδονίας & Θράκης από την Παναγία Σουμελά στο Βέρμιο

Την πεποίθηση ότι η Ελλάδα θα επανακτήσει και πάλι την θέση της στην Ευρώπη και τον κόσμο, εξέφρασε ο υπουργός Μακεδονίας και Θράκης, Γιώργος Ορφανός, στο περιθώριο των λατρευτικών εκδηλώσεων που πραγματοποιήθηκαν στην Παναγία Σουμελά, ανήμερα του εορτασμού της Κοιμήσεως της Θεοτόκου.  

Ο κ. Ορφανός εκπροσώπησε την κυβέρνηση στην πανηγυρική Θεία λειτουργία που τελέστηκε, προεξάρχοντος του μητροπολίτη Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας, κ.κ. Παντελεήμονα και  προσκύνησε την ιερή εικόνα της Παναγίας Σουμελά. «Η Ορθοδοξία και ο Ελληνισμός τιμούν την Κοίμηση της Θεοτόκου γιατί με το στήριγμα της είναι το αποκούμπι στις δύσκολες στιγμές. Η χώρα μας περνά δύσκολες ώρες, πάει προς το καλύτερο και ελπίζουμε πως το φθινόπωρο είναι το σημείο καμπής που θα φανεί αυτή η αλλαγή κατεύθυνσης», δήλωσε ο υπουργός Μακεδονίας και Θράκης ενώ επισήμανε πως αυτοί που κάνουν κριτική, «είναι αυτοί που χαίρονται όταν δεν πάει κάτι καλά στην Ελλάδα». Επιπλέον, ο κ. Ορφανός σημείωσε πως η Παναγία Σουμελά αποτελεί σημείο αναφοράς για τους Έλληνες ποντιακής καταγωγής.

«Οι Πόντιοι Έλληνες έκαναν μια τεράστια διαδρομή από την καταστροφή, ζωντάνεψαν, προχώρησαν, έφτιαξαν πολλά, μας έδωσαν το παράδειγμα. Άρα μέσα από την θυσία και τον αγώνα, η Ελλάδα θα πετύχει να βρει και πάλι τον κεντρικό της ρόλο», τόνισε ο υπουργός Μακεδονίας και Θράκης.
                                                              
Σε ερώτηση σχετικά με τα αρχαιολογικά ευρήματα στην Αμφίπολη Σερρών, ο κ. Ορφανός δήλωσε πως η Μακεδονία του Μεγάλου Αλεξάνδρου είναι η Μακεδονία που εμείς ζούμε. «Όλοι όσοι έχουν στα όνειρα τους διεκδικήσεις, θα πρέπει να τις ξεχάσουν», υπογράμμισε ο υπουργός Μακεδονίας και Θράκης και δήλωσε πως πρόθεση του είναι να επισκεφτεί την περιοχή, το επόμενο διάστημα.          

«Ασημένια» στο Ευρωπαϊκό της Ζυρίχης η Πόντια Κατερίνα Στεφανίδη!

«Ασημένια» στο Ευρωπαϊκό της Ζυρίχης η Πόντια Κατερίνα Στεφανίδη!
«Ασημένια» στο Ευρωπαϊκό της Ζυρίχης η Πόντια Κατερίνα Στεφανίδη!

Το ασημένιο μετάλλιο στο άλμα επί κοντώ κατέκτησε η Κατερίνα Στεφανίδη στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Στίβου της Ζυρίχης.

Η ελληνίδα πρωταθλήτρια κατέκτησε τη δεύτερη θέση με άλμα στα 4,60 μέτρα και βρισκόταν μία ανάσα από το χρυσό, το οποίο κατέκτησε με άλμα στα 4,65 μ., στην τρίτη και τελευταία της προσπάθεια, η ρωσίδα Σιντόροβα.

Η Στεφανίδη από την πλευρά της δεν κατάφερε να περάσει το ύψος των 4,65 μέτρων σε τρεις προσπάθειες.

Εν τω μεταξύ, στον τελικό των 200μ, την Παρασκευή, θα συμμετάσχει ο Λυκούργος Τσάκωνας ο οποίος τερμάτισε τρίτος με επίδοση 20.40.

Εκτός συνέχειας της διοργάνωσης έμειναν ο Κωσταντίνος Δουβαλίδης που τερμάτισε έκτος στον ημιτελικό των 110 μέτρων με εμπόδια αλλά και η Μαρία Μπελιμπασάκη η οποία τερμάτισε στην έκτη θέση της τρίτης σειράς του ημιτελικού των 200 μ.

Πηγή: Skai