Δευτέρα 17 Αυγούστου 2015

Επιστημονικές επιτροπές και το ΙΕΠ αφαίρεσαν τη "Γενοκτονία" από την εξεταστέα ύλη της Ιστορίας

Επιστημονικές επιτροπές και το ΙΕΠ αφαίρεσαν τη "Γενοκτονία" από την εξεταστέα ύλη της Ιστορίας
Επιστημονικές επιτροπές και το ΙΕΠ αφαίρεσαν τη "Γενοκτονία" από την εξεταστέα ύλη της Ιστορίας

του Μιχαήλ Άγγελου Κωνσταντόπουλου

Τον προβληματισμό και τις έντονες αντιδράσεις των ποντιακών σωματείων προκαλεί η αφαίρεση του κεφαλαίου για τον παρευξείνιο Ελληνισμό και τη γενοκτονία των Ποντίων από την εξεταστέα ύλη της Ιστορίας κατεύθυνσης Γʹ Λυκείου για το 2015-2016.

Για ένα κεφάλαιο που -έτσι κι αλλιώς- δεν ήταν στον αρχικό σχεδιασμό του βιβλίου και καλύπτεται από άλλα κομμάτια της εξεταστέας ύλης κάνει λόγο από την πλευρά του το υπουργείο Παιδείας.

Η εξεταστέα ύλη για τις πανελλαδικές του 2016 δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ στις 19 Ιουνίου και λίγες μέρες αργότερα, στις 25 Ιουνίου, η Παμποντιακή Ομοσπονδία Ελλάδας, όπως και η Διεθνής Συνομοσπονδία Ποντίων Ελλήνων απέστειλαν στο υπουργείο Παιδείας επιστολές διαμαρτυρίας για την απαλοιφή του κεφαλαίου για τον παρευξείνιο Ελληνισμό.

Στην απάντηση της Γενικής Διεύθυνσης Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με ημερομηνία 17 Ιουλίου, δεν αναφέρεται κάτι που να επεξηγεί τους λόγους αφαίρεσης του συγκεκριμένου κεφαλαίου από την εξεταστέα ύλη, παρά μόνο η υπουργική απόφαση, με την οποία καθορίζεται.

Η ΠΟΕ επανήλθε με νέα επιστολή, στην οποία τονίζει ότι η απάντηση του υπουργείου ήταν προκλητικά αδιάφορη και δεν μπαίνει στην ουσία του προβληματισμού της. «Ζητούμε απάντηση στο ερώτημα, ποία σκοπιμότητα υπαγόρευσε αυτή σας την απόφαση;», καταλήγει.

Κατόπιν εισήγησης

Επικοινωνήσαμε με τη Γενική Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, της οποίας στέλεχος διευκρίνισε ότι η αφαίρεση του συγκεκριμένου κεφαλαίου από την εξεταστέα ύλη έγινε κατόπιν εισήγησης επιστημονικών επιτροπών και σε συνεννόηση με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Το σύγγραμα, στο οποίο περιέχεται (Θέματα Νεοελληνικής Ιστορίας Γʹ Λυκείου), πρόκειται να διδαχθεί και στην ομάδα προσανατολισμού οικονομίας (έτσι θα λέγονται οι «κατευθύνσεις») και έτσι στην εξεταστέα ύλη έπρεπε να υπάρχει ολόκληρο το κεφάλαιο, «Από την αγροτική οικονομία στην αστικοποίηση», ώστε οι μαθητές που προσανατολίζονται προς τις οικονομικές σχολές να έχουν γνώσεις οικονομικής ιστορίας.

Επιπλέον, μας επισημάνθηκε ότι το κεφάλαιο για τον παρευξείνιο Ελληνισμό δεν υπήρχε αρχικά στο βιβλίο και, όταν προστέθηκε, είχε αντικατασταθεί μέρος του πρώτου κεφαλαίου (περί οικονομικής ιστορίας) στην εξεταστέα ύλη.

Προκρίθηκε, λοιπόν, η αφαίρεση του συγκεκριμένου κεφαλαίου, διότι με την επαναφορά ολόκληρου του πρώτου κεφαλαίου θα αυξανόταν η εξεταστέα ύλη. Παράλληλα τονίστηκε ότι το προσφυγικό ζήτημα καλύπτεται και σε άλλο κεφάλαιο του ίδιου βιβλίου.

Τέλος, μας γνωστοποιήθηκε ότι -σύμφωνα με το πόρισμα της επιστημονικής επιτροπής που συστάθηκε για την ύλη της Ιστορίας- το «επίμαχο» κεφάλαιο παρουσιάζει αδυναμίες από διδακτικής άποψης.

Πηγή: Efsyn