Τρίτη 23 Ιουνίου 2009
Πολυθεματική η Mαθητική Έκθεση για τον Ποντιακό Ελληνισμό
Η γιαγιά κ. Ζωή, με τη θυγατέρα της Παρθένα και την εγγονή της Λένια με ρίζες στον Πόντο
ΤΗΣ ΚΛΑΙΡΗΣ ΓΑΖΗ
Με εκατό και πλέον συμμετοχές, η μαθητική κοινότητα ανταποκρίθηκε και έλαβε μέρος στον μαθητικό διαγωνισμό που οργάνωσε η Επιτροπή Εκδηλώσεων Μνήμης του Ποντιακού Ελληνισμού, σε συνεργασία με το Γραφείο Εκπαίδευσης του Ελληνικού Προξενείου.
Οι εργασίες εκτέθηκαν την περασμένη Κυριακή στο κτίριο της Ποντιακής Κοινότητας επί της Victoria St., στο Brunswick, και σε μια σεμνή τελετή, δόθηκαν τα Βραβεία και τα αναμνηστικά στους συμμετάσχοντες.
Οι μαθητές, με τη βοήθεια των δασκάλων και γονέων τους, παρουσίασαν εργασίες κολάζ, ζωγραφικής και έκθεσης με θέμα τον Πόντο: Ιστορία, παράδοση, ξεριζωμός, γενοκτονία.
«Ο μαθητικός διαγωνισμός ξεκίνησε με πρωτοβουλία της Ποντιακής Κοινότητας το 1998 και από την αμέσως επόμενη χρονιά, εντάχθηκε στα πλαίσια της Επιτροπής Εκδηλώσεων Μνήμης Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού. Έκτοτε, οργανώνεται σε συνεργασία με το Γραφείο Εκπαίδευσης. Υπεύθυνος της διαδικασίας είναι ο κ. Κυριάκος Αμανατίδης», εξηγεί η γραμματέας της Επιτροπής, κ. Ρώμα Σιάχου, που είχε χρέη τελετάρχη.
Η Λένια Καρύδη, μαθήτρια της Στ’ Δημοτικού που φοιτά στο κολλέγιο «Όμηρος» παράρτημα Altona North, ήταν εκεί με τη γιαγιά της κ. Ζωή Μπουζίκου με ρίζες στο Πόντο και την μητέρα της Παρθένα.
Ο ΞΕΡΙΖΩΜΟΣ
«Η γιαγιά μου η Θεολογία (στον Πόντο την φώναζαν και Τσιακλίνα), ήταν από τον Πόντο. Από τη μεριά του πατέρα μου κατάγονταν από το Αϊβαλί της Μικράς Ασίας. Την μητέρα μου, Ελένη Ιωαννίδη, την είχαν φέρει ο παππούς και η γιαγιά εφτά μηνών βρέφος στην Ελλάδα. Τους θυμάμαι να μιλούν συνέχεια γι αυτά που είχαν αφήσει πίσω και να δακρύζουν. Ακούστε αυτό το περιστατικό. Η γιαγιά μου φορούσε πάντα κάλτσες. Όταν όμως πήγαινε στο χωράφι, τις έβγαζε. Μικρά καθώς ήμασταν, θελήσαμε κάποτε να μάθουμε για το τραύμα, την ανοικτή πληγή που είχε στο πόδι. Η εξήγηση που έδωσε ο παππούς είναι συγκλονιστική. Στον πανικό να εγκαταλείψουν τα σπίτια και τα υπάρχοντά τους και με τους Τούρκους στρατιώτες αρματωμένοι να τους καταδιώκουν, η γιαγιά, καθώς ήταν έγκυος, περπατούσε αργά. Τότε ένας στρατιώτης, την χτύπησε στη φτέρνα. Ο παππούς έλεγε, ότι το αίμα έτρεχε ασταμάτητα, με αποτέλεσμα η πληγή να μείνει ανοικτή…
Μια πληγή και ένας καημός, που μετέδωσαν και σε μας. Κι ας έχουν περάσει τόσα χρόνια», θα πει η κ. Ζωή, η οποία συμπληρώνει ότι στο σπίτι της, έχει ένα μικρό μουσείο με κειμήλια από την αξέχαστη πατρίδα.
Η εργασία της Λένιας με τίτλο «Ποντιακή ζωή και παράδοση», δείχνει ότι η συγκέντρωση του υλικού έγινε με προσοχή. Παρουσιάζει εικόνες από την καθημερινή ζωή των προπάππων της στον Πόντο, σκεύη και μουσικά όργανα που άντεξαν στο πέρασμα του χρόνου.
Εντυπωσιακή και πρωτότυπη είναι και η εργασία της Ανδριάνας Θεοχάρους, της Στ’ Δημοτικού, από το ίδιο σχολείο. Η Ανδριάνα, με ρίζες στην Κύπρο και εγγονή του πατρός Κυριάκου, ζωγράφισε το ιστορικό μοναστήρι της Παναγίας Σουμελά και δίπλα την εικόνα της Θεομήτορος. Μια καλαίσθητη εργασία, με χρώματα και έκφραση, που ελκύουν το μάτι του επισκέπτη.
ΟΙ ΒΡΑΒΕΥΘΕΝΤΕΣ ΚΟΛΑΖ
Στον χαιρετισμό του, ο συντονιστής Εκπαίδευσης, κ. Λαδόπουλος, θύμισε τις δηλώσεις του υπουργού Πολυπολιτισμικών Υποθέσεων της Νότιας Αυστραλίας, κ. Άτκινσον, όταν η πολιτειακή Βουλή αναγνώρισε τη γενοκτονία και συμπλήρωσε ότι «είναι δικό μας χρέος να διαφυλάξουμε αυτή την κληρονομιά και να την μεταδώσουμε στη νέα γενιά. Έχοντας αυτό σαν όραμα», πρόσθεσε, «η έκθεση παρουσιάζει μέσα από τα έργα των παιδιών την ιστορία, τα έθιμα, τον ξεριζωμό και τη γενοκτονία του Ποντιακού ελληνισμού από τους Τούρκους. Στόχοι της προσπάθειας είναι η διατήρηση και μετάγγιση αυτής της κληρονομιάς στους νεότερους, ώστε μέσα από τα Ποντιακά πολιτιστικά δρώμενα, να αναδειχθούν οι νέοι Πόντιοι καλλιτέχνες και να τους δοθεί η δυνατότητα να δείξουν τη δουλειά τους».
Τα παιδιά που βραβεύτηκαν είναι:
Πρώτη κατηγορία, Κολάζ: Πρώτο επίπεδο Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού: Πρώτο Βραβείο: Ομαδική εργασία μαθητών του Ελληνικού Σχολείου Χόμπαρτ, Τασμανίας και Ομαδική εργασία μαθητών του Ελληνικού Σχολείου Χόμπαρτ, Τασμανίας.
Δεύτερο Βραβείο: Κωνσταντίνος Κοτσιάνης, Κολλέγιο Όμηρος, και τρίτο Βραβείο: Λένια Καρίδη, Κολλέγιο Όμηρος.
Δεύτερο επίπεδο Α΄, Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου: Πρώτο Βραβείο: Θεοδώρα Βλάχου, Ελ. Ορθ. Κολλέγιο «Άγιος Ιωάννης». Δεύτερο Βραβείο: Γιώργος Καλογερόπουλος, Ελ. Ορθ. Κολλέγιο «Άγιος Ιωάννης», Σωτηρία Bergman Ελ. Σχολείο Ενορίας «Άγιος Δημήτριος» Μoonee Ponds, Σταύρος Μικρόπουλος, Ελ. Ορθ. Κολλέγιο «Άγιος Ιωάννης», Ευάγγελος Μπρούμος, Ελ. Ορθ. Κολλέγιο «Άγιος Ιωάννης» και Τρίτο Βραβείο: Ρένα Κουσκουμπεκάκη, Ελ. Ορθ. Κολλέγιο «Άγιος Ιωάννης».
Τρίτο επίπεδο Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ Γυμνασίου: Πρώτο Βραβείο – Aliki Bachos, Ελ. Ορθ. Κολλέγιο «Άγιος Ιωάννης», Δεύτερο Βραβείο Χρήστος Παπαδόπουλος, Κολλέγιο «Όμηρος» και Τρίτο Βραβείο Νεράντζα Κωνσταντάρα, Ελ. Ορθ. Κολλέγιο «Άγιος Ιωάννης».
ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ - ΓΡΑΠΤΟΣ ΛΟΓΟΣ
Δεύτερη κατηγορία, Ζωγραφική: Πρώτο επίπεδο Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού: Πρώτο Βραβείο Ανδριάνα Θεοχάρους, Κολλέγιο «Όμηρος». Δεύτερο Βραβείο: Λάμπρος Κωνσταντέλος, Ελ. Ορθ. Κολλέγιο «Άγιοι Ανάργυροι». Τρίτο ΒραβείοΧαρούλα Καραπαναγιωτίδου, Κολλέγιο «Όμηρος», Σπύρος Παραδείσης, Ελληνικό Σχολείο Χάμπαρτ, Τασμανίας, Ευαγγελία Λούπη, Ελ. Ορθ. Κολλέγιο «Άγιοι Ανάργυροι».
Δεύτερο επίπεδο Α΄, Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου: Πρώτο Βραβείο: Nikalah Periorellis, Ελ. Ορθ. Κολλέγιο «Άγιος Ιωάννης». Δεύτερο Βραβείο: Συλλογική εργασία της τάξης 8Α Ελλ. Ορθ. Κολλεγίου «Άγιος Ιωάννης», Κωνσταντίνος Βασδέκης, Ελ. Ορθ. Κολλέγιο «Άγιος Ιωάννης».
Τρίτο επίπεδο Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ Γυμνασίου: Πρώτο Βραβείο: Στεφανία Δελλαπόρτα, Κολλέγιο «Όμηρος».
Τρίτη κατηγορία Γραπτός λόγος Δεύτερο επίπεδ: Α΄, Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου: Πρώτο Βραβείο: Μαρία Ιωάννου, Ελληνικό Σχολείο «Μαυραγάνη», Δεύτερο Βραβείο - Μαρία Μαυρίδη, Κολλέγιο «Όμηρος».
Τρίτο επίπεδο Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ Γυμνασίου: Πρώτο Βραβείο: Υβόννη Ποσνακίδου, Παρασκευής St Albans. Δεύτερο Βραβείο: Rebecca Mantzoudis, Ελληνικό Ορθόδοξο Κολλέγιο «Άγιος Ιωάννης». Η Επιτροπή Αξιολόγησης Εργασιών απαρτίζετο από τους: Χαράλαμπο Λαδόπουλο, Συντονιστή Γραφείου Εκπαίδευσης του Γενικό Προξενείο της Ελλάδας στη Μελβούρνη, κ. Σπύρο Κοροσίδη, Συντονιστή, Επιτροπής Ποντιακών Σωματείων Μελβούρνης και τον υπεύθυνο του Μαθητικού Διαγωνισμού κ. Κυριάκο Αμανατίδη.
Τους παρευρεθέντες καλοσώρισαν οι κ. Αλεξιάδης, πρόεδρος της Ποντιακής Κοινότητας και Σπύρος Κοροσίδης, συντονιστικής της Επιτροπής. Και οι δυο ομιλητές ευχαρίστησαν τον Συντονιστή εκπαίδευσης, του γονείς, τους δασκάλους και διευθυντές, που ενθάρρυναν και βοήθησαν τους μαθητές, να λάβουν μέρος και περισσότερο τους μαθητές και τις δημιουργίες τους. Επίσης τον κ. Αμανατίδη για την πολυσχιδή προσφορά του στην Επιτροπή.
Πηγή "Νέος Κόσμος" 05-06-2009