Σε πρέσβειρα του ποντιακού πολιτισμού στην Ιαπωνία αναδεικνύεται η Ριέκο Κασιβάγκι παρουσιάζοντας την έρευνα της για τους ποντιακούς χορούς στο 20ο «Συγκριτικό Συνέδριο χορού» που συνήλθε στις 21 Νοεμβρίου στη «χώρα των χρυσανθέμων» αξιοποιώντας την εμπειρία της κατά τη διάρκεια της ολιγοήμερης παραμονής της τον περασμένο Αύγουστο στην Πτολεμαίδα.
Στο συνέδριο αυτό η κ. Κασιβάγκι καθηγήτρια χορού στο Πανεπιστήμιο του Τόκυο αναγνωρίστηκε ως ερευνήτρια ποντιακών χορών στο διάσημο Πανεπιστήμιο Keio University( Hiyoshi Campus).
Στην ομιλία της αναφέρθηκε στην ιστορία την παράδοση και τον πολιτισμό των Ποντίων στο ταξίδι της προσφυγιάς αλλά και στη συμβολή τους στην ανάπτυξη της χώρας ενώ παρουσίασε το βίντεο από την έναρξη των Ολυμπιακών αγώνων του 2004 στην Αθήνα, στο σημείο της εμφάνισης του ποντιακού συγκροτήματος και έκανε εκτενή αναφορά στο χορό "Σέρα".
Κατέθεσε τις εντυπώσεις από το ταξίδι της στην Πτολεμαίδα μαζί με δύο σπουδάστριες της τονίζοντας την ουσιαστική συμβολή της Φαίης Σαββαΐδου, η Πτολεμαιδιώτισσα που τιμά τη χώρα μας και τον τόπο καταγωγής της στην Ιαπωνία,και έκανε μνεία στη φιλοξενία και στη ζεστασιά που επεφύλαξε στις χαριτωμένες γιαπωνέζες η μητέρα της Φαίης η οποία και μύησε τις επισκέπτριες της στα μυστικά της παραδοσιακής κουζίνας.
Η Ριέκο Κασιβάγκι μίλησε με θέρμη για τον Λάκη Καλομενίδη που δίδαξε στις αλλοδαπές μαθήτριες του τα βήματα των ποντιακών χορών σε αίθουσες που παραχώρησαν τόσο ο Σύλλογος Ποντίων Πτολεμαίδας όσο και ο Ποντιακός – Μορφωτικός Σύλλογος της Άρδασσας.
Στο βίντεο που παρουσίασε στο συνέδριο χορού έδειξε τα εκθέματα του Μουσείου του Συλλόγου της Άρδασσας, φωτογραφίες αλλά και κειμήλια που μετέφεραν οι πρόσφυγες της πρώτης γενιάς από τον Πόντο στη νέα τους πατρίδα καθώς και το φωτογραφικό υλικό του χώρου του Συλλόγου Ποντίων Πτολεμαίδας. Πρόβαλε πολλά στιγμιότυπα από την προσπάθεια εκμάθησης των ποντιακών χορών της γιαπωνέζικης αποστολής με η χωρίς τις παραδοσιακές στολές, όλα οργανωμένα από τον κ. Καλομενίδη. Στην ερώτηση συνέδρου για το πώς μπόρεσε η Ριέκο Κασιβάγκι να μάθει τόσο δύσκολους χορούς σε τρείς – τέσσερις ημέρες, αφού, απαιτείται ιδιαίτερη τεχνική, δύναμη και κινήσεις που φάνηκαν εξαιρετικά δύσκολες, πυροδοτώντας ενέργεια μέσα από την ένταση του χορού η Γιαπωνέζα πανεπιστημιακός απάντησε "Ενοιωσα την ενέργεια από τα χέρια των Ποντίων". Η παρουσίαση της έρευνας αυτής ολοκληρώθηκε με την επίδειξη δύο ποντιακών χορών από τη Φαίη Σαββαίδου και μία μαθήτρια της κ. Κασιράγκι φορώντας αντρικές στολές. Η αίθουσα του συνεδρίου σείστηκε από χειροκροτήματα και ενθουσιασμό.
Εξ άλλου στις 11 Οκτωβρίου κατά τη διάρκεια πολιτιστικού φεστιβάλ στην πόλη Kawasaki, λίγο έξω από το Τόκυο η χορευτική ομάδα της κ. Κασιβάγκι που ονομάζεται ΚΕΦΗ παρουσίασε για πρώτη φορά ποντιακούς χορούς με αντρικές και γυναικείες στολές που έραψε η ίδια. Το συγκρότημα αποτελούσαν η Ριέκο Κασιράγκι, η Φαίη Σαββαίδου και άλλα 4 άτομα αποδίδοντας τους χορούς Κότσαρι, Λετσίνα και Τρυγώνα για να αποσπάσουν το χειροκρότημα 400 και πλέον θεατών.
Πηγή: Πρωινός Λόγος
Στο συνέδριο αυτό η κ. Κασιβάγκι καθηγήτρια χορού στο Πανεπιστήμιο του Τόκυο αναγνωρίστηκε ως ερευνήτρια ποντιακών χορών στο διάσημο Πανεπιστήμιο Keio University( Hiyoshi Campus).
Στην ομιλία της αναφέρθηκε στην ιστορία την παράδοση και τον πολιτισμό των Ποντίων στο ταξίδι της προσφυγιάς αλλά και στη συμβολή τους στην ανάπτυξη της χώρας ενώ παρουσίασε το βίντεο από την έναρξη των Ολυμπιακών αγώνων του 2004 στην Αθήνα, στο σημείο της εμφάνισης του ποντιακού συγκροτήματος και έκανε εκτενή αναφορά στο χορό "Σέρα".
Κατέθεσε τις εντυπώσεις από το ταξίδι της στην Πτολεμαίδα μαζί με δύο σπουδάστριες της τονίζοντας την ουσιαστική συμβολή της Φαίης Σαββαΐδου, η Πτολεμαιδιώτισσα που τιμά τη χώρα μας και τον τόπο καταγωγής της στην Ιαπωνία,και έκανε μνεία στη φιλοξενία και στη ζεστασιά που επεφύλαξε στις χαριτωμένες γιαπωνέζες η μητέρα της Φαίης η οποία και μύησε τις επισκέπτριες της στα μυστικά της παραδοσιακής κουζίνας.
Η Ριέκο Κασιβάγκι μίλησε με θέρμη για τον Λάκη Καλομενίδη που δίδαξε στις αλλοδαπές μαθήτριες του τα βήματα των ποντιακών χορών σε αίθουσες που παραχώρησαν τόσο ο Σύλλογος Ποντίων Πτολεμαίδας όσο και ο Ποντιακός – Μορφωτικός Σύλλογος της Άρδασσας.
Στο βίντεο που παρουσίασε στο συνέδριο χορού έδειξε τα εκθέματα του Μουσείου του Συλλόγου της Άρδασσας, φωτογραφίες αλλά και κειμήλια που μετέφεραν οι πρόσφυγες της πρώτης γενιάς από τον Πόντο στη νέα τους πατρίδα καθώς και το φωτογραφικό υλικό του χώρου του Συλλόγου Ποντίων Πτολεμαίδας. Πρόβαλε πολλά στιγμιότυπα από την προσπάθεια εκμάθησης των ποντιακών χορών της γιαπωνέζικης αποστολής με η χωρίς τις παραδοσιακές στολές, όλα οργανωμένα από τον κ. Καλομενίδη. Στην ερώτηση συνέδρου για το πώς μπόρεσε η Ριέκο Κασιβάγκι να μάθει τόσο δύσκολους χορούς σε τρείς – τέσσερις ημέρες, αφού, απαιτείται ιδιαίτερη τεχνική, δύναμη και κινήσεις που φάνηκαν εξαιρετικά δύσκολες, πυροδοτώντας ενέργεια μέσα από την ένταση του χορού η Γιαπωνέζα πανεπιστημιακός απάντησε "Ενοιωσα την ενέργεια από τα χέρια των Ποντίων". Η παρουσίαση της έρευνας αυτής ολοκληρώθηκε με την επίδειξη δύο ποντιακών χορών από τη Φαίη Σαββαίδου και μία μαθήτρια της κ. Κασιράγκι φορώντας αντρικές στολές. Η αίθουσα του συνεδρίου σείστηκε από χειροκροτήματα και ενθουσιασμό.
Εξ άλλου στις 11 Οκτωβρίου κατά τη διάρκεια πολιτιστικού φεστιβάλ στην πόλη Kawasaki, λίγο έξω από το Τόκυο η χορευτική ομάδα της κ. Κασιβάγκι που ονομάζεται ΚΕΦΗ παρουσίασε για πρώτη φορά ποντιακούς χορούς με αντρικές και γυναικείες στολές που έραψε η ίδια. Το συγκρότημα αποτελούσαν η Ριέκο Κασιράγκι, η Φαίη Σαββαίδου και άλλα 4 άτομα αποδίδοντας τους χορούς Κότσαρι, Λετσίνα και Τρυγώνα για να αποσπάσουν το χειροκρότημα 400 και πλέον θεατών.
Πηγή: Πρωινός Λόγος