Πέμπτη 7 Ιουνίου 2012

ΠΑΜΠΟΝΤΙΑΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ


Μια ψύχραιμη προσέγγιση στον ανιστόρητο λόγο του Νάσσου Θεοδωρίδη περί Ποντίων


Θεσσαλονίκη, 31-5-2012

Προς: Εφημερίδα Αυγή
Κοινοποίηση: Νάσσος Θεοδωρίδης

Θέμα: Μια ψύχραιμη προσέγγιση στον ανιστόρητο λόγο του Νάσσου Θεοδωρίδη περί Ποντίων.

Η αναδημοσίευση στην εφημερίδα σας στις 20 Μαΐου άρθρου του κυρίου Νάσσου Θεοδωρίδη, το οποίο φέρει τον παραπλανητικό για το περιεχόμενό του τίτλο «Μια ψύχραιμη προσέγγιση του ιστορικού ζητήματος περί Ποντίων» προκάλεσε, όπως αναμενόταν, δικαίως κατά την άποψή μας, έντονες αντιδράσεις στο σύνολο του ελληνικού πληθυσμού. Η υποχρέωση που έχουμε απέναντι στους πολίτες ποντιακής καταγωγής καθώς και στα θύματα της Γενοκτονίας, μας φέρνει στη θέση να απαντήσουμε στις ασυναρτησίες και στις καθόλου ψύχραιμες διατυπώσεις του, κατά τα λεγόμενά του ιδίου, άπατρι κυρίου Θεοδωρίδη.

Η εφημερίδα σας μάλιστα, επέλεξε την αναδημοσίευση του άρθρου, μία μόλις ημέρα μετά την εθνική ημέρα μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου προκαλώντας με αυτό τον τρόπο το αίσθημα, όχι των εθνικιστών, όπως αρέσκεται ο αρθρογράφος να αποκαλεί μερίδα των ποντίων, μα εκείνων όσων επέζησαν της εθνικιστικής πολιτικής των Νεοτούρκων του Μουσταφά Κεμάλ. Με ψυχραιμία και νηφαλιότητα, η Βουλή των Ελλήνων ανακήρυξε τη 19η Μαϊου ημέρα εθνικής μνήμης το 1994, αναγνωρίζοντας πως τα όσα διαδραματίστηκαν στην περιοχή του Πόντου στόχο είχαν, μέσο μίας γενοκτόνου πρακτικής τον αφανισμό των ελλήνων χριστιανών. Ωστόσο, ακόμη και αν ο αρθρογράφος καταφρονεί την απόφαση της Ελληνικής Βουλής, δεν θα έπρεπε να κάνει το ίδιο για ανάλογη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που εκδόθηκε το 2006, κατά την οποία, αν το τουρκικό κράτος επιθυμεί να εισέλθει στην Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει, μεταξύ άλλων, να αναγνωρίσει τη Γενοκτονία των Αρμενίων, των Ελλήνων και των Ασσυρίων. Πόσο μάλλον δεν θα έπρεπε, δεν θεωρούμε τουλάχιστον πως ο κύριος Θεοδωρίδης έχει την επιστημονική επάρκεια να το κάνει, να αμφισβητεί το ψήφισμα της Διεθνούς Ενώσεων των Ακαδημαϊκών για τη Μελέτη των Γενοκτονιών (IAGS) κατά το οποίο η οθωμανική εκστρατεία ενάντια στις χριστιανικές μειονότητες της αυτοκρατορίας μεταξύ 1914 και 1923 αποτέλεσε γενοκτονία.

Τα όσα διαδραματίστηκαν στην αυγή του προηγούμενου αιώνα στην περιοχή του Πόντου δεν είναι, κύριε Θεοδωρίδη, μία αλήθεια διαπραγματεύσιμη, που έχει δύο όψεις. Αντιθέτως, τα ιστορικά γεγονότα έχουν μελετηθεί αρκούντως τόσο από δυτικούς και έλληνες επιστήμονες, όσο και από επιστήμονες τουρκικής καταγωγής. Επομένως, η άποψή σας πως ουδείς ειδήμων ασχολήθηκε αντικειμενικά με την ιστορική ανάλυση της άλλης πλευράς της αλήθειας στο θέμα του ελληνισμού του Πόντου, όχι μόνον δεν στέκει μα προσβάλει ταυτόχρονα όλους εκείνους τους ιστορικούς, το έργο των οποίων αγνοείτε προφανώς, στο οποίο σας παραπέμπουμε προκειμένου να σας προστατεύσουμε από το να υποπέσετε μελλοντικά για μία ακόμη φορά στο ίδιο ατόπημα. Προσβλητικότερος δε είναι ο λόγος σας καθώς εκφράζεται τη στιγμή που στην Τουρκία, αρθρογράφοι, συγγραφείς και εκδότες με κίνδυνο ακόμη και τη ζωή τους, όπως ο αρμένιος Χράντ Ντίνκ, σπεύδουν να αποκαταστήσουν την ιστορική αλήθεια δημοσιεύοντας άρθρα και βιβλία, την ύπαρξη των οποίων επίσης θα αγνοείτε. Αντίθετα, σας διακρίνει μια επιμονή να αμφισβητείτε τα γεγονότα, η οποία σας κάνει κοινωνό της πρακτικής που στόχο έχει να αποδυναμώσει την ιστορική πραγματικότητα και να οδηγήσει τελικά στη λήθη.

Το τελευταίο στάδιο της γενοκτονικής πολιτικής, σύμφωνα με τον καθηγητή G. H. Stantion του Πανεπιστημίου του Γέιλ, είναι η απόσειση ευθυνών ή η άρνηση της ενοχής. Το κείμενό σας ξεκάθαρα οδηγεί στην άρνηση της γενοκτονίας και ταυτίζεται, θα μπορούσε κανείς να πει, με την σημερινή πολιτική της γείτονος. Κατά τον τούρκο ιστορικό και κοινωνιολόγο, καθηγητή του Πανεπιστημίου Clark της Μασαχουσέτης, Taner Akçam, ένας από τους κύριους λόγους που το σύγχρονο τούρκικο κράτος αλλά και η τούρκικη κοινωνία στο μεγαλύτερο μέρος της αρνούνται την τέλεση της γενοκτονίας είναι γιατί η δημιουργία του σύγχρονου Τούρκικου κράτους έχει τα θεμέλιά της στις φρικαλεότητες που υπέστη ο χριστιανικός πληθυσμός της Ανατολής. Η μετάβαση από αυτοκρατορία σε εθνικό κράτος είναι ποτισμένη με αίμα και το γεγονός αυτό προκαλεί τέτοιο τραύμα στο θύτη, το οποίο προκειμένου να ξεπεράσει είναι αναγκασμένος σε αγώνα κατά της αναγνώρισης της γενοκτονίας. Κάτι τέτοιο ωστόσο δεν ισχύει για εσάς, καθώς ως έλληνας πολίτης κανένα τέτοιο τραύμα δεν θα έπρεπε να αισθάνεσθε. Φαντάζεστε επομένως την έκπληξη και τα ερωτηματικά που εγείρουν οι δημόσιες, ελλιπείς ιστορικών γνώσεων απόψεις σας, οι οποίες εγκαίρως έτυχαν εμπεριστατωμένης απάντησης από τον καθηγητή ιστορίας Κωνσταντίνο Φωτιάδη.

Σε απάντηση στο αντιποντιακό/ανθελληνικό σας ντελίριο με αφορμή το αντάρτικο του Πόντου να σημειώσουμε πως οι αντάρτες και οι αρχηγοί τους μόνον ταλαίπωροι, αιμοσταγείς και αναλφάβητοι δεν ήταν αλλά τουναντίον είχαν πνεύμα και παιδεία, τα οποία υποδηλώνονται γλαφυρά από το παρακάτω απόσπασμα:
‘Άν κρούω και στοτώνω σε, θα λέγνε με φονέαν
κι ’αν ΄κι σκοτώνω σε, Έμίρ’, θα λέγνε ’εφοέθεν,
καλλίον ‘κι σκοτώνε σε και ’άς λέγνε ’εφοέθεν.
(από το δημοτικό ποντιακό ποίημα «ο Αιχμάλωτον»).

Κλείνοντας, θεωρούμε πως είναι ανεπίτρεπτο στο βωμό της ελευθερίας του λόγου να εξαπολύετε θορυβώδεις ανθελληνικές κορόνες, χωρίς κανένα ιστορικό υπόβαθρο. Με τη σειρά μας καλούμε εσάς να ζητήσετε συγνώμη γιατί, εν αγνοία σας ίσως, καθώς δεν κατέχετε τις απαραίτητες γνώσεις προβήκατε στην ύβρη ιστορικών προσώπων, την αμφισβήτηση της ιστορικής αλήθειας, την άρνηση της γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου και την υποτίμηση του έργου έγκριτων ερευνητών των γενοκτονικών σπουδών.

Με εκτίμηση

Ο Πρόεδρος
Γεώργιος Παρχαρίδης
Καθηγητής Καρδιολογίας

Ο Γενικός Γραμματέας
Γεωργιάδης Γιώργος
Δημοσιογράφος

Σημείωση: Παρακαλούμε την διεύθυνση της εφημερίδας να δημοσιοποιήσει την επιστολή μας τόσο στην έντυπη όσο και στην ηλεκτρονική έκδοση ως συνέχεια και απάντηση στο άρθρο του κ.Θεοδωρίδη. Ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την αποδοχή της πρότασής μας.


ΠΑΜΠΟΝΤΙΑΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ
Λ. ΝΙΚΗΣ 1, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Τ.Κ. 54624
ΤΗΛ: 2310227822
FAX: 2310227213
www.poe.org.gr
info@poe.org.gr