Τρίτη 15 Μαΐου 2018

Θεόδωρος Γιουρτσίχιν: προηγήθηκαν ο Γιωρίκας και ο Κωστίκας στο διάστημα!

Θεόδωρος Γιουρτσίχιν: προηγήθηκαν ο Γιωρίκας και ο Κωστίκας στο διάστημα!
Θεόδωρος Γιουρτσίχιν: προηγήθηκαν ο Γιωρίκας και ο Κωστίκας στο διάστημα!

«Παιδιά, να μην φοβάστε, να έχετε μεγάλα όνειρα. Πρέπει να έχετε μεγάλα όνειρα και να θυμάστε ότι η δική σας ζωή είναι στα δικά σας χέρια». Με την παραίνεση αυτή προς τα μικρά παιδιά, ο Θεόδωρος Γιουρτσίχιν-Γραμματικόπουλος, ο πρώτος ελληνικής καταγωγής κοσμοναύτης, αποδέχθηκε την τιμή που του έγινε την Κυριακή 13 Μαΐου 2028, στη γεμάτη αίθουσα του Βασιλικού Θεάτρου στη Θεσσαλονίκη, στην εκδήλωση «Πόντος Παντού», που διοργάνωσε ο αναπληρωτής τομεάρχης Εξωτερικών για θέματα Απόδημου Ελληνισμού της Νέας Δημοκρατίας, Σάββας Αναστασιάδης.

«Είμαι τρεις φορές ευτυχισμένος, γιατί έχω τρεις πατρίδες. Εχω τρεις πατρίδες, τη μεγάλη που είναι η Ρωσία, τη Γεωργία όπου γεννήθηκα και την Ελλάδα, όπου πάντα με πολλή αγάπη έρχομαι εδώ, η καρδιά μου βρίσκεται εδώ, γιατί η μαμά μου και ο μπαμπάς μου ζούνε εδώ, στη Σίνδο», είπε ο Πόντιος κοσμοναύτης, γνωστοποιώντας ότι το πρώτο τηλεφώνημα που έκανε από το διάστημα ήταν στη μητέρα του.

Πρόσθεσε, δε, πως το όνομα «ΑΡΓΩ», που έδωσε στο τελευταίο διαστημόπλοιο, με το οποίο ταξίδεψε στο διάστημα, συμβολίζει το αντάμωμα των τριών του πατρίδων και την αγάπη του για την Ελλάδα, την αρχαία ιστορία και την ελληνική μυθολογία.

Ο Γιωρίκας στο Διάστημα

Σύμφωνα με την εφημερίδα Καθημερινή, ο Θεόδωρος Γιουρτσίχιν-Γραμματικόπουλος, μεταξύ άλλων–, άφησε τους παρευρισκόμενους άφωνους όταν σε πηγαδάκι, μετά την ολοκλήρωση της εκδήλωσης, τους διηγήθηκε στιχομυθία που είχε κάποτε με τον Κωστή Στεφανόπουλο ως «ο πρώτος ελληνικής καταγωγής κοσμοναύτης».

«Δεν είμαι ο πρώτος», είχε απαντήσει, προκαλώντας την έκπληξη του Στεφανόπουλου: «Είμαι ο τρίτος. Eχουν προηγηθεί ο Γιωρίκας και ο Κωστίκας», είχε πει ο κοσμοναύτης στον συνομιλητή του, που τότε αντελήφθη ότι, πράγματι, παντού υπάρχει ένας Πόντιος.