Ορθοδοξία και Ελληνισμός, το τουριστικό προϊόν της Τουρκίας |
Τηρώντας την «παράδοση» των τελευταίων ετών η Τουρκία εξακολουθεί να «πουλά» Ορθοδοξία και Ελληνισμό, προκειμένου να προσελκύσει τουρίστες. Τα ελληνορθόδοξα μνημεία αποτελούν το «βασικό τουριστικό» προϊόν της γείτονος χώρα, η οποία όχι μόνο τα προβάλει σε κάθε ευκαιρία, αλλά και επισπεύδει τις εργασίες αποκατάστασής τους προκειμένου να είναι προσβάσιμα σε περισσότερο κόσμο.
«Δυνατό χαρτί» στον τουριστικό προγραμματισμό της για το 2020 αποτελεί η Παναγία η Σουμελά στον Πόντο, με τον επικεφαλής της διεύθυνσης Πολιτισμού και Τουρισμού της Τραπεζούντας Αλί Αϊβάζογλου, να παρακολουθεί από κοντά τις εργασίες. Και μάλιστα συστάθηκε ειδική επιτροπή που επιβλέπει την πορεία του έργου.
Και μπορεί η μονή να έχει καλυφθεί με χιόνι, ωστόσο οι τουρκικές Αρχές διαβεβαιώνουν ότι η τελική φάση των εργασιών αναστήλωσης και αποκατάστασης προχωρά κανονικά ώστε το μνημείο να είναι εξ ολοκλήρου επισκέψιμο στις 18 Μαΐου, δηλαδή τη φετινή Διεθνή Ημέρα Μουσείων.
Από τις 25 Μαΐου 2019, οπότε και άνοιξε μέρος της ιστορικής μονής, η Παναγία Σουμελά έχει δεχθεί δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες. Ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού έχει δεσμευθεί ότι δεν θα υπάρξει άλλη καθυστέρηση, και ότι όλα θα είναι έτοιμα την άνοιξη.
Το 2020 αφιερωμένο στην γενέτειρα του Αγίου Νικολάου
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ανάδειξης των μνημείων που βρίσκονται στην τουρκική επικράτεια (και για να «υπογραμμιστούν οι πολιτιστικές και ιστορικές αξίες της Τουρκίας» όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση), το υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού ανακήρυξε το 2020 ως έτος της αρχαίας πόλης Πάταρα που θεωρείται γενέτειρα του Αγίου Νικολάου, του επισκόπου Μύρων.
Το 2019 ήταν έτος της Τροίας, ενώ το 2018 ήταν έτος του Γκιομπεκλί Τεπέ, μιας αρχαιολογικής θέσης στη νοτιοανατολική Τουρκία.
Τα Πάταρα ήταν μία από τις έξι κορυφαίες πόλεις του Κοινού της Λυκίας, στα παράλια της Μικράς Ασίας.
Πηγή: Εκκλησία OnLine