Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2020

Κώστας Αλεξανδρίδης: η πίστη μου στην παράδοση είναι μια σταθερή αξία, όπως και η αγάπη μου για την Τραπεζούντα

Κώστας Αλεξανδρίδης: η πίστη μου στην παράδοση είναι μια σταθερή αξία, όπως και η αγάπη μου για την Τραπεζούντα
Κώστας Αλεξανδρίδης: η πίστη μου στην παράδοση είναι μια σταθερή αξία, όπως και η αγάπη μου για την Τραπεζούντα

Με ανάρτηση στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook, και μάλιστα μεταφρασμένο και στα τούρκικα, ο Κώστας Αλεξανδρίδης, πρόεδρος του Ελ. Σωματείου Διάσωσης και Διάδοσης της Πολιτιστικής μας Κληρονομιάς "Οι Μωμόγεροι", τοποθετείται για πρώτη φορά, μετά την απαγόρευση εισόδου που του επεβλήθη από την γείτονα χώρα, για πρώτη φορά.

Ευχαριστεί τους φίλους σε Ελλάδα και Τουρκία για τη συμπαράσταση και στέλνει το δικό του μήνυμα για τη συμφιλίωση των δύο λαών με τα κοινά πολιτιστικά χαρακτηριστικά.

Αναλυτικά η δήλωση τους ως εξής:

Μετά την απαγόρευση εισόδου μου στην Τουρκία το Σάββατο 11 Ιανουαρίου 2020 και καθώς δε μου δόθηκαν περαιτέρω εξηγήσεις σχετικά με τους λόγους, απευθύνθηκα, όπως μου υπέδειξαν οι τουρκικές αρχές, στο Γενικό Προξενείο της Τουρκίας, στην Αθήνα, κάνοντας αίτηση για άρση της απαγόρευσης και περιμένω επίσημη απάντηση.

Νιώθω την ανάγκη να ευχαριστήσω όλους τους φίλους που επικοινώνησαν μαζί μου όλο αυτό το διάστημα, εκφράζοντας τη συμπαράστασή τους. Ζητώ συγγνώμη από τους Τραπεζούντιους φίλους μου που δεν μπόρεσα να παρευρεθώ κοντά τους να υποδεχτούμε μαζί το νέο έτος (Kalandar).


Είτε είναι θετική η απάντηση, είτε αρνητική, ο πολιτισμός πρέπει να μας οδηγεί σε κόσμιες συμπεριφορές, χωρίς ακρότητες και υβρεολόγια. Έχοντας ήσυχη τη συνείδησή μου, καθώς θεωρώ ότι η πολιτιστική μου δραστηριότητα στην Τουρκία (αλλά και στις 22 άλλες χώρες που έχω επισκεφθεί) δεν εμπεριέχει κάτι μεμπτό, μοιράζομαι μαζί σας στιγμιότυπα από το περσινό “kalandar gecesi”, όπου Μουσουλμάνοι και Χριστιανοί, όπως παλαιά οι παππούδες μας, υποδεχόμαστε από κοινού το νέο έτος.

Πέρα από απαγορεύσεις και περιορισμούς, η πίστη μου στην παράδοση είναι μια σταθερή αξία, όπως και η αγάπη μου για την Τραπεζούντα!

11/01/2020 tarihinde Türkiye’ye giriş yapmam yasaklandı, ancak nedenleri konusunda bana hiçbir açıklama yapılmadı. Bunun üzerine Türk makamlarının önerisi üzerine T.C. Atina-Pire Başkonsolosluğuna başvurup bana uygulanan Türkiye’ye giriş yasağının kaldırılmasını talep ettim ve bu konu hakkında resmî bir cevap bekliyorum.

Bütün bu süre boyunca benimle iletişim kuran, bana destek veren, yanımda olduklarını ifade eden tüm dostlarıma candan teşekkür etmek isterim. Ayrıca Yeni Yıl kutlamasında (Kalandar) yanlarında bulunamadığımdan dolayı Trabzonlu dostlarımdan özür dilerim.


Cevap olumlu ya da olumsuz olsun, kültürümüz doğrultusunda aşırılıktan uzak, uygarca davranmaktan yanayım. Vicdanım rahat, zira Türkiye’deki ziyaretlerimde (ve ziyaret ettiğim diğer 22 ülkede) kültür faaliyetlerinden başka hiçbir art niyetli davranışta bulunmadım. Geçen seneki Kalandar kutlamalarından bazı sahneleri sizlerle paylaşmak isterim. Bu kutlamalarda Müslümanlar ve Hıristiyanlar, eskiden dedelerimizin yaptığı gibi Yeni Yılı beraber ve kardeşçe karşılıyoruz.

Yasaklamalar ve sınırlamalar ötesinde, Trabzon’a sevgim, gelenek ve göreneklerin önemine inancım ve saygım sonsuzdur.