Οι εικόνες από την ιερά μονή Αγίας Σουμελά στον Πόντο προκάλεσαν οργισμένες αντιδράσεις, με τον αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο να κάνει λόγο για «θλιβερά γεγονότα που δείχνουν την πλευρά της αθλιότητας» και την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου, να δηλώνει συγκλονισμένη από την πρόσφατη βεβήλωση αυτού του μνημείου παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς.
Το τουρκικό υπουργείο Πολιτισμού λέει, από την πλευρά του, λέει ότι δεν έδωσε εκείνο την άδεια. «Και κάπως έτσι νομίζω ότι πρέπει να είναι. Δηλαδή οι τοπικές αρχές, η νομαρχία εκεί, κάποιος υπάλληλος – να το πω έτσι- χωρίς να καταλάβει την αξία και χωρίς να καταλάβει πού βάζει την υπογραφή του για παράδειγμα, έβαλε την υπογραφή για κάτι τέτοιο, το οποίο είναι ουσιαστικά βεβήλωση του μνημείου», σημείωσε η ανταποκρίτρια του Open στην Κωνσταντινούπολη, Μαρία Ζαχαράκη.
«Αν αντίστοιχα γινόταν κάτι τέτοιο σε τζαμί, οι Τούρκοι θα είχαν ξεσηκωθεί, όπως έχει γίνει στο παρελθόν», συνέχισε η ίδια.
Το τουρκικό υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού λέει ότι δεν ήταν εκείνο που έδωσε την άδεια για τα γυρίσματα του βίντεο κλιπ και ότι ξεκινά έρευνα για το περιστατικό.
Συγκλονισμένη από την πρόσφατη βεβήλωση του μνημείου της Παναγίας Σουμελά δήλωσε η Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου.
Η κυρία Σακελλαροπούλου εγκαινίασε το βράδυ της Τρίτης (8/2) την έκθεση «Υπέρ Πίστεως και Πατρίδος - Η συμβολή της Εκκλησίας στον Αγώνα του 1821», στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο Αθηνών.
Ειδικότερα, η ΠτΔ υπογράμμισε ότι το Βυζαντινό Μουσείο είναι «τόπος τέχνης και μνήμης, είναι κιβωτός όχι μόνον απλών τεχνουργημάτων που γέννησε η θρησκευτική πίστη, αλλά και εθνικών συμβόλων. Όπως η εικόνα της Παναγίας Σουμελά -την οποία μνημονεύω σήμερα, συγκλονισμένη από την πρόσφατη βεβήλωση αυτού του μνημείου παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς- μια εικόνα που ο ελληνισμός, και ιδίως ο ποντιακός, θεωρεί κομμάτι αναπόσπαστο της ταυτότητάς του, αφού απεικονίζει την Μητέρα του Θεού, οδηγήτρια και προστάτιδά του στις οδυνηρές περιπέτειες του ξεριζωμού και της προσφυγιάς. Μια εικόνα που εκτέθηκε επί είκοσι χρόνια στους χώρους αυτούς, οι οποίοι σήμερα μας προσφέρουν την σπάνια και πολύτιμη έκθεση, την οποία εγκαινιάζω».