Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2023

O Πόντιος δήμαρχος που συγκίνησε τον Ιμάμογλου

O Πόντιος δήμαρχος που συγκίνησε τον Ιμάμογλου
O Πόντιος δήμαρχος που συγκίνησε τον Ιμάμογλου

Την κοινή τους αγάπη για τον Πόντο μοιράστηκαν ο δήμαρχος Κωνσταντινούπολης, Εκρέμ Ιμάμογλου και ο δήμαρχος Νίκαιας-Αγ. Νίκαιας-Ρέντη, Γιώργος Ιωακειμίδης, κατά τη διάρκεια της  Σινόδου του Δικτύου Βαλκανικών Πόλεων Β40.

“Αργά το βράδυ, στην ώρα του δείπνου με πλησίασε ο Δήμαρχος της Κωνσταντινούπολης Εκρέμ Ιμάμογλου, και αφού συζητήσαμε επί μακρόν, μ’ αγκάλιασε, ζήτησε να φωτογραφηθούμε -είναι η φωτογραφία που βλέπετε- και εμφανώς φορτισμένος μου είπε: «τα όσα είπες Δήμαρχε με συγκίνησαν και τα κρατάω στη μνήμη μου…!»”, περιγράφει σε ανάρτησή του ο δήμαρχος Νίκαιας-Αγ. Νίκαιας-Ρέντη.

O Πόντιος δήμαρχος που συγκίνησε τον Ιμάμογλου

Αναλυτικά:

“Ο εξαιρετικός Κύριος Εκρέμ Ιμάμογλου (Δήμαρχος Κωνσταντινούπολης).

Στο πρώτο διήμερο αυτής της εβδομάδας πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα η Σύνοδος του Δικτύου Βαλκανικών Πόλεων Β40 με τη συμμετοχή των Δημάρχων της Κωνσταντινούπολης, των Τιράνων, της Σόφιας, του Ζάγκρεμπ, του Σεράγεβο, του Βελιγραδίου και 37 συναδέλφων μου από ισάριθμους Δήμους της χώρας μας.

Οι εργασίες της Συνόδου έγιναν υπό την προεδρία του Δημάρχου Αθηναίων Κώστα Μπακογιάννη και στους ομιλητές της πρώτης μέρας ήμουν κι εγώ, καταθέτοντας, εμφανώς επηρεασμένος από την ομιλία του Δημάρχου Κωνσταντινούπολης, Εκρέμ Ιμάμογλου -σκληρού αντιπάλου του Προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν- μια δική μου, βιωματική εμπειρία από ένα ταξίδι μου 15 χρόνια πριν στην Τραπεζούντα του Πόντου απ ‘ όπου κατάγονται οι γονείς μου και οι παππούδες μου και από την οποία διώχθηκαν και ήρθαν πρόσφυγες στην Ελλάδα το 1922.

Είχαμε λοιπόν πολλά κοινά να συζητήσουμε με το Δήμαρχο Κωνσταντινούπολης καθώς και αυτός είναι Πόντιος από την Τραπεζούντα. Να ξέρετε ότι οι Έλληνες και Τούρκοι Πόντιοι συνδέονταν πάντα με την κοινή μας κουλτούρα, διατροφικές συνήθειες και πολλά άλλα.

Εύχομαι λοιπόν στον εξαιρετικό κύριο Ιμάμογλου κάθε επιτυχία αν επιλεγεί για τις προεδρικές εκλογές στην Τουρκία και του επιτρέψει ο βαθιά αντιδημοκράτης Ερντογάν να πάρει μέρος σ’ αυτές. Θα είναι το καλύτερο για την Ευρώπη, την Τουρκία και την Ελλάδα.

Με μια βιωματική ιστορία έκλεισα την ομιλία μου στις εργασίες της Συνόδου και με την επισήμανση ότι οφείλουμε όλοι όσοι υπηρετούμε την αυτοδιοίκηση να ξαναζωντανέψουμε τα Βαλκάνια στη βάση της συναδέλφωσης, της συναντίληψης και της αλληλοκατανόησης των λαών τους.

Αργά το βράδυ, στην ώρα του δείπνου με πλησίασε ο Δήμαρχος της Κωνσταντινούπολης Εκρέμ Ιμάμογλου, και αφού συζητήσαμε επί μακρόν, μ’ αγκάλιασε, ζήτησε να φωτογραφηθούμε -είναι η φωτογραφία που βλέπετε- και εμφανώς φορτισμένος μου είπε: «τα όσα είπες Δήμαρχε με συγκίνησαν και τα κρατάω στη μνήμη μου…!»

Κι εγώ φίλε Δήμαρχε θα κρατήσω αυτή τη ζεστή μας συνάντηση και την αγάπη σου για το Πόντο και την Ελλάδα.”