Το 1ο βραβείο στον 7ο Μαθηματικό Διαγωνισμό για τον Ποντιακό Ελληνισμό απονεμήθηκε στα Γυμνάσια Προσοτσάνης και Κυργίων |
του Θανάση Πολυμένη
Το πρώτο βραβείο στον 7ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό: «Ποντιακός Ελληνισμός, Μνήμες και Όνειρα, Παρελθόν, Παρόν και Μέλλον», απέσπασαν οι μαθητές των Γυμνασίων Προσοτσάνης και Κυργίων.
Πρόκειται για έναν ετήσιο διαγωνισμό, ο οποίος τελεί υπό την αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Αποδήμου Ελληνισμού και συνδιοργανώθηκε από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών, το Υπουργείο Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης) και το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων του Υπουργείου Παιδείας, με την υποστήριξη της Έδρας Ποντιακών Σπουδών του Α.Π.Θ. και του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ποντίων Εκπαιδευτικών.
Η βράβευση των Γυμνασίων Προσοτσάνης και Κυργίων, έγινε την περασμένη εβδομάδα στη αίθουσα τελετών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης όπου τα παιδιά απέσπασαν το 1ο βραβείο στην κατηγορία «project». Αξίζει να αναφερθεί ότι στο διαγωνισμό για τον Ποντιακό Ελληνισμό, συμμετείχαν συνολικά 184 σχολεία, 11.000 μαθητές, 500 εκπαιδευτικοί και 1.200 δημιουργοί.
Η εργασία των δύο Γυμνασίων της Δράμας, περιλαμβάνει ένα διαδραστικό χάρτη, ο οποίος περιέχει διάφορες πληροφορίες από περιοχές των Αλησμόνητων Πατρίδων (στο χώρο της σημερινής Τουρκίας) που διάλεξαν οι μαθητές. Με ένα κλικ, μπορεί ο ενδιαφερόμενος να μάθει πολλά πράγματα όπως ιστορία, κουζίνα, τραγούδια και φυσικά κάποιες γενικές πληροφορίες για τα μέρη αυτά.
Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας
Στην τελετή βράβευσης μαζί με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, συμμετείχε και ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Π.Ε. Δράμας κ. Κιουλάνης, ο οποίος μιλώντας στον «Π.Τ.» σημειώνει ότι «πρόκειται για ένα διαγωνισμό που απευθύνεται σε μαθητές/τριες όλων των τάξεων νηπιαγωγείων, δημοτικών σχολείων, Γυμνασίων και Λυκείων της Ελλάδας, της Κύπρου και της Ομογένειας, δημόσιων και ιδιωτικών».
Όπως τονίζει ο κ. Κιουλάνης, «βασική επιδίωξη του διαγωνισμού είναι να γνωρίσουν οι μαθητές όλων των βαθμίδων (από την Ελλάδα και την Ομογένεια) τον Ποντιακό Ελληνισμό και συγκεκριμένα την ιστορία του, τον πολιτισμό του και τη συμβολή του στην ανάπτυξη της Ελλάδας και στη διαμόρφωση της πολιτιστικής της ταυτότητας. Είναι σημαντικό ότι αποτελείται από πολλές κατηγορίες, στοιχείο που επιτρέπει την ελεύθερη έκφραση των μαθητών σε μια σειρά θεμάτων που είναι κοντά στα ενδιαφέροντά τους, όπως, διήγημα, μυθιστόρημα, παραμύθι, ποίημα, μουσική σύνθεση, εικαστικό έργο (ζωγραφιά, αφίσα, σκίτσο, ταινία μικρού μήκους (μυθοπλασίας ή ντοκιμαντέρ), Σχολική εφημερίδα, Ιστοσελίδα ή blog, Project».
Σημαντικό είναι επίσης αυτό που επισημαίνει ιδιαίτερα ο ίδιος, ότι, «πρόκειται για ένα διαγωνισμό ο οποίος επιτρέπει τις συνεργασίες μαθητών και σχολείων μέσα από σχετικές συμπράξεις. Ακόμη θα πρέπει να λάβουμε υπόψη, ότι ο διαγωνισμός αυτός προσφέρεται για διαθεματική αξιοποίηση σε όλα σχεδόν τα γνωστικά αντικείμενα. Στο μάθημα της ιστορίας, στα γλωσσικά μαθήματα, στη φυσική αγωγή (ποντιακοί χοροί), στα εικαστικά (εικαστικές δημιουργίες), στη μουσική (ποντιακά τραγούδια), στην Πληροφορική (συγκέντρωση πληροφοριών από το διαδίκτυο, δημιουργία παρουσιάσεων, δημιουργία ιστότοπου κλπ)».
Όπως τέλος σημειώνει ο κ. Κιουλάνης, «είναι σημαντικό ότι μέσα από τη συμμετοχή και τη δημιουργία των μαθητών μένουν ζωντανές οι μνήμες του Ποντιακού Ελληνισμού στο παρόν και στο μέλλον, ενώ οι μαθητές πέρα από γνώσεις αποκτούν δημιουργικές και μεταγνωστικές δεξιότητες, επικοινωνούν, συνεργάζονται και μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν. Ένα επίσης σημαντικό στοιχείο είναι η τελετή βράβευσης, κατά τη διάρκεια της οποίας οι μαθητές αισθάνονται τη σημαντικότητα της εργασίας τους και την ικανοποίηση από την αναγνώριση της προσπάθειας που κατέβαλαν».
Πηγή: Πρωινός Τύπος