Παρασκευή 22 Μαΐου 2026

Με συγκίνηση και σεβασμό ο Ασπρόπυργος τίμησε τις 353.000 ψυχές της Γενοκτονίας των Ποντίων

Με συγκίνηση και σεβασμό ο Ασπρόπυργος τίμησε τις 353.000 ψυχές της Γενοκτονίας των Ποντίων
Με συγκίνηση και σεβασμό ο Ασπρόπυργος τίμησε τις 353.000 ψυχές της Γενοκτονίας των Ποντίων

Με σεβασμό και συγκίνηση πραγματοποιήθηκαν από τον Δήμο Ασπροπύργου οι εκδηλώσεις μνήμης και τιμής για τη Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου, ανήμερα της θλιβερής επετείου, την Τρίτη 19 Μαΐου 2026, στη Γκορυτσά.

Στον Ιερό Ναό Αγίας Τριάδας τελέστηκε επιμνημόσυνη δέηση και στη συνέχεια, στην Πλατεία Γενοκτονίας, μπροστά από το Μνημείο Γενοκτονίας, πραγματοποιήθηκε τρισάγιο υπέρ αναπαύσεως των 353.000 θυμάτων.

Με συγκίνηση και σεβασμό ο Ασπρόπυργος τίμησε τις 353.000 ψυχές της Γενοκτονίας των Ποντίων

Ακολούθησε κατάθεση στεφάνων από τον Δήμαρχο Ασπροπύργου Ιωάννη Ηλία, καθώς και από εκπροσώπους της κυβέρνησης, της Περιφέρειας, των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας, των κοινοβουλευτικών κομμάτων, των δημοτικών παρατάξεων, της εκπαίδευσης και των ποντιακών συλλόγων.

Ομιλία απηύθυνε ο Αντιδήμαρχος Αθλητισμού Ιωσήφ Παροτσίδης, ο οποίος αναφέρθηκε στη Γενοκτονία των Ποντίων ως ένα από τα πιο σκοτεινά και αποτρόπαια εγκλήματα, τονίζοντας ότι αποτελεί χρέος όλων η διατήρηση της μνήμης και η μετάδοση της ιστορικής αλήθειας στις νεότερες γενιές.

«Η αναγνώριση δεν αποτελεί πράξη εκδίκησης ή μίσους, αλλά μια κορυφαία πράξη δικαιοσύνης, ειρήνης και ιστορικής αποκατάστασης», ανέφερε χαρακτηριστικά, ζητώντας διεθνή αναγνώριση της Γενοκτονίας από το σύνολο των χωρών.

Με συγκίνηση και σεβασμό ο Ασπρόπυργος τίμησε τις 353.000 ψυχές της Γενοκτονίας των Ποντίων

Το μήνυμα του Δημάρχου Ασπροπύργου

Μήνυμα για την ημέρα απέστειλε ο Δήμαρχος Ασπροπύργου Ιωάννης Ηλίας, επισημαίνοντας τον ιδιαίτερο συμβολισμό που έχει η 19η Μαΐου για την πόλη.

«Για την πόλη μας, τον Ασπρόπυργο, η 19η Μαΐου έχει έναν ιδιαίτερο, σχεδόν προσωπικό χαρακτήρα. Δεν είναι μια ιστορική αναφορά, αλλά ένα κομμάτι της ίδιας της ταυτότητας της πόλης μας, καθώς εδώ χτυπά δυνατά η καρδιά του Ποντιακού Ελληνισμού», ανέφερε.

Με συγκίνηση και σεβασμό ο Ασπρόπυργος τίμησε τις 353.000 ψυχές της Γενοκτονίας των Ποντίων

Την εκδήλωση πλαισίωσαν ποιήματα και τραγούδια από μέλη του 2ου ΚΔΑΠ, καθώς και ο εμβληματικός ποντιακός χορός Σέρρα, με συνοδεία λύρας από μέλη του Συλλόγου Ποντίων «Οι Ακρίτες του Πόντου».

Η τελετή ολοκληρώθηκε με την παρέλαση μαθητών και συλλόγων, υπό τους ήχους της Φιλαρμονικής Ορχήστρας του Δήμου Ασπροπύργου.

Πηγή: Θριάσιο