Πέμπτη 1 Οκτωβρίου 2009

ΩΣ ΑΛΛΟΣ ΠΑΠΑΕΦΤΥΜ: Επίσκοπος των Ιδρύματος των Βερμιωτών Ορθοδόξων


του Γιώργου Ανδρεάδη
συγγραφέα

Φέτος ο εορτασμός της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, αμαυρώθηκε στο όρος Μελά, από το αντιχριστιανικό και ανθελληνικό μένος των κυβερνώντων την γείτονα Τουρκία.

Προηγήθηκε η προ καιρού επίσκεψης του Πατριάρχου Μόσχας, στην παλαιά Μονή του όρους Μελά και ενώ η κυβέρνηση της Αγκύρας, απαγορεύει σε Έλληνες Χριστιανούς, οιαδήποτε τελετουργία εκεί, με το πρόσχημα, ότι ο χώρος είναι μουσειακός, εντός επτά ημερών ασφαλτοστρώθηκε το κομμάτι με την χωμάτινη ατραπό, που φέρει από την άφιξη, στους πρόποδες της τέως Μονής, μέχρι τα σκαλιά ανάβασης στην είσοδο, στον κυρίως χώρο της Μονής, προκειμένου να αφιχθεί οχούμενος ο Ρώσος Πατριάρχης μέχρι τα σκαλοπάτια ανόδου στην ιστορική Μονή και να λειτουργήσει μαζί με την ακολουθία του. Και η μεν Ρωσία προσπαθεί να εκμεταλλευτεί την εχθρότητα Ελλάδος - Τουρκίας και να αφαιρέσει τους ιερούς χώρους της Μικράς Ασίας, από την δικαιοδοσία του Οικουμενικού Θρόνου Κωνσταντινουπόλεως και η Τουρκία εναγκαλίζεται την Πολιτική αυτή, εις βάρος του Ελληνισμού.

Πέρσι ο Ιβάν Σαβίδης, ισχυρή πολιτική και οικονομική προσωπικότητα της σημερινής Ρωσίας, έφτασε στην Μονή Σουμελά της Τραπεζούντα, συνοδευόμενος από 700 Χριστιανούς Ρώσους πολίτες, όπου έγινε και μεγαλοπρεπής λειτουργία, με όλες τις διευκολύνσεις του τουρκικού κράτους.

Φέτος πληροφορήθηκαν οι Τούρκοι, ότι οι 700 εκείνοι προσκυνητές, ήσαν ρώσοι πολίτες μεν, αλλά πόντιοι στην καταγωγή. Γι’ αυτό στην φετινή επέτειο της 15ης Αυγούστου, οι αφιχθέντες 2.000 νέοι ρώσοι προσκυνητές, με τον Ιβάν Παυλίδη, έτυχαν υποδοχής τούρκων μπασιμπουζούκων, οι οποίοι ματαίωσαν τις θρησκευτικές τελετές και αμαύρωσαν το προηγούμενο ευχάριστο κλίμα.

Το αμαυρωμένο αυτό κλίμα εζήλωσαν και οι κατέχοντες την Ιερά Μονή Σουμελά, στο Βέρμιο της Ελλάδος, που την ίδια στιγμή με τα συμβάντα στην Τουρκία, φρόντισαν ν’ αμαυρώσουν τις τελετές των ελλήνων χριστιανών προσκυνητών της Μονής στην Καστανιά Βεροίας. Και συμπεριφέρθηκαν εντελώς αντιχριστιανικά, για να τους εμποδίσουν να δημοσιοποιήσουν με πλακάτ τις διαφωνίες τους.

Είναι γνωστή η διαμάχη ανάμεσα σε παράγοντες του οργανωμένου ποντιακού συλλογικά κόσμου, με τους διοικούντες το σημερινό Ίδρυμα Σουμελά και τα της Μονής. Η διαμάχη έχει νομική διαφορά άποψης, μεταξύ των δυο παρατάξεων.

Πιστεύω, ότι η Ελλάδα είναι συντεταγμένη πολιτεία και για θέματα τέτοια, τον λόγο έχει η Πολιτεία, να λύσει το πρόβλημα νομικά. Αλλά το πρόβλημα συμφέρει να παραμένει άλυτο, ως φαίνεται κατ’ επιθυμία της εκάστοτε πολιτικής ελληνικής εξουσίας.

Υπάρχει και συντεταγμένη Ιερά Σύνοδος, της οποίας η γνώμη και η απόφαση της, λαμβάνεται υπ’ όψιν, στην οποιαδήποτε νομική λύση του προβλήματος. Αλλά η Σύνοδος φαίνεται δεν ακούει και δεν γνωρίζει, για το υφιστάμενο καθεστώς Βερμίου.

Ένα θλιβερό γεγονός εδώ και αρκετά χρόνια βασανίζει τις ψυχές πολλών συμπατριωτών μας Ποντίων, με την υπόθεση της διαμάχης, ως προς τον τρόπο διοίκησης της Νέας Ιεράς Μονής ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΣΟΥΜΕΛΑ, και κανείς από τους υπευθύνους δεν αποφασίζει να λύσει το θέμα νομικά και τελεσίδικα.

Με την αδράνεια αυτή των υπευθύνων, ζήσαμε φέτος και την αμαύρωση των θρησκευτικών τελετών, με όσα συνέβησαν εκεί στις πλαγιές του Βερμίου. Με φουσκωτούς και άτομα σεκιούριτι, αντιμετώπισαν οι κατέχοντες την Ιερά Μονή, εναντίον όλων, όσους θεωρούν αντιπάλους τους.

Και την αμαύρωση αυτή την ολοκλήρωσε φασιστικά, Πόντιος Επίσκοπος, με πύρινους λόγους και κατηγορίες εναντίον των εκπροσώπων της Παμποντιακής, στην εργολαβική προσπάθεια του, να στηρίξει το υπάρχον καθεστώς, το υπάρχον Ίδρυμα και την ΠΟΠΣ. Ένας λόγος, που δεν είχε καμία σχέση, με τον ρόλο ενός Χριστιανού Ιερωμένου, που πρέπει να είναι κήρυκας της Ειρήνης, της Αγάπης και της συναδέλφωσης. Και τι δεν εξεστόμισε, ο κάποτε φέρελπις αυτός Επίσκοπος, όπως έλαχε να δω και ν’ ακούσω ο ίδιος από τα βίντεο, που τον κατέγραψαν.

Είπε ο Χριστιανός αυτός Επίσκοπος, ότι αυτοί που αντιμάχονται το Ίδρυμα είναι θαμώνες καφενείων και άλλων κακόφημων εστιών. Είπε ως Ιεροκήρυξ, ότι το Ίδρυμα δεν είναι για τα δόντια τους. Ας μας πει ο ίδιος, δια ποίων τους οδόντας είναι κατάλληλο το Ίδρυμα, αφού έχει και γνώσεις, των καταλλήλων, σε αυτές τις περιπτώσεις, οδοντοστοιχιών. Και είναι οι αντιμαχόμενοι τόσο ολίγοι, ώστε γνωρίζει τους πάντας και τους καταγγέλλει ως θαμώνες καφενείων; Και είναι οι υπάρχοντες υποστηρικτές του Ιδρύματος, απόντες από παρόμοια εντευκτήρια; Και γενικά, τι σχέση έχουν οι οδόντες και τα καφενεία, για την νομιμότητα και καταλληλότητα, μιας συντεταγμένης ομάδας διοίκησης ενός Ιδρύματος; Τί έχει να πει για μέλη κατά καιρούς των διοικούντων, που συνήψαν πολιτικό γάμο, αντί θρησκευτικού, και να βρίσκονται στην διοίκηση Ελληνορθοδόξου Μονής; Τί λόγος χριστιανικός ήταν αυτός; Ποιο Ευαγγέλιο πιστεύει, ερμηνεύει και διδάσκει στο ποίμνιο; Σε λίγο μήπως θα πρέπει να κηρύξει και ένοπλο αγώνα, εναντίον των αντιπάλων, της σημερινής Διοίκησης του Ιδρύματος;

Αντί λοιπόν να επιδιώξει την ηρεμία, συμφιλίωση, χριστιανική αγάπη και τελεσίδικη νομική λύση του προβλήματος, προτίμησε τον διχασμό και την διαίρεση, ανάμεσα στους Ποντίους. Και αυτοανακηρύχθηκε, πέραν της υπάρχουσας Μητροπολιτικής του έδρας, και ως Επίσκοπος των Βερμιωτών Ορθοδόξων Ποντίων Χριστιανών, του Ιδρύματος και της ΠΟΠΣ, εναντίον των Ποντίων Χριστιανών της αντιπάλου παρατάξεως, της Π.Ο.Ε. Δια να μη υπάρχει σύγχυση ανάμεσα στις δυο επισκοπικές ιδιότητες του, προτείνεται να φέρει και τον τίτλο ΠΑΠΕΦΤΥΜ ο Β΄, Επίσκοπος των Βερμιωτών Ποντίων Χριστιανών.

Ούτε που φανταζόμουν, ότι οι ελπίδες και οι προσδοκίες μου, από την επισκοπική σταδιοδρομία του, θα κατέληγαν να ηγηθεί αντιχριστιανικού, διχαστικού αγώνα, ανάμεσα στο χριστιανικό Ποντιακό πλήρωμα, άραγε εις εξόφλησιν ποιών υποχρεώσεων; Το παρόν είναι το δεύτερο ατόπημα, χείρον του προηγουμένου!

Τίποτε άλλο δεν έχω να πω, εις τον Παπαεφτύμ Β΄. Εύχομαι όμως να συναντηθεί με τον προηγούμενο, τον Πατριάρχη των Τουρκορθοδόξων μαζί, εις την αιώνια ζωή.
ΑΜΗΝ και ΤΕΛΟΣ.

Πηγή: "Εύξεινος Πόντος", Σεπτέμβριος 2009