Σάββατο 13 Ιουλίου 2013

Κατάθεσης ψυχής το Ποντιακό μυθιστόρημα «Η Ζωή ‘μ εν ‘ς σα χέρια σ’»

Κατάθεσης ψυχής το Ποντιακό μυθιστόρημα «Η Ζωή ‘μ εν ‘ς σα χέρια σ’»
Κατάθεσης ψυχής το Ποντιακό μυθιστόρημα «Η Ζωή ‘μ εν ‘ς σα χέρια σ’»

της Όλγας Αυγητίδου

Το μυθιστόρημα «Η Ζωή ‘μ εν ‘ς σα χέρια σ’», είναι μια ιστορία τυφλού έρωτα, πιστής αγάπης και παντοτινής αφοσίωσης. Όμως όπως στη ζωή, έτσι και σε αυτό το βιβλίο, την αγάπη την περιτριγυρίζει η προδοσία, η απογοήτευση και η εκδίκηση με τις παγίδες της. Η ηρωίδα του βιβλίου θα έρθει αντιμέτωπη με διλήμματα και με δύσκολες αποφάσεις, οι οποίες θα έχουν πάντοτε θετικό και συνάμα αρνητικό αντίκτυπο στη ζωή της.

Η ιστορία έχει ως βάση ένα πραγματικό γεγονός, την απαγωγή της όμορφης Ρωμαίισσας- Μάρθας, από έναν Αζέρο, ο οποίος την αγάπησε παράφορα και ο έρωτάς του γι’ αυτήν κράτησε για πάντα. Η συνέχεια όμως του βιβλίου είναι μυθοπλασία. Μυθοπλασία όμως ως μια ενιαία ιστορία γιατί, κάποια από αυτά που θα διαβάσει ο αναγνώστης, αποτελούν εμπειρίες, βιώματα και πραγματικές καταστάσεις, άσχετες όμως η μια με την άλλη, που έχουν συμβεί στο χωριό Ανκαβάν, μέσα στο πέρασμα του χρόνου.

Είναι μια ιστορία μέσα στην οποία δεν υπάρχουν μέτρια συναισθήματα παρά μόνον ακραία πάθη.

Κινητήριος δύναμη για μένα είναι η ελπίδα να παραμείνει η Ποντιακή γλώσσα ζωντανή. Αφορμή ήταν οι ιστορίες που άκουγα από τους γονείς αλλά και από τις γιαγιάδες και παππούδες μου που δεν θέλω να ξεχαστούν. Η μεγάλη μου αγάπη για τον λαό μου και τον πολιτισμό που έχω κληρονομήσει και κουβαλάω μέσα μου, έκανε επιτακτική την ανάγκη μου να μεταδώσω τα ήθη και έθιμα του τόπου μου και τι καλύτερο, ο φορέας αυτής της σκέψης να είναι μια ιστορία, στην οποία έχουν προσαρμοστεί όλες αυτές οι ιδέες.