Κυριακή 8 Μαΐου 2016

Με παραδοσιακές Ποντιακές γεύσεις απαντά στην κρίση

Με παραδοσιακές Ποντιακές γεύσεις απαντά στην κρίση
Με παραδοσιακές Ποντιακές γεύσεις απαντά στην κρίση

Ένα μικρό μαγαζάκι με παραδοσιακά, ποντιακά προϊόντα ήταν η δική της απάντηση στην ανεργία. Η Μαρίνα Απρέσοβα απαντά στην κρίση με: πίτες, πιροσκί στο φούρνο και στο τηγάνι, χατζαπούρι, δηλαδή πίτες με τέσσερα τυριά, ποντιακά, ρωσικά παραδοσιακά γλυκά, αλλά και πίτες με κιμά. Οι δημιουργίες της έχουν «ξετρελάνει» τους κατοίκους της Κομοτηνής. «Δούλευα σαν νοσοκόμα, έμεινα άνεργη, κάτι έπρεπε να κάνω για να ζήσω» δηλώνει εκείνη απλά και σημειώνει «τα χέρια μου πιάνουν, έχω μάθει από τις γιαγιάδες και τη μαμά τις συνταγές και η αρχή σ’ αυτό το χώρο έγινε! Άλλωστε μ’ αρέσει πάρα πολύ η κουζίνα και είπα να κάνω κάτι για να προσφέρω και στην οικογένειά μου.»

Με παραδοσιακές Ποντιακές γεύσεις απαντά στην κρίση
Όπως δηλώνει η εμπνευσμένη Πόντια «όταν σ’ αρέσει η δουλειά δεν είναι δύσκολο τίποτα, είναι απλώς δύσκολες οι εποχές και ελπίζω ο κόσμος να συνεχίσει να με στηρίζει για να μπορώ να κρατήσω το μαγαζί μου ανοικτό». Τα γευστικά προϊόντα που παρασκευάζει στην μικρή της κουζίνα είναι οικονομικά προσιτά, όπως λέει, ξεκινούν από ένα ευρώ και φθάνουν στα πέντε κι εκείνο λόγω της κρίσης, θέλει οι πελάτες της να μπορούν να τα αγοράζουν. «Έτσι πρέπει να πουλώ ποσότητα για να τα βγάλω πέρα, αλλά όποιος μπαίνει μια φορά στο μαγαζί μου, ξαναμπαίνει σίγουρα κι αυτό είναι κάτι που με χαροποιεί.»

Η δουλειά της ξεκινά στις πέντε και μισή το πρωί και τελειώνει στις έντεκα το βράδυ με ένα διάλειμμα δύο ωρών το μεσημέρι. «Τα παιδιά μου είναι συνέχεια μαζί μου κι αυτό μου δίνει δύναμη». Όσον αφορά στην απογοήτευση, στην απαισιοδοξία, στην κατήφεια που καταβάλει πολλούς άνεργους συμπολίτες της; Η Μαρίνα Απρέσοβα στέλνει το δικό της μήνυμα: «Δεν πρέπει να απογοητεύεται κανείς. Οι καιροί είναι δύσκολοι. Αν δεν δημιουργήσεις μόνο σου την ευκαιρία, δουλειές δεν υπάρχουν. Ο καθένας μπορεί να κάνει κάτι, να καρφώνει καρφιά, να ψήνει, να ράβει, να μαγειρεύει. Ξεκινήστε και θα επιβιώσετε!».

Πηγή: ΕΡΤ