Σιδηροδρομικές μνήμες: Το έργο της Αιμιλίας Μπουρίτη για τους Πόντιους του Ασπροπύργου ταξιδεύει στην Κοπεγχάγη |
Στα πλαίσια του Διεθνούς Προγράμματος «Αμολή, Ένα συλλογικό έργο στην Αγροτική Μεταβιομηχανική Πολυπολιτισμική κοινότητα του Ασπροπύργου», η Αιμιλία Μπουρίτη δημιουργεί το έργο «Σιδηροδρομικές Μνήμες» («Railway memories»), όπου αποτυπώνει την έννοια της μετακίνησης ως ατομική και συλλογική μνήμη.
Το έργο αυτό ταξιδεύει και συμμετέχει στο Διεθνές Φεστιβάλ Τεχνών BERLIN SOUP VI, που πραγματοποιείται στην Κοπεγχάγη από τις 13-20 Αυγούστου.
Λίγα λόγια για το έργο
Πρόκειται για ένα συμμετοχικό βίντεο performance, που πραγματοποιεί η καλλιτέχνης με την Ποντιακή Κοινότητα Ασπροπύργου. Οι Πόντιες γυναίκες ξεδιπλώνουν τις οικογενειακές τους ιστορίες για τη βίαιη μετακίνηση των οικογενειών τους το 1949 από τις πρώην Σοβιετικές Δημοκρατίες του Καυκάσου, όπου μετά από περιπέτειες χρόνων πολλοί από αυτούς κατέληξαν στον Ασπρόπυργο. Η ιστορία της εξορίας τους συνδέεται με την μετακίνηση τους που έγινε μέσω του αχανούς πρώην σοβιετικού σιδηροδρομικού δικτύου.
Η καλλιτέχνης συνδέει την αφήγηση των Ποντίων γυναικών με το ιδιαίτερο τοπίο του διεθνή, σιδηροδρομικού, εμπορευματικού σταθμού του Ασπροπύργου ενώ περνάει σε μία βιωματική διαδικασία όπου το σώμα δημιουργεί τις δικές του διαδρομές στο χώρο των σιδηροδρομικών γραμμών χαράζοντας ονόματα τόπων, βιώματα και μνήμες.
Το έργο φέρνει σε διάλογο την αφήγηση, την εικαστική τέχνη, τη μουσική, το τραγούδι και τον ιδιαίτερο χώρο του σιδηροδρομικού, εμπορευματικού σταθμού. Για την καλλιτέχνη οι σιδηροδρομικές γραμμές του εμπορευματικού σταθμού φαντάζουν ως νευρώνες ενός σώματος που αντέχει, συγκρατεί και μεταφέρει ατομικές και συλλογικές μνήμες.
Για την καλλιτέχνη οι σιδηροδρομικές γραμμές του εμπορευματικού σταθμού φαντάζουν ως νευρώνες ενός σώματος που αντέχει, συγκρατεί και μεταφέρει ατομικές και συλλογικές μνήμες.
Συμμετείχαν οι: Σοφία Μαυρίδη, Αιμιλία Μπουρίτη, Κλαυδία Μασμανίδου, Βασίλης Σεμερτζής, Χριστίνα Σοφιανίδου, Χρήστος Σοφιανίδης, Χρυσούλα Τοπαλίδη, Ελένη Τσιρίποβα.
Πηγή: Monopoli