Τρίτη 29 Ιουλίου 2014

Έπεσε η αυλαία των εκδηλώσεων της Ένωσης Ποντίων Πιερίας "Ποντιακά Πολιτιστικά Δρώμενα 2014"

Έπεσε η αυλαία των εκδηλώσεων της Ένωσης Ποντίων Πιερίας "Ποντιακά Πολιτιστικά Δρώμενα 2014"

Έπεσε η αυλαία των τετραήμερων εκδηλώσεων της Ένωσης Ποντίων Πιερίας "Ποντιακά Πολιτιστικά Δρώμενα 2014".

Μεγάλη η προσέλευση του κόσμου που χόρεψε, τραγούδησε, αναπόλησε και συγκινήθηκε. Όλα τα συναισθήματα μαζεμένα σε αυτήν τη σύναξη της μέθεξης και της ανάτασης της ψυχής, που έχει ανάγκη να ξεδιψάσει με το δροσιστικό "νερό" της παράδοσης, της ιστορικής μνήμης και του Πολιτισμού. Την τιμητική της είχε και η νεολαία του συλλόγου, που κέρδισε πάλι τις εντυπώσεις, τόσο με την άψογη χορευτική της εμφάνιση, όσο και με το υποκριτικό της ταλέντο στη παράσταση, (Αληθινόν παραμύθ'), που παρουσίασε, με άψογη χρήση της Ποντιακής Διαλέκτου.

Ιδιαίτερη αίσθηση και θετικά σχόλια προκάλεσε η μεγάλη συμμετοχή των εθελοντών μας, ιδιαίτερα των μικρών παιδιών, στην οργάνωση και προετοιμασία της εκδήλωσης.

Το Δ.Σ. συγχαίρει και ευχαριστεί όλους αυτούς (τα μέλη, τους φίλους, τους εθελοντές, τους χορηγούς) που, με την ενεργή συμμετοχή τους δίνουν ζωή στο παρόν και το μέλλον της παράδοσης και του πολιτισμού του Πόντου.

Έπεσε η αυλαία των εκδηλώσεων της Ένωσης Ποντίων Πιερίας "Ποντιακά Πολιτιστικά Δρώμενα 2014"

Έπεσε η αυλαία των εκδηλώσεων της Ένωσης Ποντίων Πιερίας "Ποντιακά Πολιτιστικά Δρώμενα 2014"

Έπεσε η αυλαία των εκδηλώσεων της Ένωσης Ποντίων Πιερίας "Ποντιακά Πολιτιστικά Δρώμενα 2014"

Έπεσε η αυλαία των εκδηλώσεων της Ένωσης Ποντίων Πιερίας "Ποντιακά Πολιτιστικά Δρώμενα 2014"

Έπεσε η αυλαία των εκδηλώσεων της Ένωσης Ποντίων Πιερίας "Ποντιακά Πολιτιστικά Δρώμενα 2014"

Έπεσε η αυλαία των εκδηλώσεων της Ένωσης Ποντίων Πιερίας "Ποντιακά Πολιτιστικά Δρώμενα 2014"

Έπεσε η αυλαία των εκδηλώσεων της Ένωσης Ποντίων Πιερίας "Ποντιακά Πολιτιστικά Δρώμενα 2014"

Έπεσε η αυλαία των εκδηλώσεων της Ένωσης Ποντίων Πιερίας "Ποντιακά Πολιτιστικά Δρώμενα 2014"

Ένωση Ποντίων Πιερίας
Μητροπολίτη Τραπεζούντος Χρύσανθου 13
Κατερίνη
Τ.Κ 60100
Τηλ. 2351023941

Σχετικά θέματα

"Οι Μωμόγεροι" συνεχίζουν τις παραστάσεις τους και φέτος στους Λειψούς

"Οι Μωμόγεροι" συνεχίζουν τις παραστάσεις τους και φέτος στους Λειψούς
"Οι Μωμόγεροι" συνεχίζουν τις παραστάσεις τους και φέτος στους Λειψούς

Το Ελληνικό Σωματείο Διάσωσης και Διάδοσης της Πολιτιστικής μας Κληρονομιάς "Οι Μωμόγεροι", σε συνέχεια των παραστάσεών του στο Δήμο Λειψών: «Λιμάνια...κοιτίδες του Ελληνικού Πολιτισμού», «Ζει ο βασιλιάς Αλέξανδρος;», «Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει», «Η θάλασσα που μας ενώνει», «Ελλήνων...Οδύσσεια», «Από την Άλωση της Πόλης... στην Άλωση του Ελληνισμού» θα παρουσιάσει φέτος τη μουσικοχορευτική παράσταση «Οι Γερμανοί μας κυνηγούν...1914-2014» την Τετάρτη 30 Ιουλίου 2014, 9.00 μ.μ.

Πρόκειται για μια ιστορική αναδρομή στην πορεία των Γερμανών σε μέρη όπου έζησαν και ζουν Έλληνες και στις διαχρονικές ευθύνες τους για την καταστροφή του Ελληνισμού. 

Ιδιαίτερη μνεία γίνεται στον Α ́ παγκόσμιο πόλεμο και τη συμμετοχή τους στην καταστροφή του Ελληνισμού της Μικράς Ασίας και του Πόντου, στο Β ́ παγκόσμιο πόλεμο και τη γερμανική κατοχή, αλλά και στη σημερινή κατάσταση της Ελλάδας.

Τα χορευτικά τμήματα του Σωματείου μας θα αποδώσουν χορούς από διάφορες περιοχές του Ελληνισμού που υπέστησαν τα γερμανικά δεινά, αναδεικνύοντας το αδούλωτο ελληνικό πνεύμα και τη συνειδητή επιλογή διατήρησης της ελληνικής ταυτότητας, σε μια κοινωνία ελεύθερων λαών που θα ζουν αρμονικά κι όχι σαν τη σημερινή, των αλληλοσπαραγμών (Ουκρανία, Παλαιστίνη) και της παγκόσμιας οικονομικής εκμετάλλευσης από τις «επιτήδειες αγορές». 

Ιδιαίτερη νότα στην παράσταση θα δώσουν ο γνωστός ρεμπέτης Γιάννης Λεμπέσης με την ορχήστρα του, καθώς και Κρητικοί και Πόντιοι μουσικοί, αποδίδοντας Ποντιακά δίστιχα και μαντινάδες της κατοχής.


ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΔΙΑΣΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΜΑΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ «ΟΙ ΜΩΜΟΓΕΡΟΙ»
Μαντζαγριωτάκη 38
Καλλιθέα
Τ.Κ. 17672
Τηλ. 2109593323
www.momogeroi.gr
info@momoyeroi.gr

Οι Πόντιοι Μελισσίων τίμησαν του προστάτες τους Αγίους Κωνσταντίνο & Ελένη

Οι Πόντιοι Μελισσίων τίμησαν του προστάτες τους Αγίους Κωνσταντίνο & Ελένη
Οι Πόντιοι Μελισσίων τίμησαν του προστάτες τους Αγίους Κωνσταντίνο & Ελένη

Τους προστάτες τους Αγίους Κωνσταντίνο και Ελένη, τίμησαν οι Πόντιοι της Ένωσης Ποντίων Μελισσίων, με εκδήλωση που διοργάνωσαν το Σάββατο 28 Ιουνίου 2014 το βράδυ.

Τον αύλειο χώρο της Ένωσης Ποντίων, στη Δημοτική Κοινότητα Μελισσίων, ο Πρόεδρος και τα δραστήρια μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, είχαν διαμορφώσει σε ένα μεγάλο τραπέζι για να υποδεχθούν και να γιορτάσουν μαζί τους μέλη, φίλοι εκπρόσωποι από αδελφούς Συλλόγους άλλων Δήμων, με φαγητό, κρασί και φυσικά με παραδοσιακούς χορούς και τραγούδια από τις αλησμόνητες Πατρίδες.

«Οι χθεσινοί ξεριζωμένοι Πόντιοι είναι η Ελλάδα του σήμερα. Ιστορία τους η Ιστορία του Ελληνισμού. Στηρίζουμε τους αγώνες τους για τη διατήρηση της Εθνικής μνήμης και της Εθνικής τους ρίζας», επεσήμανε στον χαιρετισμό του ο Δήμαρχος Δημήτρης Στεργίου – Καψάλης.

Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν ο Δήμαρχος Πεντέλης, η Αντιδήμαρχος κ. Μπούσουλα Άντα, εκπρόσωποι Ποντιακών Πολιτιστικών Συλλόγων, φίλοι και πολλοί δημότες.

Δευτέρα 28 Ιουλίου 2014

Αρετή Κετιμέ, Ματθαίος και Κώστας Τσαχουρίδης έδωσαν... ρεσιτάλ στην Πατρίδα Ημαθίας!

Αρετή Κετιμέ, Ματθαίος και Κώστας Τσαχουρίδης έδωσαν... ρεσιτάλ στην Πατρίδα Ημαθίας!
Αρετή Κετιμέ, Ματθαίος και Κώστας Τσαχουρίδης έδωσαν... ρεσιτάλ στην Πατρίδα Ημαθίας!

Άλλη μια επιτυχημένη βραδιά, με χιλιάδες κόσμου να συρρέουν από νωρίς και να παραμένουν μέχρι αργά, έγινε το βράδυ του Σαββάτου (26/7/2014) στην Πατρίδα Ημαθίας, όπου εμφανίστηκαν οι Ματθαίος και Κώστας Τσαχουρίδης και η Αρετή Κετιμέ.

Οι αδερφοί Τσαχουρίδη και η Αρετή Κετιμέ τα είπαν όλα! Από παραδοσιακά και δημοτικά, μέχρι λαϊκά και τσιφτετέλια, ακόμα και... Παβαρότι! Η δεξιοτεχνία δε και το ταλέντο των νεαρών μουσικών, ικανοποίησαν όλο τον κόσμο!




 Πηγή: InVeria

Η σχολή των Αρνητών της Γενοκτονίας συγκαλύπτει τη βία ενός άγριου μιλιταριστικού εθνικισμού εις βάρος άμαχων πληθυσμών

Η σχολή των Αρνητών της Γενοκτονίας συγκαλύπτει τη βία ενός άγριου μιλιταριστικού εθνικισμού εις βάρος άμαχων πληθυσμών
Η σχολή των Αρνητών της Γενοκτονίας συγκαλύπτει τη βία ενός άγριου μιλιταριστικού εθνικισμού εις βάρος άμαχων πληθυσμών

Του Βλάση Αγτζίδη

Η μοίρα των χριστιανικών πληθυσμών πρέπει να αποσιωπηθεί, γιατί ακριβώς αποκαλύπτει τη φύση του τουρκικού εθνικισμού

Ενα από τα ερωτήματα που κατά καιρούς απασχολούν τους ιστορικούς των ιδεών είναι εάν έχει επηρεάσει την ελληνική κοινωνία ο Διαφωτισμός. Και αν «ναι», σε ποιο βαθμό το πολιτισμικό πλαίσιο του ορθού λόγου, που αυτός διαμόρφωσε, κατάφερε να διαπλάσει τα κριτήρια με τα οποία προσεγγίζονται τα ιστορικά και κοινωνικά φαινόμενα. Και αυτά τα ερωτήματα δεν αφορούν μόνο τη νεοελληνική κοινωνία, αλλά και άλλες ευρωπαϊκές κοινωνίες, όπου ο αντιδιαφωτισμός υπήρξε το κυρίαρχο ρεύμα, όπως η γερμανική ή η ρωσική (της ουκρανικής συμπεριλαμβανομένης, όπως και των λοιπών πρώην σοβιετικών).

Η πρόσφατη έρευνα για τα καθ' ημάς, που έγινε από δύο ελληνικά πανεπιστήμια (Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδας) και της Οξφόρδης και παρουσιάστηκε στο Βερολίνο, δείχνει πως η οικονομική κρίση έχει οδηγήσει σε μια συντηρητικοποίηση των νοοτροπιών, καθώς και -σε μεγάλο βαθμό- στην αποδοχή θεωριών συνωμοσίας από την ελληνική κοινωνία.

Και αν αυτά τα συμπεράσματα αφορούν κατά πλειονότητα τις μεσαίες και χαμηλότερες ομάδες του πληθυσμού, η δική μας ενασχόληση με ζητήματα διαχείρισης της ιστορικής μνήμης μας από τις «πνευματικές ελίτ» οδηγούν σε ακόμη πιο απογοητευτικές διαπιστώσεις. Μόνο που στην περίπτωση αυτή στη θέση των θεωριών συνωμοσίας υπάρχει η προσχηματική επίκληση αυτών των θεωριών, ώστε να υποστηριχθούν και να καθαρθούν ιστορικά και ιδεολογικά σχήματα τα οποία είναι προφανώς αυθαίρετα και ανορθολογικά. Ένα από τα κύρια στοιχεία αυτού του ανορθολογισμού των «ελίτ» είναι η αντιμετώπιση των γεγονότων που συνέβησαν στην οθωμανική Ανατολή την περίοδο 1908-1923, όπου υιοθετείται με σχεδόν απόλυτο τρόπο η τουρκική εθνικιστική μυθολογία και ενοχοποιείται η ιστορική Μνήμη των προσφύγων του 1922.

Η σχολή των Αρνητών της Γενοκτονίας συγκαλύπτει τη βία ενός άγριου μιλιταριστικού εθνικισμού εις βάρος άμαχων πληθυσμών. Στην περίπτωση αυτή των Νεοελλήνων Αρνητών ισχύει με εξαιρετική ακρίβεια αυτό που περιέγραψε ως παθογένεια ο Βίκτορ Τσαπινόβ της αριστερής ουκρανικής οργάνωσης Μπορότβα για την πρόσφατη κρίση στην Ανατολική Ουκρανία: «Σε γενικές γραμμές, αυτοί οι άνθρωποι, που μερικές φορές αποκαλούν τους εαυτούς τους αριστερούς, αποδεικνύεται πως είναι εντελώς ανίκανοι να εφαρμόσουν την ανάλυση της κοινωνικής τάξης που κληροδότησε ο Μαρξ, προτιμώντας να παραμείνουν στον κόσμο των ιδεολογιών και στον κόσμο της "ψευδούς συνείδησης"».

Το ρεύμα της Άρνησης της Γενοκτονίας, που είχε εμφανιστεί με σφοδρότητα από τις αρχές της περασμένης δεκαετίας, εκφράστηκε με τον πλέον έντονο τρόπο κατά τη σύγκρουση για το βιβλίο Ιστορίας της Στ' Δημοτικού λίγα χρόνια πριν.

Η πολύμορφη αντίσταση που συνάντησε δεν αξιολογήθηκε όπως θα έπρεπε, αλλά ενοχοποιήθηκε και δαιμονοποιήθηκε και αυτή. Η πιο αποκαλυπτική έκφραση αυτής της στάσης υπήρξε μια «διπλωματική εργασία» (μεταπτυχιακού επιπέδου) που έγινε την εποχή της σφοδρής αντιπαράθεσης για το βιβλίο Ιστορίας της Στ' Δημοτικού, στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ με επιβλέπουσα καθηγήτρια τη Μαρία Ρεπούση και τίτλο: «Παρουσίαση και Ανάλυση των θεωριών συνωμοσίας, όπως εκφράστηκαν από τον έντυπο Τύπο της Θεσσαλονίκης, με αφορμή τη διαμάχη για το σχολικό εγχειρίδιο της Ιστορίας της Στ' Δημοτικού».

Συνωμότες και αντισυνωμότες

Στη συγκεκριμένη «διπλωματική μεταπτυχιακή», που έχει μάλλον έναν κραυγαλέα απολογητικό χαρακτήρα, προτείνεται ένα ασπρόμαυρο σχήμα. Χρησιμοποιείται -φαντάζομαι με την καθοδήγηση της επιβλέπουσας καθηγήτριας- ως θέσφατο αδιαπραγμάτευτο και σημείο απόλυτης ιστορικής ακρίβειας το βιβλίο της Ρεπούση και όλες τις κριτικές προς αυτό τις εντάσσει στις θεωρίες συνωμοσίας. Οπότε, δεν υπάρχει ούτε διακρίνει χώρο για κριτική απαλλαγμένη από τις θεωρίες αυτές.

Στη θέση του «καλού», του σύγχρονου, του σωστού και του επιστημονικά έγκυρου βρίσκεται το έργο και οι απόψεις της κ. Ρεπούση και από την άλλη όλοι οι άλλοι, πλίνθοι τε και κέραμοι ατάκτως ερριμμένα και καλά τακτοποιημένα σε δύο -αποκλειστικά δύο- κατηγορίες οπαδών συνωμοτικών σχεδίων: «Στο σχέδιο της παγκοσμιοποίησης από τη Νέα Τάξη Πραγμάτων και στο σχέδιο της διόρθωσης των σχολικών βιβλίων».

Το ιδεολογικό πλαίσιο και η ματιά της αποτίμησης της κριτικής, που ασκήθηκε στο βιβλίο της κ. Ρεπούση, δεν μπορούσε να προέρχεται από αλλού, παρά από τον γκουρού του χώρου. Τον ιστορικό Αντώνη Λιάκο και τους οπαδούς του ο Νάσος Βαγενάς χαρακτήρισε ως «ζηλωτές της υπερμοντέρνας θεωριοκρατούμενης ιστοριογραφίας» και τους αντιδιέστειλε με τους «μουτζαχεντίν της λαϊκής εθνικοθρησκευτικής πρόσληψης της ελληνικής ιστορίας», ως τα δύο απεχθή άκρα του ανορθολογισμού.

Ο τρόπος που προσεγγίζεται το ιδεολογικό πλαίσιο παρουσιάζεται στην Εισαγωγή: «Σύμφωνα με τον Λιάκο, τρία είναι τα κύρια σημεία εστίασης της κριτικής... 1) ο τρόπος με τον οποίο περιγράφονται οι τέσσερις αιώνες οθωμανικής κυριαρχίας... 2) ο ρόλος της Ορθόδοξης Εκκλησίας στη διαμόρφωση της εθνικής ελληνικής συνείδησης... 3) ο τρόπος με τον οποίο περιγράφεται η έξοδος του ελληνικού πληθυσμού από τη Μικρά Ασία το 1922 μετά τον Ελληνοτουρκικό πόλεμο. Τα τρία αυτά θέματα είναι θεμελιώδη για την ελληνική εθνική μυθολογία και εθνικιστική ιδεολογία...».

Για τα δύο πρώτα δεν έχουμε να πούμε και πολλά. Μισές αλήθειες και μισά ψέματα! Για τα θέματα αυτά έχουν απαντήσει οι πρωτεργάτες της Επανάστασης και τα πρώτα επίσημα κείμενα του ελληνικού έθνους-κράτους.

Το κορυφαίο όμως από πλευράς ιδεολογικής και ιστορικής αυθαιρεσίας είναι το τρίτο, όπου η αλήθεια αντιστρέφεται, το ιστορικό παρελθόν πλαστογραφείται, η Μνήμη του λαού εξευτελίζεται.

Έτσι, η Γενοκτονία των χριστιανικών πληθυσμών, που είχε αποφασιστεί πολύ νωρίτερα και είχε ξεκινήσει από το 1914, αποσιωπάται πλήρως στην ιστορική τους αντίληψη και ενοχοποιείται ως «εθνική μυθολογία και εθνικιστική ιδεολογία» η Μνήμη της σφαγής του ελληνικού και αρμενικού πληθυσμού, που συνέβη στο τέλος του Ελληνοτουρκικού πολέμου.

Αυτό πάντως που θα μπορούσαμε να παρατηρήσουμε με μια πρώτη ματιά είναι ότι το σχήμα άσπρο-μαύρο διακρίνει όλη τη διπλωματική και υπάρχει ως κύριο μεθοδολογικό εργαλείο. Όσοι ασκούν κριτική είναι αναμφισβήτητα οι «κακοί», οι εθνικιστές, οι αντιδραστικοί, οι σκοταδιστές. Έτσι λοιπόν, στην Εισαγωγή πληροφορούμαστε ότι οι πρώτες αντιδράσεις προήλθαν από την Εκκλησία. Οποίον λάθος!!! Και μόνο στο «Αντίβαρο» αν είχε ανατρέξει, όπου συγκεντρώθηκε το μεγαλύτερο μέρος των αρνητικών προς το βιβλίο κειμένων, θα είχε μάθει ότι η πρώτη αντίδραση προήλθε από το Παγκόσμιο Συνέδριο του Ποντιακού Ελληνισμού (Αθήνα, Ιούλιος 2006), το οποίο με Ψήφισμά του διαμαρτυρήθηκε για την παράλειψη των συγκεκριμένων σελίδων της νεοελληνικής Ιστορίας από το επίμαχο βιβλίο.

Το Ψήφισμα (ψηφίστηκε ομόφωνα από εκπροσώπους 541 οργανώσεων απ' όλο τον κόσμο) εντόπιζε τα εξής θέματα: «Το νέο βιβλίο Ιστορίας της Στ' Δημοτικού, που βρίσκεται στη διαδικασία έκδοσης, έρχεται σε αντίθεση με ομόφωνες αποφάσεις της Βουλής των Ελλήνων, παραποιεί την Ιστορία, απενοχοποιεί τον τουρκικό εθνικισμό, αποσιωπά τις διώξεις των χριστιανικών πληθυσμών και προσβάλλει ιδιαίτερα τον ποντιακό Ελληνισμό που υπέστη Γενοκτονία. Ζητάμε: να επανεξεταστεί η σχετική έκδοση, ώστε να είναι συμβατή και με τις αποφάσεις του ελληνικού Κοινοβουλίου, αλλά και με τη συλλογική ιστορική μνήμη του ποντιακού Ελληνισμού και του συνόλου του ελληνικού λαού».

Μέσα σ' αυτό το πλαίσιο που όρισε ο κ. Λιάκος επιχειρήθηκε η αποτίμηση της κριτικής που ασκήθηκε στο έργο της κ. Ρεπούση.

Όμως, υπάρχει και τρίτη κατηγορία

Αν οι κατηγορίες των κειμένων που ασκούσαν κριτική ορίστηκαν στην εργασία της μεταπτυχιακής φοιτήτριας ως δύο, εμείς οφείλουμε να σημειώσουμε ότι υπήρξε και μια τρίτη κατηγορία, που δεν είχε καμιά απολύτως σχέση με τις βολικές παραπάνω δύο. Στην τρίτη αυτή κατηγορία ανήκουν τα κείμενα που επεσήμαιναν τις επιστημονικές αδυναμίες του συγκεκριμένου βιβλίου και τόνιζαν τις σιωπές και τις αφαιρέσεις που υπήρχαν. Σίγουρα, ένα πολύ μεγάλο μέρος των άρθρων που ασκούσαν κριτική, ή κατήγγελλαν ακόμα, ανήκουν στις δύο συνωμοσιολογικές κατηγορίες. Όμως είναι ανέντιμο να εντάσσονται σ' αυτές και κριτικές που ουδεμία συνωμοσιολογική πρόθεση είχαν. Θα ήταν ηθικότερο και εντιμότερο εάν η αντιπαράθεση με τη συγκεκριμένη κριτική γινόταν στο αντίστοιχο επίπεδο της αντίκρουσης, αντί να τσουβαλιάζεται σε άσχετες κατηγορίες...

Όλα αυτά τα αναφέρω γιατί ένα άρθρο που είχα γράψει τότε με τίτλο «Η εκδίκηση των "αυτοχθόνων"» αντιμετωπίζεται με το μεροληπτικό και άδικο τρόπο που παρουσίασα πιο πριν. Σε κανένα σημείο του άρθρου δεν υπονοείται υπαγωγή της κ. Ρεπούση και του έργου της σε σχέδια ξένων κύκλων που επιδιώκουν να υλοποιήσουν «το σχέδιο της παγκοσμιοποίησης από τη Νέα Τάξη Πραγμάτων»... Το δικό μου κείμενο είναι -νομίζω- εντελώς απαλλαγμένο από κάθε συνωμοσιολογική πρόθεση. Ασκεί κριτική στη βάση μιας διαφορετικής ιστορικής αντίληψης και μιας κριτικής στην κυρίαρχη καθεστωτική ιδεολογία.

Με το δημοσιογραφικό αυτό κείμενο προσπάθησα να εντοπίσω τις ιστορικές αναλογίες (αυτόχθονες και επίγονοί τους: σημερινοί αναθεωρητές) και το συναίσθημα υπεροχής που διαχρονικά έχουν οι «ντόπιοι» έναντι των «προσφύγων». Το κείμενο ξεκινούσε ως εξής:

«Η σύγκρουση των αυτοχθόνων με τους ετερόχθονες, δηλαδή των ντόπιων με τους πρόσφυγες, ταλαιπώρησε τη μετεπαναστατική Ελλάδα για περίπου είκοσι χρόνια. Από το 1830 έως το 1850, οι ετερόχθονες θα δεχτούν μια αλύπητη επίθεση από τους αυτόχθονες, που θα φτάσει μέχρι και σε απολύσεις από το Δημόσιο. Στο πλαίσιο αυτής της σύγκρουσης θα απολυθεί και ο Κωνσταντινουπολίτης Κωνσταντίνος Παπαρηγόπουλος, του οποίου ο πατέρας -για λόγους αντεκδίκησης- είχε δολοφονηθεί από τους Οθωμανούς. Το 10% του τότε ελληνικού πληθυσμού, που αντιπροσώπευαν οι "ετερόχθονες", θα υποταχθεί, θα αλλοτριωθεί και θα αποδεχτεί την κατάκτηση της εξουσίας στο νεαρό κράτος από τα παραδοσιακά ηγετικά στρώματα της Παλαιάς Ελλάδας, των κοτζαμπάσηδων και των προεστών.

»Από τότε μέχρι σήμερα, η μεγάλη κληρονομιά της ιδεολογικής απόρριψης, του ρατσισμού κατά των ετεροχθόνων και της υποτίμησης των εξωελλαδικών Ελλήνων καλά κρατεί...».

Και τελείωνε έτσι:

«*Η απόκρυψη που επιχειρεί η συγγραφέας του βιβλίου, ποιοτικά είναι αντίστοιχη με τις προσπάθειες συγκάλυψης του Ολοκαυτώματος. Μπορεί το Ολοκαύτωμα να μην τολμά να το αποκρύψει, όμως την άλλη μεγάλη γενοκτονία -αναγνωρισμένη και αυτή διεθνώς- των Αρμενίων την αποκρύπτει με έναν εξίσου προκλητικό τρόπο. Είναι σαφές γιατί: γιατί βρίσκεται στην ίδια κατηγορία με τις γενοκτονίες των Ελλήνων της Ανατολής. Η μοίρα των χριστιανικών πληθυσμών πρέπει να αποσιωπηθεί, γιατί ακριβώς αποκαλύπτει τη φύση του τουρκικού εθνικισμού.

*Έτσι και αλλιώς το βιβλίο αυτό έρχεται σε ευθεία σύγκρουση με την ιστορική εμπειρία των προσφυγογενών πληθυσμών της σύγχρονης Ελλάδας. Θα δούμε στο άμεσο μέλλον, εάν η ίδια η κοινωνία επιτρέψει αυτή την προσπάθεια ολοκλήρωσης των γενοκτονιών μέσα από την αποσιώπησή τους».

Επιλεγόμενα

Πάντως, ο αναγνώστης δεν θα πρέπει να μείνει με την άσχημη γεύση και την υπόνοια ότι τα μεταπτυχιακά της Θεσσαλονίκης είναι προκατειλημμένα, στρατευμένα και αμέθοδα. Μπορεί η κ. Ρεπούση να ήθελε να πάρει την «επιστημονική» ρεβάνς, χρησιμοποιώντας μια φοιτήτρια, με την οποία υπήρχαν αντικειμενικά σχέσεις εξάρτησης, όμως το συγκεκριμένο μεταπτυχιακό έχει και αρετές. Πρωτίστως πρέπει να σημειώσουμε ότι η μεταπτυχιακή φοιτήτρια έκανε δύο πολύ χρήσιμες δουλειές: αφ' ενός συγκέντρωσε τις εργασίες για τις θεωρίες συνωμοσίας και διατύπωσε το θεωρητικό σχήμα και αφ' ετέρου μάζεψε τα πάσης φύσεως κριτικά και κατακριτικά κείμενα για το βιβλίο Ιστορίας της Στ' Δημοτικού που είχαν δημοσιευθεί στις θεσσαλονικώτικες εφημερίδες...

Το πρώτο αθλητικό σωματείο της Νάουσας, εν έτει 1928 δημιουργήθηκε από Πόντιους πρόσφυγες

Το πρώτο αθλητικό σωματείο της Νάουσας, εν έτει 1928 δημιουργήθηκε από Πόντιους πρόσφυγες
Το πρώτο αθλητικό σωματείο της Νάουσας, εν έτει 1928 δημιουργήθηκε από Πόντιους πρόσφυγες
   
Σύμφωνα με τα στοιχεία, η ανάγκη ανάληψης ομαδικής δράσης και οι κοινές επιδιώξεις οδήγησαν τους πρόσφυγες στη σύσταση σωματείων, συλλόγων και ενώσεων από τους πρώτους κιόλας μήνες της άφιξής τους. Η μελέτη των συνθηκών και των παραμέτρων που ώθησαν τους Πόντιους πρόσφυγες της Νάουσας στη σύσταση του αθλητικού σωματείου «Ακρίτας» το 1928, αναδεικνύει τον αθλητισμό ως μέσο για την ενσωμάτωση των προσφύγων στην νέα πατρίδα. Το νέο αθλητικό σωματείο της Νάουσας, η πρώτη συλλογικότητα της πόλης με καθαρά αθλητικούς στόχους, απέβλεπε παράλληλα στην ηθική καλλιέργεια των μελών, ενώ λειτούργησε ως σύμβολο της ιστορικής μνήμης των Ποντίων και φορέας δράσεων πολιτιστικών, αναψυχής και αλληλοβοήθειας. Συνέβαλλε, ώστε να ξεπεραστούν τα προβλήματα που γεννούσε η προσφυγιά και άμβλυνε τις κοινωνικές ανισότητες, προάγοντας την συνεργασία, την αποδοχή και την κοινή προσπάθεια στην επίτευξη των στόχων ανάμεσα στους ντόπιους και νεοφερμένους κατοίκους της Νάουσας.

Ως πηγές χρησιμοποιήθηκαν τα ιδρυτικά καταστατικά έγγραφα, τα πρακτικά συνεδριάσεων του Δ.Σ., οι συνεντεύξεις γηγενών και προσφύγων, αθλητών, φιλάθλων, πρωτότυπο φωτογραφικό υλικό και ο τύπος της εποχής.

Στη φωτογραφία εικονίζονται: Ιωσηφίδης, Κυριακίδης, Μενεψιάδης, Λαζαρίδης, Κεραμίδης, Πετρίδης, Δημητριάδης, Μικρόπουλος, Σερδαρίδης, Παπαδόπουλος, Παναγιωτίδης, Ασιατίδης.

Πηγή: Λαός έΠεα

Κυριακή 27 Ιουλίου 2014

Παρακολουθήστε όλο το σεμινάριο με θέμα «Παιδεία και Γενοκτονία» που διοργάνωσαν από κοινού 2 Ποντιακοί Σύλλογοι στην Αθήνα

Παρακολουθήστε όλο το σεμινάριο με θέμα «Παιδεία και Γενοκτονία» που διοργάνωσαν από κοινού 2 Ποντιακοί Σύλλογοι στην Αθήνα
Παρακολουθήστε όλο το σεμινάριο με θέμα «Παιδεία και Γενοκτονία» που διοργάνωσαν από κοινού 2 Ποντιακοί Σύλλογοι στην Αθήνα

Την Παρασκευή 27 Ιουνίου 2014, η Ένωση Ποντίων Ζωγράφου σε συνεργασία με την Ένωση Ποντιακής Νεολαίας Αττικής (Ε.Πο.Ν.Α.) διοργάνωσαν σεμινάριο με θέμα «Παιδεία και Γενοκτονία», με κεντρικό ομιλητή τον Ελληνοαυστραλό ιστορικό Δρ. Παναγιώτη Διαμάντη, στην αίθουσα της Ένωσης Ποντίων Ζωγράφου.

Ο Παναγιώτης Διαμάντης είναι συντονιστής των Σπουδών Γενοκτονίας στο Πανεπιστήμιο Τεχνολογίας του Σίδνεϊ και διδάσκει ανώτερη δευτεροβάθμια ιστορία στο Κολέγιο του Αγίου Ιγνατίου, Riverview. Είναι στο Ινστιτούτο Μελετών Γενοκτονιών του Σίδνεϊ, στην επιστημονική ομάδα του Colin Tatz που είχε συμμετοχή στην αναγνώριση της γενοκτονίας Ελλήνων του Πόντου και της Ανατολής, Αρμενίων και Ασσυρίων από το κοινοβούλιο της Νότιας Αυστραλίας.



 Σχετικά θέματα

Νέο Δ.Σ. στην Ένωση Ποντίων Ν. Σμύρνης «Η Μαύρη Θάλασσα»

Νέο Δ.Σ. στην Ένωση Ποντίων Ν. Σμύρνης «Η Μαύρη Θάλασσα»
Νέο Δ.Σ. στην Ένωση Ποντίων Ν. Σμύρνης «Η Μαύρη Θάλασσα»
Η Ένωση Ποντίων Ν. Σμύρνης-Δάφνης-Αγίου Δημητρίου «Η Μαύρη Θάλασσα» ενημέρωνει τα μέλη και τους φίλους του συλλόγου ότι μετά τις εκλογές που πραγματοποιήθηκαν και τη σύσταση σε σώμα του νέου Δ.Σ., η σύνθεση του έχει ως εξής:

Πρόεδρος: Ράνια Χρυσοχοΐδου
Αντιπρόεδρος: Σάββας Ζευγαρόπουλος
Γενική Γραμματέας: Αθηνά Σκουλά-Παπαδοπούλου
Ταμίας: Γιώργος Χαραλαμπίδης
Έφορος Εκδηλώσεων & Φιλανθρωπικού: Συμεών Σπυριάδης
Έφορος Χορευτικού και Ιματιοθήκης: Δέσποινα Κανάκη-Χρυσοχοΐδου
Υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων: Τασούλα Κοζυράκη-Φωτιάδου

Αναπληρωματικά μέλη εξελέγησαν  οι κάτωθι: Ειρήνη Παπουλίδου, Ανέστης Ασλανίδης, Βασίλης Τσουρέλης, Κώστας Σταματίδης, Μαρία Σπυριάδου.


Ένωση Ποντίων Ν. Σμύρνης-Δάφνης-Αγίου Δημητρίου «Η Μαύρη Θάλασσα»
Εθνικής Στέγης 33
Νέα Σμύρνη
Τ.Κ. 17124
Τηλ. - Fax: 2109313288
www.mavrithalassa.org.gr
imavrithalassa@gmail.com

Ποντιακά μαγειρέματα στη Νέα Ιωνία!

Ποντιακά μαγειρέματα στη Νέα Ιωνία!
Ποντιακά μαγειρέματα στη Νέα Ιωνία!

Από χούλα χλου και κορκότο μέχρι σουλουγούν και λαβάς, τα άπαντα για τα Ποντιακά μαγειρέματα στη Νέα Ιωνία.

Λίγα λόγια για το μαγαζί

Ένας «καινούργιος» κόσμος γεμάτος λιχουδιές από χαμένες πατρίδες είναι το «Ποντιακό» στη Νέα Ιωνία, όπου η Νάντια Μιχαηλίδου, μαζί με τον σύζυγό της Γιάννη Κουρτσόπουλο λειτουργούν εδώ και επτά χρόνια ένα πολύ επιτυχημένο κατάστημα. Ο κόσμος που μπαινοβγαίνει είναι όχι μόνο Πόντιοι, αλλά και άνθρωποι που αγαπούν την ποντιακή κουζίνα, καλοφαγάδες, που βρίσκουν στο «Ποντιακό» ιδιαίτερες πρώτες ύλες. Το κατάστημα -ποντιακό μεν, αλλά όχι μόνο- φιλοξενεί πάσης προελεύσεως προϊόντα, με γνώμονα το πόσο γευστικά είναι. Ως γνήσιοι Πόντιοι, με διακριτική, χαρακτηριστική προφορά -η Νάντια με καταγωγή από την Τραπεζούντα και ο Γιάννης από τη Σάντα-, είναι εγκάρδιοι και πρόσχαροι, και μαζί με τα προϊόντα τους δίνουν και τις χρειαζούμενες συνταγές. Πώς θα μαγειρέψουμε το κορκότο, τι κάνουμε τα φυλλωτά, με τι θα συνοδεύσουμε τα βαρένικα και πώς θα ετοιμάσουμε τα γκαβόψαρα.  

  
Τι ψωνίζουμε

Εδώ, λοιπόν, θα ξετρυπώσουμε όλα τα καλά για να ετοιμάσουμε συνταγές όπως τανομένο σορβά, σαλμαδάκια, τανέα, πιροσκί και περέκ. Πρώτο και καλύτερο, ένα ψυγείο γεμάτο τυριά, τα οποία δεν θα βρούμε εύκολα αλλού, όπως γαΐς, το ιδανικό τυρί για το κιουνεφέ, σουλουγούνι, σαν μοτσαρέλα, ανάλατο, φρέσκο ή καπνιστό, πασκιτάν, που όσο περισσότερο ξινίζει τόσο φουσκώνει η ζελατίνη που το σκεπάζει και τόσο καλύτερο γίνεται, και τζιβίλ. Ακόμη, ένα ολόγευστο καϊμάκι βουβαλινό, ολόγλυκο γραβιεράκι σφακιανό, χαλούμι κυπριακό, μαστέλο Χίου και λαδοτύρι Ζακύνθου. Θα βρείτε βέβαια και γιαούρτι, αγελαδινό και στραγγιστό, πρώτης τάξεως, αφού αποτελεί βασικό υλικό, μαζί με το σκορδάκι, σε πάμπολλες ποντιακές συνταγές. Παραδίπλα υπάρχουν και εκλεκτοί κολιοί, σαρδέλες ΛΕΒΑ από τη Μυτιλήνη και μια μεγάλη γκάμα από τα εκλεκτά αλλαντικά Sarry, από τον συντοπίτη τους Σαρήμπογια. Βρίσκουμε επίσης κατεψυγμένα φρούτα, όπως βύσσινο, μύρτιλλο, κράνο και ιπποφαές, αλλά και αρκετά ρωσικά προϊόντα. Στα ράφια, γκαβόψαρα (μελιτζάνες τουρσί), τουρσιά και καυτερές πιπεριές, ποντιακό πλιγούρι, που λέγεται κορκότο, ρεβιθάλευρο, που κάνει το καλύτερο προζύμι σύμφωνα με τη Νάντια, λογής - λογής τραχανάδες και ζυμαρικά, όπως μακαρίνα, χούλα χλου, ευρεστόν (ή εβριστόν) και σιρόν, δίπλα σε βουβαλινά ζυμαρικά από τα Ανω Πορόια, ορεκτικά από το τηνιακό Ντουλάπι της Γιαγιάς, μέλια Ερριζα κ.ά.

 
Από το ταβάνι, σαν σημαιάκια, κρέμονται ένα σωρό πακέτα με φυλλωτά, τα οποία είναι ψημένα φύλλα για να ετοιμάσουμε την ποντιακή πίτα περέκ. Κάποια Σάββατα -τα περισσότερα δηλαδή- έτσι και περάσεις έξω από το «Ποντιακό» θα σε πάρουν οι μυρουδιές. Ψησίματα και κεράσματα που δεν γλιτώνεις με τίποτα, αλλά και ιστορίες και αναμνήσεις αναλλοίωτες στο χρόνο σε καλωσορίζουν στον Πόντο της Νέας Ιωνίας.

Που βρίσκεται: Αγίας Φωτεινής 4, Νέα Ιωνία, 2102758218.

Σάββατο 26 Ιουλίου 2014

Ο Π.Α.Σ «Πόντος» Χορτοκοπίου διοργανώνει τον ετήσιο παραδοσιακό καλοκαιρινό χορό του

Ο Π.Α.Σ «Πόντος» Χορτοκοπίου διοργανώνει τον ετήσιο παραδοσιακό καλοκαιρινό χορό του
Ο Π.Α.Σ «Πόντος» Χορτοκοπίου διοργανώνει τον ετήσιο παραδοσιακό καλοκαιρινό χορό του

Ο Π.Α.Σ. «Πόντος» Χορτοκοπίου διοργανώνει τον ετήσιο παραδοσιακό καλοκαιρινό χορό του το Σάββατο 26 Ιουλίου 2014 στις 21:00 με την συμμετοχή αξιόλογων καλλιτεχνών στον χώρο του Πνευματικού Κέντρου Χορτοκοπίου.

Στο καλλιτεχνικό πρόγραμμα θα είναι οι:

στο τραγούδι
- Βασιλειάδης Αχιλλέας,
- Αντέμ Εκίζ,
- Παρχαρίδης Αλέξης

στη λύρα
- Σιαμίδης Κώστας
- Κεσαπίδης Φίλιππος

στο νταούλι
- Πολυχρονίδης Γιάννης

στο αγγείο
- Μαρμάνης Αλέξανδρος

στο αρμόνιο
- Φουντουκίδης Δημήτρης


Π.Α.Σ. «ΠΟΝΤΟΣ» ΧΟΡΤΟΚΟΠΙΟΥ
Πνευματικό Κέντρο Χορτοκοπίου
Χορτοκόπι Καβάλας
Τ.Κ. 64100
Τηλ. 2592023988

Μεγάλες Ποντιακές Βραδιές στα Αλώνια Πιερίας

Μεγάλες Ποντιακές Βραδιές στα Αλώνια Πιερίας
Μεγάλες Ποντιακές Βραδιές στα Αλώνια Πιερίας

Ο Αθλητικός Σύλλογος "Διγενής" Αλωνίων Πιερίας σας προσκαλεί στις μεγάλες Ποντιακές βραδιές, που διοργανώνει το Σάββατο και την Κυριακή 26 και 27 Ιουλίου 2014, στην κεντρική πλατεία του χωριού, επ' ευκαιρία της γιορτής του Αγίου Παντελεήμονα 

Σάββατο 26 Ιουλίου 2014 (παραμονή της γιορτής του Αγίου)
Τραγούδι: Γιάννης Κουρτίδης 
Λύρα: Λευτέρης Ραφαηλίδης
Λαϊκό πρόγραμμα: Νατάσα Κωνσταντίνου

Κυριακή 27 Ιουλίου 2014 (ανήμερα της γιορτής του αγίου)
Λύρα-Τραγούδι: Ματθαίος Τσαχουρίδης
Λαϊκό πρόγραμμα: Νατάσα Κωνσταντίνου

Ποντιακή Βραδιά στην Εύξεινο Λέσχη Φιλώτα

Ποντιακή Βραδιά στην Εύξεινο Λέσχη Φιλώτα
Ποντιακή Βραδιά στην Εύξεινο Λέσχη Φιλώτα

25α Πυρίχεια Συλλόγου Ποντίων Μεσιανού


Ο Σύλλογος Ποντίων Μεσιανού με μεγάλη χαρά σας προσκαλεί στις διήμερες μουσικοχορευτικές εκδηλώσεις του που διοργανώνει στις 26 και 27 Ιουλίου 2014 που θα λάβουν χώρα στην πλατεία του χωριού.

Οι καλλιτέχνες που θα πλαισιώσουν τις εκδηλώσεις μας είναι:

Σάββατο 26 Ιουλίου 2014
- Πόλιος Παπαγιαννίδης, τραγούδι
- Αλέξης Στεφανίδης, λύρα
- Παναγιώτης Σεϊτανίδης, τραγούδι
- Γιώργος Λελεκίδης, λύρα
- Σάκης Γιουψάνης, λύρα-τραγούδι

Κυριακή 27 Ιουλίου 2014
- Γιώργος Σιαμλίδης, τραγούδι
- Μπάμπης Κεμανετζίδης, λύρα - κλαρίνο
- Γιάννης Θεοδωρίδης, τραγούδι
- Σάκης Γιουψάνης, λύρα-τραγούδι

Επίσης, στις εκδηλώσεις μας θα παρεβρεθούν τα χορευτικά συγκροτήματα του Συλλόγου Ποντίων Εξοχής-Κατερίνης και του Συλλόγου Ποντίων Δυτικού.

Νέο Δ.Σ. στην Ένωση Ποντίων Πανοράματος

Νέο Δ.Σ. στην Ένωση Ποντίων Πανοράματος
Νέο Δ.Σ. στην Ένωση Ποντίων Πανοράματος

Η Ένωση Ποντίων Πανοράματος ενημερώνει ότι μετά τη γενική συνέλευση που πραγματοποιήθηκε στις 15 Ιουνίου 2014 προέκυψε νέο Δ.Σ. που έχει ως εξής:

Πρόεδρος: Λαζαρίδης Γεώργιος
Αντιπρόεδρος Α: Ζαχόπουλος Μιχάλης
Αντιπρόεδρος Β: Μωυσίδης Ηρακλής
Γραμματέας: Παπαδόπουλος Κυριάκος
Ταμίας: Τσιβιλτίδου Ζωή
Υπ. Δημοσιών Σχέσεων: Τσούπρου Κωνσταντία
Υπ. Καλ/νικών Τμημάτων: Αμανατίδης Αριστείδης
Υπ. Κτιρίου: Σιδηροπούλου Μαρία
Υπ. Βιβλιοθήκης-Μουσείου: Αργυροπούλου Μαρία

Αναπληρωματικά Μέλη: Αφεντουλίδης Αλέξανδρος, Νικολαϊδης Παύλος.

Εξελεγκτική: Καμπουρίδης Γεώργιος, Συμεωνίδου Μαρία, Στεργίου Φωτεινή.
Αναπληρωματική Εξελεγκτικής: Ανδρεαδάκη Σταματία


Ένωση Ποντίων Πανοράματος
Απ. Σαμανίδη 14
Πανόραμα - Θεσσαλονίκη
Τ.Κ. 55236
Τηλ - Fax: 2310341953

Παρασκευή 25 Ιουλίου 2014

Οικ. Πατριάρχης: Εμείς θα είμαστε στην Παναγία Σουμελά και φέτος αλλά και κάθε χρόνο

Οικ. Πατριάρχης: Εμείς θα είμαστε στην Παναγία Σουμελά και φέτος αλλά και κάθε χρόνο
Οικ. Πατριάρχης: Εμείς θα είμαστε στην Παναγία Σουμελά και φέτος αλλά και κάθε χρόνο

Την πρόθεση του να λειτουργήσει και φέτος αλλά και να συνεχίζεται κάθε χρόνο η Πατριαρχική Θεία Λειτουργία στην Παναγία Σουμελά, στην Τραπεζούντα, εξέφρασε ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος σε προσκυνητές που τον επισκέφθηκαν πριν λίγες στον οικουμενικό θρόνο στο Φανάρι στην Κωνσταντινούπολη.

Ο Οικ. Πατριάρχης θα μεταβεί αεροπορικώς στην Τραπεζούντα το απόγευμα της Πέμπτης 14 Αυγούστου 2014.

Να θυμίσουμε ότι πέρυσι είχε εκφράσει την επιθυμία να υπήρχε μια μοναστική αδελφότητα στην Παναγία Σουμελά.

17ο Ποντιακό Πολιτιστικό διήμερο στη Νεοκαισάρεια Πιερίας

"5ο Ποντιακό Πανοΰρ" του Συλλόγου Ποντίων Τσακώνων Αριδαίας

"5ο Ποντιακό Πανοΰρ" του Συλλόγου Ποντίων Τσακώνων Αριδαίας

Ο Σύλλογος Ποντίων δ.δ. Τσακώνων Δήμου Αλμωπίας «Ο Πόντος» διοργανώνει την Παρασκευή 25 Ιουλίου 2014 και ώρα 21:00 στην ετήσια εκδήλωσή του το 5ο Ποντιακό Πανοΰρ.

Το Πανοΰρ  θα πραγματοποιηθεί στον αύλειο χώρο του Δημοτικού σχολείου Τσακώνων στο κέντρο του χωριού και περιλαμβάνει παραδοσιακό Ποντιακό πανηγύρι.

Στην εκδήλωση θα παραβρεθούν, ο κορυφαίος Πόντιος καλλιτέχνης Κώστας Θεοδοσιάδης, και μαζί του οι:
- Γαβριηλίδης Βασίλης λύρα, τραγούδι,
- Ουσταμπασίδης Δημήτρης, νταούλι,
- Ματζερίδης Παύλος, αγγείο,
- Ηλιάδης Βαγγέλης, τραγούδι,
- Παπαδόπουλος Κυριάκος, νταούλι.


ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΤΣΑΚΩΝΩΝ ΑΡΙΔΑΙΑΣ
Τσάκωνες Αριδαίας
Τ.Κ. 58400
Τηλ. 6936914424

Διήμερες εκδηλώσεις από τον Ποντιακό Σύλλογο Λόφου Ελασσόνας

Διήμερες εκδηλώσεις από τον Ποντιακό Σύλλογο Λόφου Ελασσόνας
Διήμερες εκδηλώσεις από τον Ποντιακό Σύλλογο Λόφου Ελασσόνας

Ο Πολιτιστικός Ποντιακός Σύλλογος Λόφου Ελασσόνας, προσκαλεί τα μέλη και τους φίλους του συλλόγου να τιμήσουν με την παρουσία τους τις διήμερες πολιτιστικές εκδηλώσεις που διοργανώνει ο σύλλογος στην πλατεία του χωριού.

Αναλυτικά το πρόγραμμα των εκδηλώσεων έχεις ως εξής:

Παρασκευή 25 Ιουλίου 2014 στις 9:30 μ.μ.
Έναρξη - Χαιρετισμοί
Χορεύει το χορευτικό του Συλλόγου Ποντίων Μενεμένης ο "Εύξεινος Πόντος"

Ποντιακό - Δημοτικό γλέντι
- Γιάννης Τσιτιρίδης, τραγούδι
- Μπάμπης Κεμανετζίδης, λύρα
- Τιμόθεος Καλαϊτζίδης, δημοτικό τραγούδι 

Σάββατο 26 Ιουλίου 2014 στις 9:30 μ.μ.
Έναρξη - Χαιρετισμοί
Παίζουν οι νέοι λυράρηδες του Λόφου και χορεύει το χορευτικό του συλλόγου

Ποντιακό - Δημοτικό γλέντι
- Σταύρος Σαββίδης, τραγούδι 
- Παναγιώτης Ασλανίδης, λύρα
- Τιμόθεος Καλαϊτζίδης, δημοτικό τραγούδι


ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΠΟΝΤΙΑΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΛΟΦΟΥ
ΛΟΦΟΣ - ΕΛΑΣΣΟΝΑ
Τ.Κ. 40200
ΤΗΛ. 6972404145

Ποντιακό Γλέντι Αργοναυτών στο Μεσημέρι Θεσσαλονίκης

Ποντιακό Γλέντι Αργοναυτών στο Μεσημέρι Θεσσαλονίκης

Ο Μορφωτικός Όμιλος Ποντίων Μεσημερίου "Αργοναύτες" σας προσκαλεί στον καλοκαιρινό χορό του που πραγματοποιείται την Παρασκευή 25 Ιουλίου 2014 στο Δημοτικό Σχολείο Μεσημερίου στις 21:30 μ.μ.

Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες:
- Γιάννης Κουρτίδης τραγούδι,
- Φάνης Κουρουκλίδης λύρα,
- Νίκος Κουρουκλίδης κλαρίνο,
- Γιώργος Παντελίδης, ντραμς,
- Δημήτρης Καραντωνίου, πλήκτρα
- Πανταζής Πονερίδης, νταούλι.


Μορφωτικός Όμιλος Ποντίων Μεσημερίου "Αργοναύτες"
Μεσημέρι Επανομής
Τ.Κ. 57500
Τηλ. 2392092223
omilosargonautes@yahoo.gr

14ο Μουσικοχορευτικό Ποντιακό πανηγύρι στα Πλατανάκια Σερρών

14ο Μουσικοχορευτικό Ποντιακό πανηγύρι στα Πλατανάκια Σερρών

Ο Μουσικοκαλλιτεχνικός Σύλλογος Ποντίων Πλατανακίων "Οι Ακρίτες" γιορτάζει τα 14 χρόνια πολιτιστικών εκδηλώσεων και προσκαλεί όλα τα μέλη και τους φίλους του συλλόγου σε ένα Ποντιακό διήμερο την Παρασκευή 25 και το Σάββατο 26 Ιουλίου 2014 στις 9:00 μ.μ.

Πρόγραμμα εκδηλώσεων

Παρασκευή 25 Ιουλίου 2014

Χορευτικά του συλλόγου

Ποντιακό γλέντι με τους:
Τραγούδι: Αλέξη Παρχαρίδη
Τραγούδι: Νατάσα Τσακηρίδου
Ποντιακή λύρα: Φίλιππο Κεσαπίδη
Πλήκτρα: Αντώνη Μαντζάρη
Κρουστά: Λουκά Μεταξά
Νταούλι: Θεοδόση Εφραιμίδη

Στο λαϊκό πρόγραμμα:
Μπουζούκι: Παναγιώτης Πεκερίδης
Λαϊκό τραγούδι: Ρία Ελληνίδου

Σάββατο 26 Ιουλίου 2014

Χορευτικά τμήματα του συλλόγου

Ποντιακό γλέντι με τους:
Τραγούδι: Γιώργο Ορφανίδη
Λύρα: Αντώνη Νικηφορίδη
Kλαρίνο: Νίκος Δίγκα
Πλήκτρα: Αντώνη Μαντζάρη
Ντραμς: Ζαραφίδη Χρήστος (Τιφ Τιφ)

Στο λαϊκό πρόγραμμα:
Τραγούδι: Θοδωρής Ράλλης
Μπουζούκι: Χρήστος Πετσανίδης

Ηχητική κάλυψη: Γρηγόρης Αλεξανδρίδης - Τάσος Λεπτοκαρίδης