Τετάρτη 15 Δεκεμβρίου 2021

«Από την Αργυρούπολη στη Νάουσα: Φροντιστήριο και Βιβλιοθήκη»

«Από την Αργυρούπολη στη Νάουσα: Φροντιστήριο και Βιβλιοθήκη»
 «Από την Αργυρούπολη στη Νάουσα: Φροντιστήριο και Βιβλιοθήκη»

H Εύξεινος Λέσχη Ποντίων Νάουσας - Εθνική Βιβλιοθήκη Αργυρουπόλεως «Ο Κυριακίδης», διοργανώνει εσπερίδα με θέμα: «Από την Αργυρούπολη στη Νάουσα: Φροντιστήριο και Βιβλιοθήκη», την Τετάρτη 15 Δεκεμβρίου 2021 και ώρα 7:30 μ.μ. μέσω Zoom (μέσω του συνδέσμου: bit.ly/argiroupoli-naousa, Meeting ID: 833 3997 0327) και Facebook live (μέσω της σελίδας: www.facebook.com/elpnaousas).

Εισηγητές θα είναι ο Yusuf Burak Dolu, Αρχιτέκτονας, ο Νίκος Κουτσογιάννης, Διεθνολόγος και ο Στάθης Ταξίδης, Αρχισυντάκτης Ποντιακής Εστίας, ενώ θα συντονίζει ο Δρ. Θεοδόσης Κυριακίδης, Επιστημονικός συνεργάτης της Έδρας Ποντιακών Σπουδών ΑΠΘ.

Η εκδήλωση πραγματοποιείται με τη συμμετοχή της Περιφερειακής Ενότητας Ημαθίας και την αρωγή του Δήμου Ηρωικής Πόλης Νάουσας.

Τρίτη 14 Δεκεμβρίου 2021

Στο μνημείο των Ποντίων ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής

Στο μνημείο των Ποντίων ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής
Στο μνημείο των Ποντίων ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής

Την Ενορία του Αγίου Δημητρίου στην κωμόπολη Upper Darby της Πενσυλβάνια επισκέφθηκε ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής κ. Ελπιδοφόρος την Δευτέρα 13 Δεκεμβρίου, ο οποίος παράλληλα κατέθεσε στεφάνι στο Ποντιακό μνημείο της Παναγίας Σουμελά.

Τον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής κ. Ελπιδοφόρος υποδέχθηκαν θερμά ο προϊστάμενος ιερέας π. Gregory Gilbert, μέλη του Ενοριακού Συμβουλίου και Ενορίτες.

Ο Σεβασμιώτατος δεν παρέλειψε να καταθέσει τιμητικό στεφάνι στο μνημείο της Παναγίας Σουμελά, που αποτελεί ισχυρό θρησκευτικό, πνευματικό σύμβολο του Ποντιακού Ελληνισμού.

Την Μεγαλόχαρη, Παναγία των Ποντίων απανταχού της γης, την ύμνησαν οι Πόντιοι για αιώνες, καθώς προσέτρεξαν στη βοήθειά της στις πιο δύσκολες στιγμές της ιστορίας τους, και για αυτό την τιμούν και την προσκυνούν οι απόγονοί τους και όλος ο Ορθόδοξος Ελληνισμός.

Δευτέρα 13 Δεκεμβρίου 2021

Ε.Λ.Θ.: Εκδήλωση για τους διωγμούς των Ελλήνων της ΕΣΣΔ κατά τα έτη 1937-1938

Ε.Λ.Θ.: Εκδήλωση για τους διωγμούς των Ελλήνων της ΕΣΣΔ κατά τα έτη 1937-1938
Ε.Λ.Θ.: Εκδήλωση για τους διωγμούς των Ελλήνων της ΕΣΣΔ κατά τα έτη 1937-1938

Η Εύξεινος Λέσχη Θεσσαλονίκης προσκαλεί τα μέλη και τους φίλους της να παρακολουθήσουν την 10η διαδικτυακή διάλεξη του κύκλου των διαλέξεων του «Λαϊκού Πανεπιστημίου», για τη φετινή περίοδο (Οκτώβριος 2021-Μάιος 2022), που αφιερώνεται στη συμπλήρωση 100 χρόνων από την εθνική τραγωδία της Mικρασιατικής καταστροφής, την Δευτέρα 13 Δεκεμβρίου 2021, ώρα 8 μ.μ. με δύο εισηγήσεις,

α) «Οι διωγμοί των Ελλήνων της ΕΣΣΔ κατά τα έτη 1937-1938», Ομιλητής: κ. Ιβάν Τζουχά, Επίκ. Καθηγητής Γεωγραφίας Παν/μίου πόλης Βόλογντα
β) «Οι περιοχές συμπαγούς διαμονής Ελλήνων στη Σοβιετική Ένωση και Ρωσία. Στοιχεία ιστορίας και απογραφής τους», Ομιλητής: κ. Παναγιώτης Τσατσανίδης, Δρ Ιστορίας Πανεπιστημίου Κράσνονταρ.

Τη διάλεξη μπορείτε να παρακολουθήσετε κάνοντας «κλικ» στον σύνδεσμο εδώ.

Πέμπτη 9 Δεκεμβρίου 2021

Mert Kaya: Πώς ανακάλυψα ότι έχω Ελληνική καταγωγή…

Mert Kaya: Πώς ανακάλυψα ότι έχω Ελληνική καταγωγή…
Mert Kaya: Πώς ανακάλυψα ότι έχω Ελληνική καταγωγή…

του Νίκου Ασλανίδη

Ο αείμνηστος συγγραφέας Γιώργος Ανδρεάδης, σε κάθε του ομιλία, τόνιζε ότι περίπου 100.000 ελληνόπουλα έμειναν ορφανά την περίοδο της Γενοκτονίας στον Πόντο. Οι αμερικάνικες ανθρωπιστικές οργανώσεις συγκέντρωσαν 25.000 παιδιά και από αυτά 10.000 τα έστειλαν για υιοθεσία στις ΗΠΑ. Τα υπόλοιπα 15.000 παιδιά τα παρέδωσαν στο Πατριαρχείο, στην Κωνσταντινούπολη και από εκεί μεταφέρθηκαν στα ορφανοτροφεία της Σύρου και των Ιονίων νήσων.

Σύμφωνα με τον Γιώργο Ανδρεάδη τα υπόλοιπα 75.000 παιδιά κατέληξαν στα ορφανοτροφεία της Τουρκίας και ήταν η τελευταία και χειρότερη μορφή Γενίτσαρων… Μεγάλωσαν με την τουρκική προπαγάνδα ότι έμειναν ορφανοί επειδή οι Έλληνες έσφαξαν τους γονείς τους!

Ο Mert Kaya γεννήθηκε στη Σμύρνη το 1990 και εργάζεται ως κοινωνιολόγος. Όπως αποκάλυψε ο ίδιος είναι απόγονος ενός ορφανού παιδιού που έμεινε στην Τουρκία μετά την ανταλλαγή των πληθυσμών. Πρόσφατα κυκλοφόρησε στα ελληνικά, το βιβλίο του: «Ο εξισλαμισμός των Ελλήνων της Μικράς Ασίας την περίοδο 1919-1925», εκδόσεις Κυριακίδη.

Πώς ανακαλύψατε ότι έχετε ελληνική καταγωγή;

Τυχαία… Πιστεύω ότι δεν υπάρχει λήθη, υπάρχει αντικατάσταση. Η οικογένειά μου αντικατέστησε την πραγματική ιστορία και τη μνήμη με νέα και ψεύτικη. Όλα τα μέλη της οικογένειάς μου έκρυβαν την ιστορία. Όταν ήμουν 10 χρονών, μία από τις μεγαλύτερες θείες μου επισκέφτηκε την Ελλάδα. Όταν επέστρεψε, κάλεσε όλα τα μέλη της οικογένειας και μας έδειξε ένα βίντεο με έναν γέρο που μιλούσε τούρκικα και μας κουνούσε το χέρι… Σοκαρίστηκα… Ποιος ήταν αυτός ο άνθρωπος και γιατί ζει στην Ελλάδα; Κανείς δεν απαντούσε στις ερωτήσεις μου. Μετακόμισε εκεί εγκαίρως, μου είπαν…

Στο γυμνάσιο, το ενδιαφέρον μου για το μάθημα της ιστορίας ήταν αυξημένο. Διάβαζα πολύ. Πάντα ρωτούσα για τον θείο μας. Μια φορά, μου είπαν ότι τον έπιασαν Έλληνες στρατιώτες και τον έκαναν χριστιανό… Πώς έγινε όμως αυτό αφού ζούσαν στο Μπιτλίς. Δεν υπήρχε καμία σχέση μεταξύ Ελλάδας και Μπιτλίς. Στο πανεπιστήμιο, άρχισα να εργάζομαι σε φοιτητικές λέσχες και να μελετώ τα δικαιώματα των μειονοτήτων στην Τουρκία. Διάβαζα πολύ αλλά έλλειπαν κάποια κομμάτια στην ιστορία μας. Επικεντρώθηκα περισσότερο αλλά δεν μου έλεγαν τίποτα για Πόντιους, Έλληνες κ.λπ.

Προσπαθήσατε να βρείτε τους συγγενείς σου στην Ελλάδα;

Ήδη η θεία μου είχε σχέση με τους συγγενείς μας αλλά δεν ανέφερε ποτέ γι’ αυτούς. Μια μέρα, με πήρε τηλέφωνο γιατί λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, υπήρξαν αλλαγές στα τηλέφωνα και έχασε τη σύνδεση. Ήθελε να επικοινωνήσει ξανά μαζί τους και ήθελε βοήθεια από εμένα. Μου έδειξε όλα τα γράμματα αλλά δεν μπόρεσα να τους βρω. Όταν πήγα στη Γερμανία για την εκπαίδευσή μου στο Erasmus το 2013, έστειλα μηνύματα σε άτομα που ήταν από το χωριό Λιβαδοχώρι Σερρών από όπου στέλνονταν τα γράμματα. Ένα άτομο μου έγραψε «Δεν ξέρω» αλλά με παρέπεμψε σε κάποιον που γνώριζε τουρκικά και όπως αποδείχτηκε το άτομο αυτό ήταν συγγενής μας… Έτσι έμαθα τις λεπτομέρειες της ιστορίας μας. Ξαναβρήκα τους συγγενείς μας και ήρθαμε σε επαφή μετά από 93 χρόνια. Τους επισκέφτηκα τέσσερις φορές, μία από αυτές ήταν με τη μητέρα μου και τη θεία μου. Έμαθα λεπτομέρειες της οικογένειάς μας. Πώς οι στρατιώτες τους ανάγκασαν να μεταναστεύσουν στο Μπιτλίς από το χωριό τους στον Πόντο που τώρα ονομάζεται Vezirköprü. Ο παππούς Ισαάκ που ήταν μικρό παιδί, έμεινε σε κουρδική οικογένεια και έγινε μουσουλμάνος το 1924. Ο μεγαλύτερος αδελφός του ήρθε στην Ελλάδα και ξανασυναντήθηκαν τα αδέρφια μετά από 40 χρόνια στο Μπιτλίς. Μετά από αυτή τη συνάντηση ο παππούς Ισαάκ αποφάσισε να μετακομίσει στη Σμύρνη…

Μόλις έμαθα την ιστορία της οικογένειάς μου άρχισα να ψάχνω σε ιστορικά βιβλία και να διαβάζω πολλά έγγραφα. Σε κάποια συνέδρια μίλησα για την ιστορία των δύο αδερφών και μερικοί άνθρωποι μου έστειλαν μηνύματα για τις οικογενειακές τους ιστορίες. Ο κύκλος επεκτάθηκε. Πολλοί ήθελαν να μου πουν για την ελληνική τους καταγωγή. Αποφάσισα να συγκεντρώσω όλα τα στοιχεία και να γράψω τη διατριβή μου. Αποφάσισα να γράψω την αλήθεια γιατί κάποιος έπρεπε να το κάνει…

Συναντήσατε δυσκολίες όταν κάνατε τη διατριβή σας;

Φυσικά και συνάντησα. Ωστόσο, συνέχισα. Δέχτηκα πολλά απειλητικά μηνύματα. Με χαρακτηρίζουν ως προδότη σε ορισμένες τοπικές εφημερίδες και σελίδες κοινωνικής δικτύωσης... Επίσης, είχα απορριφθεί τρεις φορές ως βοηθός ερευνητής στα πανεπιστήμια λόγω του θέματος της διατριβής μου. Πριν γράψω γι’ αυτό, ο καθηγητής μου με προειδοποίησε για πιθανές δυσκολίες, αλλά έπρεπε να γράψω για την ψυχή του παππού και της γιαγιάς μου. Ο οργανισμός όπου εργαζόμουν με προειδοποίησε πολλές φορές να διαγράψω τις σελίδες μου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αναγκάστηκα να τις διαγράψω γιατί έπρεπε να δουλέψω. Έγραψα τις πραγματικές ιστορίες, δεν δημιούργησα τίποτα καινούριο. Έγραψα για τις λύπες των παππούδων μου, αλλά και πάλι φοβάμαι γιατί η καθημερινή πολιτική της Τουρκίας είναι τόσο μεταβλητή. Σήμερα είμαι πολύ προσεκτικός όταν χρησιμοποιώ τα λόγια μου γιατί μπορεί να υπάρξει παρεξήγηση. Δεν είμαι προδότης, αγαπώ την Ανατολία περισσότερο από τους εθνικιστές γιατί γνωρίζω τις πολυπολιτισμικές πραγματικότητες.

Δηλώσατε ότι «δεν διστάζω να πω ότι είμαι Έλληνας Πόντιος». Δεν φοβάστε ότι αυτή η δήλωση θα σας βάλει σε μπελάδες;

Ο Πόντος είναι μία πραγματικότητα στην ιστορία της Ανατολίας. Είναι το όνομα μιας περιοχής που σήμερα τη λέμε Μαύρη Θάλασσα. Εγώ δεν δημιούργησα την οικογενειακή μου ιστορία. Άκουσα, διάβασα τα γράμματα και βρήκα την αλήθεια. Γιατί να την κρύψω ξανά; Η μητρική μου πλευρά είναι από τον Πόντο με καταγωγή ελληνική. Είναι το ίδιο να λες ότι είμαι Κούρδος ή Τούρκος ή Κιρκάσιος. Η οικογενειακή μου καταγωγή είναι ποντιακή ελληνική και δεν διστάζω να το πω. Για να είμαι ειλικρινής, φοβάμαι και η οικογένειά μου φοβάται. Όλοι οι άνθρωποι γύρω μου αγωνιούν γι’ αυτό, αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα. Τι πρέπει να κάνω; Στην πραγματικότητα, δεν πιστεύω τις ταυτότητες. Κατά τη γνώμη μου, όλες οι ταυτότητες είναι τεχνητές, αλλά νιώθω ότι πρέπει να χρησιμοποιήσω την ελληνική ταυτότητα του Ποντίου για να υπενθυμίσω στους ανθρώπους ότι ζούσαν κάποτε εδώ. Αυτό είναι ένα είδος αποστολής για μένα. Θέλω να υπενθυμίσω στους ανθρώπους ότι ήταν εδώ Έλληνες και εγώ είμαι ακόμα εδώ. Απλώς κρυβόμαστε για πολλούς λόγους. Θέλω οι άνθρωποι να συζητήσουν τους λόγους απόκρυψης της ιστορίας, όπως και για τις δημόσιες πιέσεις, την εθνικιστική πολιτική, τα δικαιώματα των μειονοτήτων… Πιστεύω ότι μπορούμε να καταλάβουμε ο ένας τον άλλον, αν ακούσουμε και κλάψουμε ο ένας για τη θλίψη του άλλου…

Σήμερα οι Τούρκοι γνωρίζουν την ιστορία των Ελλήνων που εξισλαμίστηκαν εκείνη την εποχή;

Δύο είναι τα κύρια θέματα προσηλυτισμού των Ελλήνων στην Ανατολία. Η διάσημη διαδικασία μετατροπής τον 19ο αιώνα μετά τους νόμους Τανζιμάτ / Ισλαχάτ (1839-1856) στην Οθωμανική Αυτοκρατορία. Εννοώ τα θέματα των Σταυριωτών και των Κρωμνέων από την περιοχή της Μαύρης Θάλασσας. Ένα άλλο θέμα που είναι λιγότερο διάσημο είναι ο προσηλυτισμός των Ελλήνων στην περίοδο της ανταλλαγής (1922-1924). Το θέμα μου είναι στο δεύτερο. Πριν από τη διατριβή μου, υπήρχαν ένα ή δύο άρθρα σχετικά με αυτό, αλλά ανέφεραν πώς οι Έλληνες έγιναν εθελοντικά μουσουλμάνοι για να παραμείνουν στην Τουρκία, την περίοδο της ανταλλαγής. Αυτά τα άρθρα προήλθαν από αρχεία σχετικά με την εθελοντική μετατροπή. Αυτά τα άρθρα δεν αναφέρονταν σε απαχθέντα κορίτσια, χαμένα παιδιά ή πώς τα παιδιά έγιναν υπηρέτες σε σπίτια πλουσίων. Η διατριβή μου λέει ότι δεν υπάρχουν μόνο μια-δυο ιστορίες. Υπάρχουν περισσότερες. Δεν είμαι ιστορικός, είμαι κοινωνιολόγος και επικεντρώνομαι στο πώς αναγκάζουν τον εαυτό τους να ξεχάσει και γιατί στη συνέχεια άρχισαν να θυμούνται; Γιατί άρχισαν να μιλάνε στα εγγόνια; Εδώ βλέπουμε τη δύναμη της μνήμης. Όμως ο κόσμος στην Τουρκία ακόμα δεν γνωρίζει ότι υπάρχουν σήμερα εξισλαμισμένοι Έλληνες στην Τουρκία.

Ποιες ήταν οι αντιδράσεις στην Ελλάδα όταν κυκλοφόρησε το βιβλίο σας στα ελληνικά;

Οι αντιδράσεις ήταν καταπληκτικές. Έλαβα πολλά υποστηρικτικά μηνύματα από τα κοινωνικά δίκτυα. Πολλοί Έλληνες μου έστειλαν μηνύματα για τις δικές τους οικογενειακές ιστορίες. Κάποιοι από αυτούς μου είπαν για τους συγγενείς τους που εξισλαμίστηκαν και έμειναν στην Τουρκία. Όταν επισκέφτηκα την Ελλάδα αφού βρήκα τους συγγενείς μου, ήρθαν κάποιοι από τους χωρικούς να με δουν και μου είπαν ότι και εμείς έχουμε συγγενείς στην Τουρκία αλλά δεν έχουμε καμία σχέση. Σκεφτόμουν ότι είμαι μόνος, ότι η οικογενειακή μου ιστορία είναι μια συγκεκριμένη ιστορία και ότι ο παππούς μου ήταν απλώς άτυχος τύπος, αλλά όχι. Τελικά δεν ήμουν μόνος. Όταν το βιβλίο μου εκδόθηκε στην Τουρκία, εκτός από απειλητικά μηνύματα, έλαβα και διαφορετικά μηνύματα. Πολλοί άρχισαν να μιλούν για τις οικογενειακές τους ιστορίες και την ελληνική καταγωγή. Άρχισαν να αναρωτιούνται για την καταγωγή τους όπως «ο παππούς και η γιαγιά μου δεν έχουν συγγενείς, ήταν μόνοι τους τη δεκαετία του 1920-30, θα μπορούσαμε να είμαστε και εμείς στην καταγωγή Έλληνες;». Το να κάνεις αυτήν την ερώτηση είναι πολύ σημαντική γιατί είναι σαν να κάνεις μια τρύπα στο αυστηρό τουρκικό εθνικό τείχος.

Σκέφτεστε να γράψετε κάποιο άλλο σχετικό βιβλίο;

Τώρα συνεχίζω το διδακτορικό μου. Η διατριβή μου θα αφορά τη σχέση μνήμης και ταυτότητας στους εξισλαμισμένους Έλληνες. Για αυτήν την εργασία, πήρα συνεντεύξεις από περισσότερους από 10 εξισλαμισμένες ελληνικές οικογένειες και έθεσα ερωτήσεις για την ταυτότητα, τα συναισθήματα, την ασφάλεια, τον πολιτισμό τους κ.λπ. Θέλω να αναζητήσω τη σύνδεση μεταξύ των ιστοριών-αναμνήσεων και της ταυτότητάς τους. Πόσο αλλάζουν μετά από αντιπαράθεση με τις πραγματικές οικογενειακές τους ιστορίες. Μετά το διδακτορικό, θέλω να συνεχίσω να γράφω για τις ιστορίες των εξισλαμισμένων Ελλήνων ως μυθιστόρημα.

Τελικά πως θα μπορούσαν κατά τη γνώμη σας Έλληνες και Τούρκοι να ζήσουν ειρηνικά;

Η αντιπαράθεση είναι το κλειδί. Ο λαός στην Τουρκία πρέπει να αντιμετωπίσει την ιστορία του. Υπάρχουν πολλά κομμάτια που λείπουν. Οι άνθρωποι δεν μπορούν να λύσουν κανένα πρόβλημα με τις φασιστικές ιδεολογίες. Έλληνες και Τούρκοι πρέπει να ακούν ο ένας τον άλλον. Υπάρχουν πολλά κοινά πράγματα μεταξύ των δύο πολιτισμών, πολλές ομοιότητες, αλλά αυτός δεν είναι ο σωστός τρόπος επίλυσης συγκρούσεων. Οι ομοιότητες είναι τόσο σημαντικές, αλλά πρέπει να συζητήσουμε πώς προέκυψαν αυτές οι ομοιότητες. Πώς μπορούσαμε να ζήσουμε μαζί πριν και τώρα, γιατί δεν μπορούμε να ζήσουμε πια; Οι ιδεολογίες του έθνους-κράτους δημιουργούν πάντα εχθρούς. Υπάρχει μια κοινή παροιμία στην Τουρκία «Ο Τούρκος δεν έχει φίλο παρά τον Τούρκο», αλλά γιατί; Αυτό πρέπει να αλλάξει. Έλληνες και Τούρκοι πρέπει να σέβονται ο ένας τη θλίψη του άλλου. Για παράδειγμα, δεν πρέπει να με χαρακτηρίζουν ως προδότη επειδή έγραψα για την οικογενειακή μου ιστορία. Εγώ την έγραψα, δεν τη δημιούργησα. Πρέπει να κατηγορήσουμε τους ανθρώπους που ανάγκασαν τους ανθρώπους να μεταναστεύσουν, να ασπαστούν τον μουσουλμανισμό και να κρύψουν τις ιστορίες τους, τους ανάγκασαν να ζήσουν χωρίς τις οικογένειές τους επί πολλά χρόνια. Ο παππούς μου ήταν μόλις 12 ετών όταν χώρισε από την οικογένειά του. Πρέπει να στεναχωριόμαστε για αυτό το παιδί. Πρέπει να σκεφτόμαστε πόσο τρόμαξε και πώς ένιωθε μόνος. Ίσως μπορούμε να δημιουργήσουμε νέες γέφυρες μεταξύ Τουρκίας και Ελλάδας με σεβασμό σε αυτού του είδους τις ιστορίες.

Διεθνής Ημέρα Μνήμης και Αξιοπρέπειας για τα Θύματα του Εγκλήματος της Γενοκτονίας

Διεθνής Ημέρα Μνήμης και Αξιοπρέπειας για τα Θύματα του Εγκλήματος της Γενοκτονίας
Διεθνής Ημέρα Μνήμης και Αξιοπρέπειας για τα Θύματα του Εγκλήματος της Γενοκτονίας

Τον Σεπτέμβριο του 2015 η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ καθιέρωσε την 9η Δεκεμβρίου κάθε έτους ως Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης και Αξιοπρέπειας για τα Θύματα του Εγκλήματος της Γενοκτονίας και της Πρόληψης αυτού του Εγκλήματος (International Day of Commemoration and Dignity of the Victims of the Crime of Genocide and of the Prevention of this Crime).

Η επιλογή της ημερομηνίας αυτής οφείλεται στο γεγονός ότι στις 9 Δεκεμβρίου 1948 υιοθετήθηκε από τον ΟΗΕ η Σύμβαση για την Πρόληψη και την Καταστολή του εγκλήματος της Γενοκτονίας, με αφορμή το Εβραϊκό Ολοκαύτωμα στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο . Η Ελλάδα κύρωσε τη σύμβαση και την ενέταξε στο εσωτερικό της δίκαιο με το Ν.Δ. 3091 της 6/12 Οκτωβρίου 1954 (ΦΕΚ Α' 250).

Σκοπός της Ημέρας είναι να ενημερώσει το παγκόσμιο κοινό για το νομοθέτημα αυτό και το ρόλο που έχει παίξει στην καταπολέμηση και την πρόληψη του εγκλήματος της γενοκτονίας και της απόδοσης τιμών στα θύματά της.

Γενοκτονία, σύμφωνα με τον ΟΗΕ, νοείται οιαδήποτε εκ των κατωτέρω πράξεων, ενεργουμένη με την πρόθεσιν ολικής ή μερικής καταστροφής ομάδος, εθνικής, εθνολογικής, φυλετικής ή θρησκευτικής, ως τοιαύτης:
α) Φόνος των μελών της ομάδος.
β) Σοβαρά βλάβη της σωματικής ή διανοητικής ακεραιότητος των μελών της ομάδος.
γ) Εκ προθέσεως υποβολή της ομάδος εις συνθήκας διαβιώσεως δυναμένας να επιφέρωσιν την πλήρη ή την μερικήν σωματικήν καταστροφήν αυτής.
δ) Μέτρα αποβλέποντα εις την παρεμπόδισιν των γεννήσεως εις τους κόλπους ωρισμένης ομάδος.
ε) Αναγκαστική μεταφορά παίδων μιας ομάδος εις ετέραν ομάδα.

Ο όρος «γενοκτονία» (genocide στα αγγλικά) πλάστηκε το 1944 από τον πολωνοεβραίο νομικό Ράφαελ Λέμκιν, από τις λέξεις geno (γένος στα ελληνικά) και caedere (σκοτώνω στα λατινικά) και σήμερα αποτελεί ένα καθιερωμενο όρο του Διεθνούς Δικαίου και των Διεθνών Σχέσεων.

Ημερίδα με θέμα: «Τα Καλαντόφωτα»: Ποντιακά έθιμα του Δωδεκαημέρου

Ημερίδα με θέμα: «Τα Καλαντόφωτα»: Ποντιακά έθιμα του Δωδεκαημέρου
Ημερίδα με θέμα: «Τα Καλαντόφωτα»: Ποντιακά έθιμα του Δωδεκαημέρου

Μια διαδικτυακή ημερίδα με θέμα: «Τα Καλαντόφωτα»: Ποντιακά έθιμα του Δωδεκαημέρου θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 11 Δεκεμβρίου 2021 στις 10:00 π.μ. από το Τμήμα Γλώσσας, Φιλολογίας, Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης.

Η ημερίδα θα μεταδοθεί ζωντανά από το e-Pontos εδώ.

Πρόγραμμα

10.00 - 10.15: Έναρξη - Χαιρετισμός
- Σταυρούλα - Βίλλυ Κ. Φωτοπούλου, ΥΠΠΟΑ, Διευθύντρια Νεότερης Πολιτιστικής Κληρονομιάς     
- Ηλίας Κ. Πετρόπουλος, Πρόεδρος Τμήματος ΓΦΠΠΧ, Αν. Καθηγητής  

Λαογραφία - Λογοτεχνία

10.15 - 10.35: Μαρία Δημάση, Καθηγήτρια Τμήματος ΓΦΠΠΧ 
Παιδικές αναμνήσεις στην ποντιακή κουλτούρα του Δωδεκαημέρου. Διαχρονικές συναρτήσεις
10.35 - 10.55: Βάνα Σαλταπίδα, Υπ. Δρ Λαογραφίας ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ, Εκπαιδευτικός
Ο ρόλος των συλλόγων στη διαχείριση της παράδοσης. Αναβιώσεις και αναπαραστάσεις
10.55 - 11.15: Μυροφόρα Ευσταθιάδου, Δρ. Λαογραφίας ΕΚΠΑ
Τα Καλαντόφωτα των Ελλήνων του Πόντου σε καιρούς καραντίνας. Όψεις ψηφιακού λαϊκού πολιτισμού

11.15 - 11.30: Συζήτηση

Λαογραφία - Εκπαίδευση

11.30 - 11.50: Δημήτρης Β. Προύσαλης, Δάσκαλος, αφηγητής, Υπ. Δρ. Λαογραφίας ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Όψεις και αντανακλάσεις των αντιλήψεων του Δωδεκαημέρου στις αφηγήσεις των Ποντιακών παραμυθιών. Η περίπτωση του  παραμυθιακού τύπου ΑΤU 480
11.50 - 12.10: Μαρία Προκοπίδου, Εκπαιδευτικός, συγγραφέας. M.ed. Επιστήμες Αγωγής & Νέες Τεχνολογίες- Ανθρωπιστικές Σπουδές (ΠΔΜ) & M.ed. Ειδική (Ενιαία) Εκπαίδευση (ΕΠΚ).
Ποντιακά κάλαντα Χριστουγέννων: έντεχνος λαϊκός λόγος και διδακτική αξιοποίηση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
12.10 - 12.30: Αντωνία Καραγιαννίδου, Εκπαιδευτικός, Msc-διδακτική Φυσικών Επιστημών  
Εκπαιδευτικό σενάριο με θέμα το ποντιακό λαϊκό δρώμενο των Μωμόγερων. Μια εμπλουτισμένη ψηφιακή και αναλογική διδασκαλία.
12.30 - 12.45: Αφηγήσεις εθίμων στην Ποντιακή διάλεκτο 
Αφηγητές: Κώστας Αλεξανδρίδης, Ελένη Σαββίδου, Γιούλη Γεωργιάδου 
12.45 - 13.00: Συζήτηση - Λήξη Ημερίδας

Συντονισμός: Νίκος Ασλανίδης, δημοσιογράφος

Παρακολούθηση μέσω ZOOM                                                                                
Meeting ID: 407 197 5187
Passcode: duth

Πτολεμαΐδα: Ξεκίνησαν τα μαθήματα σκραμπλ στην Ποντιακή διάλεκτο

Πτολεμαΐδα: Ξεκίνησαν τα μαθήματα σκραμπλ στην Ποντιακή διάλεκτο
Πτολεμαΐδα: Ξεκίνησαν τα μαθήματα σκραμπλ στην Ποντιακή διάλεκτο

Με τις δύο πρώτες παρτίδες που παίχτηκαν, καθώς και γενικές πληροφορίες για το παιχνίδι, συνοδεύτηκε η ενημερωτική συνάντηση ενδιαφερομένων, για την δωρεάν παρακολούθηση μαθημάτων σκραμπλ στην Ποντιακή διάλεκτο, η οποία πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της περασμένης Δευτέρας, 6 Δεκεμβρίου 2021, στο κτίριο του Ποντιακού Συλλόγου Πτολεμαΐδας.

Τα μαθήματα θα ξεκινήσουν επίσημα από την ερχόμενη Δευτέρα 13 Δεκεμβρίου 2021 και κάθε εβδομάδα, την ίδια μέρα και στις 7 το απόγευμα, σε διαμορφωμένο χώρο της βιβλιοθήκης του Ποντιακού Συλλόγου Πτολεμαΐδας, στον 3 ο όροφο του κτιρίου και στην 25ης Μαρτίου και Γουμεράς, στην Πτολεμαΐδα.

Πτολεμαΐδα: Ξεκίνησαν τα μαθήματα σκραμπλ στην Ποντιακή διάλεκτο

Με την συνδιοργάνωση του Ομίλου Σκραμπλ Πτολεμαΐδας και του Ποντιακού Συλλόγου Πτολεμαΐδας, τα μαθήματα μπορούν να τα παρακολουθήσουν μικροί και μεγάλοι, ανεξαρτήτως εάν είναι ή όχι μέλη του Ποντιακού Συλλόγου Πτολεμαΐδας, ενώ όσοι ακόμη ενδιαφέρονται, μπορούν να δηλώσουν τη συμμετοχή τους και να έρθουν στο Σύλλογο και το επόμενο διάστημα.

Πρόκειται για ένα παιχνίδι αναγραμματισμού λέξεων, όπου οι συμμετέχοντες ψυχαγωγούνται και παράλληλα αποκτούν γνώσεις , με την χρήση ειδικού ποντιακού λεξικού και με στόχο την καλύτερη εκμάθηση της ποντιακής διαλέκτου.

Με την τήρηση όλων των απαραίτητων υγειονομικών μέτρων προστασίας, μετά την ολοκλήρωση του κύκλου των μαθημάτων σκραμπλ (Scrabble), θα διοργανωθεί τους επόμενους μήνες και το πρώτο τουρνουά σκραμπλ στην ποντιακή διάλεκτο, κάτι που ήδη έχει αποσπάσει το ενδιαφέρον, σε πανελλαδικό επίπεδο.

Για οποιεσδήποτε πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν, τις απογευματινές ώρες, από τις 6 έως και τις 9 το βράδυ, στα τηλέφωνα 2463027067 και 6983770008.

Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου 2021

Ημερίδα για τα Ποντιακά έθιμα από το Τμήμα Παρευξείνιων Χωρών

Ημερίδα για τα Ποντιακά έθιμα από το Τμήμα Παρευξείνιων Χωρών
Ημερίδα για τα Ποντιακά έθιμα από το Τμήμα Παρευξείνιων Χωρών

του Δήμου Μπακιρτζάκη

Μια διαδικτυακή ημερίδα θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 11/12 από το Τμήμα Γλώσσας, Φιλολογίας, Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης. Η ημερίδα έχει τίτλο: «Τα Καλαντόφωτα» ποντιακά έθιμα του Δωδεκαημέρου. Η ημερίδα θα φορά την επιστημονική προσέγγιση στα συγκεκριμένα έθιμα, όπως ενημέρωσε η Μυροφόρα Ευσταθιάδου δρ. λαογραφίας στο ΕΚΠΑ και μια από τις ομιλήτριες της ημερίδας.

Στο ράδιο Χρόνος 87.5fm η κα Ευσταθιάδου δήλωσε ότι η συγκεκριμένη εκδήλωση αποτελεί μια σύμπραξη επιστημόνων λαογράφων και ερασιτεχνών ερευνητών, κάτι που εντάσσεται στα πλαίσια της σύγχρονης λαογραφίας. Μάλιστα στην ημερίδα θα απευθύνει χαιρετισμό η Σταυρούλα Φωτοπούλου διευθύντρια του Νεώτερου Πολιτιστικού Αποθέματος και Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του Υπουργείου Πολιτισμού. «Με ενέργειες δίκες της καταγράφει στο διεθνή κατάλογο της άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO ένα εθνικό ποντιακό δρώμενο το γνωστό των “Μωμόγερων”» πληροφόρησε η κα Ευσταθιάδου.

Θα υπάρξουν διάφορες προσεγγίσεις επί του θέματος, ενώ θα αναδειχθεί και ο ρόλος των Συλλόγων στη διαχείριση των εθίμων που είναι πολύ σημαντικός. «Πάντοτε μεταξύ των ανθρώπων της παράδοσης υπήρχε και υπάρχει μέχρι ένα σημείο και σήμερα, ένα άγραφο συμβόλαιο που προστάζει τι πρέπει να κάνουμε αυτές τις μέρες» θα τονίσει η καθηγήτρια. 


Η παράδοση έχει απίστευτη ικανότητα προσαρμογής και εύρεσης τρόπων να είναι επίκαιρη υπογράμμισε και συμπλήρωσε ότι σε διαφορετική περίπτωση τα έθιμα θα ήταν ίδια κάθε χρόνο. «Το διαφορετικό κοινό που συμμετέχει στα διαδραματιζόμενα είναι μια νέα εκδοχή της παράδοσης» σημείωσε. 

Τέλος αναφορικά με την αναβίωση εθίμων και παραδόσεων μέχρι και σήμερα, η ίδια υποστήριξε ότι «Πολλοί λένε ότι τα διατηρούμε για να μην χαθεί η παράδοσή μας. Ειδικά για τον ποντιακό κόσμο, επειδή η ιστορική πατρίδα βρίσκεται πολύ μακριά η παράδοση έχει αναλάβει αυτόν τον ρόλο, δηλαδή να υποκαταστήσει την άλλοτε ιστορική πατρίδα» κατέληξε. 

Η ημερίδα θα γίνει μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας zoom με meeting ID: 4071975187 και password: duth.

Πηγή: Χρόνος

Παρουσίαση του βιβλίου «Η Ρωσοκρατία στον Πόντο» στο ΑΠΘ

Παρουσίαση του βιβλίου «Η Ρωσοκρατία στον Πόντο» στο ΑΠΘ
Παρουσίαση του βιβλίου «Η Ρωσοκρατία στον Πόντο» στο ΑΠΘ

Σε ειδική εκδήλωση στην αίθουσα Τελετών του ΑΠΘ, την Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου 2021 στις 19:00 θα γίνει η παρουσίαση του βιβλίου “Η ρωσοκρατία στον Πόντο”, των Παναγιώτη Τσατσανίδη και Κωνσταντίνου Φωτιάδη.

Συνδιοργανωτές είναι η Σχολή Οικονομικών Επιστημών του ΑΠΘ, η Έδρα Ποντιακών Σπουδών, το προξενείο της Ρωσίας στη Θεσσαλονίκη, η Εύξεινος Λέσχη Θεσσαλονίκης, η Μέριμνα Ποντίων Κυριών Θεσσαλονίκης, η Πνευματική Εστία Ποντίων Δικηγόρων «Ο Στράβων», το Ιστορικό Αρχείο Προσφυγικού Ελληνισμού Καλαμαριάς, το Κέντρο Ποντιακών Μελετών και ο Σύλλογος Ποντίων Φοιτητών Θεσσαλονίκης.

Μετά τους χαιρετισμούς των επισήμων, θα προβληθεί ντοκιμαντέρ όπου παρουσιάζεται επιγραμματικά το περιεχόμενο του βιβλίου, ενώ περιλαμβάνονται και κινηματογραφικά πλάνα από εκείνη την εποχή.

Για το βιβλίο θα μιλήσουν οι:

- Γρηγόρης Ζαροτιάδης, καθηγητής Τμήματος Οικονομικών Επιστημών και κοσμήτορας της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών ΑΠΘ.
- Ιάκωβος Μιχαηλίδης, καθηγητής Τμήματος Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Λαογραφίας ΑΠΘ.
- Παναγιώτης Τσατσανίδης, δρ Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο του Κράσνονταρ.
- Κωνσταντίνος Φωτιάδης, ομότιμος καθηγητής Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.

Η εκδήλωση θα κλείσει με το μουσικό πρόγραμμα «Ψυχή και σώμα» από τον Κωνσταντίνο και τον Ματθαίο Τσαχουρίδη.

Εκδήλωση μνήμης για τις Γενοκτονίες της ανθρώπινης ιστορίας

Εκδήλωση μνήμης για τις Γενοκτονίες της ανθρώπινης ιστορίας
Εκδήλωση μνήμης για τις Γενοκτονίες της ανθρώπινης ιστορίας

Την Διεθνή Ημέρα Μνήμης των θυμάτων των Γενοκτονιών, που είναι στις 9 Δεκεμβρίου, τιμούν η Παμποντιακή Ομοσπονδία Ελλάδας και η Αρμενική Εθνική Επιτροπή Ελλάδας, συν διοργανώνοντας εκδήλωση στην Αίθουσα Φιλολογικού Συλλόγου «ΠΑΡΝΑΣΣΟΣ» (Πλ. Αγίου Γεωργίου Καρύτση 8, Αθήνα), την Πέμπτη 9 Δεκεμβρίου 2021, στις 8.30 μ.μ.

Στην εκδήλωση θα απευθύνουν χαιρετισμό οι:
- πρόεδρος της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδας Γιώργος Βαρυθυμιάδης και
- πρόεδρος της Αρμενικής Εθνικής Επιτροπής Ελλάδας Λορύ Μπαραζιάν.

Ομιλητές
- Κυριάκος Μπατσάρας (Γενοκτονία Ασσυρίων)
- Γιάννης Γεωργίου (Γενοκτονία Ρομά)
- Ρουστάμ Μαχμουντιάν (Γενοκτονία Γεζίντι)
- Σωτήρης Δανέζης (Γενοκτονία Τούτσι στη Ρουάντα)

Τη συζήτηση θα συντονίζει ο δρ Βασίλης Μεϊχανετσίδης.

Τρίτη 7 Δεκεμβρίου 2021

Αιμοδοσία για την Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης των Θυμάτων των Γενοκτονιών

Αιμοδοσία για την Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης των Θυμάτων των Γενοκτονιών
Αιμοδοσία για την Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης των Θυμάτων των Γενοκτονιών

O Σύλλογος Ποντίων Φοιτητών και Σπουδαστών Θεσσαλονίκης διοργανώνει εν όψει της Παγκόσμιας Ημέρας Μνήμης των Θυμάτων των Γενοκτονιών, εθελοντική αιμοδοσία που θα πραγματοποιηθεί στο Κέντρο Αιμοδοσίας του Π.Γ.Ν.Θ. «ΑΧΕΠΑ», την Πέμπτη 9 Δεκεμβρίου 2021 και ώρες 8:30 έως 13:30 και 15:30 έως 17:30.

Προϋπόθεση για να δώσετε αίμα αποτελεί να έχετε κλείσει ραντεβού στα παρακάτω τηλέφωνα: 2313-303390, 2313-303405 & 2313-303308.Aναφορικά με όσους έχουν εμβολιαστεί έναντι του ιού SARS-CoV-2, μπορούν να δώσουν αίμα με το πέρας 48 ωρών εφόσον δεν έχουν εμφανίσει συμπτώματα, ενώ σε αντίθετη περίπτωση, με το πέρας μίας εβδομάδας από το τέλος των συμπτωμάτων.

Για όσους έχουν έρθει σε επαφή με θετικό κρούσμα Covid -19 μπορούν να δώσουν αίμα με το πέρας δύο εβδομάδων, ενώ για όσους έχουν νοσήσει, θα πρέπει να έχει παρέλθει διάστημα ενός μηνός από τα τελευταία συμπτώματα.

Σε πλειστηριασμό στις 16 Δεκεμβρίου τo κτίριο της Ποντιακής Κοινότητας Μελβούρνης

Σε πλειστηριασμό στις 16 Δεκεμβρίου τo κτίριο της Ποντιακής Κοινότητας Μελβούρνης
Σε πλειστηριασμό στις 16 Δεκεμβρίου τo κτίριο της Ποντιακής Κοινότητας Μελβούρνης

Ο πρόεδρος της Ποντιακής Κοινότητας Μελβούρνης, Αποστόλης Αλεξιάδης επιβεβαίωσε στο «Νέο Κόσμο» ότι το κτίριο του οργανισμού, που βρίσκεται στο Brunswick είναι προς πώληση.

Πρόκειται για ένα κτίριο όπου φιλοξενήθηκαν εκατοντάδες πολιτιστικές, ψυχαγωγικές και επιμορφωτικές εκδηλώσεις της παροικίας μας τις τελευταίες δεκαετίες.

Σε σχετική ερώτησή μας ο κ. Αλεξιάδης είπε: «Όντως το οίκημά μας είναι προγραμματισμένο να βγει σε πλειστηριασμό στις 16 Δεκεμβρίου».

Σύμφωνα με τον κ. Αλεξιάδη απόφαση για την πώληση του ακινήτου πάρθηκε από  Γενική Συνέλευση των μελών της Κοινότητας για δυο, κυρίως, λόγους:

«Το οίκημα», μας είπε ο κ. Αλεξιάδης, «θέλει πλήρη ανακαίνιση. Ζητήσαμε τιμές και μας είπαν ότι απαιτείται μισό εκατομμύριο δολάρια για  την ανακαίνισή του. Την ίδια στιγμή τα πάγια ετήσια έξοδα του ανέρχονται στις 30.000. Έσοδα δεν έχουμε οπότε επιλέξαμε να το πουλήσουμε».

Σε πλειστηριασμό στις 16 Δεκεμβρίου τo κτίριο της Ποντιακής Κοινότητας Μελβούρνης

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι δεν είναι βέβαιο ότι θα πωληθεί στις 16 Δεκεμβρίου.

«Θα εξαρτηθεί από το ποσόν που θα μας προσφέρουν» σημείωσε αλλά δεν δέχθηκε να το προσδιορίσει.

Εκτιμάται ότι για να παραχωρηθεί το κτίριο θα πρέπει η τιμή που θα προσφερθεί να ξεπερνά τα τέσσερα εκατομμύρια δολάρια.

Σύμφωνα με τον κ. Αλεξιάδη η Ποντιακή Κοινότητα δεν χρωστά χρήματα και με το ποσόν που θα εισπράξει θα επιδιώξει να αγοράσει άλλο κτίριο.

«Κατά προτίμηση να έχει και ένα μαγαζί που θα νοικιάζεται και θα μας αποφέρει μόνιμα έσοδα» μας είπε.

Συμπλήρωσε δε πως λόγω της πανδημίας για μεγάλο διάστημα η Κοινότητα δεν λειτουργεί ουσιαστικά αφού «ο κορονοϊός κτύπησε τους πάντες και τα πάντα».

«Έχει μόνο έξοδα» μας είπε αλλά παραδέχθηκε πως μια χορηγία από την κυβέρνηση, λόγω κορονοϊού, «ήταν σωτηρία».

Πηγή: Neos Kosmos

Δευτέρα 6 Δεκεμβρίου 2021

Ξεκινούν μαθήματα σκραμπλ στην Ποντιακή διάλεκτο

Ξεκινούν μαθήματα σκραμπλ στην Ποντιακή διάλεκτο
Ξεκινούν μαθήματα σκραμπλ στην Ποντιακή διάλεκτο

Μαθήματα σκραμπλ, αναγραμματισμός λέξεων, στην Ποντιακή διάλεκτο, διοργανώνουν από κοινού ο Όμιλος Σκράμπλ και ο Ποντιακός Σύλλογος Πτολεμαΐδας στοχεύοντας στην επαφή και γνωριμία όλων των ενδιαφερομένων, με το δημοφιλές επιτραπέζιο παιχνίδι γνώσεων και ψυχαγωγίας. Η πρώτη συνάντηση γνωριμίας όλων όσων ενδιαφέρονται να ενημερωθούν για τους όρους και τις προϋποθέσεις του παιχνιδιού, στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο της βιβλιοθήκης του Ποντιακού Συλλόγου Πτολεμαΐδας, θα γίνει την ερχόμενη Δευτέρα, 3ος όροφος του κτηρίου στη συμβολή των οδών 25ης Μαρτίου και Γουμεράς.

Τα μαθήματα σκραμπλ θα προσφέρονται δωρεάν – μια φορά την εβδομάδα- με την τήρηση όλων των απαραίτητων υγειονομικών μέτρων προστασίας, και μεταξύ άλλων, θα συμβάλλουν στην καλύτερη εκμάθηση και διάδοση της Ποντιακής διαλέκτου, ενώ φιλοδοξία των διοργανωτών είναι η διεξαγωγή το επόμενο διάστημα, ενός τουρνουά σκράμπλ στην περιοχή.

“Αλέξιος Κομνηνός": Εκδήλωση για την πανδημία και τις επιπτώσεις

“Αλέξιος Κομνηνός": Εκδήλωση για την πανδημία και τις επιπτώσεις
“Αλέξιος Κομνηνός": Εκδήλωση για την πανδημία και τις επιπτώσεις 

Ο Μορφωτικός Σύλλογος Ποντίων Ν. Έβρου “Αλέξιος Κομνηνός” διοργανώνει εκδήλωση με θέμα: “Covid - Πανδημία και οι επιπτώσεις της στην οικογενειακή καθημερινότητα” το Σάββατο 11 Δεκεμβρίου 2021 και ώρα 18:00, στην αίθουσα του συλλόγου (Αδριανουπόλεως 102).

Ομιλητές:
Καλαϊτζίδης Δημήτρης, Ψυχοθεραπευτής & Συντονιστής ομάδων Balind.
Μιχαηλίδης Χαράλαμπος, Σύμβουλος ψυχικής υγείας.

Θα τηρηθούν όλα τα προβλεπόμενα μέτρα κατά του covid-19.

Κυριακή 5 Δεκεμβρίου 2021

Αγρίνιο: Ξεκίνησαν οι εκδηλώσεις για την Παγκόσμια ημέρα Μνήμης των θυμάτων Γενοκτονιών

Αγρίνιο: Ξεκίνησαν οι εκδηλώσεις για την Παγκόσμια ημέρα Μνήμης των θυμάτων Γενοκτονιών
Αγρίνιο: Ξεκίνησαν οι εκδηλώσεις για την Παγκόσμια ημέρα Μνήμης των θυμάτων Γενοκτονιών

Με την ομιλία του Δρ. Παντείου Πανεπιστημίου κ. Θεοφάνη Μαλκίδη ξεκίνησαν οι εκδηλώσεις που συνδιοργανώνει ο Δήμος Αγρινίου με τους Συλλόγους Ποντίων Αιτωλοακαρνανίας «Δημ. Ψαθάς» και Μικρασιατών Προσφύγων Αιτωλοακαρνανίας και είναι αφιερωμένες στην 9η Δεκεμβρίου, παγκόσμια ημέρα μνήμης και αναγνώρισης των θυμάτων Γενοκτονιών.

Ο Δήμαρχος Αγρινίου Γιώργος Παπαναστασίου αναφέρθηκε στη σημασία της ημέρας και τις πρωτοβουλίες που έχουν αναληφθεί: “Είναι πραγματικά σημαντική η διοργάνωση αυτών των εκδηλώσεων. Θέλω να σας ενημερώσω ότι η ΚΕΔΕ έχει προχωρήσει στην ίδρυση «Δικτύου Πόλεων με Ποντιακές Κοινότητες» με σκοπό αφενός να ενημερωθεί η παγκόσμια κοινότητα για την πραγματική διάσταση της γενοκτονίας, αφετέρου να αναγνωριστεί η γενοκτονία από το σύνολο της παγκόσμιας κοινότητας. Προσωπικά θα στηρίξω με όλες μου τις δυνάμεις αυτή την προσπάθεια».


Στην εκδήλωση παρέστησαν ο Αντιπεριφερειάρχης Λ. Δημητρογιάννης, η Αντιδήμαρχος Πολιτισμού Μ. Παπαγεωργίου, ο πρ. της Κ. Αγίου Κωνσταντίνου Θ. Σειτανίδης, ο αντιπρ. Γ. Σταύρου, ο Δημ. Σύμβουλος Π. Μαρνέζος και ο Δ. Τροχαίας Α. Αντωνίου.

Την Κυριακή 5 Δεκεμβρίου τελέστηκε μνημόσυνο στον Ι.Ν. Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης ενώ την Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου και ώρα 19.30 θα παρουσιαστεί στο Δημοτικό κινηματογράφο “Ανέσις” το ντοκιμαντέρ LETHAL NATIONALISM.

Όλες οι εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν σύμφωνα με τα υγειονομικά πρωτόκολλα για τον Covid.

Πηγή: Karvasaras

Ποντιακή βραδιά από το Σύλλογο Ποντίων Φοιτητών Λάρισας "Το Ροδάφνον"

Ποντιακή βραδιά από το Σύλλογο Ποντίων Φοιτητών Λάρισας "Το Ροδάφνον"
Ποντιακή βραδιά από το Σύλλογο Ποντίων Φοιτητών Λάρισας "Το Ροδάφνον"

Ο Μορφωτικός Σύλλογος Ποντίων Φοιτητών και Σπουδαστών Νομού Λάρισας "Το Ροδάφνον", διοργανώνει την Τρίτη 14 Δεκεμβρίου 2021 και ώρα 20:30, ποντιακή βραδιά η οποία θα πραγματοποιηθεί στο ουζερί "Λούκουλος" (έναντι του Β Αρχαίου Θεάτρου).

Την ορχήστρα θα πλαισιώνουν οι καλλιτέχνες: Ραφαηλίδης Μπάμπης, Φωλίνας Βασίλης, Κοσκερίδης Χρήστος, Παπαδόπουλος Ραφαήλ 

Τιμή εισόδου: 13 (φοιτητικό) - 15 (κανονικό). Στην τιμή περιλαμβάνεται φαγητό και ποτό. 

Θα τηρηθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα.

Σάββατο 4 Δεκεμβρίου 2021

Θεσσαλονίκη: Σμυρναίικη και Ποντιακή κουζίνα στο διαδικτυακό αντάμωμα «Μια Συνταγή Μια Ιστορία»

Θεσσαλονίκη: Σμυρναίικη και Ποντιακή κουζίνα στο διαδικτυακό αντάμωμα «Μια Συνταγή Μια Ιστορία»
Θεσσαλονίκη: Σμυρναίικη και Ποντιακή κουζίνα στο διαδικτυακό αντάμωμα «Μια Συνταγή Μια Ιστορία»

Η κάμερα ανοίγει και η Αντωνία Βερεκέτη εμφανίζεται στην οθόνη. Στο τραπέζι μπροστά της διακρίνονται το κρέας, το αλεύρι, το κρεμμύδι και κάποια φρούτα, με τα περισσότερα να είναι κυδώνια. Τα ίδια υλικά φαίνονται και σε κάποια από τα «παράθυρα» των συμμετεχόντων, που θα εκτελέσουν ταυτόχρονα τη συνταγή για το «κυδωνάτο».

Πριν καν αρχίσει να μαγειρεύει η κ. Βερεκέτη και αναδυθούν οι μυρωδιές που θα της ξυπνήσουν μνήμες των παιδικών της χρόνων, κάθε υλικό που πιάνει στα χέρια της τής θυμίζει μια ιστορία, την οποία αρχίζει να αφηγείται. Τη συνταγή αυτή από τη Μ. Ασία, την έμαθε από τη Σμυρνιά γιαγιά της και κάθε στάδιο μαγειρέματος, της φέρνει εικόνες που ζούσε εξήντα χρόνια πριν.

Σε ένα άλλο διαδικτυακό αντάμωμα, τον πρωταγωνιστικό ρόλο έχει η Γεωργία Σαρηγιαννίδου, που θα δείξει στους συμμετέχοντες πώς να φτιάχνουν μια συνταγή από τον Πόντο, τον «τανωμένο σορβά» και παράλληλα θα τους πει πώς μεγάλωσε η ίδια ανάμεσα στον προσφυγικό πληθυσμό.

«Μια Συνταγή Μια Ιστορία» μαζί με φωτογραφίες και αφηγήσεις σε ψηφιακό χάρτη

Η κ. Βερεκέτη και η κ. Σαρηγιαννίδου συμμετέχουν στην εκδήλωση με τίτλο «Μια Συνταγή Μια Ιστορία», η ιδέα της οποίας ανήκει στη Φωτεινή Παπαχατζή, που είναι υπεύθυνη του έργου «καρτποστάλ από το σπίτι», το οποίο υλοποιείται υπό την αιγίδα και με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού. Στο πρότζεκτ αυτό συμμετέχουν απόγονοι Μικρασιατών, Ποντίων και Κωνσταντινοπολιτών, που διδάσκουν on line μια συνταγή σπιτικού φαγητού, η οποία σχετίζεται με τη γνώση και την εμπειρία τους και συνοδεύεται από μία αφήγηση για τους προγόνους τους.

«Η κάθε ιστορία ανεβαίνει και σε έναν ψηφιακό χάρτη που έχουμε δημιουργήσει ( https://bit.ly/31jpCBt )», λέει η κ. Παπαχατζή στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων. Για παράδειγμα αν ο αφηγητής λέει την ιστορία των προγόνων του από την Τραπεζούντα, πατώντας σ' εκείνο το σημείο του χάρτη μπορεί κάποιος να διαβάσει την αφήγησή του και να δει μία σχετική φωτογραφία από το οικογενειακό του άλμπουμ. «Στο πλαίσιο αυτό, επειδή η γαστρονομία αποτελεί άυλη πολιτιστική κληρονομιά, θέλουμε να συνδέσουμε την προφορική αφήγηση και τη φωτογραφία, με τη γεύση, αφού συχνά είναι αυτή που αναδύει μνήμες και φέρνει στο νου τις ιστορίες που έχουμε ακούσει από τους προγόνους μας», συμπληρώνει.

Θεσσαλονίκη: Σμυρναίικη και Ποντιακή κουζίνα στο διαδικτυακό αντάμωμα «Μια Συνταγή Μια Ιστορία»

Το «κυδωνάτο» της γιαγιάς Ειρήνης με «συνοδευτικό» την αφήγηση για τον ξεριζωμό από τη Σμύρνη

Το κυδωνάτο, συνήθιζε να το κάνει η Ειρήνη Βερεκέτη, γιαγιά της 67χρονης σήμερα Αντωνίας, πάντα την περίοδο των εορτών, γιατί το θεωρούσε χριστουγεννιάτικο φαγητό. Γύρω από τα μεγάλα τραπέζια με τους συγγενείς, συχνά ξεδιπλώνονταν η ίδια ιστορία: η γιαγιά Ειρήνη το ‘22, τη νύχτα της καταστροφής, κρυμμένη κάτω από τα ρούχα της μητέρας της, που πάσχιζε να βρει καΐκι να επιβιβαστεί. Όταν τελικά αυτό συνέβη, το καΐκι τους άφησε στον Πειραιά, όπου στην αρχή έμεναν σε καταυλισμούς και αργότερα τους δόθηκαν οικόπεδα στην Ερυθραία, για να στήσουν παραπήγματα. «Εκεί έζησε τα πρώτα χρόνια της στην Ελλάδα με τα έξι της αδέρφια, ωσότου ήρθε ο παππούς μου με την ανταλλαγή -ο οποίος έως τότε ήταν αιχμάλωτος σε στρατόπεδο συγκέντρωσης- την παντρεύτηκε και έζησαν στην Καβάλα», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Βερεκέτη.

Όταν γεννήθηκε η Αντωνία Βερεκέτη, στο σπίτι ζούσαν οι γονείς της μαζί με τον παππού και τη γιαγιά, η οποία είχε το γενικό πρόσταγμα στο νοικοκυριό και ειδικά στην κουζίνα. «Μάλιστα, γνωρίζοντας από μικρή την τέχνη της ραπτικής, άνοιξε στην Καβάλα ατελιέ, στην τότε αριστοκρατική συνοικία των καπνεμπόρων, στον Αγ. Ιωάννη. Πελάτισσές της, ήταν κυρίες που έραβαν τις πιο ιδιαίτερες τουαλέτες της εποχής, διακοσμημενες με πούλιες και χάντρες, ενώ ήταν συνδρομήτρια και στη Singer», επισημαίνει.

Η Αντωνία Βερεκέτη θυμάται επίσης το μεγάλο ταλέντο της γιαγιάς της στην κουζίνα, όπου καθημερινά αναδύονταν μυρωδιές από σουτζουκάκια σμυρνέικα, πίτες, ενώ ακόμη και οι πρώτες ύλες -όπως π.χ. η μαγιονέζα- παρασκευάζονταν εκεί.

Καθώς θα αφηγείται αυτήν την ιστορία θα ετοιμάζει σε ένα σκεύος το κρέας και σε ένα άλλο το κυδώνι, για να τα ενώσει αργότερα και να βράσουν μαζί, ώστε να προκύψει το κυδωνάτο, που είναι μία εξαιρετική επιλογή για όσους αγαπούν τις γλυκόξινες γεύσεις.

Θεσσαλονίκη: Σμυρναίικη και Ποντιακή κουζίνα στο διαδικτυακό αντάμωμα «Μια Συνταγή Μια Ιστορία»

Ο «τανωμένος σορβάς» της Πόντιας γιαγιάς και η Θρακιώτισσα συμπεθέρα

Σε ένα άλλο μαγείρεμα, πρωταγωνιστεί το πασκιτάν (ένα είδος αλμυρού γιαουρτιού), το σπασμένο σιτάρι, το φρέσκο βούτυρο και ο δυόσμος. Η Γεωργία Σαρηγιαννίδου θυμάται να τρώει πλάι στην Πόντια γιαγιά της τανωμένο σουρβά, τον οποίο μαγειρεύει μέχρι σήμερα. Αυτό το πιάτο θα μαγειρέψει στο δικό της διαδικτυακό αντάμωμα, ενώ η ιστορία που θα αφηγηθεί δεν σχετίζεται μόνο με πρόσφυγες από τον Πόντο, αλλά και από τη Θράκη και τη Σμύρνη.

Η ίδια γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, όπου έφτασαν οι γονείς της μετά τον πόλεμο από την Κοιλάδα Κοζάνης. «Ο πατέρας μου ήταν από οικογένεια Ποντίων και η μητέρα από οικογένεια Θρακιωτών. Έως τότε τα μέλη διαφορετικών κοινοτήτων δεν παντρεύονταν μεταξύ τους κι αυτός ήταν ένας από τους πρώτους τέτοιους γάμους», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

«Όταν ήρθαν οι γονείς μου εδώ, είχαν μόνο τα ρούχα τους. Κατέφυγαν σ' ένα χώρο που ζούσαν πρόσφυγες από τα παράλια της Μικράς Ασίας, τη σχολή Ισλαχανέ, που σήμερα διασώζεται στην αρχή της οδού Ολυμπιάδος μόνο το εργαστήριό της. Τα δύο τριώροφα κτήρια, κάθετα στην Αγίου Δημητρίου όπου ήταν οι κοιτώνες των σπουδαστών της σχολής, δεν υπάρχουν σήμερα», λέει η κ. Σαρηγιαννίδου. Αυτά τα κτήρια είχαν δοθεί σε πρόσφυγες, οι οποίοι χώρισαν τους μεγάλους, μονοκόμματους και ψηλοτάβανους θαλάμους σε αυτοσχέδια δωμάτια, στο κάθε ένα εκ των οποίων ζούσε μία οικογένεια.

«Εκεί έζησα μέχρι τα δέκα μου χρόνια και πήγαινα σχολείο έως την Ε' τάξη στο δημοτικό που υπάρχει και σήμερα στη συμβολή των οδών Αγίου Δημητρίου και Ιουλιανού. Θυμάμαι ότι οι Σμυρνιές με τις οποίες συγκατοικούσαμε λέγαν πολλές ιστορίες και έδειχναν στη μαμά μου πολλές συνταγές από την περιοχή τους, τις οποίες έκανε και στο δικό μας σπίτι, όταν το αποκτήσαμε το 1957 στην οδό Παπάφη», θυμάται η 75χρονη. Οι υπόλοιποι πρόσφυγες αποκαταστάθηκαν στις αρχές του ‘60, όταν τους δόθηκαν οικόπεδα στο Φοίνικα και δάνεια, με τα οποία έχτισαν σπίτια.

Οι μνήμες της όμως είναι εξίσου ζωντανές και από το χωριό της, την Κοιλάδα. Εκεί περνούσε τα καλοκαίρια, όπου απολάμβανε τη ζωή πλάι στη γιαγιά και τον παππού, πότε τους Πόντιους και πότε τους Θρακιώτες. «Ζούσα όλες τις καθημερινές ασχολίες τους από τις καλλιέργειες, μέχρι τα μαγειρέματα. Ήθελα να πηγαίνω στο χωράφι με τον παππού, να ανεβαίνω στο γαϊδουράκι, να πηγαίνω στον αχυρώνα και να μπαίνω στο στάβλο... Αυτά τα ζούσα από πάρα πολύ κοντά και θεωρώ ότι είναι ένας πλούτος, γιατί είδα πώς "χτίζεται" η ζωή, διότι τότε στα χωριά δεν υπήρχε ούτε ρεύμα, ούτε νερό μέσα στα σπίτια και ήταν όλα πρωτόλεια, αυθεντικά και χειροποίητα», λέει χαρακτηριστικά.

Μιλώντας για φαγητό, ξεχωρίζει την κουζίνα της Θρακιώτισσας γιαγιάς της, την οποία χαρακτηρίζει πιο εκλεπτυσμένη. «Η γιαγιά έκανε τριαντάφυλλο γλυκό, έκανε αμυγδαλωτά που συναντώνται και σήμερα στη Λέσβο και τη Χίο με το όνομα "γεμάτα", ενώ και εκτός κουζίνας έκανε μικρά θαύματα, καθώς ύφαινε, κεντούσε, έπλεκε...», τονίζει.

Κι ενώ η γιαγιά από τη Θράκη αγαπούσε τα λουλούδια και τα δέντρα, η Πόντια γιαγιά είχε έναν υπέροχο κήπο με αγγουράκια, ντομάτες και πιπεριές, με την κουζίνα της να παρασκευάζει καθημερινά τα κλασικά ποντιακά φαγητά, που βασίζονται στο αλεύρι, το γάλα, το γιαούρτι και το βούτυρο. Την εύκολη συνταγή για την αγαπημένη της σούπα, σύντομα θα μάθουν όλοι οι ενδιαφερόμενοι που θα συνδεθούν στο διαδικτυακό μαγείρεμα.

Γενεαλογικό τραύμα που περνάει από γενιά σε γενιά

«Απευθυνόμαστε στη δεύτερη και τρίτη γενιά προσφύγων, οι οποίοι -όπως λένε οι ειδικοί- έχουν το γενεαλογικό τραύμα. Εμείς αυτό το τραύμα θέλουμε να το ανασύρουμε και να το επουλώσουμε, γιατί η αφήγηση, δηλαδή το μοίρασμα μιας ιστορίας, δρα θεραπευτικά τόσο στον αφηγητή, όσο και στους συμμετέχοντες», δηλώνει η Φωτεινή Παπαχατζή.

Η συνταγή για το «κυδωνάτο» θα παρουσιαστεί αύριο, Κυριακή 5 Δεκεμβρίου, στις 11:30 το πρωί, και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή στο postcardsfromhomenet@gmail.com. Μένει να οριστεί η μέρα παρουσίασης του «τανωμένου σουρβά» καθώς και να επιλεγεί μία Κωνσταντινουπολίτικη συνταγή.

Νέο Δ.Σ. για τη Λέσχη Ποντίων Καβάλας

Νέο Δ.Σ. για τη Λέσχη Ποντίων Καβάλας
Νέο Δ.Σ. για τη Λέσχη Ποντίων Καβάλας

Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο Διοικητικό Συμβούλιο της Λέσχης Ποντίων Νομού Καβάλας καθώς και της Εξελεγκτικής Επιτροπής για την πολιτιστική περίοδο 2022-2024, μετά τις εκλογές που διεξήχθησαν τη Κυριακή 28 Νοεμβρίου 2021.

Μετά από εποικοδομητική συζήτηση στα γραφεία του Πνευματικού Κέντρου του συλλόγου προέκυψε η σύνθεση του νέου Διοικητικού Συμβουλίου:

Πρόεδρος: Τσουλφίδης Μιχάλης
Αντιπρόεδρος: Τσουλφίδου Ματίνα
Γενική Γραμματέσς: Σοφιανίδου Ελένη
Ταμίες: Ακριτίδης Στέφανος και Πετσαγγουράκης Στάθης
Υπεύθυνη βιβλιοθήκης και ιματισμού: Παπαδοπούλου Κων/να
Κοσμήτορας: Τεξακαλίδης Ανέστης
Μέλη: Καζαντζίδου Παρθένα

Μέλη Εξελεγτικής Επιτροπής: Γιουρούση Ελένη, Πατέλη Άννα, Πατέλη Ευρωπία

Δ. Σιδηρόπουλος στον Antenna Star: «Στόχος η διαφύλαξη των Μνημείων του Ποντιακού Ελληνισμού»

Δ. Σιδηρόπουλος στον Antenna Star: «Στόχος η διαφύλαξη των Μνημείων του Ποντιακού Ελληνισμού»
Δ. Σιδηρόπουλος στον Antenna Star: «Στόχος η διαφύλαξη των Μνημείων του Ποντιακού Ελληνισμού»

Για την ιστορία και τους στόχους του Συλλόγου Ποντίων Αιτωλοακαρνανίας «Δημ. Ψαθάς», καθώς και για τις εκδηλώσεις τις οποίες ο Σύλλογος διοργανώνει σε συνεργασία με το Σύλλογο Μικρασιατών Προσφύγων Αιτωλοακαρνανίας με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης των θυμάτων των Γενοκτονιών (9η Δεκεμβρίου), μίλησε ο Πρόεδρος του Συλλόγου κ. Δήμος Σιδηρόπουλος στον Antenna Star 103.5 και την εκπομπή «Αυτή είναι η ζωή» με τη Νάντια Μπούτα.

Ο κ. Σιδηρόπουλος είπε ότι ο Σύλλογος Ποντίων Αιτωλοακαρνανίας «Δημ. Ψαθάς» δημιουργήθηκε το 1978 «με κύριο στόχο την διαφύλαξη των Ιστορικών Λαογραφικών και Γλωσσικών Μνημείων του Ποντιακού Ελληνισμού», τονίζοντας ότι σημερινή προτεραιότητα του Συλλόγου είναι «να βάλει ένα λιθαράκι στην αναγνώριση της Γενοκτονιών των Χριστιανικών πληθυσμών της Ανατολής».

Ο κ. Σιδηρόπουλος αναφέρθηκε επίσης στις προγραμματισμένες Εκδηλώσεις τις οποίες ο Σύλλογος διοργανώνει σε συνεργασία με το Σύλλογο Μικρασιατών Προσφύγων Αιτωλοακαρνανίας με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης των θυμάτων των Γενοκτονιών (9η Δεκεμβρίου) και με τη συμπαράσταση του Δήμου Αγρινίου.

Συγκεκριμένα, το Σάββατο 4 Δεκεμβρίου 2021, στο Δημοτικό Κατάστημα Αγίου Κωνσταντίνου Αγρινίου, στις 18:00 το απόγευμα, θα πραγματοποιηθεί Εκδήλωση με ομιλητή τον Δρ. Παντείου Πανεπιστημίου κ. Μαλκίδη Θεοφάνη με θέμα: «Διεθνής Ημέρα Μνήμης και Aξιοπρέπειας των Θυμάτων Εγκλημάτων Γενοκτονίας – Δικαιοσύνη και Αναγνώριση». Την εκδήλωση θα πλαισιώσουν οι ορχήστρες των Συλλόγων παρουσιάζοντας παραδοσιακά τραγούδια.

Σε τηλεφωνική του παρέμβαση ο Δάσκαλος Ποντιακής Λύρας του Συλλόγου Ποντίων Αιτωλοακαρνανίας «Δημ. Ψαθάς» κ. Αλέξης Στεφανίδης, μίλησε για την ανάγκη διατήρησης της Ελληνικής παράδοσης μέσα από τους Πολιτιστικούς και Λαογραφικούς Συλλόγους, μιας και «ο κάθε Σύλλογος αποτελεί μια ψηφίδα Πολιτισμού για το Ψηφιδωτό της Ελλάδας».

Το πρόγραμμα των Εκδηλώσεων επίσης συμπεριλαμβάνει Μνημόσυνο για τα θύματα των Γενοκτονιών στον Ιερό Ναό Αγίων Κων/νου και Ελένης στην Δημοτική Κοινότητα Αγίου Κων/νου, το πρωί της Κυριακής 5 Δεκεμβρίου 2021.

Οι Εκδηλώσεις θα ολοκληρωθούν με την Προβολή του ντοκιμαντέρ «LETHAL NASIONALISM», σε πρώτη Πανελλήνια προβολή, την Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου 2021, στις 19:30 το απόγευμα στον Δημοτικό Κινηματόγραφο «Άνεσις».

Ακούστε ολόκληρη τη Συνέντευξη του Προέδρου του Συλλόγου Ποντίων Αιτωλοακαρνανίας «Δημ. Ψαθάς», κ. Δήμου Σιδηρόπουλου στον Antenna Star 103.5:

 

Πηγή: AgrinioTimes

Παρασκευή 3 Δεκεμβρίου 2021

Συνάντηση του Αρχιεπισκόπου Αυστραλίας με αντιπροσωπεία της Ποντιακής Ένωσης Σίδνεϋ «Παναγία Σουμελά»

Συνάντηση του Αρχιεπισκόπου Αυστραλίας με αντιπροσωπεία της Ποντιακής Ένωσης Σίδνεϋ «Παναγία Σουμελά»
Συνάντηση του Αρχιεπισκόπου Αυστραλίας με αντιπροσωπεία της Ποντιακής Ένωσης Σίδνεϋ «Παναγία Σουμελά»

Την επίσκεψη αντιπροσωπείας του Διοικητικού Συμβουλίου της Ποντιακής Ένωσης Σίδνεϋ «Παναγία Σουμελά», υπό τον πρόεδρό της κ. Παναγιώτη Παπουλίδη, δέχθηκε τη Δευτέρα, 29 Νοεμβρίου, ο Σεβασμιώτατος Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας κ.κ. Μακάριος.

Ο Σεβασμιώτατος και τα μέλη της αντιπροσωπείας είχαν μια μακρά εγκάρδια συζήτηση για θέματα που αφορούν τον Ποντιακό Ελληνισμό, την ιστορία του και τις σύγχρονες προκλήσεις, ενώ εστίασαν στις δυνατότητες περαιτέρω συνεργασίας μεταξύ της Εκκλησίας και της Ένωσης «Παναγία Σουμελά».

Η αντιπροσωπεία της Ποντιακής Ένωσης ευχαρίστησε θερμά τον Αρχιεπίσκοπο, και μέσω αυτού τον Παναγιώτατο Οικουμενικό Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίο, για το γεγονός ότι οι δύο εκ των τεσσάρων προσφάτως χειροτονηθέντων Επισκόπων της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αυστραλίας έλαβαν τους τίτλους των ιστορικών Επισκοπών Σωζοπόλεως και Κερασούντος του Πόντου.

Τέλος, σε ανάμνηση της επίσκεψης δώρισαν στον Σεβασμιώτατο κ.κ. Μακάριο μία ποντιακή λύρα.