Σάββατο 23 Αυγούστου 2008

«ΕΥΞΕΙΝΕΙΟΣ ΚΥΚΛΟΣ»


ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΠΟΝΤΙΑΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

Για όγδοη χρονιά συνεχίζεται το αφιέρωμα στον Ποντιακό Πολιτισμό με τίτλο «Ευξείνειος Κύκλος».


Η Δημοτική Επιχείρηση Πολιτισμού Αθλητισμού και Κοινωνικής Πολιτικής Κοζάνης σε συνεργασία με τους Ποντιακούς Πολιτιστικούς Συλλόγους του Δήμου Κοζάνης, στο πλαίσιο των «Λασσανείων 2008» διοργανώνουν τη Συναυλία Παραδοσιακής Ποντιακής Μουσικής την Τετάρτη 27 Αυγούστου 2008 στο Δημοτικό Αθλητικό Κέντρο Κοζάνης και ώρα 10.00 μ.μ.

Πρόκειται για μια συναυλία που αποτελεί θεσμό τα τελευταία χρόνια και στην οποία θα συμμετάσχουν οι καλλιτέχνες:

Αμαραντίδης Γιώργος (τραγούδι),
Θεοδοσιάδης Κώστας (τραγούδι),
Θεοδωρίδης Παναγιώτης (τραγούδι),
Ιορδανίδης Μπάμπης (τραγούδι),
Ιωαννίδης Γιώργος (τραγούδι),
Κουρτίδης Γιάννης (τραγούδι),
Νικολαϊδης Στάθης (τραγούδι),
Νικολαϊδου Πέλλα (τραγούδι),
Παρχαρίδης Αλέξης (τραγούδι),
Παρχαρίδης Στάθης (τραγούδι),
Σοφιανίδης Γιώργος (τραγούδι),
Ατματζίδης Γιώργος (λύρα),
Ιωαννίδης Λάζος (λύρα),
Κογκαλίδης Παναγιώτης (λύρα),
Πουταχίδης Θεόφιλος (λύρα),
Σανίδης Γιάννης (λύρα),
Τσακλίδης Κώστας (λύρα),
Πουλαντζακλής Γιώργος (κεμανέ),
Τσακιρόπουλος Γιάννης (κλαρίνο),
Λαζαρίδης Γιάννης (ούτι-κανονάκι),
Βακουφτσής Φώτης (κρουστά),
Αραματανίδης Γιάννης (αγγείο-φλογέρα),
Ευθυμιάδης Παύλος (νταούλι),
Φουλίδης Κώστας (νταούλι),
Σωτηριάδης Θανάσης (πλήκτρα),
Παπαδόπουλος Δημήτρης (πλήκτρα),
Σωτηριάδης Θανάσης (ενορχήστρωση),
Ζουρουφίδης Κωνσταντίνος (κείμενα),
Θεοδωρίδης Παναγιώτης (καλλιτεχνική επιμέλεια-παρουσίαση).


Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες από την Τραπεζούντα: Αντέμ Μπεσκιόγλου και Κερίμ Αϊντίν.

ΕΝΩΣΗ ΠΟΝΤΙΩΝ Ν. ΚΙΛΚΙΣ "ΟΙ ΑΡΓΟΝΑΥΤΕΣ"

Η Ένωση Ποντίων Ν. Κιλκίς "Οι Αργοναύτες" διοργανώνει και σας προσκαλεί για 8η συνεχή χρονιά στο καθιερωμένο φεστιβάλ λύρας, την Τετάρτη 27 Αυγούστου 2008 στις 20:30 στο θέατρο Λόφου στο Κιλκίς.


Ένωση Ποντίων Ν. Κιλκίς "Οι Αργοναύτες"
21ης Ιουνίου 163
Κιλκίς
Τ.Κ. 61100
Τηλ. & Fax: 2341022125
www.argonaftes.eu
argonautes.kilkis@gmail.com

Παρασκευή 22 Αυγούστου 2008

Η άλλη ρωσική επέμβαση…

Του Σταύρου Τζίμα

Ήταν ιστορικό το φετινό προσκύνημα στην Παναγία Σουμελά του Πόντου. Για πρώτη φορά μετά έναν αιώνα, περίπου, ένα αντίγραφο της εικόνας της προστάτιδας των Ποντίων επέστρεψε για λίγο στον θρόνο της. Επρόκειτο για μια πρωτοβουλία του ομογενή Ιβαν Σαββίδη, προέδρου του ΣΑΕ Ανατολικής Ευρώπης, βουλευτή της ρωσικής Δούμας και φίλου του Βλαντιμίρ Πούτιν. Χωρίς αυτόν η γεμάτη συμβολισμούς κίνηση θα ήταν αδιανόητη. Οι Τούρκοι δεν θα επέτρεπαν στους Πόντιους της Ελλάδας ούτε να σκεφτούν κάτι τέτοιο, ούτε φυσικά το Οικουμενικό Πατριαρχείο θα είχε τη διάθεση να εμπλακεί σε περιπέτειες. Η ρωσική ισχύς ήταν αυτή που έφερε την εικόνα της Παναγίας στο ιερό βουνό. Στο πρόσωπο του πάμπλουτου Πόντιου από το Ροστόβ η τουρκική εξουσία είδε τον εκπρόσωπο της ισχυρής Ρωσίας και ως τέτοιο τον υποδέχτηκε. Εξ ου και οι μάλλον δυσανάλογες για το μέγεθος μιας τέτοιας εκδήλωσης τιμές που του επιφύλαξε και τα αυστηρά μέτρα ασφαλείας που έλαβε για την προστασία του.

Επιστράτευσε έναν λόχο βαριά οπλισμένων ανδρών της στρατιωτικής αστυνομίας, για να φρουρούν –διακριτικά– την πομπή, τον συνόδευαν θωρακισμένα οχήματα, Ρώσοι πράκτορες κινούνταν αθέατοι μέσα στο πλήθος, ενώ στην είσοδο της χαράδρας που οδηγεί στο μονοπάτι για τη μονή, είχαν επιτρέψει την εγκατάσταση αψίδας με την επιγραφή «Καλωσόρισες, Ιβαν». Ούτε ο Πούτιν να ήταν…

«Eμάς θα μας είχαν πετάξει στη θάλασσα αν τολμούσαμε κάτι τέτοιο», σχολίαζε στέλεχος του ποντιακού στοιχείου από τη Θεσσαλονίκη που είχε ταξιδέψει στον Πόντο προσκεκλημένος του Σαββίδη, ο οποίος ναύλωσε και δύο μεγάλα ρωσικά αεροπλάνα για να μεταφέρει πιστούς από την πατρίδα του. Η ιστορία θα γράψει ότι Ρώσοι ήταν αυτοί που έφεραν την εικόνα–φετίχ για το ποντιακό στοιχείο στον φυσικό της χώρο, το μοναστήρι της Σουμελά, που σήμερα λειτουργεί ως αρχαιολογικός χώρος. Ρώσος βουλευτής ανέλαβε την πρωτοβουλία και τις διαπραγματεύσεις με τους Τούρκους, αυτός διέθεσε τα ρούβλια για να φιλοτεχνηθεί, Ρώσοι ιερείς τη συνόδευαν –καθόλου τυχαία μάλιστα έβαλαν τις υπογραφές τους στο πίσω μέρος της–, Ρώσοι πιστοί ήταν στην πλειοψηφία τους όσοι την ακολούθησαν έως τη μονή.

Έχει σημασία, θα μου πείτε, αν ήταν Ρώσοι αυτοί που οργάνωσαν και υλοποίησαν μια τόσο σημαντική πρωτοβουλία που ενδέχεται να σηματοδοτήσει και άλλες πιο ενδιαφέρουσες εξελίξεις στο ζήτημα των ορθόδοξων χριστιανικών μνημείων στην Τουρκία; Από αθώα θρησκευτική σκοπιά, όχι. Ομως, το παιχνίδι της επιρροής στην ευρύτερη περιοχή έχει ανοίξει για τα καλά, και η θρησκεία δεν μένει έξω από αυτό. Δεν είναι μυστικό ότι η Μόσχα διεκδικεί να γίνει το κέντρο της παγκόσμιας ορθοδοξίας –αυτό που αποκαλείται Τρίτη Ρώμη–, προσδοκώντας μέσα από τη θρησκευτική συσπείρωση και οφέλη στην πολιτική και οικονομική εξάπλωσή της… Με δεδομένο αυτό, συνειρμοί για τη «ρωσική απόβαση» στην Τραπεζούντα τον Δεκαπενταύγουστο μπορεί να γίνουν εύκολα.

Πηγή: Εφημερίδα "Καθημερινή"

Αναδημοσίευση: Ποντιακά Θέματα

ΕΝΩΣΗ ΠΟΝΤΙΩΝ ΠΙΕΡΙΑΣ


Μια ξεχωριστή βραδιά χάρισε η Ένωση Ποντίων Πιερίας στο 19ο συμπόσιο φιλοσοφίας στην Ηλεία - Ποντιακό γλέντι και χορός στην Ολυμπία

Στο 19ο διεθνές συμπόσιο φιλοσοφίας που διοργάνωσε το Ολυμπιακό Κέντρο Φιλοσοφίας και Παιδείας στην Ολυμπία συμμετείχε η Ένωση Ποντίων Πιερίας προσκεκλημένη από το Ολυμπιακό Κέντρο που διεξήχθη 8 με 12 Αυγούστου.

Το συμπόσιο είχε τίτλο «οικολογία και ηθική στην εποχή της παγκοσμιοποίησης», ενώ παράλληλα διεξήχθη και το 3ο διεθνές δίγλωσσο σεμινάριο ελληνικής φιλοσοφίας και πολιτισμού, με τίτλο «αρχαιοπεριβαλλοντική παιδεία και Πολιτικά του Αριστοτέλους».

Οι εργασίες έγιναν υπό την αιγίδα της νομαρχιακής αυτοδιοίκησης Ηλείας και του δήμου Πύργου και κατά τη διάρκεια του συμποσίου τα μέλη της Ένωσης Ποντίων Πιερίας χάρισαν μια ξεχωριστή βραδιά στους παρευρισκόμενους με το χορευτικό τμήμα και το ποντιακό γλέντι που διοργανώθηκε.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης η πρόεδρος της Ένωσης κ. Ζαίρα Λαζαρίδου απένειμε αναμνηστική πλακέτα στον πρόεδρο του Ολυμπιακού Κέντρου Λεωνίδα Μπαρτελιώτη και στον αντιδήμαρχο Πύργου.

Την αποστολή των μελών της Ένωσης συνόδευαν μέλη του συλλόγου μεταξύ των οποίων ο πρώην πρόεδρος κ. Σιδηρόπουλος, η κ. Τσιτουρίδου ενώ είχαν την ευκαιρία, παράλληλα με την εκδήλωση να ξεναγηθούν στην Ολυμπία και στους Δελφούς.


ΕΝΩΣΗ ΠΟΝΤΙΩΝ ΠΙΕΡΙΑΣ
Μητροπολίτη Τραπεζούντος Χρύσανθου 13
Κατερίνη
Τ.Κ 60100
Τηλ. 2351023941
www.enosipontionpierias.gr
info@enosipontionpierias.gr

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ Ν. ΡΟΔΟΠΗΣ "Η ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ"

Ξεκίνησαν την Τετάρτη το βράδυ οι εκδηλώσεις που διοργανώνει ο Σύλλογος Ποντίων Ν. Ροδόπης «Η Τραπεζούντα» με αφορμή τον εορτασμό του Ιερού Ναού Κοσμά του Αιτωλού στην περιοχή της Εκτενεπόλ. Οι εκδηλώσεις είναι χορηγία της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και του Δήμου Κομοτηνής. Η βραδιά ήταν αφιερωμένη στη νεολαία του συλλόγου. Η προσέλευση ήταν μεγάλη. Άνθρωποι όλων των ηλικιών συμμετείχαν στην εκδήλωση η οποία στέφθηκε με επιτυχία.

Η εγκατάσταση των Ελλήνων στον Πόντο

Η εκδήλωση την Τετάρτη ξεκίνησε με ομιλία του προέδρου του συλλόγου κ. Γιάννη Νικολαϊδη, η οποία αφορούσε στην παρουσία των Ελλήνων στα παράλια του Ευξείνου Πόντου. Η ομιλία αναφέρονταν στον αποικισμό τον τον 7ο αιώνα π.χ. των παραλίων του Πόντου από τους Ίωνες, στην εγκατάστασή τους εκεί και στον πολιτισμό που ανέπτυξαν, στις αιτίες που ανάγκασαν τους Έλληνες να μεταναστεύσουν στα παράλια της Μαύρης Θάλασσας, στις αιτίες της προσφυγιάς του 1923 καθώς και τα τελευταία γεγονότα που σημάδεψαν τον ποντιακό Ελληνισμό μετά την πτώση της Πρώην Σοβιετικής Ένωσης. «Θεώρησα ότι πρέπει να γίνει αυτή η ιστορική αναδρομή γιατί οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν την ιστορία του ποντιακού ελληνισμού που ξεκινά από τη δημιουργία των πρώτων αποικιών στον Πόντο από τους Έλληνες, τις αιτίες αυτής της μετανάστευσης, τα δημιουργήματά τους και αυτά που άφησαν πίσω. Αυτό που άφησαν εκτός από ένα πολιτισμό που ακόμη υπάρχει εκεί και από μία γλώσσα που ακόμη μιλιέται, είναι ένας ολόκληρος θησαυρός. Άφησαν κάστρα άφησαν θέατρα, εκκλησίες, αρχαία μνημεία τα οποία στο Δυτικό Πόντο τα περισσότερα έχουν ανασκαφεί, γιατί έγιναν πολλές αρχαιολογικές μελέτες και ανασκαφές εν αντιθέσει με την ανατολική πλευρά του Πόντου και κυρίως στην περιοχή της Τραπεζούντας, όπου οι τουρκικές αρχές δεν έχουν ακόμη προχωρήσει σε αυτές».

Αιτίες της πρώτης μετανάστευσης

Ο Γιάννης Νικολαϊδης αφού αναφέρθηκε στη δημιουργία των ελληνικών αποικιών και στη δραστηριοποίησή τους έκανε λόγο για τις αιτίες που ανάγκασαν τους πόντιους να μεταναστεύσουν στις υπόλοιπες δημοκρατίες της Μαύρης Θάλασσας, δηλαδή στη Γεωργία, στην Ουκρανία, ακόμη και στη Ρουμανία, «γιατί στην Κωνστάντζα υπήρχε ανθηρή ελληνοποντιακή κοινότητα η οποία μάλιστα στήριξε και βοήθησε πάρα πολύ τους έλληνες πολιτικούς πρόσφυγες που κατέφυγαν εκεί μετά τον Εμφύλιο το 1948 τα πρώτα χρόνια της διαμονής τους εκεί. Και μάλιστα μια από τις μεγαλύτερες κοινότητες εκεί ήταν η Κοινότητα των Κοτυωρυτών δηλαδή των Ελλήνων από την περιοχή της Ορντού όπως την γνωρίζουν οι Έλληνες. Οι Έλληνες έφυγαν από τον Πόντο ως οικονομικοί μετανάστες. Οι μαζικές μεταναστεύσεις ξεκίνησαν το 1750, γιατί έκλειναν τα μεταλλεία από την ενδοχώρα του Πόντου τα οποία ήταν γαλλικών, αγγλικών ακόμη και γερμανικών συμφερόντων και λιγότερο οθωμανικών, βέβαια, οι οθωμανικές αρχές πουλούσαν τις περιοχές αυτές σε ξένες εταιρείες. Στις περιοχές αυτές ανέπτυξαν τα γράμματα και τις τέχνες και για παράδειγμα αναφέρω την περιοχή της Αργυρούπολης, η οποία απετέλεσε μία από τις μεγαλύτερες μητροπόλεις του Χριστιανισμού με την Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου, δύο πόλεις που θεωρούνταν οι κοιτίδες του Χριστιανισμού στην Ανατολή. Η Αργυρούπολη και η περιοχή της είχε 100000 πληθυσμό, αλλά την περίοδο της ανταλλαγής είχε φθάσει να έχει περίπου 10000 πληθυσμό. Έτσι λοιπόν για οικονομικούς λόγους μετανάστευαν οι Πόντιοι προς τη Ρωσία, τον Καύκασο και τη Μαύρη Θάλασσα». Ένας άλλος λόγος μετανάστευσης ήταν οι ρωσοτουρικοί πόλεμοι με αποτέλεσμα δεκάδες χιλιάδες πόντιοι να εγκαταλείψουν την περιοχή του Ερζερούμ, την αρχαία Θεοδοσιούπολη, και την περιοχή του Γαρς και δημιούργησαν τα σαράντα και πλέον χωριά της περιοχής της Τσάλκας στην Τιφλίδα και αρκετά χωριά στην περιοχή του Βατούμ, όπου ήδη είχαν εγκατασταθεί πολλά χωριά από τις περιοχές της Τραπεζούντας, της Σάντας και των Σουρμένων.

Ένας άλλος λόγος ήταν η καταπίεση των θρησκευτικών ελευθεριών. Οι πόντιοι ένοιωθαν ότι μπορούν να ασκούν ελεύθερα τα θρησκευτικά τους καθήκοντα υπό την σκέπη των Ρώσων και για αυτό μετακινούνταν προς τα εκεί. Από τις πρώτες κοινότητες που δημιουργήθηκαν ήταν και η κοινότητα των εφτά χωριών της Αρμενίας οι κάτοικοι των οποίων έφυγαν το 1828 ακολουθώντας κάποιες γαλλικές εταιρείες που άνοιξαν εκεί υποκαταστήματα».

Δεύτερη μετανάστευση

Αυτή ήταν η ιστορία σε γενικές γραμμές της δημιουργίας των πρώτων ελληνικών κοινοτήτων στις πρώην Σοβιετικές δημοκρατίες. «Μετέπειτα βέβαια ακολούθησε η εξορία των ελληνικών πληθυσμών από το Στάλιν που όπως πιστεύω εγώ έγινε για ψεύτικους λόγους. Δεν είχαν βάση οι λόγοι ότι οι Έλληνες συνεργάστηκαν με τους Γερμανούς εφόσον είναι πολλές χιλιάδες οι Έλληνες αξιωματικοί του ρώσικου στρατού που πολέμησαν κατά των Γερμανών και χιλιάδες θύματα Ελλήνων που θυσίασαν τον εαυτό τους για τη δημοκρατία. Προσωπικά πιστεύω ότι ο Στάλιν ήθελε να «καθαρίσει», ίσως η ορολογία είναι αυστηρή, από τα παράλια της Γεωργίας και γενικότερα της Μαύρης Θάλασσας το ελληνικό στοιχείο φοβούμενος την ανθηρή και ακμάζουσα ελληνική κοινότητα, η οποία είχε αναπτύξει πλούσια πνευματική και οικονομική δραστηριότητα. Μη ξεχνάμε ότι στην Απχαζία η πλειοψηφία τότε του πληθυσμού ήταν ελληνική. Εκδίωξε από την Απχαζία τους Έλληνες και εγκατέστησε τους Μεγγρένους οι οποίοι βέβαια πριν δέκα χρόνια περίπου πάλι εκδιώχθηκαν από τους Απχάζιους με τις ευλογίες της Ρωσίας. Το ίδιο έκανε και από την περιοχή της Αζαρίας από όπου εκδίωξε όλους τους Έλληνες που είχαν πάει ως μετανάστες και οι οποίοι είχαν ήδη αγοράσει γη και είχαν αποκτήσει περιουσία. Αυτούς τους εκδίωξε στο Καζαχστάν. Βέβαια μετά το θάνατο του Στάλιν κάποιοι επέστρεψαν πίσω και δημιουργήθηκαν εκ νέου κοινότητες εκεί όχι βέβαια της εμβέλειας των Ελληνικών Κοινοτήτων πριν την εξορία. Το ίδιο έκανε και στην περιοχή της Αζοφικής και στην Κριμαία και στην Οδησσό όπου μάλιστα είχαμε μία ελληνική κοινότητα, όπως και έχουμε και στη Μαριούπολη, η οποία έλκει την καταγωγή της όχι από τον Πόντο από την ηπειρωτική Ελλάδα και τη νησιωτική χώρα. Οι Έλληνες έφθασαν εκεί μετά την άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Οθωμανούς το 1453 και την κατάληψη των περιοχών της Ελλάδας, η οποία έγινε πολύ πιο νωρίς. Γιατί πολλοί Έλληνες έβρισκαν θαλπωρή στη βασιλοκρατούμενη τότε Ρωσία. Η βασίλισσα Αικατερίνη έδωσε πολλά προνόμια σε αυτούς κυρίως στην περιοχή της Κριμαίας όπου και δημιουργήθηκαν πολλά ελληνικά βασίλεια, τα οποία κράτησαν τη γλώσσα τους μέχρι σήμερα».

Συνέχεια των εκδηλώσεων

Οι εκδηλώσεις συνεχίστηκαν χθες από την Νεολαία του Συλλόγου «Ρωμηόπουλα» με συναυλία ποντιακής μουσικής με Λύρα, Κεμανή, Αγγείον, Χειλιαύρ, Ζουρνά, Κλαρίνο, Βιολί και Νταούλι, «διότι», όπως λέει ο κ. Νικολαϊδης «όλα αυτά τα όργανα παίζονταν στον Πόντο. Η κεμανί είναι μια τετράχορδη λύρα, η οποία συνηθίζονταν στην Ορντού και στη Γαράσαρι του Πόντου, δηλαδή στην Νικόπολη. Στην περιοχή μας είχαμε έναν που έπαιζε κεμανί στο χωριό Κασσιτερά και σήμερα έχουμε έναν παλιννοστήσαντα στο Θρυλόριο. Θα πρέπει να προβούμε στην καταγραφή της μουσικής με το όργανο κεμανί, γιατί διαφορετικά κινδυνεύει να χαθεί. Το αγγείο είναι και αυτό ένα όργανο που παίζεται με δύο αυλούς παράπλευρους, οι οποίοι τροφοδοτούνται με αέρα και βγάζουν μουσική από ένα ασκό. Εξωτερικά μοιάζει με τη γκάιντα αλλά η μουσική είναι τελείως διαφορετική. Θεωρείται το αγγείο βυζαντινό όργανο από τους Βούλγαρους, αρχαιότερο της γκάιντας, πιστεύω όμως, όπως και οι Έλληνες μελετητές, ότι είναι αρχαίο ελληνικό όργανο, εφόσον συναντάται και στα νησιά και στην Κρήτη αλλά και το ίδιο το όνομά του το αναγάγει στην αρχαία Ελλάδα, όπως και το γεγονός ότι παίζεται με δύο αυλούς, όπως συνήθιζαν να παίζουν οι αρχαίοι Έλληνες. Επίσης θα έχουμε και μουσική από το όργανο μεϊν το οποίο ίσως μπήκε στις ελληνικές κοινότητες του Καυκάσου όπως και το κλαρίνο, το οποίο διαδέχθηκε το ζουρνά και είναι διαδεδομένο σε όλη την Ελλάδα ενώ είναι ευρωπαϊκό όργανο και το οποίο καλλιέργησε μια ιδιαίτερη ποντιακή παράδοση κυρίως στον Καύκασο. Θέλουμε να δείξουμε τον πλούτο της ποντιακής μουσικής αλλά και των χορών που υπήρχαν στον Πόντο με διαφορετικό ύφος και χρώμα. Τα κουστούμια μας θα πρέπει να αναφέρω ότι είναι αυθεντικά αντίγραφα του Πόντου, των οποίων τα υφάσματα είναι σχεδόν ίδια με αυτά που παλιότερα είχαν».

Το πρόγραμμα σήμερα Παρασκευή περιλαμβάνει στις 8:00 μ.μ. Ποντιακή Θεατρική Παράσταση με τίτλο «Μασχαρευτά και τσακευτά» σε σκηνοθεσία Έρρικας Νικολαϊδου, από το Σύλλογο Ποντίων Καλλιθέας - Συκεών Θεσσαλονίκης. Την στήριξη της συγκεκριμένης εκδήλωσης έχει το Τμήμα Κυριών του Συλλόγου Ποντίων Ν. Ροδόπης «Η Τραπεζούντα».


Σύλλογος Ποντίων Ν. Ροδόπης "Η Τραπεζούντα"
Κ. Καραμανλή 37
Κομοτηνή
Τ.Κ. 69100
Tηλ. 6942592662
www.trapezounta2002.blogspot.gr
trapezounta2002@yahoo.gr