Πέμπτη 10 Ιανουαρίου 2019

Για άλλη μια χρονιά, ζωντάνεψε το έθιμο των «Μωμόγερων» στην Καλλίφυτο Δράμας

Για άλλη μια χρονιά, ζωντάνεψε το έθιμο των «Μωμόγερων» στην Καλλίφυτο Δράμας
Για άλλη μια χρονιά, ζωντάνεψε το έθιμο των «Μωμόγερων» στην Καλλίφυτο Δράμας

Για άλλη μια χρονιά, ζωντάνεψε το έθιμο των «Μωμόγερων» στην Καλλίφυτο της Δράμας την Τετάρτη 2 Ιανουαρίου 2019, στην πλατεία του χωριού. Πρόκειται για το πρώτο από τα λαϊκά δρώμενα των μεταμφιεσμένων του Δωδεκαημέρου, που ξεκινάει τις γιορτές για καλή ευετηρία για τη νέα χρονιά, αμέσως μετά την Πρωτοχρονιά και συγκεκριμένα τη δεύτερη μέρα του χρόνου.

Σύμφωνα με το έθιμο, οι «Μωμόγεροι» ήταν οι ακόλουθοι του θεού Διόνυσου και με τα κουδούνια και τις φωνές τους, εκπροσωπούν το καλό και ξορκίζουν το κακό και υποδέχονται τον καινούριο χρόνο. Οι «Μωμόγεροι» υπήρχαν σε πολλές περιοχές του Πόντου με διάφορες ονομασίες.

Οι σημερινοί «Μωμόγεροι» στην Καλλίφυτο, φορούν κυρίως τις παραδοσιακές στολές που φορούσαν παλαιότερα στον Πόντο, δηλαδή τις προβιές.

 

Γκρο πλαν του Μανουσάκη στη Γενοκτονία των Ποντίων!

Γκρο πλαν του Μανουσάκη στη Γενοκτονία των Ποντίων!
Γκρο πλαν του Μανουσάκη στη Γενοκτονία των Ποντίων!

της Μαρίας Ανδρέου

Σε μια χρονιά-ορόσημο για τον ποντιακό ελληνισμό (2019), οπότε συμπληρώνονται 100 χρόνια από τη Γενοκτονία των Ποντίων από τους Νεότουρκους, θα προβληθεί στην ελληνική τηλεόραση πρώτη φορά τον Οκτώβριο, από το Open, ένα σίριαλ βασισμένο στα γεγονότα που άφησαν πίσω τους 380.000 νεκρούς και περίπου 1.250.000 πρόσφυγες!

Με το σημαντικό τηλεοπτικό εγχείρημα, που φέρει την υπογραφή του σκηνοθέτη των μεγαλύτερων τηλεοπτικών επιτυχιών Μανούσου Μανουσάκη και το οποίο αγκαλιάστηκε θερμά από τον ποντιακής καταγωγής επιχειρηματία και ιδιοκτήτη του Οpen Iβάν Σαββίδη, θα φωτιστεί μια μαύρη σελίδα της Ιστορίας, με σκοπό να πει στην ανθρωπότητα «ποτέ πια»!

To deal

Ο σημαντικός δημιουργός μιλά στην «Espresso» για το «Κόκκινο ποτάμι» του συγγραφέα Χάρη Τσιρκινίδη, το οποίο θα ζωντανέψει στο γυαλί: «Η Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου αναφέρεται σε σφαγές και εκτοπισμούς εναντίον ελληνικών πληθυσμών στην περιοχή του Πόντου, που πραγματοποιήθηκαν από το κίνημα των Νεότουρκων κατά την περίοδο 1914-1923. Εκτιμάται ότι στοίχισε τη ζωή χιλιάδων Ελλήνων που είχαν μια τακτοποιημένη και εύρωστη ζωή».

Πώς έγινε το deal με το Open; «Τη συγκεκριμένη σειρά την πρότεινα στο κανάλι και αμέσως την αγκάλιασε. Ο κύριος Σαββίδης, ο οποίος κατάγεται και ο ίδιος από τον Πόντο, είναι ένας ευγενής, έξυπνος, μορφωμένος άνθρωπος, με τεράστια αγάπη για τις ρίζες του και την Ορθοδοξία. Θα τολμήσω να πω ότι είναι ερωτευμένος με την πατρίδα του! Θέλουμε τόσο εγώ όσο και το κανάλι να μπει αυτό το διεθνές ιστορικό θέμα σε πολλά ελληνικά σπίτια και να ταξιδέψει και σε άλλες χώρες».

Ρωτάμε τον σκηνοθέτη αν στη σειρά χωρά κι ο έρωτας. «Βεβαίως! Τίποτα δεν γίνεται χωρίς έρωτα!» μας λέει και προσθέτει: «Η κάμερα παρακολουθεί την ιστορία αγάπης δύο νέων ανθρώπων που αγωνίζονται μέσα σ’ όλη αυτή την κακοδαιμονία να ζήσουν μαζί, ενώ ξεσπά η κόλαση. Ζουν μια περίοδο της ζωής τους στο Παρίσι, όπου σπουδάζουν, και επιστρέφοντας στο Πόντο τούς χωρίζει ο φοβερός ξεριζωμός. Μιλάμε για πράγματα που δεν μπορεί να συλλάβει το μυαλό, όπως τάγματα εργασίας, πορείες θανάτου, βίαιους εξισλαμισμούς, θηριωδίες, βιασμούς μπροστά στα μάτια των παιδιών και των συζύγων, αγριότητες ασύλληπτες, ιεροσυλίες, πυρπολήσεις ανθρώπων μέσα σε εκκλησίες. Η Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού έχει χαρακτηριστεί ένα κινούμενο Αουσβιτς! Καμία φαντασία δεν είναι ικανή να ανταγωνιστεί την πραγματικότητα. Κι όμως, αυτά τα έκαναν άνθρωποι σε ανθρώπους».

Τα γυρίσματα θα αρχίσουν τον Φεβρουάριο του 2019 και δεν θα γίνουν στην Τουρκία. «Με την αμέριστη βοήθεια των Ποντιακών Συλλόγων στην Ελλάδα η Βέροια, η Ξάνθη, ο Παλιός Παντελεήμονας αρχιτεκτονικά μάς βοηθούν πολύ στα γυρίσματα. Υπάρχουν γειτονιές-διαμάντια! Η σειρά θα ολοκληρωθεί σε 30 επεισόδια και αυτή την περίοδο ψάχνω το καστ. Θα είναι μια πινακοθήκη λαμπρών Ελλήνων και ξένων ηθοποιών. Γυρίσματα θα γίνουν και στην Αγία Πετρούπολη και στο Παρίσι, στα κέντρα των διεθνών αποφάσεων. Στη σειρά θα χρησιμοποιηθεί και η ποντιακή διάλεκτος και κυρίως ο ποντιακός ήχος».

Πηγή: Espresso

Με αφιέρωμα στην Ποντιακή παράδοση η "Ταξιδεύοντας με την κουζίνα"

Με αφιέρωμα στην Ποντιακή παράδοση η "Ταξιδεύοντας με την κουζίνα"
Με αφιέρωμα στην Ποντιακή παράδοση η "Ταξιδεύοντας με την κουζίνα"

Η πρωτοχρονιάτικη εκπομπή "Ταξιδεύοντας με την κουζίνα" ετοίμασε και παρουσίασε ένα ειδικό αφιέρωμα στον Ποντιακό ελληνισμό ο οποίος παρ’ όλο που πέρασαν τόσα χρόνια από τον ξεριζωμό δεν ξεχνά και διασκεδάζει.

Έτσι λοιπόν η εκπομπή βρέθηκε στην Ένωση Ποντίων Γλυφάδας «Η Ρωμανία» ετοιμάζοντας ένα πλούσιο εορταστικό πρόγραμμα το οποίο προβλήθηκε την παραμονή της Πρωτοχρονιάς και σας το παρουσιάζει και διαδικτυακά σήμερα και το e-Pontos.gr.

 

Τετάρτη 9 Ιανουαρίου 2019

Οι "Αργοναύται - Κομνηνοί" παρουσιάζουν το νέο βιβλίο για τις Ρωμαιοκαθολικές Ιεραποστολές στον Πόντο κατά τον 19ο αιώνα

Οι "Αργοναύται - Κομνηνοί" παρουσιάζουν το νέο βιβλίο για τις Ρωμαιοκαθολικές Ιεραποστολές στον Πόντο κατά τον 19ο αιώνα
Οι "Αργοναύται - Κομνηνοί" παρουσιάζουν το νέο βιβλίο για τις Ρωμαιοκαθολικές Ιεραποστολές στον Πόντο κατά τον 19ο αιώνα

Ο Σύλλογος Ποντίων "Αργοναύται - Κομνηνοί" προσκαλεί τα μέλη και τους φίλους του συλλόγου στην εκδήλωση για την παρουσίαση του βιβλίου του Θεοδόση Κυριακίδη, με τίτλο "Στο όνομα της πίστης και του πολιτισμού - Ρωμαιοκαθολικές Ιεραποστολές στον Πόντο κατά τον 19ο αιώνα" που θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 10 Ιανουαρίου 2019 στις 7:00 μ.μ.

Για το βιβλίο θα μιλήσουν:
- Χρήστος Γαλανίδης, Πρόεδρος της Επιτροπής Ποντιακών Μελετών
- Βλάσης Αγτζίδης, Δρ Ιστορίας
- Θεοδόσιος Κυριακίδης, Συγγραφέας του βιβλίου, Θεολόγος - Δρ Νεότερης Ιστορίας
Επιστημονικός συνεργάτης της Έδρας Ποντιακών Σπουδών

Την εκδήλωση θα χαιρετήσει και θα συντονίσει ο Πρόεδρος του Συλλόγου Ποντίων Αργοναύται - Κομνηνοί, Θεόφιλος Καστανίδης.

Οι Μωμόγεροι στο Μουσείο Μπενάκη. Ένα ξεχωριστό δρώμενο για την καλοχρονιά

Οι Μωμόγεροι στο Μουσείο Μπενάκη. Ένα ξεχωριστό δρώμενο για την καλοχρονιά
Οι Μωμόγεροι στο Μουσείο Μπενάκη. Ένα ξεχωριστό δρώμενο για την καλοχρονιά

Λίγες μέρες μόνο μετά τη λήξη του Δωδεκαημέρου, μέλη του Μορφωτικού Λαογραφικού Συλλόγου Τετραλόφου έρχονται από την Κοζάνη στο Μουσείο Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού να παρατείνουν για λίγο τη γιορτινή ατμόσφαιρα και να μας δώσουν τις ευχές τους για την καλή χρονιά.

Ένας μικρός θίασος μεταμφιεσμένων φουστανελοφόρων, οι «Μωμόγεροι» ή τα «Κοτσαμάνια», έρχονται με τις περίτεχνες περικεφαλαίες τους, συνοδεία οργάνων, να ζωντανέψουν όψεις του πανάρχαιου εθίμου που μετέφεραν οι πρόγονοί τους από τον ορεινό Πόντο στις νέες τους πατρίδες, στην περιοχή της Κοζάνης.

Όπως όλα τα έθιμα του Δωδεκαημέρου –τα  έθιμα δηλαδή που τελούνται ανάμεσα στα Χριστούγεννα και τα Θεοφάνεια– τα Κοτσαμάνια συνδυάζουν το ευετηριακό με το σκωπτικό στοιχείο, με σκοπό τη βλάστηση της γης, την ευγονία και κατ’ επέκταση την καλή τύχη που θα συνοδεύσει την έλευση της νέας χρονιάς.

Η εκδήλωση πραγματοποιείται στο πλαίσιο της έκθεσης των φωτογράφων Γιώργου Ταττάκη και Μιχάλη Παππά "Ήθος: Εικόνες από μιαν άλλη Ελλάδα" την Πέμπτη 10 Ιανουαρίου 2019 στις 6:30 μ.μ.

Είσοδος ελεύθερη.

Οι "Μωμόγεροι" της Μεσοποταμίας από ψηλά με βίντεο από Drone

Οι "Μωμόγεροι" της Μεσοποταμίας από ψηλά με βίντεο από Drone
Οι "Μωμόγεροι" της Μεσοποταμίας από ψηλά με βίντεο από Drone

Δείτε ένα όμορφο βίντεο τραβηγμένο από drone, της εμφάνισης των "Μωμόγερων" της Ευξείνου Λέσχης Μεσοποταμίας στους δρόμους της Μεσοποταμίας.

    

Ολοκληρώνεται η παράσταση χορού του Παύλου Κουρτίδη, «Γενοκτονία»

Ολοκληρώνεται η παράσταση χορού του Παύλου Κουρτίδη, «Γενοκτονία»
Ολοκληρώνεται η παράσταση χορού του Παύλου Κουρτίδη, «Γενοκτονία»

Στο Θέατρο ΠΚ (Κασομούλη 30, μετρό Νέος Κόσμος, τηλ. 210-9011677) ολοκληρώνεται την Κυριακή 20 Ιανουαρίου με τεράστια επιτυχία και συνεχόμενα sold out η νέα παράσταση χορού του Παύλου Κουρτίδη, «Γενοκτονία».

H «Γενοκτονία» είναι ένας ύμνος για μία από τις πιο αμφιλεγόμενες πτυχές της Ελληνικής και παγκόσμιας ιστορίας. Μία εναλλακτική ματιά της τραγικής ιστορίας, μέσα από τη δυναμική της ανθρώπινης κίνησης.

Ο σύγχρονος χορός για πρώτη φορά θα αναδείξει την ανθρώπινη πλευρά του δράματος. Βασισμένη σε πραγματικά ιστορικά ντοκουμέντα του Πόντου, η «Γενοκτονία» έρχεται να πει μία σκληρή αλήθεια μέσα από τα σώματα των ζώντων για όλες τις Γενοκτονίες σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης. Ένας ύμνος των απογόνων όσων βασανίστηκαν και όσων επέζησαν της πιο βάρβαρης απόπειρας εξόντωσης ενός ολόκληρου λαού. Μία βαθιά αφύπνιση και μία φωνή που θα ακουστεί παντού. Όχι μόνο για τους προγόνους μας αλλά και για όλους τους γενοκτονημένους λαούς.

Στιγμιότυπα και σκηνές έντονου χορευτικού διαλόγου, αλλά και δυναμικά συμβολικές παρεμβάσεις επί σκηνής αλληλεπιδρούν με εναλλαγές κορύφωσης της έντασης στην χορογραφική δραματοποίηση.


Η «Γενοκτονία», είναι μια παράσταση χορού, μέσα από τη ματιά του σημερινού Έλληνα, η οποία θα προκαλέσει, θα προβληματίσει και θα ζωντανέψει πρόσφατες μνήμες.

«Σήμερα πια αισθάνομαι έτοιμος να κάνουμε αυτό το βήμα. Μια παράσταση που πρέπει να γίνει. Με μέγιστο σεβασμό να πω την ιστορία μέσα από τις στιγμές που χαράξανε ολόκληρες ζωές. Αυτή τη φορά η σκηνή ποτίζεται με πόνο. 18 χορευτές και μουσικοί ζωντανά στη σκηνή του θεάτρου ΠΚ δεν θα χορέψουμε τη Γενοκτονία, θα τιμήσουμε τους νεκρούς γιατί δεν έφυγαν ποτέ», αναφέρει ο σκηνοθέτης  Π. Κουρτίδης.

Επί σκηνής: Παύλος Κουρτίδης, Ζωή Σωτηροπούλου, Ιωάννα-Κορίνα Παλάσκα, Χρίστος Καφετζής, Έλενα Τσικαλά-Βαφέα, Ζελίκα Μουζάκη, Θέμις Χατζή, Φωτεινή Πασσά, Μαργαρίτα Συμεωνίδου, Ιόλη Σπηλιοπούλου, Χριστίνα Μπίτου, Ελένη Δόικα, Ιουλία Δρακονταειδή, Σίλβια Ζύμα, Σάμπι Κλέτσι, Μαρία-Ματίλντα Κουρτίδου, Γιώργος Κούμπος.

 

Εκλογές για νέο Δ.Σ. πραγματοποιεί η Εύξεινος Λέσχη Βέροιας

Εκλογές για νέο Δ.Σ. πραγματοποιεί η Εύξεινος Λέσχη Βέροιας
Εκλογές για νέο Δ.Σ. πραγματοποιεί η Εύξεινος Λέσχη Βέροιας

Η Εύξεινος Λέσχη Βέροιας, προσκαλεί τα μέλη της σε τακτική εκλογοαπολογιστική γενική συνέλευση που θα γίνει στο Πνευματικό Κέντρο της Λέσχης στο Πανόραμα (Λ. Πορφύρα 1, Βέροια), την Κυριακή 20 Ιανουαρίου 2019 και ώρα 11.00 π.μ.

Tο πρόγραμμα της Γενικής Συνέλευσης έχει ως εξής:
11.00 – 11.15: Αγιασμός και κοπή βασιλόπιτας
11.15 - 11.30: Βράβευση επιτυχόντων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (παιδιών της Λέσχης)
11.30 - 11.45: Εκλογή Προεδρείου Γ.Σ. και ανάγνωση θεμάτων Γ.Σ.

Έναρξη συζήτησης των εξής θεμάτων ημερήσιας διάταξης:
1) 11.45 - 12.30: Διοικητικός απολογισμός και προγραμματισμός
2) 12.30 - 12.45: Οικονομικός απολογισμός και προϋπολογισμός
3) 12.45 - 13.00: Έκθεση Εξελεγκτικής Επιτροπής
4) 13.00 - 13.15: Διάλλειμα
5) 13.15 - 13.30: Ερωτήσεις – Τοποθετήσεις –Προτάσεις
6) 13.30 - 13.45: Απαντήσεις
7) 13.45 - 14.00: Παρουσίαση υποψηφίων Δ.Σ. και Ε.Ε.
8) 14.00 - 18.00: Ορισμός Εφορευτικής Επιτροπής και Εκλογές για ανάδειξη νέου Διοικητικού Συμβουλίου και Ελεγκτικής Επιτροπής

Αν δεν υπάρξει απαρτία, η Γενική Συνέλευση θα επαναληφθεί την επόμενη Κυριακή 27 Ιανουαρίου 2019, την ίδια ώρα, στον ίδιο χώρο και με τα ίδια θέματα.

Τρίτη 8 Ιανουαρίου 2019

Διεθνές συνέδριο για τη Γενοκτονία των Χριστιανικών πληθυσμών, από την Έδρα Ποντιακών Σπουδών

Διεθνές συνέδριο για τη Γενοκτονία των Χριστιανικών πληθυσμών, από την Έδρα Ποντιακών Σπουδών
Διεθνές συνέδριο για τη Γενοκτονία των Χριστιανικών πληθυσμών, από την Έδρα Ποντιακών Σπουδών

Διεθνές συνέδριο με θέμα «Η Γενοκτονία των χριστιανικών πληθυσμών της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και οι συνέπειές της (1908-1923)» θα πραγματοποιηθεί από την Έδρα Ποντιακών Σπουδών του ΑΠΘ στη Θεσσαλονίκη από 10-12 Μαΐου 2019.

Η επανάσταση των Νεοτούρκων τον Ιούλιο του 1908, που ξεκίνησε από τη Θεσσαλονίκη, υπήρξε το επιστέγασμα δυο βασικών χαρακτηριστικών με τα οποία η Οθωμανική Αυτοκρατορία βρισκόταν αντιμέτωπη στη δύση του 20ού αιώνα. Από τη μια η προσπάθεια εκσυγχρονισμού της και από την άλλη οι βαλκανικοί εθνικισμοί και η πίεση που της ασκούσαν οι Μεγάλες Δυνάμεις, πίεση και διεκδικήσεις που έμειναν γνωστές στην ιστορία ως Ανατολικό Ζήτημα. Η επανάσταση πανηγυρίστηκε ενθουσιωδώς από όλους τους λαούς της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας που πίστευαν ότι ο επαναπροσδιορισμός των κοινωνικών συσχετισμών μέσα στην Αυτοκρατορία θα τους χάριζε ημέρες ευημερίας και προόδου.

Η μεταβαλλόμενη πολιτική κατάσταση δημιούργησε νέες προσδοκίες αλλά και αβεβαιότητες, ουσιαστικά όμως δημιούργησε νέες προϋποθέσεις συνύπαρξης. Για τους Νεότουρκους, που υπήρξαν ταυτόχρονα αφενός υποστηρικτές μιας συνταγματικής διακυβέρνησης και αφετέρου Οθωμανοί μουσουλμάνοι εθνικιστές, η ισότητα με τις μη μουσουλμανικές εθνότητες οριζόταν υπό προϋποθέσεις. Παρέχονταν η ισότητα και η ταυτότητα του Οθωμανού πολίτη υπό τον αυστηρό όρο την έκφρασης πίστης στην Αυτοκρατορία. Οι μη μουσουλμάνοι πολίτες θεωρούνταν ίσοι, όσο η Αυτοκρατορία τούς εμπιστευόταν.

Πολύ γρήγορα το «πείραμα» του κοινοβουλευτισμού υπογράμμισε ότι οι μη μουσουλμανικές και μη τουρκικές εθνότητες συμμετείχαν σε έναν κοινωνικό και εθνικό μετασχηματισμό της Αυτοκρατορίας όχι ως συνδιαμορφωτές, αλλά στην καλύτερη περίπτωση ως θεατές των συνεπειών του μετασχηματισμού αυτού. Άλλωστε η κατάσταση αυτή της ισότητας, υπό την προϋπόθεση της εμπιστοσύνης προς την Αυτοκρατορία, κλονίστηκε ουσιαστικά και έπαψε τελικά να υφίσταται με τους Βαλκανικούς Πολέμους και τη συνεπακόλουθη προσφυγοποίηση των μουσουλμάνων.

Η μεγάλη απώλεια εδαφών, η διεκδίκηση αυτονομίας των Αρμενίων και το ξέσπασμα του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου δημιούργησαν ασφυκτικές πιέσεις στη τριανδρία των Νεοτούρκων (Τζεμάλ, Ενβέρ και Ταλαάτ), που είχαν καταλάβει την εξουσία από το 1913, ριζοσπαστικοποιώντας την εθνικιστική ιδεολογία που είχε ήδη διαμορφωθεί και παγιωθεί σε μεγάλα τμήματα του πληθυσμού τα προηγούμενα χρόνια από θεωρητικούς όπως ο Ζιγιά Γκιοκάλπ, ο Γιουσούφ Ακτσουρά κ.ά. Προσηλωμένο στο στόχο της εθνικής και θρησκευτικής ομογενοποίησης της Ανατολίας παρέμεινε και το κεμαλικό Κίνημα.

Μέσα σε αυτές τις ραγδαία μεταβαλλόμενες κοινωνικές και πολιτικές συνθήκες οι εθνοθρησκευτικές κοινότητες της Αυτοκρατορίας βρέθηκαν σε ένα μεταίχμιο και ανάμεσα σε μια διαδικασία μετασχηματισμού της πολυεθνικής Αυτοκρατορίας σε τουρκικό έθνος-κράτος. Ιδιαίτερα μετά τους Βαλκανικούς Πολέμους το ελληνορθόδοξο, το αρμένικο και το ασσυριακό στοιχείο στοχοποιήθηκαν και τελικώς εκδιώχθηκαν και εξοντώθηκαν.

Στόχος του παρόντος Διεθνούς Συνεδρίου είναι η διεπιστημονική προσέγγιση θεμάτων που συνδέονται με τις πολλαπλές επιδράσεις -απόρροια των αλλαγών που επισημάνθηκαν- με απώτερο σκοπό να δοθεί η ευκαιρία σε παλαιούς και νέους ερευνητές να καταθέσουν τα πορίσματα πρόσφατων ερευνών τους, να διαφωτίσουν ανερεύνητους μέχρι σήμερα τομείς, να θέσουν και ν’ απαντήσουν σε νέα ερωτήματα.

Η Οργανωτική Επιτροπή καλεί τους ερευνητές να υποβάλουν προτάσεις σχετικές, αλλά όχι αποκλειστικά, κυρίως με τις παρακάτω θεματικές ενότητες:

- Political and Diplomatic Dimensions
- Historiograhical Narratives  
- Perceptions Memory and Denialism  
- Gender and Genocide 
- Public History 
- Oral History and Trauma Experience 
- Literature Art, Film. Music  
- Genocide and Education 
- The Legacy of Extermination
- Law and Genocide
- Sociological and Anthropological perspectives
- Cultural destruction
- Comparative dimensions

Η Οργανωτική Επιτροπή ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για εισηγήσεις που σχετίζονται με θεωρητικά ζητήματα του τουρκικού εθνικισμού, την ιδεολογία εξολόθρευσης, τις ποικίλες μεθόδους εξόντωσης, το προσφυγικό ζήτημα, τις μαρτυρίες και τη διαχείριση του τραύματος.

Οι προτάσεις των εισηγήσεων πρέπει να σταλούν στην ηλεκτρονική διεύθυνση ottomangenocidies2019@gmail.com. Η προθεσμία υποβολής των προτάσεων ορίζεται μέχρι τις 30 Ιανουαρίου 2019. Για οποιαδήποτε επικοινωνία με την Οργανωτική Επιτροπή χρησιμοποιήστε την ηλεκτρονική διεύθυνση ottomangenocidies2019@gmail.com, εκτός κι αν οριστεί διαφορετικά.

Οι προτάσεις των εισηγήσεων θα εξεταστούν από την Επιστημονική Επιτροπή του συνεδρίου. Τα αποτελέσματα της διαδικασίας επιλογής θα ανακοινωθούν αμέσως μετά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των προτάσεων.

Οι επίσημες γλώσσες του συνεδρίου θα είναι η Ελληνική και η Αγγλική (θα υπάρχει διερμηνεία από τα ελληνικά στα αγγλικά και το αντίστροφο).

Όλα τα έξοδα όσων θα συμμετάσχουν (μετακίνηση, διαμονή, διατροφή) θα καλυφθούν από την Οργανωτική Επιτροπή.

Ποντιακά κάλαντα και τραγούδια από τους μαθητές της Σχολής Εκμάθησης Ποντιακής Λύρας του Νίκου Κοτταρίδη στον «Μύλο των Ξωτικών» στα Τρίκαλα

Ποντιακά κάλαντα και τραγούδια από τους μαθητές της Σχολής Εκμάθησης Ποντιακής Λύρας του Νίκου Κοτταρίδη στον «Μύλο των Ξωτικών» στα Τρίκαλα
Ποντιακά κάλαντα και τραγούδια από τους μαθητές της Σχολής Εκμάθησης Ποντιακής Λύρας του Νίκου Κοτταρίδη στον «Μύλο των Ξωτικών» στα Τρίκαλα

Ποντιακά κάλαντα και τραγούδια, παρουσίασαν οι μαθητές του Νίκου Κοτταρίδη με τον Δημήτρη Κοτσογλανίδη στο τραγούδι, την Παρασκευή 28 Δεκεμβρίου 2018, στο Χριστουγεννιάτικο θεματικό πάρκο "Μύλο των Ξωτικών", στα Τρίκαλα.

Διοργανωτές και επισκέπτες, καταχειροκρότησαν τα μέλη της ομάδας, επιβραβεύοντας, τόσο το υψηλό επίπεδο όσο και το υπέροχο θέαμα που προσέφεραν.


Για τα μέλη της ομάδας μας όμως, τέτοιου είδους συμμετοχές δεν είναι μόνο θέαμα αλλά και εκπαίδευση, καθώς αποτελούν άντληση αισιοδοξίας και ικανοποίησης με πυξίδα τη συμμετοχή των μαθητών σε δημιουργικές συνεργασίες από τις οποίες αποκομίζουν πολύτιμες εμπειρίες, γνώσεις, ενίσχυση της αυτοπεποίθησης και ανάπτυξη της καλλιτεχνικής τους έκφρασης.

Θερμά συγχαρητήρια στους διοργανωτές και στα μέλη της ομάδας, για το εξαιρετικό αποτέλεσμα.

Πηγή: Kozani Life

Έκλεψαν την παράσταση οι μικροί χορευτές του Συλλόγου Ποντίων Μεταμόρφωσης (Video)

Έκλεψαν την παράσταση οι μικροί χορευτές του Συλλόγου Ποντίων Μεταμόρφωσης
Έκλεψαν την παράσταση οι μικροί χορευτές του Συλλόγου Ποντίων Μεταμόρφωσης

του Χρήστου Κωνσταντινίδη

Τι περιμένει κανείς να δει και να ακούσει σε μία ποντιακή χοροεσπερίδα μέσα στις γιορτές των Χριστουγέννων; Περιμένει να διασκεδάσει υπό τον ήχο της κεμεντζές και του νταουλιού, να χορέψει και να έρθει σε κέφι, παράλληλα με τη φαγοποσία που προσφέρεται σε τέτοιες παραδοσιακές βραδιές. Η κορύφωση όμως της εκδήλωσης στον ετήσιο χορό του Συλλόγου Ποντίων Μεταμόρφωσης «Ο Εύξεινος Πόντος», που έγινε το Σάββατο 5 Ιανουαρίου 2019, στο κέντρο διασκέδασης «Ομαλός», στο παλιό «Κορτσόπον», δεν ήταν αυτή.

Πριν οι συνδαιτυμόνες ανεβούν στην πίστα, για να χορέψουν, ακούγοντας τον τραγωδιάνο, Γιάννη Τσιτιρίδη, τον λυράρη, Γιάννη Χατζαρίδη, τον νταουλτζή, Θεοδόση Εφραιμίδη και τον Βαγγέλη Σελεμίδη στα πλήκτρα και να γλεντήσουν την παραμονή των Θεοφανίων, την παράσταση έκλεψαν οι μικροί χορευτές του ποντιακού συλλόγου της Μεταμόρφωσης.

Λίγη ώρα μετά τις 22:00 η αίθουσα είχε γεμίσει από κόσμο. Όλα τα τραπέζια ήταν γεμάτα από ανθρώπους κάθε ηλικίας. Δεν έπεφτε καρφίτσα στον Ομαλό. Όλα προδιέθεταν, ότι θα ακολουθούσε ένα μεγάλο ποντιακό γλέντι. Η οινοποσία έρεε άφθονη συνοδευόμενη από τους μεζέδες που πρόσφερε το πλούσιο μενού της εκδήλωσης. Ξαφνικά ο χώρος εστίασης πλημμύρισε από παιδικές φωνές.



Λες και άκουγες ζητωκραυγές από σχολική εορτή. Μόνο που αυτή η γιορτή είχε ποντιακή απόχρωση. Στην πίστα άρχισαν να ανεβαίνουν μικρά παιδιά, τα αγόρια ντυμένα με ζίπκες και τα κορίτσια με ζουπούνες. Ανάμεσά τους έφηβοι και έφηβες συμπλήρωναν το χορευτικό παζλ που παρουσιάστηκε στους προσκεκλημένους της εκδήλωσης, οι οποίοι παράτησαν μαχαιροπίρουνα και κρασοπότηρα, για να απολαύσουν το θέαμα και να θαυμάσουν τους λιλιπούτειους χορευτές.

Φατσούλες φωτισμένες από χαρά έδωσαν το σύνθημα για την έναρξη της μουσικής βραδιάς. Μπήκαν με τον χορό Ομάλ και ακολούθησαν τικ, μονό και διπλό, χόρεψαν και πατούλα. Αρχικά έβλεπε κανείς το άγχος που διακρίνει την παιδική αθωότητα να ζωγραφίζεται στα πρόσωπά τους. Δεν είναι και εύκολο, για ένα παιδί να παρουσιάσει κάτι μπροστά σε τόσο κόσμο. «Πως θα χορέψω; Θα με καμαρώσει ο μπαμπάς και η μαμά; Αν κάνω λάθος στα βήματα τί θα κάνω», είναι σίγουρα μερικά από τα ερωτήματα που προβληματίζουν εκείνη τη στιγμή ένα παιδικό μυαλό.

Το άγχος όμως νικήθηκε. Ήταν νομοτελειακό να γίνει μέσα σε λίγα λεπτά. Από τη μία το χειροκρότημα που τους προσέφεραν οι συνδαιτυμόνες και από την άλλη η καθοδήγηση του χοροδιδάσκαλού τους, ξεκλείδωσε την αυθορμητικότητα και ανέβασε στα ύψη τη διάθεσή τους. Ξεσήκωσαν τον κόσμο. Ήταν μοναδικό το θέαμα να βλέπεις τα μικρά παιδιά να χορεύουν στον ρυθμό και στην άκρη της πίστας τον Σταύρο Ψυλλάκη να τα υποστηρίζει, με αγάπη πατρική, σαν να ήταν ανάμεσά τους και να χόρευε μαζί τους την ίδια ώρα.


Το κερασάκι στην τούρτα ήταν, όταν μαζί με τα παιδιά μπλέχτηκαν στο χορό οι γονείς τους. Ύστερα από προτροπή των μικρών χορευτών, πατεράδες και μητέρες χόρεψαν μαζί τους, σε μία στιγμή που αν μη τι άλλο ήταν πολύ συγκινητική. Γιατί το μήνυμα της ζιπκοφορεμένων αγοριών και των ζουπουνοφορεμένων κοριτσιών ήταν σημαντικό.

Τα παιδιά είναι το μέλλον αυτού του τόπου. Με τον χορό τους τα παιδιά βροντοφώναξαν «είμαστε και εμείς εδώ. Εμείς θα κρατήσουμε ψηλά και θα διατηρήσουμε την ποντιακή μας παράδοση». Αν μη τι άλλο, το μήνυμα είναι ελπιδοφόρο και την επιτυχία αυτή πιστώνεται ο Σύλλογος και οι άνθρωποι του, που με τη δουλειά τους «γεννούν» και άλλους Πόντιους.

Αναβίωση Ποντιακών εθίμων στην Κοζάνη (Video)

Αναβίωση Ποντιακών εθίμων στην Κοζάνη (Video)
Αναβίωση Ποντιακών εθίμων στην Κοζάνη (Video)

της Δέσποινας Αμαραντίδου

Τις ημέρες των εορτών αναβιώνουν έθιμα από τον Πόντο στην Κοζάνη. Πρόκειται για μέρος της παράδοσης που διατηρείται από τις νεότερες γενιές.


Πηγή: ΕΡΤ

Δευτέρα 7 Ιανουαρίου 2019

Την Πρωτοχρονιάτικη Βασιλόπιτά του κόβει ο Φάρος Ποντίων

Την Πρωτοχρονιάτικη Βασιλόπιτά του κόβει ο Φάρος Ποντίων
Την Πρωτοχρονιάτικη Βασιλόπιτά του κόβει ο Φάρος Ποντίων

Ο Φάρος Ποντίων προσκαλεί τα μέλη και τους φίλους του συλλόγου στην κοπή της Πρωτοχρονιάτικης βασιλόπιτάς του, την Τετάρτη 9 Ιανουαρίου 2019, στις 7:00 μ.μ. στην αίθουσα του συλλόγου (Αντιγονιδών 1, Θεσσαλονίκη).

Κυριακή 6 Ιανουαρίου 2019

Παρακολουθήστε το 6ο επεισόδιο της εκπομπής "Μαυροθάλασσα"

Παρακολουθήστε το 6ο επεισόδιο της εκπομπής "Μαυροθάλασσα"
Παρακολουθήστε το 6ο επεισόδιο της εκπομπής "Μαυροθάλασσα"

Στην έκτη εκπομπή για την τηλεοπτική σεζόν 2018-2019, την Κυριακή 6 Ιανουαρίου 2019, στη "Μαυροθάλασσα", η αναβίωση του εθίμου των Μωμογέρων στα χωριά της Κοζάνης και αποσπάσματα από την παρουσίαση του μουσικού άλμπουμ «Τον φέγγον παρακάλεσα» του Αναστάσιου Καζαντζίδη, είναι τα θέματα που παρουσιάζονται.

Την επιμέλεια και παρουσίαση της εκπομπής έχει ο γνωστός πόντιος τραγουδιστής, Παναγιώτης Θεοδωρίδης, ο οποίος από το 2001 επιμελείται και παρουσιάζει τις εκπομπές "Μαυροθάλασσα" και "Ρωμανία" με σημείο αναφοράς τον Ποντιακό Ελληνισμό και τους ανθρώπους του, στην τηλεόραση και πρόσφατα  στο ραδιόφωνο (Ελεύθερο 99fm https://radio99.gr/).

Οι εκπομπές "Μαυροθάλασσα" είναι μια παραγωγή του Παναγιώτη Θεοδωρίδη και της εταιρίας Undici video productions.


Μία κάρτα από την Τραπεζούντα του 1904

Μία κάρτα από την Τραπεζούντα του 1904
Μία κάρτα από την Τραπεζούντα του 1904

του Σταύρου Τζίμα

«Αγαπητή μου αδελφή Ευτυχία Ι. Καρταση, με την βαρκούλα ταυτην σοι στέλνω άπειρους ευχάς επ’ ευκαιρία των του Σωτηρος μας εορτών. Το νέον έτος ειη υμιν μεστον παντός αγαθού, ο επιθυμείτε, το επιθυμεί η αδελφική μου καρδιά».

Η ευχετήρια κάρτα ταχυδρομήθηκε στην Τραπεζούντα στις 28-12-1904 από μια Ελληνίδα του Πόντου, ονόματι Κλεαρέτη Καραγιαννίδου και είχε ως αποδέκτη την αδελφή της Ευτυχία Καραγιαννίδου - Καρτάση, στο Αικατερινονταρ (σ.σ. σημερινό Κρασνοντάρ) της τσαρικής Ρωσίας και σήμερα βρίσκεται ως οικογενειακό κειμήλιο στα χέρια της Δωροθέας Τουρλιτάκη τρισέγγονης της πρώτης, στα Νέα Μουδανιά της Χαλκιδικής, η οποία, όπως μας είπε, σχεδιάζει να τη συμπεριλάβει σε ένα λεύκωμα για τη διαδρομή της οικογένειάς της από τον Πόντο στη Ρωσία και πίσω στην Ελλάδα.

Έναν και πλέον αιώνα μετά, χριστουγεννιάτικες κάρτες, όπως αυτή, σπάνια φτάνουν στα γραμματοκιβώτια σπιτιών.

Τώρα, οι ευχές ανταλλάσσονται ηλεκτρονικά μέσω του κινητού τηλεφώνου (κυρίως) ή και του tablet και ελάχιστοι είναι οι ρομαντικοί τηρητές της παράδοσης.

Ο ιδιοκτήτης του γνωστού βιβλιοπωλείου Ιανός, Νίκος Καρατζάς, εξηγεί πώς η επιχείρησή του εύχεται στους πελάτες και φίλους της. «Σχεδιάζουμε ηλεκτρονικά μια κάρτα, την οποία δεν τυπώνουμε, αλλά την στέλνουμε με ηλεκτρονική μορφή. Αυτό γίνεται πλέον ευρέως. Η χάρτινη κάρτα αντικαταστάθηκε από την ψηφιακή. Ένα μικρό κομμάτι βεβαίως συνεχίζει την παράδοση, αλλά είναι λίγοι αυτοί, η συντριπτική πλειοψηφία ανταλλάσει ευχές ηλεκτρονικά».

«Τέτοιες μέρες, λόγω και της ονομαστικής μου εορτής, στο παρελθόν λάμβανα δεκάδες κάρτες με ευχές, φέτος πήρα μόνο μία», λέει ο ιστορικός- δημοσιογράφος Χρήστος Ζαφείρης και τονίζει: «με συγκινούσε ιδιαίτερα η ευχετήρια κάρτα, ήταν κάτι το ζεστό σε σχέση με τα μάλλον ψυχρά και “άψυχα” ηλεκτρονικά μηνύματα».

Άλλα χρόνια τέτοιες μέρες οι ευχετήριες κάρτες ήταν εμπόρευμα αιχμής στις πωλήσεις των βιβλιοπωλείων, ακόμα και των περιπτέρων.

Πλέον μπαίνουν στα πίσω ράφια και στα ταχυδρομεία οι υπάλληλοι που άλλες εποχές ξημεροβραδιάζονταν για να κάνουν διαλογή, τώρα μάλλον ανακουφισμένοι θα πρέπει να αισθάνονται.


Αποδέκτες ευχετήριων καρτών έχουν καταστεί τα…παλαιοπωλεία. «Μας φέρνουν παλιές συλλογές με ευχές, τις αγοράζουν οι συλλέκτες. Ελάχιστοι, επιμένουν να ταχυδρομούν τις ευχές τους με χάρτινα καρτ ποστάλ», είπε ο παλαιοπώλης Πάνος Κοτίδης.

Ένας εξ αυτών είναι ο Πολύδωρος Τσίγκος, ο οποίος ταχυδρομεί επί πολλά χρόνια, τέτοιες μέρες, χριστουγεννιάτικες κάρτες σε περισσότερους από είκοσι φίλους και γνωστούς. Όπως τονίζει πρόκειται για «πιο ζεστή χειρονομία».

Για την ιστορία: η “κάρτα της Τραπεζούντας”, αναφέρει:

«…Τα αυτά εύχομαι πάσι τοις προσφιλοις μοι οικείους σου, οις διαβίβασε παρ’ εμου τους γλυκύτατους μου ασπασμούς έναν προς έναν, ιδίως τους αδελφικούς εις τον φιλτατον συζυγών σου, ον Κύριος ο Θεός ευλόγηση εις τας επιχειρήσεις του, προς ευδαιμονιαν της προσφιλούς οικογένειας σας.. Δεν δύναμαι αγαπητή αδελφή να περιγράψω σε, πόση λύπη με προξενεί η ασθένεια της αγαπητής μοι Φροσως. Είθε ο Χριστός να ευσπαλαχνισθει πρώτον τα τέκνα της… Δεξασθε τους προσφιλείς ασπασμούς των οικείων μου, μεθ’ ων νοερώς σε γλυκοφιλώ.. η αγαπώσα σε ελάχιστος αδελφή σου… Χ#Κλεαρετη…».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

1919 - 2019: Είναι όντως τα 100 χρόνια από τη Γενοκτονία των Ποντίων;

1919 - 2019: Είναι όντως τα 100 χρόνια από τη Γενοκτονία των Ποντίων;
1919 - 2019: Είναι όντως τα 100 χρόνια από τη Γενοκτονία των Ποντίων;

του Βλάση Αγτζίδη

1919 - 2019: Είναι όντως τα 100 χρόνια από τη Γενοκτονία των Ποντίων;

Να θυμίσουμε ότι η Γενοκτονία των Ελλήνων της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας άρχισε το 1914 και ολοκληρώθηκε το 1922.

Ειδικά στην περιοχή του Πόντου (Βόρεια Μικρά Ασία) η εθνική εκκαθάριση ξεκίνησε το 1916 και ολοκληρώθηκε επίσης με τη Μικρασιατική Καταστροφή (1922).

Το 1919 υπήρξε η πιο ευτυχισμένη χρόνια για τους Πόντιους και τους υπόλοιπους Έλληνες της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, καθώς και Αρμένιους, Ασσυρίους κ.λπ.

Και αυτό γιατί οι Νεότουρκοι είχαν ηττηθεί στον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο και όλοι περίμεναν την πολιτική δικαίωση των καταπιεσμένων εθνοτήτων..

Ήδη ο ελληνικός στρατός είχε καταλάβει την Ιωνία, οι Πόντιοι αντάρτες κατέβαιναν πλέον ελεύθερα στις πόλεις και οι συνομιλίες μεταξύ των Μεγάλων Δυνάμεων για το διαμελισμό της Αυτοκρατορίας ήταν σε πλήρη εξέλιξη.

Η απόβαση του Μουσταφά Κεμάλ στη Σαμψούντα στις 19 Μαΐου 1919, ήταν εκείνη τη στιγμή μια περιθωριακή πράξη ενός ακραίου εθνικιστή φυγάδα που είχε προγραφεί τόσο από τον Σουλτάνο όσο και από τους μουσουλμάνους ηγέτες (ως άθεος)...

Όμως η ανάπτυξη του κεμαλικού κινήματος θα βάλει τις βάσεις για την πραγματοποίηση της β' φάσης της Γενοκτονίας, η οποία στον Πόντο θα ξεκινήσει στα τέλη του 1920.

Κατά συνέπεια: το 1919 καμία Γενοκτονία δεν έγινε...

Το σωστό σύνθημα (εάν θέλαμε να είμαστε ιστορικά ακριβείς) θα ήταν: 100 χρόνια από την προετοιμασία της β' φάσης της Γενοκτονίας των Ελλήνων στον Πόντο...

Σάββατο 5 Ιανουαρίου 2019

Μωμογεροεκδηλώσεις - Εκδηλώσεις για την αναγνώριση της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου 25-0

Μωμογεροεκδηλώσεις - Εκδηλώσεις για την αναγνώριση της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου 25-0
Μωμογεροεκδηλώσεις - Εκδηλώσεις για την αναγνώριση της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου 25-0

Μία ενδιαφέρουσα τοποθέτηση έκανε ο ομ. καθηγητής ιστορίας Κωνσταντίνος Φωτιάδης, στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook. Με αφορμή τη νέα χρονιά και τις όποιες εκδηλώσεις γίνουν για τα 100χρονα από τη Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού, αναφέρεται στις δράσεις που (ΔΕΝ) ξεκίνησαν να γίνονται για το συγκεκριμένο θέμα!

Αναφέρει λοιπόν σχετικά:

Για να μην παρεξηγηθώ, σέβομαι απόλυτα το παραδοσιακό έθιμο των Μωμογέρων της πατρίδας μας και χάρηκα για την δικαίωση του αγώνα των Αλεξανδρίδη- Ευσταθιάδου από την Ουνέσκο.

Ωστόσο με πληγώνει που όλα σχεδόν τα ποντιακά σωματεία φέτος, που είναι τα εκατοντάχρονα του αγώνα της διεκδίκησης της Γενοκτονίας και της ηθικής αποκατάστασης της ιστορίας μας, δραστηριοποιούνται μόνο με το έθιμο αυτό και τους ετήσιους χορούς πίτας. Οι Αρμένιοι το 2015 για τα δικά τους εκατοντάχρονα από την πρώτη ημέρα του Γενάρη ανέδειξαν όχι μόνο στην χώρα τους, αλλά και σε όλο τον πλανήτη με πολλές καθημερινά εκδηλώσεις το έγκλημα της Γενοκτονίας. Γι αυτό και είχαν ουσιαστικές επιτυχίες. Έχουν όμως και ένα κράτος αντικεμαλικό και αντιφοβικό.

Το ελληνικό Κοινοβούλιο, έρημο και απρόσωπο δεν απέχει μόνο συνειδητά από κάθε διεκδικητική δραστηριότητα, αλλά και εμποδίζει την ενότητα των ποντιακών σωματείων, με την Κρεόντια δύναμη του, αποδυναμώνοντας τα ακόμη και στο θέμα της κοινής εκδήλωσης της 19ης Μαΐου. Τη μεγαλύτερη όμως ευθύνη την έχουμε εμείς, άβουλα όργανα των κομματικών και ποδοσφαιρικών παρατάξεων.

Παραμονή των Φώτων σήμερα. Ας θυμηθούμε και ένα άλλο έθιμο της πατρίδας, που ήταν αφιερωμένο στους νεκρούς μας, «το Λημόνεμαν», το μνημόσυνο των αγαπημένων μας προσώπων, ένα λαϊκό δρώμενο από την αρχαιότητα. Είναι η μοναδική νύχτα που οι νεκροί ανεβαίνουν πάνω στη γη και απαιτούν:

«Τα Φώτα θέλω το κερί’ μ και τη Ψυχού κοκκία
Και τη Μεγάλ Παρασκευή έναν μαντήλιν δάκρε».

Μήπως είναι καιρός να κάνουμε το «Λημόνεμαν» των 353000 νεκρών μας; Για το έθιμο αυτό σας προτρέπω να διαβάσετε τα άρθρα της Γιώτας Ιωακειμίδου και της Βασιλικής Τσανακτσίδου στο FB. Καλή Χρονιά.

Η κακοκαιρία έφερε αλλαγές στις εκδηλώσεις των Ποντιακών Συλλόγων

Η κακοκαιρία έφερε αλλαγές στις εκδηλώσεις των Ποντιακών Συλλόγων
Η κακοκαιρία έφερε αλλαγές στις εκδηλώσεις των Ποντιακών Συλλόγων

Το δριμύ ψύχος και η κακοκαιρία των τελευταίων ωρών με τις έντονες χιονοπτώσεις έφερε πολλές αλλαγές στις εκδηλώσεις των Ποντιακών Συλλόγων που είχαν προγραμματιστεί για το Σαββατοκύριακο αυτό.

Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Πρωτοχωρίου ματαίωσε τον ετήσιο χειμερινό του χορό που επρόκειτο να πραγματοποιηθεί το Σάββατο 5 Ιανουαρίου 2019 στο κέντρο διασκέδασης "Ακρίτας" στα Αλωνάκια Κοζάνης.

Ο Σύλλογος ευχαριστεί για την στήριξη τον Κώστα Παπαϊορδανίδη και την αίθουσα δεξιώσεων "Ακρίτας", τους καλλιτέχνες και όλους όσους έσπευσαν να κάνουν κράτηση για την αποψινή βραδιά και ανανεώνει τον ραντεβού του για τον μεγάλο ετήσιο καλοκαιρινό χορό του.

Χειμερινός χορός του Πολιτιστικού Συλλόγου Τεμένους Παρανεστίου «Ο Προφήτης Ηλίας»

Χειμερινός χορός του Πολιτιστικού Συλλόγου Τεμένους Παρανεστίου «Ο Προφήτης Ηλίας»
Χειμερινός χορός του Πολιτιστικού Συλλόγου Τεμένους Παρανεστίου «Ο Προφήτης Ηλίας»

Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Τεμένους Παρανεστίου «Ο Προφήτης Ηλίας» διοργανώνει και προσκαλεί τα μέλη και τους φίλους του συλλόγου στον ετήσιο χειμερινό χορό του, που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 5 Ιανουαρίου 2019 στις 9:00 μ.μ., στο κέντρο διασκέδασης «Όπερα».

Στο καλλιτεχνικό πρόγραμμα συμμετέχουν οι:
Τραγούδι: Γιάννης Κουρτίδης, Αλέξης Παρχαρίδης,
Λύρα: Χρήστος Λεμονίδης, Γιώργος Αυγητίδης,
Αγγείο: Γιώργος Σιαμίδης.

Τιμή εισόδου: 15 Ευρώ.

Αναβάλλεται ο ετήσιος χορός του Ποντιακού Συλλόγου Κατερίνης "Παναγία Σουμελά"

Αναβάλλεται ο ετήσιος χορός του Ποντιακού Συλλόγου Κατερίνης "Παναγία Σουμελά"
Αναβάλλεται ο ετήσιος χορός του Ποντιακού Συλλόγου Κατερίνης "Παναγία Σουμελά" 

Ο Ποντιακός Σύλλογος Κατερίνης "Παναγία Σουμελά" ενημερώνει τα μέλη και τους φίλους του συλλόγου ότι λόγω κακοκαιρίας, αναβάλλεται ο μεγάλος ετήσιος χορός του συλλόγου, που επρόκειτο να πραγματοποιηθεί το Σάββατο 5 Ιανουαρίου 2019 στο οικ. κέντρο "Θέαμα".