Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου 2014

Συνεχίζει τις εθιμοτυπικές επισκέψεις της η Λέσχη Ποντίων Ν. Καβάλας

Συνεχίζει τις εθιμοτυπικές επισκέψεις της η Λέσχη Ποντίων Ν. Καβάλας
Συνεχίζει τις εθιμοτυπικές επισκέψεις της η Λέσχη Ποντίων Ν. Καβάλας

Συνεχίζοντας τις εθιμοτυπικές επισκέψεις το νέο Διοικητικό συμβούλιο της Λέσχης Ποντίων Ν. Καβάλας, πραγματοποίησε την Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 2014, επίσκεψη στην Δήμαρχο Καβάλας κ. Δήμητρα Τσανάκα.

Η συζήτηση έγινε σε άριστο κλίμα και αναλύθηκαν οι δράσεις της Λέσχης και τα ζητήματα που την απασχολούν. Από την πλευρά της η κ. Δήμαρχος εξέφρασε την συμπαράσταση του Δήμου προς το παλαιότερο και πιο μαζικό ποντιακό σωματείο της πόλης και του νομού και υποσχέθηκε ότι θα συμβάλλει στην επίλυση των προβλημάτων που το απασχολούν.

Σαν ενθύμιο της επισκέψεως ο Πρόεδρος της Λέσχης κ. Κοσμάς Χαρπαντίδης χάρισε στην κ. Δήμαρχο βιβλίο που εκδόθηκε από την Λέσχη Ποντίων Ν. Καβάλας και ζήτησε την συνδρομή του Δήμου και στα μελλοντικά εκδοτικά βήματα της Λέσχης.


Λέσχη Ποντίων Ν. Καβάλας
7ης Μεραρχίας 89Β
Καβάλα
Τ.Κ.65403
Τηλ. - Fax: 2510242260
www.lesxi-pontion.gr
pontioikavalas@yahoo.gr

Παραδοσιακό Παρακάθ στη Σάντα Κιλκίς

Παραδοσιακό Παρακάθ στη Σάντα Κιλκίς
Παραδοσιακό Παρακάθ στη Σάντα Κιλκίς

Το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2014, στο καφενείο "ΣΑΝΤΑ" του Ανέστη και της Καίτης στην Νέα Σάντα, μετά τις 9 το βράδυ, γλεντάμε φιλικά, παραδοσιακά και γιορτινά και παράλληλα ενισχύουμε τον Σύλλογο Ποντίων Νέας Σάντας να κρατηθεί ζωντανός!

(Προσκλήσεις ελάχιστες με 25 € το άτομο, χωρίς καμία απολύτως άλλη επιβάρυνση).

9ος κύκλος Συναπαντημάτων Ποντιακής Νεολαίας στην Ευρώπη

 9ος κύκλος Συναπαντημάτων Ποντιακής Νεολαίας στην Ευρώπη

Η νεολαία της Ομοσπονδίας Ποντίων Συλλόγων στην Ευρώπη κάνει τη δεύτερη στάση της για φέτος στο Mannheim το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2014 στη 1 το μεσημέρι στο Corfu-Palace, Kolmarer Str. 86, 68229 Mannheim-Friedrichsfeld!

Η νεολαία ανταμώνει...
Η νεολαία αναπτύσσεται...
Η νεολαία ζει την παράδοση...
Η νεολαία κτίζει τις γνώσεις του αύριο!

Ελάτε να κτίσουμε το αύριο μαζί!

Θέματα εργαστηρίων:
1. Το ποντιακό στοιχείο στον 21ο αιώνα
2. Πόντος - η δική μου γη
3. ΟΣΕΠΕ - δημόσιες σχέσεις -- γέφυρες εποικοινωνίας

Πέρα από τα ομαδικά εργαστήρια θα υπάρχουν και άλλες εργαστηριακές δραστηριότητες. 

Το Συναπάντηματα θα κλείσει με Ποντιακό παρακάθ΄.

Επίσης θα υπάρξει χοροεσπερίδα του συλλόγου Griesheim.

Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2014

Την ετήσια εκδήλωση του πραγματοποιεί ο Σύλλογος Ποντίων Φοιτητών Σερρών

Την ετήσια εκδήλωση του πραγματοποιεί ο Σύλλογος Ποντίων Φοιτητών Σερρών
Την ετήσια εκδήλωση του πραγματοποιεί ο Σύλλογος Ποντίων Φοιτητών Σερρών

Ο Σύλλογος Ποντίων Φοιτητών Σερρών σας προσκαλεί στην ετήσια χειμερινή μουσικοχορευτική του εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου 2014 στις 9:00 μ.μ. στην αίθουσα δεξιώσεων του "Siris Hotel" στο Λευκών Σερρών.

Το καλλιτεχνικό πρόγραμμα πλαισιώνουν:

Τραγούδι:
- Κώστας Θεοδοσιάδης
- Γιάννης Τσιτιρίδης
- Στάθης Τσαϊρίδης
- Δημήτρης Μερτζιανίδης
- Παναγιώτης Απατσίδης

Λύρα:
- Μπάμπης Κεμανετζίδης
- Θέμης Σαχανίδης
- Δημήτρης Μερτζιανίδης
- Παναγιώτης Απατσίδης

Νταούλι:
- Πανταζής Πονερίδης
- Σάββας Καρακασίδης
- Θεόδωρος Ιορδανίδης

Πλήκτρα:
- Σαμανίδης Οδυσσέας

Θα υπάρξει δωρεάν μεταφορά με αστικά λεωφορεία από και προς την πλατεία Εμπορίου κάθε μία ώρα με πρώτη αναχώρηση στις 8:30 μ.μ.

Τηλέφωνο Επικοινωνίας: 6977993507, 6977338930, 6999349702.

Τιμή Εισόδου 15€ (Με πλήρες μενού και απεριόριστη κατανάλωση ποτού)

Οι «Αργοναύται – Κομνηνοί» φιλοξενούν τους «Χαλασοχώρηδες»

Οι «Αργοναύται – Κομνηνοί» φιλοξενούν τους «Χαλασοχώρηδες»

Οι «Αργοναύται – Κομνηνοί» φιλοξενούν τους «Χαλασοχώρηδες» του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, στο γλωσσικό του ιδίωμα, την Κυριακή 14 Δεκεμβρίου και ώρα 7:00 μ.μ. στην κεντρική αίθουσα «Άγγελος Δεληγιώργης» του Συλλόγου (Δαβάκη 10 & Δοϊράνης, Καλλιθέα), με τιμή εισόδου 5 ευρώ.

Πρόκειται για θεατρική παράσταση που εντάσσεται στα πλαίσια του θεσμού που καθιέρωσε ο Σύλλογός μας, για την Ελληνική Γλώσσα.

«Οι Χαλασοχώρηδες» είναι μία επίκαιρη πολιτική κωμωδία, η ιστορία διαδραματίζεται στο νησί την τελευταία εβδομάδα βουλευτικών εκλογών, όπου ψηφοφόροι και ψηφοθήρες έχουν μπροστά τους λίγες μέρες για να κερδίσουν όσα περισσότερα μπορούν.

Σκηνοθεσία: Κώστας Παπακωνσταντίνου
Σκηνικά - Κοστούμια: Λυδία Κοντογιώργη
Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου
Σχεδιασμός φωτισμών: Ελίζα Αλεξανδροπούλου
Επιμέλεια κίνησης: Μαργαρίτα Τρίκκα. 

Αν και το διήγημα δημοσιεύτηκε το 1892, ο σκηνοθέτης της παράστασης επισημαίνει: «Οι Χαλασοχώρηδες δεν μοιάζουν να γράφτηκαν σήμερα, είναι σκωπτική περιγραφή του ίδιου του πολιτικού συστήματος, που σε εξελιγμένη μορφή έχουμε και σήμερα».

Πρόκειται για μία εξαιρετική παράσταση που προτείνει ο σύλλογος στα μέλη και τους φίλους του, στο πλαίσιο του «Ποιοτικού Ελληνικού Θεάτρου», που παίζεται με επιτυχία στις αίθουσες για τέταρτη συνεχή χρονιά.


Σύλλογος Ποντίων Αργοναύται – Κομνηνοί
Δαβάκη 10
Τ.Κ. 17672
Καλλιθέα
Τηλ. 2109569518
Fax 2109573994

Τον ετήσιο χορό του διοργανώνει ο Σύλλογος Ποντίων Φοιτητών Κοζάνης

Τον ετήσιο χορό του διοργανώνει ο Σύλλογος Ποντίων Φοιτητών Κοζάνης
Τον ετήσιο χορό του διοργανώνει ο Σύλλογος Ποντίων Φοιτητών Κοζάνης

Ο Σύλλογος Ποντίων Φοιτητών Ν. Κοζάνης σας προσκαλεί στο χορό που διοργανώνει την Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου 2014 στην Ποντιακή Μουσική Σκηνή "Ροδάφνον" στο Δρέπανο Κοζάνης. 

Το καλλιτεχνικό πρόγραμμα πλαισιώνουν οι:
- Στάθης Παρχαρίδης, τραγούδι
- Στέργιος Ζημπιλιάδης, τραγούδι
- Νίκος Κοκκινίδης, λύρα
- Παναγιώτης Παπαδόπουλος, λύρα
- Κοσμάς Σαββίδης, λύρα-τραγούδι
- Ειρήνη Σαχταρίδου, αγγείο
- Χρήστος Ασχλανίδης, νταούλι
- Πέτρος Ισακίδης, νταούλι
- Δημήτρης Θωίδη, νταούλι

Τιμή Εισόδου: 3 Ευρώ!

Θα υπάρξει λαχειοφόρος αγορά με πλούσια δώρα και τιμή λαχνού 1 Ευρώ!

Τηλέφωνο Κρατήσεων: 6982753962 & 6987118777.

Επίσης στις 21:10 εκτελείται και το τελευταίο δρομολόγιο από την πλατεία Λασσάνης προς το Δρέπανο Κοζάνης. Φυσικά για λόγους μεταφοράς από και προς το κέντρο μπορείτε να απευθύνεται στο τηλέφωνο 6982753962.

Παρακολουθήστε το 2ο Αντάμωμα Ποντιακών Χορών στον Άγιο Δημήτριο Κοζάνης

Παρακολουθήστε το 2ο Αντάμωμα Ποντιακών Χορών στον Άγιο Δημήτριο Κοζάνης
Παρακολουθήστε το 2ο Αντάμωμα Ποντιακών Χορών στον Άγιο Δημήτριο Κοζάνης

Παρακολουθήστε το 2ο Αντάμωμα Ποντιακών Χορών που πραγματοποιήθηκε στον Άγιο Δημήτριο Κοζάνης την Παρασκευή 24 Οκτωβρίου 2014.

Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2014

Βεβήλωσαν το Μνημείο Γενοκτονίας στην Ξάνθη!

Βεβήλωσαν το Μνημείο Γενοκτονίας στην Ξάνθη!
Βεβήλωσαν το Μνημείο Γενοκτονίας στην Ξάνθη!

Ποντιακοί χοροί από Γάλλους μαθητές που επισκέφθηκαν πρόσφατα τη Σύρο

Ποντιακοί χοροί από Γάλλους μαθητές που επισκέφθηκαν πρόσφατα τη Σύρο
Ποντιακοί χοροί από Γάλλους μαθητές που επισκέφθηκαν πρόσφατα τη Σύρο
της Ουρανίας Πανταζή Π.Ν.
Υποπλοίαρχου (ε.α.)

Την αίθουσα του συλλόγου Ποντίων και Βορειοελλαδιτών Σύρου επισκέφτηκαν οι Γάλλοι μαθητές από το επαγγελματικό λύκειο της πόλης Σαιντ-Ετιέν, κατά την πρόσφατη παραμονή τους στη Σύρο.

Οι έντεκα μαθητές μαζί με τους καθηγητές τους, συνοδευόμενοι από τον κ. Λεονάρδο Παλαιολόγο, επισκέφτηκαν το σύλλογο και παρακολούθησαν το μάθημα των Ποντιακών χορών. Μπήκαν στον κύκλο και χόρεψαν με τα μέλη του χορευτικού τμήματος, κάτω από τις οδηγίες του χοροδιδάσκαλου Γιάννη Ευφραιμίδη.

Μετά το πέρας του μαθήματος ακολούθησε φαγοπότι με εδέσματα τα οποία είχαν ετοιμάσει οι Γάλλοι μαθητές αλλά και μέλη του συλλόγου.

Το γκρουπ των Γάλλων μαθητών χωρισμένο σε δυο ομάδες, είχε ως αντικείμενο δράσης κατά την ολιγοήμερη παραμονή του στη Σύρο, το περιβάλλον και την κουζίνα αντίστοιχα.

Την επόμενη ημέρα, οι μαθητές της περιβαλλοντικής ομάδας, συμμετείχαν στο εργαστήρι ζωγραφικής του συλλόγου, το οποίο ολοκλήρωσε τον πρώτο κύκλο , με υπεύθυνη την ζωγράφο κ. Γιολάντα Ζιάκα. Το εργαστήρι όπως είναι γνωστόν λειτουργεί δωρεάν.

Αυτό που έκανε εντύπωση στους Γάλλους επισκέπτες, όπως μας μετέφεραν ο κ. Παλαιολόγος και η κ. Ζιάκα, ήταν ότι κατά την περιήγησή τους στο νησί δεν συνάντησαν κάποια λίμνη ή ποτάμι ή εκτάσεις με σπαρτά εικόνες συνηθισμένες στην πατρίδα τους, παρά κηπάρια με λαχανικά. Επίσης εντυπωσιάστηκαν από την ύπαρξη πολλών ομάδων-συλλόγων που διοργανώνουν εθελοντικές δράσεις στο νησί.

3 χρόνια χωρίς το Γωγοπούλ...

3 χρόνια χωρίς το Γωγοπούλ...
3 χρόνια χωρίς το Γωγοπούλ...

3 χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από το θάνατο του Κωστάκη Πετρίδη και αναδημοσιεύουμε σήμερα ένα κείμενο του Δημήτρη Πιπερίδη που γράφτηκε λίγες μέρες μετά το θάνατο του.

του Δημήτρη Πιπερίδη

Βρέθηκα πριν από λίγες μέρες στον κεντρικό δρόμο της Καλαμαριάς χάρις στο απελπισμένο SOS μιας καλής φίλης, που είχε την απερισκεψία να επισκεφτεί με το ανιψάκι της το βιβλιοπωλείο του «Ιανού» χωρίς να υπολογίζει το ξαφνικό μπουρίνι που ήταν ολοφάνερο ότι ερχόταν.

Καθώς τα σύγχρονα βιβλιοπωλεία δεν μου προκαλούν πλέον καμία εντύπωση -ίσως γιατί είχα την τύχη να προλάβω, έστω και στο λυκόφως τους, τα παλιά- και μη έχοντας κάτι πιο ενδιαφέρον για να περάσω την ώρα μου εν όσο ο πιτσιρίκος θα ταλαντευόταν ανάμεσα σε τερατοβριθή γιαπωνέζικα manga και αμερικανικής έμπνευσης κακοποιήσεις της ελληνικής μυθολογίας του τύπου «ο Ηρακλής και η Ζήνα στον πλανήτη των μεταλλαγμένων πιθήκων», στάθηκα κάτω από ένα μπαλκόνι κι άρχισα να χαζεύω τους περαστικούς, που έσπευδαν να προφυλαχτούν από την επαπειλούμενη νεροποντή.

Και τότε το μάτι μου έπεσε απέναντι, σ’ εκείνο το σπίτι. Ένα τυπικό διώροφο τσιμεντένιο σπίτι της δεκαετίας του ’70, από αυτά που τόσο γρήγορα έπνιξαν με την ομοιομορφία τους τις λιγότερο κεντρικές γειτονιές της Θεσσαλονίκης. Όλα του τα στόρια ήταν κατεβασμένα και μόνο από τις χαραμάδες της μίας μπαλκονόπορτας μπορούσε κανείς να διακρίνει ότι μέσα ήταν κάποιος με αναμμένο το φως.

Το σπίτι αυτό το ήξερα καλά, το είχα επισκεφτεί μερικές φορές πριν από πολλά χρόνια.

Ήταν το σπίτι του Γώγου Πετρίδη, του μεγαλύτερου λυράρη όλων των εποχών και του ανθρώπου που είχε στοιχειώσει με τη μεγαλοφυΐα του τα όνειρα κάθε φέρελπι λυράρη της εποχής μου (για τους νεώτερους δεν παίρνω κι όρκο…).

Δυστυχώς τον «Πατριάρχη» δεν πρόλαβα να τον γνωρίσω. Πέθανε το Πάσχα του 1984, λίγες εβδομάδες πριν πιάσω για πρώτη φορά λύρα στα χέρια μου. Πρόλαβα όμως να γνωρίσω τους τρεις γιους του και περισσότερο απ’ όλους τον μικρότερο, τον «Κωστάκη», που είχε ξεχωρίσει από τότε ως ο «χρυσός» διάδοχος της δυναστείας. Βλέπετε το σπίτι που είχα μπροστά μου, δεν ήταν απλά η κατοικία ενός μεγάλου λυράρη, αλλά ο ίδιος ο «ομφαλός» της ποντιακής μουσικής. Γενιές ολόκληρες από λυράρηδες περίμεναν να αναβλύσουν από εκεί μέσα οι θεϊκές εκλάμψεις της μουσικής φαντασίας, που θα μεταδίδονταν από λυράρη σε λυράρη, για να αποτελέσουν τη μουσική επιταγή της σεζόν. Μέχρι τουλάχιστον να βγει η επόμενη.

Προσωπικά ήμουν από τους τυχερούς, από εκείνους που όχι μόνο πρόλαβαν να ακούσουν το «Γωγοπούλ’» στο απόγειο της δόξας του, αλλά να κάνουν και κάποιου είδους παρέα μαζί του. Δεν θα ξεχάσω ποτέ ένα καλοκαιρινό βράδι του 1992. Ήταν η χρονιά που διάβαζα για τις πανελλήνιες και το τηλεφώνημα με βρήκε σκυμμένο πάνω στον «Οιδίποδα Τύραννο». «Βάζω το Γωγοπούλ’, βάζεις ένα μπουκάλι σίβας;», μου είπε η φίλη, που ήταν στην άλλη πλευρά της γραμμής. Ομολογώ ότι δεν έχω καμία απολύτως σχέση με το αλκοόλ. Για πότε όμως ξύπνησα τον μπακάλη του χωριού για ν’ ανοίξει το μαγαζί του και να μου δώσει δύο φιάλες ευγενούς οινοπνεύματος, για πότε σήμανα τηλεφωνικά προσκλητήριο προς την υπόλοιπη τσακαλοπαρέα, για πότε στρώθηκε το τραπέζι, για πότε τέλος κατέφθασε το ταξί με τον αναπάντεχο επισκέπτη, ούτε που το θυμάμαι. Θυμάμαι όμως πολύ καλά, χάρη και σε μια πρόχειρη ερασιτεχνική ηχογράφηση που σώθηκε από εκείνη τη βραδιά, το τι ακολούθησε. Το Γωγοπούλ’ έπαιζε ασταμάτητα μέχρι τα ξημερώματα. Και δεν έπαιζε απλά, αλλά μεγαλουργούσε. Ελάχιστες φορές στη ζωή μου τον έχω ακούσει να παίζει με μεγαλύτερο πάθος και έμπνευση. Λες και γνώριζε από τότε τι επρόκειτο να ακολουθήσει. Γιατί λίγο μετά και χωρίς κάποια προφανή αιτία αυτός ο μεγάλος λυράρης -αναμφίβολα ο μεγαλύτερος του καιρού του- άρχισε σταδιακά να αποσύρεται. Χωρίς μεγαλοστομίες και τυμπανοκρουσίες, χωρίς να δώσει καν μια απλή εξήγηση, κλείστηκε στο διώροφο της οδού Μεταμορφώσεως και ελάχιστοι πλέον από τους θαυμαστές του είχαν την τύχη να τον ξαναδούν και, κυρίως, να τον ακούσουν.

Η αποχώρησή του, σεμνή και διακριτική, όπως άλλωστε και ολόκληρη η ζωή του, προκάλεσε άπειρες συζητήσεις στο μικρόκοσμο των φανατικών της ποντιακής μουσικής. Κάποιοι την απέδωσαν στην απογοήτευσή του από τα νέα μουσικά ρεύματα που είχαν αρχίσει να εισβάλουν από τότε στο χώρο, κάποιοι άλλοι στην προβληματική σχέση του με τους τραγουδιστές, που είχαν πάρει οριστικά το πάνω χέρι στο ποντιακό πάλκο, άλλοι τέλος σε κάποια ακαθόριστη μελαγχολία, που τον βασάνιζε. Δεν μπήκα ποτέ στον κόπο να αναζητήσω τους λόγους. Θυμάμαι μόνο ότι είχα θυμώσει πολύ με αυτή του την υποχώρηση, την οποία εξέλαβα σχεδόν ως λιποψυχία. Ίσως γιατί -παρά το σχετικά νεαρό της ηλικίας μου- συναισθανόμουν από τότε την τραγική περιπέτεια στην οποία είχε αρχίσει ήδη να μπαίνει η ποντιακή μουσική. Μια περιπέτεια την οποία ασφαλώς θα αντιμετώπιζε με λιγότερους κλυδωνισμούς, αν εξακολουθούσε να έχει στο τιμόνι της το χαρισματικότερο των θεραπόντων της.

Τα χρόνια που πέρασαν, τον θυμήθηκα πολλές φορές. Λιγότερο οργισμένος και περισσότερο ψύχραιμος -ίσως γιατί είχα ενοχληθεί κι εγώ από την ευκολία με την οποία έσπευσαν οι πάντες να τον επικρίνουν- άρχισα να αναπολώ τις παλιές καλές μέρες. Πάντοτε άλλωστε πίστευα ότι αυτόν τον άνθρωπο, που τόσες υπέροχες στιγμές μας χάρισε με τον ταλέντο του, εμείς οι Πόντιοι δεν τον καταλάβαμε ποτέ. Όπως ίσως δεν καταλάβαμε πλήρως ούτε και τον πατέρα του. Αυτό όμως είναι μια άλλη ιστορία. Εκείνο που έχει σημασία είναι ότι στην περίπτωση του Κώστα Πετρίδη βλέπαμε μόνο το εξωτερικό του περίβλημα, τα σπάνια χαρίσματα με τα οποία είχε προικιστεί, προκειμένου να κατορθώσει κάποτε να σκαρφαλώσει στο μουσικό Όλυμπο όπου τον περίμενε το πεπρωμένο του: ένα ταλέντο που ξεχείλιζε από παντού, ένα ανόθευτο μουσικό βίωμα που του επέτρεπε να εναλλάσσεται με εκπληκτική ευκολία από το ρόλο του βιρτουόζου σε εκείνο του σεμνού συνεχιστή μιας παμπάλαιας ερμηνευτικής παράδοσης, και τέλος, τα δάκτυλά του, τα μακρύτερα και ωραιότερα δάχτυλα που, εγώ τουλάχιστον, είδα ποτέ σε ανθρώπινο πλάσμα.

Αναρωτιέμαι συχνά τι θα γινόταν, αν δεν είχαν έρθει έτσι τα πράγματα. Πως θα αντιμετώπιζε άραγε ο Κώστας Πετρίδης όλα αυτά τα καινοφανή φαινόμενα που ταλανίζουν το χώρο της ποντιακής μουσικής; Θα καταδεχόταν άραγε αυτός ο άνθρωπος-ορχήστρα να καθίσει δίπλα στους ξενόφερτους ηλεκτρονικούς «καταπατητές», που από ένα σημείο και πέρα ήρθαν και θρονιάστηκαν σχεδόν ετσιθελικά στο ταπεινό ποντιακό παλκοσένικο; Θα άντεχε να θέσει το όνομά του -και κυρίως όσα αυτό κουβαλούσε- υπό την (καλοπληρωμένη) σκέπη της ματαιοδοξίας ενός πιθανώς καλλίφωνου (αλλά πάντα καλοφτιαγμένου και ικανού στις δημόσιες σχέσεις) νεαρού τραγουδιστή; Θα είχε φαν κλαμπ; Και ποια θέση θα έπαιρνε, αν τον καλούσαν να σχολιάσει τους αιματηρούς πολέμους των θαυμαστών του με τις άλλες ποντιακές μουσικές φυλές του facebook; Είμαι βέβαιος ότι δεν θα έκανε τίποτε απ’ όλα αυτά. Γιατί ο Κώστας Πετρίδης, όπως τον γνώρισα εγώ, είχε γεννηθεί για να παίζει μουσική και μόνο για αυτό. Ήταν ένας άνθρωπος καταδικασμένος να ζει μέσα στο μόνο χωροχρόνο που καταλάβαινε, εκείνο της μουσικής. Αυτό έκανε επί τόσα χρόνια και με αυτό ήταν ευχαριστημένος. Απλά κάποια στιγμή κοίταξε ξαφνικά γύρω του και διαπίστωσε ότι όλα ήταν εντελώς διαφορετικά από ότι τα ήξερε. Ούτε καν τα τραγούδια δεν ήταν πλέον τα ίδια. Είχαν χαλάσει κι αυτά.

Πήρε λοιπόν αθόρυβα τη μεγάλη απόφαση και μας άφησε. Μία και μόνη φορά δέχθηκε (για το χατίρι ενός καλού φίλου) να εμφανιστεί σ’ ένα μικρό μαγαζί στην Πτολεμαΐδα και μέσα σε δύο μόλις ώρες από τη στιγμή που ξεστόμισε από τηλεφώνου το απρόσμενο «ναι», τα τραπέζια του μαγαζιού είχαν γεμίζει με πλαστικές πινακίδες που έγραφαν «Ρεζερβέ». Ανέβηκε στο πατάρι, έπαιξε ολόκληρη τη νύχτα για όσους τυχερούς ήταν εκεί εκείνο το βράδι και από τότε δεν ξαναεμφανίστηκε δημόσια.

Πίσω από τα κατεβασμένα στόρια της οδού Μεταμορφώσεως ζει, συντροφιά με τις αναμνήσεις του, ένας μεγάλος λυράρης. Δεν έχει πλέον ανάγκη από το χειροκρότημά μας.

Προφανώς μας ζύγισε, μας μέτρησε και μας βρήκε λειψούς. Εγώ όμως, που έχω μεγάλη φαντασία, τολμώ να σκεφτώ τι θα συνέβαινε αν μια εκ των ημερών «έπαιρνε ανάποδες» και επέστρεφε. Δεν ξέρω πως θα ήταν και πως θα έπαιζε. Αρκεί μόνο να επέστρεφε, έστω και προσωρινά. Θα ξεχνούσαμε για λίγο το γκρίζο μουσικό τοπίο που μας περιβάλει και θα αφηνόμασταν να παραδοθούμε στο γοητεία του αυθεντικού και του μεγαλειώδους. Θα πλημμύριζαν για λίγο τα ραδιόφωνα από το «Ο πρόσωπο σ’ τραντάφυλλον» και τη «Λεγνέσσα». Θα άκουγαν επιτέλους και οι νέες γενιές τι εστί λύρα ποντιακή και θα συμπλήρωναν οι νεαροί λυράρηδές μας τις γνώσεις τους με κάποια μαθήματα που τους λείπουν (όχι τόσο από νότες -αυτές τις έχουν γραμμένες στα πεντάγραμμά τους και με το παραπάνω- όσο από ήθος ερμηνευτικό). Και μετά ας επέστρεφε στην ερημία του κι ας μας άφηνε στην παρακμή μας. Γένοιτο!

Κείμενο του Δημήτρη Πιπερίδη στο τεύχος 16 του περιοδικού Άμαστρις.

Ποντιακό γλέντι στην Καλαμαριά

Ποντιακό γλέντι στην Καλαμαριά
Ποντιακό γλέντι στην Καλαμαριά

Οι Πόντιοι σπουδαστές του Τ.Ε.Ι. Α.Μ.-Θ. διοργανώνουν εκδήλωση για τα μοναστήρια του Πόντου

Οι Πόντιοι σπουδαστές του Τ.Ε.Ι. Α.Μ.-Θ. διοργανώνουν εκδήλωση για τα μοναστήρια του Πόντου
Οι Πόντιοι σπουδαστές του Τ.Ε.Ι. Α.Μ.-Θ. διοργανώνουν εκδήλωση για τα μοναστήρια του Πόντου

Η Ένωση Ποντίων σπουδαστών του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Τ.Ε.Ι.) Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και η ποντιακή εφημερίδα «ΑΡΑΕΥΩ», διοργανώνουν εκδήλωση με θέμα: «Μοναστήρια του Πόντου και η πνευματική τους προσφορά», υπό την αιγίδα της Ιεράς Μητρόπολης Φιλίππων Νεαπόλεως Θάσου.

Η Ένωση Ποντίων σπουδαστών του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Τ.Ε.Ι.) Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και η ποντιακή εφημερίδα «ΑΡΑΕΥΩ», διοργανώνουν εκδήλωση με θέμα: «Μοναστήρια του Πόντου και η πνευματική τους προσφορά», υπό την αιγίδα της Ιεράς Μητρόπολης Φιλίππων Νεαπόλεως Θάσου. 

Η εκδήλωση θα γίνει την Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2014, ώρα έναρξης 7 μ.μ., στο αμφιθέατρο της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας, με ομιλητή τον μητροπολίτη Δράμας, κύριο Παύλο. Στο τραγούδι, επίσης, θα είναι ο Κώστας Θεοδοσιάδης και στη λύρα ο Θανάσης Στυλίδης, ενώ σπουδαστές θα χορέψουν τον Πυρρίχιο χορό.

Η παρουσίαση της βιογραφίας του "Λάμπον α σο Καρς" πραγματοποιείται στην Καβάλα

Η παρουσίαση της βιογραφίας του "Λάμπον α σο Καρς" πραγματοποιείται στην Καβάλα
Η παρουσίαση της βιογραφίας του "Λάμπον α σο Καρς" πραγματοποιείται στην Καβάλα

Η Λέσχη Ποντίων Ν. Καβάλας προσκαλεί τα μέλη και τους φίλους του συλλόγου στην παρουσίαση της βιογραφίας ενός Ποντίου από το Καρς μέσα στα μαύρα χρόνια της Γενοκτονίας και του ξεριζωμού από τον εκπαιδευτικό και συγγραφέα Δαμιανό Βασιλειάδη.

Πρόκειται για την βιογραφία του πατέρα του, Χαραλάμπου Βασιλειάδη (γεν. 1898).

Ο Δ. Βασιλειάδης με έναν επαγγελματικό τρόπο θα παρουσιάσει μέσα από αυτή την βιογραφία και πολλές πτυχές της ιστορίας μας.

Η παρουσίαση θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου 2014, ώρα 20:00 στην αίθουσα εκδηλώσεων της Λέσχης (7η Μεραρχίας 89β).


Λέσχη Ποντίων Ν. Καβάλας
7ης Μεραρχίας 89Β
Καβάλα
Τ.Κ.65403
Τηλ. - Fax: 2510242260

Επιστολή προς την Καθολική Εκκλησία της Ελλάδος, απέστειλε η Ένωση Ποντίων Σουρμένων

Επιστολή προς την Καθολική Εκκλησία της Ελλάδος, απέστειλε η Ένωση Ποντίων Σουρμένων
Επιστολή προς την Καθολική Εκκλησία της Ελλάδος, απέστειλε η Ένωση Ποντίων Σουρμένων

Επιστολή προς την Καθολική Εκκλησία της Ελλάδος, απέστειλε η Ένωση Ποντίων Σουρμένων. Στην επιστολή της αναφέρει σχετικά:

Προς: Επίσκοπο κ.κ. Σεβαστιανό Ροσσολάτο

Σεβασμιότατε,
Με μεγάλη αγάπη θα θέλαμε να επικοινωνήσουμε, να συναντηθούμε μαζί σας σε ένα άλλο διαφορετικό ηθικά, ανθρώπινα, Χριστιανικά, πεδίο σε μια άλλη στιγμή.

Μια όμως απρόσμενη εξέλιξη η οποία προσβάλλει τη μνήμη των νεκρών μας, των 353 χιλιάδων θυμάτων της γενοκτονίας των Ποντίων, και τη δική μας ανθρώπινη αξιοπρέπεια, μας υποχρεώνει να σας απευθύνουμε αυτή την επιστολή.

Στο Μουσείο του Συλλόγου μας, το οποίο σας καλούμε να επισκεφτείτε, σώζεται ό,τι απέμεινε από το κατακρεουργηθέν σώμα του ορθόδοξου Χριστιανού ιερέα Ηλία Παπαηλιάδη. Ένα μέρος από τα μαλλιά της κεφαλής του. Ταυτόχρονα έρχεται στο μυαλό μας η ευγενική εικόνα του Ιταλού Καθολικού ιερέα Andrea Santoro.

Και ο Ηλίας Παπαηλιάδης και ο Andrea Santoro υπήρξαν θύματα μιας ιδεολογίας του θανάτου του κεμαλισμού, του οποίου η διαφορά σε σχέση με το ναζισμό είναι ότι ο τελευταίος έδρασε επί δέκα έτη, ενώ ο πρώτος συνεχίζει να δρα επί μια εκατονταετία. Θύμα του τα εκατομμύρια των αυτοχθόνων Χριστιανικών λαών της Μικράς Ασίας αλλά και Μουσουλμάνων. Γεωπολιτικοί λόγοι, συμφέροντα και σκοπιμότητες κάλυψαν τη γενοκτονική φύση αυτής της ιδεολογίας. Για τους ίδιους λόγους υπήρξε μια συστηματική αγιογράφηση του δημιουργού της, του Κεμάλ.

Αυτοί όμως οι λόγοι εξέλιπαν και δεν μπορούν να αναπαραχθούν, πολύ περισσότερο δεν μπορούν να συντηρηθούν από την Εκκλησία των Χριστιανών πιστών και από πράξεις προσκυνήματος ενός συμβόλου του θανάτου, όπως είναι το μαυσωλείο του Κεμάλ στην Άγκυρα.

Πιστεύουμε ότι υπάρχουν τα χρονικά περιθώρια για τη διόρθωση αυτού του ιστορικού λάθους.

Νομίζουμε ότι ο Αργεντινός Πάπας Φραγκίσκος κατά τη γνωριμία του με τις κοινότητες των αυτοχθόνων λαών της Μικράς Ασίας και της Μεσσοποταμίας στη γη της Νότιας Αμερικής κατανόησε ποια ήταν η ιδεολογία της γενοκτόνου βίας, η οποία συνέβαλε ώστε οι άνθρωποι της ιστορικής αυτής περιοχής να γεννιούνται στην Τραπεζούντα, στο Βαν, στη Νινευή, στην Κωνσταντινούπολη, στη Σμύρνη και να πεθαίνουν στο Μπουένος Άιρες.

Με τα ευγενέστερα των ανθρωπίνων συναισθημάτων μας, σάς χαιρετούμε με εκτίμηση.

Επίσης η Ένωση Ποντίων Σουρμένων απέστειλε και 2 βιβλία:
- THE PONTIAN QUESTION IN THE UNITED NATIONS
- THE PONTIAN QUESTION AS EUROPEAN QUESTION

τα οποία περιλαμβάνουν, εκτός των άλλων, δραστηριότητες αλληλεγγύης προς τους Ποντίους μιας μεγάλου κύρους διεθνούς μη κυβερνητικής οργάνωσης  για τα ανθρώπινα δικαιώματα, πρόεδρος της οποίας υπήρξε, επί αρκετά έτη, ο συμπατριώτης του Πατέρα Φραγκίσκου και κάτοχος του βραβείου Νόμπελ Ειρήνης Αργεντινός, ανθρωπιστής και διανοούμενος Αδόλφο Πέρεζ Εσκιβέλ.

Θα σας παρακαλούσαμε τα βιβλία αυτά να μεταβιβαστούν στον Ποντίφικα.

Πηγή: Ai-Vres

Τρίτη 9 Δεκεμβρίου 2014

Αλληλεγγύη στους Σύριους πρόσφυγες ζητά η Ομοσπονδία Ποντίων Ευρώπης

Αλληλεγγύη στους Σύριους πρόσφυγες ζητά η Ομοσπονδία Ποντίων Ευρώπης
Αλληλεγγύη στους Σύριους πρόσφυγες ζητά η Ομοσπονδία Ποντίων Ευρώπης

Όλοι παρακολουθούμε τον τελευταίο καιρό το δράμα του πολέμου που διαδραματίζεται στη Συρία και έχει καταστρέψει την ιστορική αυτή χώρα.

Οι άμαχοι βρίσκονται στη μέγγενη του πολέμου μεταξύ μιας απολυταρχικής εξουσίας και μιας μεσαιωνικού τύπου ισλαμικής βίας.

Ειδικά οι μη μουσουλμανικοί πληθυσμοί αλλά και όλοι όσοι αντιτίθενται στην εγκληματική δράση των τρομοκρατών του «Ισλαμικού Κράτους» απειλούνται με γενοκτονία. 

Οι σφαγές που έχουν υποστεί, οι διωγμοί από τις εστίες τους, η δραματική φυγή και οι τραγικές συνθήκες κάτω από τις οποίες αναγκάζονται να επιβιώνουν οι Σύριοι πρόσφυγες, αποτελούν έγκλημα κατά της ανθρωπότητας. 

Παράλληλα, είναι έγκλημα εναντίον ενός λαού που είχε επιδείξει αλληλεγγύη στους χιλιάδες πρόσφυγες από την ελληνισμό της Ανατολής, που τότε είχαν καταφύγει στη Συρία. 

Η εξασφάλιση προσωρινής στέγης για τους ταλαιπωρημένους Σύριους πρόσφυγες, ανάμεσα στους οποίους υπάρχουν πολλά παιδιά, είναι ένα κρίσιμο και πιεστικό πρόβλημα που δεν έχει αντιμετωπιστεί από την Ελληνική Πολιτεία.

Εκφράζουμε προς τους Σύριους πρόσφυγες την αλληλεγγύη μας. Καλούμε τους προσφυγικούς συλλόγους (Ποντιακούς, Δυτικομικρασιατικούς, Καππαδοκικούς, Ανατολικοθρακικούς) να δείξουμε έμπρακτα αλληλεγγύη στους Σύριους πρόσφυγες. 

Ζητούμε από την Κυβέρνηση και από τον Δήμο Αθηναίων να διαθέσουν τα διαμερίσματα των προσφυγικών πολυκατοικιών της Λεωφόρου Αλεξάνδρας που τους ανήκουν, για προσωρινή στέγαση των οικογενειών των Σύριων προσφύγων. 

Ζητούμε παράλληλα από την Κυβέρνηση και από τον Δήμο Αθηναίων να προωθήσουν άμεσα τον σχεδιασμό στις προσφυγικές πολυκατοικίες της Λεωφόρου Αλεξάνδρας του Μουσείου του Ελληνισμού της Ανατολής, που θεωρούμε ανεξόφλητο χρέος της κοινωνίας μας προς την ιστορία της.

Αν θέλουμε τέτοια τραγικά ιστορικά γεγονότα να μη επαναλαμβάνονται, πρέπει να αναγνωρίζουμε έμπρακτα αυτά και να τα αναδεικνύουμε.

Να γίνει η 9η Δεκεμβρίου Ημέρα μνήμης των θυμάτων Γενοκτονίας, προτείνουν οι Αρμένιοι

Να γίνει η 9η Δεκεμβρίου Ημέρα μνήμης των θυμάτων Γενοκτονίας, προτείνουν οι Αρμένιοι
Να γίνει η 9η Δεκεμβρίου Ημέρα μνήμης των θυμάτων Γενοκτονίας, προτείνουν οι Αρμένιοι

Στις 9 Δεκεμβρίου 1948 τα Ηνωμένα Έθνη ενέκριναν τη Σύμβαση για την Πρόληψη και την Τιμωρία του Εγκλήματος της Γενοκτονίας. Τον όρο Genocide (και κατ' αναλογία ο δημιουργούμενος ελληνικός γενοκτονία) διετύπωσε πρώτος ο Πολωνός δικηγόρος Raphael Lemkin (Λέμκιν) το 1944 λίγο πριν από τη Δίκη της Νυρεμβέργης, κατά των πρωταιτίων της εξολόθρευσης των Εβραίων από του ναζισμού. Η φρίκη και ο αποτροπιασμός που προκάλεσε σε όλο τον κόσμο η συστηματικά οργανωμένη από τους ναζιστές βάρβαρη προσπάθεια βιολογικής εξόντωσης της εβραϊκής φυλής, πριν από τον Β΄Παγκόσμιο πόλεμο και κατά τη διάρκειά του (1933 - 1945), ώθησε τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ να χαρακτηρίσει επίσημα τη γενοκτονία ως έγκλημα που τιμωρείται με βάση το Διεθνές Δίκαιο. Έτσι ο όρος αυτός απετέλεσε και το κύριο κατηγορητήριο όρο στη Δίκη της Νυρεμβέργης.

Η πρόταση να κηρυχθεί η 9η Δεκεμβρίου, η Ημέρα Μνήμης των θυμάτων όλων των Γενοκτονιών είναι ήδη στην ημερήσια διάταξη της Επιτροπής Εξωτερικών Σχέσεων της Εθνοσυνέλευσης των Αρμενίων. Το ψήφισμα θα υιοθετηθεί μέχρι το Μάιο-Ιούνιο του 2015. Ο Αντιπρόεδρος της Εθνοσυνέλευσης Edward Sharmazanov δήλωσε κατά τις κοινοβουλευτικές ακροάσεις ότι επιθυμούμε τον «Κόσμο χωρίς Γενοκτονίες». Με το έγγραφο αυτό το Αρμενικό Κοινοβούλιο καταδικάζει όχι μόνο τη Γενοκτονία των Αρμενίων στην Οθωμανική Αυτοκρατορία, αλλά και η σφαγή των άλλων λαών, ιδιαίτερα των Ελλήνων και των Ασσυρίων.

Χριστουγεννιάτικη εκδήλωση πραγματοποιεί η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ποντιακών Σωματείων

Χριστουγεννιάτικη εκδήλωση πραγματοποιεί η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ποντιακών Σωματείων
Χριστουγεννιάτικη εκδήλωση πραγματοποιεί η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ποντιακών Σωματείων

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ποντιακών Σωματείων σε συνεργασία με το σωματείο “ΡΙΖΕΣ” και με το Σύλλογο Ποντίων Κολχικού "Αγ. Ευγένιος Τραπεζούντιος" διοργανώνουν χριστουγεννιάτικη γιορτή στο θέατρο "ΑΝΕΤΟΝ" την Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2014 στις 7:00 μ.μ.

Κρυπτοχριστιανοί του Πόντου: μικρά ζύμη η οποία «ζυμοί όλο το φύραμα»

Κρυπτοχριστιανοί του Πόντου: μικρά ζύμη η οποία «ζυμοί όλο το φύραμα»
Κρυπτοχριστιανοί του Πόντου: μικρά ζύμη η οποία «ζυμοί όλο το φύραμα»

Οι Κρυπτοχριστιανοί του Πόντου ήταν το θέμα το οποίο ανέπτυξε, με καταπληκτική ενάργεια και συγκινησιακή φόρτιση ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δράμας κ. Παύλος, την Τρίτη 18 Νοεμβρίου 2014 σε Ιερατική Σύναξη της Ιεράς Μητροπόλεως Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως.

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως κ. Βαρνάβας παρουσιάζοντας το Σεβασμιώτατο κ. Παύλο αναφέρθηκε με νοσταλγία στα χρόνια που ήταν ιεροσπουδαστές στην Εκκλησιαστική Σχολή της Λαμίας καθώς και στη θεοφιλή διακονία του Σεβασμιωτάτου στη Μονή της Παναγίας Σουμελά στο Βέρμιο.
  
«Ο κρυπτοχριστιανισμός, είπε ο άγιος Δράμας, αποτελεί το φαινόμενο συντήρησης του Γένους στα δύσκολα χρόνια της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Η ρίζα της λέξης κρυπτοχριστιανός, αλλιώς κλωστός, είναι το ρήμα κλώσκομαι τα οποίο στην Ποντιακή διάλεκτο σημαίνει γυρίζω, με την έννοια του επιστρέφω.

Άρα οι κρυπτοχριστιανοί είναι όσοι γύρισαν, επέστρεψαν στην Πίστη των Πατέρων τους. Ο Τραπεζούντιος ιστορικός Περικλής Τριανταφυλλίδης σημειώνει πως οι Έλληνες χριστιανοί του Πόντου διακρίνονταν σε 4 κατηγορίες:

1η: Έλληνες χριστιανοί οι οποίοι διατηρούσαν τη θρησκεία και τη γλώσσα τους,
2η: Έλληνες χριστιανοί οι οποίοι εξισλαμίστηκαν και διατήρησαν την εθνική γλώσσα,
3η: Έλληνες χριστιανοί οι οποίοι εξισλαμίστηκαν και απώλεσαν τη γλώσσα  και τέλος,
4η: Έλληνες χριστιανοί οι οποίοι υπέκυψαν στη βία, δέχτηκαν το  μωαμεθανισμό  αλλά στα κρυφά έμειναν χριστιανοί.

Αυτοί οι κρυπτοχριστιανοί της πολυτραγουδισμένης  Κρώμνης, της Ματσούκας, των Σούρμενων βάπτιζαν τα παιδιά τους σε υπόγειους Ναούς οι οποίοι ήταν χτισμένοι κάτω από τζαμιά και στάβλους.

Αυτοί οι κρυπτοχριστιανοί πέρασαν μια ζωή μέσα στο φόβο και την αγωνία. Φόβο μήπως αποκαλυφθούν. Φόβο μήπως τους λογιστεί αμαρτία ο εξισλαμισμός τους.

Αυτοί οι κρυπτοχριστιανοί αποτελούν και σήμερα τη μικρά ζύμη η οποία «ζυμοί όλο το φύραμα».

Αυτοί οι κρυπτοχριστιανοί αδελφοί μας!

Πηγή: Amen

Ο Σύλλογος Ποντίων "Κομνηνών" Νέας Υόρκης τίμησε τη μνήμη των πρωτοπόρων

Ο Σύλλογος Ποντίων "Κομνηνών" Νέας Υόρκης τίμησε τη μνήμη των πρωτοπόρων
Ο Σύλλογος Ποντίων "Κομνηνών" Νέας Υόρκης τίμησε τη μνήμη των πρωτοπόρων

ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ. Ο ιερός ναός των Αγίων Αικατερίνης και Γεωργίου στο Ντίτμαρς την Κυριακή ήταν πλημμυρισμένος από ομογενείς οι οποίοι παρακολούθησαν με κατάνυξη τη Θεία Λειτουργία που τέλεσαν ο ιερατικός προϊστάμενος, π. Νεκτάριος Παπαζαφειρόπουλος και ο π. Ιωάννης Αντωνόπουλος και το μνημόσυνο υπέρ αναπαύσεως των πρωτοπόρων του Συλλόγου Ποντίων «Κομνηνοί».

Ο π. Νεκτάριος Παπαζαφειρόπουλος αναφέρθηκε στις θυσίες της πρώτης γενιάς των Ποντίων και στις προσπάθειές τους για την ίδρυση και εδραίωση του Συλλόγου Ποντίων, προσευχήθηκε υπέρ αναπαύσεως της ψυχής των και υπέρ υγείας των παιδιών, εγγονιών και δισεγγονών τους. Παράλληλα, συνεχάρη τον πρόεδρο του Συλλόγου Ιωάννη Κοτταρίδη και το συμβούλιο για την απόφασή τους να τελέσουν το μνημόσυνο και το πιο σημαντικό με τα λάβαρα και τη νέα γενιά με τις παραδοσιακές ενδυμασίες.

Ο Σύλλογος Ποντίων "Κομνηνών" Νέας Υόρκης τίμησε τη μνήμη των πρωτοπόρων

Μετά το πέρας της επιμνημόσυνης δέησης τα μέλη του Συλλόγου Ποντίων συγκεντρώθηκαν στην Ποντιακή Λέσχη όπου διαβάστηκαν τα ονόματα των μελών της πρώτης γενιάς και έγινε εκτενής αναφορά στα επιτεύγματά του και στις ιστορικές στιγμές του Συλλόγου.

Το Διοικητικό Συμβούλιο των Κομνηνών προέβη σε μια σπάνια για τα ομογενειακά δεδομένα κίνηση και καταχώρησε στον «Εθνικό Κήρυκα» τα ονόματα όλων των πρωτοπόρων, που μνημονεύτηκαν την Κυριακή. Ο κατάλογος περιελάμβανε 174 μέλη, από τα οποία 11 γυναίκες και αποτελεί ένα ελάχιστο δείγμα των προσπαθειών που έχει αναλάβει η νέα ηγεσία για την καταγραφή της ιστορίας του Συλλόγου Ποντίων «Κομνηνοί».

Ο Σύλλογος Ποντίων "Κομνηνών" Νέας Υόρκης τίμησε τη μνήμη των πρωτοπόρων

Η ηγεσία των Κομνηνών εκλέχτηκε προ ενός έτους και απαρτίζεται από τους Ιωάννη Κοτταρίδη (πρόεδρο), Γεώργιο Στεφανίδη (Α' αντιπρόεδρο), Γεώργιο Χρυσομαλλίδη (Β' αντιπρόεδρο), Κωνσταντίνο Ουρανίτσα (ταμία), Γεώργιο Σερτζόγλου (βοηθό ταμία), Γεώργιο Ανδρονικίδη (γραμματέα), Νικόλαο Πουλικίδη (βοηθό γραμματέα), Δημήτριο Ματσουκατίδη, υπεύθυνο Λέσχης, Νικόλαο Πουλικίδη (υπεύθυνο δημοσίων σχέσεων) και Ιωάννη Σιδερίδη (μέλος).

Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2014

Μία ακόμα παραδοσιακή βραδιά για Σύλλογο Ποντίων Φοιτητών Ιωαννίνων

Μία ακόμα παραδοσιακή βραδιά για Σύλλογο Ποντίων Φοιτητών Ιωαννίνων

Ο Σύλλογος Ποντίων Φοιτητών και Σπουδαστών Ιωαννίνων σας προσκαλεί σε μια αξέχαστη βραδιά που διοργανώνει τη Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2014 και ώρα 21:30 στο μεζεδοπωλείο "Αλλού γι' Αλλού", στην οδό Γαριβάλδη 29.

Το καλλιτεχνικό πρόγραμμα πλαισιώνουν οι:
- Γιώργος Εμμανουηλίδης, λύρα-τραγούδι
- Γιώργος Ιακωβίδης, κλαρίνο
- Μωυσιάδου Κική, νταούλι

τηλ.επικοινωνίας / τηλ. κρατήσεων:
- Σ.Π.Φ.Ι.: 6982832126
- "Αλλού γι' αλλού ": 2651025035