Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2015

Στα «Πινδάρεια 2015» βρέθηκε ο Σύλλογος Ποντίων Σαπών «Τα Κασσιτερά»

Στα «Πινδάρεια 2015» βρέθηκε ο Σύλλογος Ποντίων Σαπών «Τα Κασσιτερά»
Στα «Πινδάρεια 2015» βρέθηκε ο Σύλλογος Ποντίων Σαπών «Τα Κασσιτερά»

Ο Σύλλογος Ποντίων Σαπών «Τα Κασσιτερά», συμμετείχε με την χορευτική του ομάδα στο 1ο Φεστιβάλ Παραδοσιακών Χορών που διοργάνωσε ο Δήμος Θήβας, στα πλαίσια των πολυήμερων εκδηλώσεων «Πινδάρεια 2015».

Τόσο ο Δήμος Θήβας, αλλά και ο Πολιτιστικός Σύλλογος «Λάιος», είχαν επιφυλάξει μια θερμή υποδοχή και μια υπέροχη φιλοξενία για τους Πόντιους των Σαπών. Το πρόγραμμα ήταν πλούσιο και περιεκτικό τόσο με ξεναγήσεις ιστορικού ενδιαφέροντος αλλά και με περιηγήσεις  στην πόλη της Θήβας και της Χαλκίδας.

Την ημέρα που ο Σύλλογος Ποντίων Σαπών αφίχθη στην ιστορική πόλη της Θήβας, οι πολιτιστικοί σύλλογοι «Λάιος», Σαρακατσαναίων και οι τοπικοί σύλλογοι του Καπαρελίου, επεφύλαξαν στον χωριό Καπαρέλι μια πολύ όμορφη βραδιά, στην οποία η ποντιακή λύρα ξεσήκωσε τα πλήθη και μαζί με τους οργανοπαίχτες των άλλων συγκροτημάτων πραγματοποιήθηκε ένα υπέροχο γλέντι μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες, αποδεικνύοντας ότι ο πολιτισμός είναι αρετή που έχει την δύναμη να ενώνει τους ανθρώπους, ανεξάρτητα με το είδος της παράδοσης που ο καθένας πρεσβεύει.

Το πρωί της επόμενης ημέρας, οι χορευτές του συλλόγου Σαπών, είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στην πόλη της Χαλκίδας, ανακαλύπτοντας τις ομορφιές  της πρωτεύουσας της Εύβοιας. Το απόγευμα όμως έπρεπε να ακολουθήσει η γενική πρόβα για την χορευτική παράσταση, σημαντική για την επιτυχία της παρουσίασης, την οποία ο κόσμος αργότερα αγκάλιασε και αποτύπωσε στο χειροκρότημά του.

Το βράδυ της ίδιας ημέρας, ο Σύλλογος Ποντίων Σαπών, συμμετείχε στο 1ο Χορευτικό Φεστιβάλ, με αντιπροσωπευτικούς χορούς από διάφορες περιοχές του Πόντου, αποσπώντας τις καλύτερες κριτικές και ξεσηκώνοντας τους θεατές που παρακολουθούσαν την εκδήλωση, υπό την καθοδήγηση του χοροδιδάσκαλου Στέλιου Νικολάου και την μουσική διάνθιση του Τάσου Πετρόπουλου στην λύρα και το τραγούδι και του Βασίλη Καργιάννη στο νταούλι. Ακολούθησε ο χορός της φιλίας με την συμμετοχή όλων των συγκροτημάτων που συμμετείχαν στο φεστιβάλ, καθώς και ανταλλαγή δώρων. Οι χορευτικές ομάδες που συμμετείχαν στο φεστιβάλ, είχαν την τύχη να συνδιασκεδάσουν το ίδιο βράδυ σε εστιατόριο της περιοχής μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες.

Την επόμενη ημέρα και πριν το ταξίδι της επιστροφής, η ομάδα των Σαπών περιήγηθηκε στην αρχαία ιστορία της Θήβας θαυμάζοντας τον αρχαίο πολιτισμό μας και την μεγαλοπρέπεια της ιστορίας μας. Υπήρξε όμως και ένας σημαντικός σταθμός, μεγάλης αξίας για κάθε Πόντιο, αλλά και για κάθε Χριστιανό. Η αξία της περιήγησης αυτής επισφραγίστηκε με την επίσκεψη της αποστολής στην βυζαντινή εκκλησία του Ευαγγελιστή Λουκά. Ο Ευαγγελιστής Λουκάς, που πιθανότατα γεννήθηκε στην Αντιόχεια, ήταν ελληνικής καταγωγής, ιατρός και διακρινόταν για την ελληνική μόρφωσή του και την αρίστη χρήση της ελληνικής γλώσσας. Κατά μια παράδοση, ανήκε στον ευρύτερο κύκλο των 70 Αποστόλων. Στον Ευαγγελιστή Λουκά αποδίδεται, ανάμεσα σε άλλες, η αγιογράφηση της εικόνας της Παναγίας Σουμελά. Στον ναό αυτό, φυλάσσονται τόσο ο τάφος του όσο και μέρος των αγίων λειψάνων του.

Ήταν μια πολυποίκιλη και περιεκτική εκδρομή, από την οποία η χορευτική αποστολή έφυγε ενθουσιασμένη, αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις στο Θηβαικό κοινό, αντιπροσωπεύοντας επάξια την ποντιακή μας παράδοση.

Εκδήλωση με θέμα: “Η Γενοκτονία του Μικρασιατικού Ελληνισμού και οι παραχαράκτες της“ (Video)

Εκδήλωση με θέμα: “Η Γενοκτονία του Μικρασιατικού Ελληνισμού και οι παραχαράκτες της“ (Video)
Εκδήλωση με θέμα: “Η Γενοκτονία του Μικρασιατικού Ελληνισμού και οι παραχαράκτες της“ (Video)

Το περιοδικό Άρδην πραγματοποίησε την Τρίτη 10 Νοεμβρίου 2015 μία εκδήλωση – συζήτηση με θέμα: “Η Γενοκτονία του Μικρασιατικού Ελληνισμού και οι παραχαράκτες της“.

Στην εκδήλωση μίλησαν:
- Γιώργος Καραμπελιάς, συγγραφέας,
- Σάββας Καλεντερίδης, εκδότης-δημοσιογράφος,
- Αντώνης Λαμπίδης, πρώην πρόεδρος του Συλλόγου Κωνσταντινουπολιτών
- Αντώνης Παυλίδης, πρόεδρος Πανελληνίου Συνδέσμου Ποντίων Εκπαιδευτικών
- Μανώλης Εγγλέζος Δεληγιαννάκης, νομικός.

Παρακολουθήστε τα βίντεο από την εκδήλωση:


  

Πέμπτη 26 Νοεμβρίου 2015

Έκτακτο: ο Αλέξης Παρχαρίδης σχολιάζει τις εκλογές στη ΝΔ! (Video)

Έκτακτο: ο Αλέξης Παρχαρίδης σχολιάζει τις εκλογές στη ΝΔ! (Video)
Έκτακτο: ο Αλέξης Παρχαρίδης σχολιάζει τις εκλογές στη ΝΔ! (Video)

Η Παρθένα Παπαδοπούλου μιλά στο Pontos TV για το φιάσκο στις εκλογές για την ανάδειξη νέου προέδρου της Νέας Δημοκρατίας.

«Ιστορίες προσφύγων», στην Καστοριά

«Ιστορίες προσφύγων», στην Καστοριά
«Ιστορίες προσφύγων», στην Καστοριά

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπαίδευσης Ν. Καστοριάς σας προσκαλεί στην εκδήλωση που θα γίνει στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου Καστοριάς την Πέμπτη 26 Νοεμβρίου 2015 στις 7 το βράδυ με θέμα: «Ιστορίες προσφύγων»

Στην εκδήλωση θα συμμετέχουν τα τέσσερα βασικά προσφυγικά σωματεία του νομού μας, ο Σύλλογος Απολλωνιαδιτών Καστοριάς, η Κύζικος Άργους Ορεστικού, η Εύξεινος Λέσχη Άργους Ορεστικού και η Εύξεινος Λέσχη Καστοριάς.

Στη διάρκειά της θα αναγνωστεί μήνυμα από το εν Ελλάδι Γραφείο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και θα υπάρχει κουμπαράς, όπου θα συνεισφέρει ο καθένας όσα χρήματα θέλει και μπορεί.

Τα χρήματα που θα μαζευτούν, αφού μετρηθούν στο τέλος της εκδήλωσης και ανακοινωθούν στο κοινό, θα διατεθούν από το Γραφείο του ΟΗΕ για την ενίσχυση του έργου του.

Εθνοκάθαρση και Γενοκτονία – Η περίπτωση του Πόντου

Εθνοκάθαρση και Γενοκτονία – Η περίπτωση του Πόντου
Εθνοκάθαρση και Γενοκτονία – Η περίπτωση του Πόντου

Μία ενδιαφέρουσα τοποθέτηση κάνει ο ιστορικός-δημοσιογράφος Νίκος Πετρίδης σχετικά με το τι ορίζεται εθνοκάθαρση και τι Γενοκτονία, μέσα στα χιλιάδες που έχουν δημοσιευθεί τις τελευταίες μέρες:

Τι ορίζεται ως Εθνοκάθαρση;

Σύμφωνα με τον ΟΗΕ, εθνοκάθαρση αποτελούν οι ενέργειες που αποσκοπούν στο να «καταστήσει κάποιος μια περιοχή εθνικά ομογενοποιημένη, χρησιμοποιώντας μέσα όπως τη βία και το φόβο, προκειμένου να διώξει από την περιοχή εκείνους τους πληθυσμούς που ανήκουν σε μια άλλη εθνική ή φυλετική ομάδα».

Έγινε εθνοκάθαρση στον Πόντο; 

Απόλυτα ΝΑΙ.
Ήδη από το 1914, σε πολλές περιοχές υπήρξε βίαιη μετακίνηση ρωμαίικων πληθυσμών, με διάφορες δικαιολογίες. Σε άλλες περιοχές υπήρξε δράση ένοπλων συμμοριών, με σκοπό την τρομοκράτηση των ρωμαίικων πληθυσμών και την εγκατάλειψη των οικιών και των περιουσιών τους.

Ναι αλλά τους εξισλαμισμένους Ποντίους, δεν τους ενόχλησε κάποιος. Άρα δεν υπήρξε εθνοκάθαρση, εναντίον όλου του ποντιακού στοιχείου.

Σύμφωνα με τα δεδομένα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, μόνο οι ελληνορθόδοξοι Πόντιοι ήταν μέλη του ρωμαίικου μιλετιού. Οι μουσουλμάνοι, ασχέτως καταγωγής, ήταν μέλη του κυρίαρχου μιλετιού και δεν τους πείραζε κανένας. Οι διώξεις αφορούσαν μια συγκεκριμένη εθνική ομάδα, τους ελληνορθόδοξους Ποντίους, τους Ρωμιούς. Ήταν λοιπόν ξεκάθαρη εθνοκάθαρση, σύμφωνα με τον ορισμό του ΟΗΕ.

Τι ορίζεται ως Γενοκτονία;

Σύμφωνα με τον ΟΗΕ, για να περιγραφεί ένα γεγονός ή ένα σύνολο γεγονότων ως Γενοκτονία, θα πρέπει να έχει γίνει μία ή περισσότερες από τις παρακάτω πράξεις, «με στόχο την ηθελημένη καταστροφή ή τον αφανισμό ενός μέρους ή μιας ολόκληρης εθνικής, φυλετικής ή θρησκευτικής ομάδας ανθρώπων: 
- Δολοφονία μελών της ομάδας αυτής.
- Πρόκληση σοβαρών σωματικών ή ψυχολογικών τραυμάτων σε μέλη της ομάδας.
- Ηθελημένη επέμβαση στις συνθήκες ζωής των ομάδων αυτών, με στόχο το φυσικό αφανισμό τους.
- Επιβολή μέτρων με στόχο την αποτροπή των γεννήσεων εντός της ομάδας αυτής.
- Βίαιη μετατόπιση παιδιών από την ομάδα αυτή σε μια άλλη ομάδα ανθρώπων».

Έγινε έστω ένα από τα παραπάνω εναντίον των Ποντίων, ώστε να στοιχειοθετηθεί ο ορισμός Γενοκτονία;

Απόλυτα ΝΑΙ. Όχι μόνο ένα, αλλά ΚΑΙ τα πέντε από τα παραπάνω. Τα παίρνουμε με τη σειρά:
- Δολοφονία μελών της ομάδας αυτής.
-Ήδη από το 1914 έχουμε δολοφονίες Ποντίων, οι οποίες πολλαπλασιάζονται από το 1916 και αποκτούν πλέον μαζικό χαρακτήρα από το 1919.
- Πρόκληση σοβαρών σωματικών ή ψυχολογικών τραυμάτων σε μέλη της ομάδας.
- Τα σοβαρά σωματικά και ψυχολογικά τραύματα σε μέλη της ελληνορθόδοξης ομάδας του Πόντου, είναι κοινός τόπος καθ` όλη την περίοδο 1914-1923, σε όλη τη γεωγραφική έκταση του Πόντου και ήταν το λιγότερο από τα δεινά που υπέστησαν τα μέλη αυτής της εθνικής ομάδας.
- Ηθελημένη επέμβαση στις συνθήκες ζωής των ομάδων αυτών, με στόχο το φυσικό αφανισμό τους.
- Η βίαιη μετακίνηση πληθυσμών με δυσμενείς καιρικές συνθήκες, μέσω έρημων και απόκρημνων δρομολογίων, σε άλλες περιοχές, χωρίς δυνατότητα κατάλληλης διαμονής, επαρκούς διατροφής και εργασίας, αποσκοπούσε ουσιαστικά στον αφανισμό τους. 
Το ίδιο συνέβη και σε ολόκληρα χωριά και περιοχές, των οποίων ο πληθυσμός δε μετακινήθηκε, αλλά δεσμεύτηκαν οι περιουσίες τους και τα μέσα παραγωγής, με φυσικό αποτέλεσμα τον αφανισμό τους. 
Το ίδιο και με την υποχρεωτική στράτευση των ανδρών που ήταν γονείς ανηλίκων και μοναδικοί άρρενες στην οικογένεια, με αποτέλεσμα την ασιτία και τον αφανισμό των παιδιών, των συζύγων και των γερόντων γονέων τους.
- Επιβολή μέτρων με στόχο την αποτροπή των γεννήσεων εντός της ομάδας αυτής.
- Η κατάσταση λιμού στην οποία περιήλθαν ολόκληρες περιοχές του Πόντου, λόγω της στέρησης μέσων παραγωγής, κατάσχεσης της παραγωγής και απαγόρευσης καλλιέργειας, είχε ως αποτέλεσμα τη δραστική μείωση γεννήσεων της συγκεκριμένης εθνικής ομάδας κατά την περίοδο 1914-1923.
Το ίδιο και η υποχρεωτική στράτευση των ανδρών, αλλά και ο διαχωρισμός ανδρών και γυναικών στους προορισμούς εκτοπισμού τους και η τοποθέτησή τους σε διαφορετικούς οικισμούς.
- Βίαιη μετατόπιση παιδιών από την ομάδα αυτή σε μια άλλη ομάδα ανθρώπων.
- Υπάρχει πληθώρα περιπτώσεων βίαιης αρπαγής παιδιών και εφήβων (αγοριών και κοριτσιών) από τις οικογένειές τους, με ονόματα και αναλυτικά στοιχεία, σε κάθε περιοχή του Πόντου. Απόγονοι αυτών των παιδιών αναζητούν και βρίσκουν μέχρι σήμερα συγγενείς τους που ήρθαν στην Ελλάδα ως πρόσφυγες.
Επιτροπή της Κοινωνίας των Εθνών το 1921, ανακάλυψε και κατέγραψε περισσότερα από 2.000 τέτοια παιδιά, τα οποία είχαν συγκεντρωθεί βιαίως σε μουσουλμανικά «ιδρύματα», με αποτέλεσμα τη διάσωσή τους. Πολλές χιλιάδες ακόμα, έμειναν «αγνοούμενα».

Οι αρνητές της Γενοκτονίας λένε ότι αυτά ήταν μέτρα που λήφθηκαν ως αποτέλεσμα της εμπόλεμης κατάστασης με την Ελλάδα (στο πλαίσιο του Α΄ ΠΠ) και της ελληνικής επέμβασης στη Μικρά Ασία. Άρα οι Πόντιοι ήταν εν δυνάμει εχθρικό στοιχείο.

Ανιστόρητες ανοησίες. Όταν άρχισαν να συμβαίνουν τα παραπάνω, η Ελλάδα και η Τουρκία δεν ήταν σε εμπόλεμη κατάσταση. Η Ελλάδα μπήκε στον πόλεμο το 1917 και η απόβαση στη Σμύρνη έγινε το 1919. Οι διωγμοί άρχισαν από το 1914. Εξάλλου Πόντιοι συμμετείχαν ως στρατιώτες του Οθωμανικού στρατού και στο μέτωπο της Καλλίπολης (εναντίον της επιχείρησης απόβασης της Αντάντ) και στο ανατολικό μέτωπο (εναντίον των ρωσικών δυνάμεων στο Καρς) και στα διάφορα «τάγματα εργασίας» ανά την επικράτεια. Οι περισσότεροι μάλιστα Πόντιοι επιστήμονες που στρατεύτηκαν, είχαν βαθμό αξιωματικού.

Γιατί η Τουρκία (και μερικοί Έλληνες ιστορικοί) υποστηρίζει ότι όλα αυτά έγιναν ως αποτέλεσμα της δράσης ανταρτικών ομάδων Ποντίων, οι οποίοι προέβησαν σε σφαγές τουρκικού πληθυσμού;

Οι ανταρτικές ομάδες Ποντίων δημιουργήθηκαν κυρίως μετά το 1919, ως αποτέλεσμα των σφαγών του ποντιακού στοιχείου, δηλαδή ήταν προσπάθεια αυτοάμυνας. Μέχρι τότε έχουμε λίγες περιπτώσεις ανταρτικών ομάδων, σε συγκεκριμένες περιοχές, όπου υπήρχε εγκληματική δράση ατάκτων Τούρκων και Κούρδων. Αυτή ήταν πραγματική τοπική προσπάθεια αυτοάμυνας. Επίσης, λίγες ολιγομελείς ομάδες δημιουργήθηκαν σε μερικές περιοχές από το 1915, κυρίως από φυγόστρατους, όταν έγινε πλέον ξεκάθαρο ότι η στράτευσή τους αποσκοπούσε στον αφανισμό των ιδίων και στη λιμοκτονία των οικογενειών τους.

Για να χαρακτηριστεί ως Γενοκτονία με ευθύνη της Τουρκίας, θα πρέπει να υπήρχε συγκεκριμένο κεντρικό σχέδιο. Πώς έγινε κάτι τέτοιο, αφού τα έκτροπα διεξήχθησαν από ομάδες άτακτων τσετών;

Οι καταστάσεις που ορίζουν τη Γενοκτονία (κατασχέσεις, λιμοκτονία, εκτοπισμοί, απαγόρευση παραγωγής κλπ), δημιουργήθηκαν με κεντρικές αποφάσεις κατά την περίοδο 1914-1918 και διεξήχθησαν από τακτικές δυνάμεις του Οθωμανικού Στρατού, κατόπιν κεντρικού σχεδιασμού και σχετικών διαταγών.
Οι δε μαζικές δολοφονίες άμαχου πληθυσμού και οι εκτελέσεις με διάτρητες αποφάσεις «στρατοδικείων» μετά το 1919, διεξήχθησαν επίσης από τακτικές δυνάμεις που τάχθηκαν στο πλευρό του Μουσταφά Κεμάλ.
Ακόμα όμως και οι λεγόμενοι «τσέτες» του Τοπάλ Οσμάν και άλλων εγκληματιών που έδρασαν στον Πόντο, ήταν τακτικές δυνάμεις. Υπενθυμίζουμε ότι ο Τοπάλ Οσμάν ήταν Δήμαρχος Κερασούντας και διορισμένος «Διοικητής» της Μαύρης Θάλασσας, από τον ίδιο τον Κεμάλ.

Αφού από τα παραπάνω προκύπτει ότι, σύμφωνα με τους ορισμούς που δίνει ο ΟΗΕ, ήταν και Εθνοκάθαρση και Γενοκτονία, ποια είναι η ουσία της διαφοροποίησης;

Η Γενοκτονία είναι σαφής διεθνής νομικός όρος από το 1948 και ανοίγει το δρόμο για καταδίκη και για διεκδίκηση επιβολής διεθνών κυρώσεων σε όποιο κράτος τη διέπραξε.

Γιατί τότε μεγάλη ομάδα ιστορικών δεν παραδέχονται ότι έγινε Γενοκτονία;

Δεν υπάρχει «μεγάλη ομάδα ιστορικών». Είναι μερικοί ιστορικοί στην Ελλάδα και η κρατική ιστοριογραφία της Τουρκίας. Αυτοί μάλιστα της Ελλάδας, αποτελούν συγκεκριμένη ομάδα με πολλαπλές και διαχρονικές σχέσεις μεταξύ τους (πανεπιστημιακές, κοινωνικές, επαγγελματικές κλπ). Είναι επίσης ενδεικτικό ότι όλοι ανήκουν στο χώρο της λεγόμενης «ανανεωτικής αριστεράς». Αυτό μας επιτρέπει να εξηγήσουμε την εμμονή τους στην άρνηση της Γενοκτονίας (παρά το σαφή ορισμό του ΟΗΕ), με βάση όχι την ιστορική επιστήμη, αλλά την όποια ιδεολογία τους. Τελικά, αν δεν αναγνωρίζουν και δεν παραδέχονται τις προϋποθέσεις που θέτει ο ορισμός του ΟΗΕ, τότε γιατί εμπλέκονται στη συζήτηση περί αυτών ακριβώς των προϋποθέσεων του ΟΗΕ; Ας κάνουν το δικό τους παγκόσμιο οργανισμό και ας βγάλουν δικούς τους ορισμούς.

Κι εμάς τι θα μας προσφέρει η αναγνώριση της Γενοκτονίας;

Εμάς προσωπικά, τίποτα, εκτός από μια ηθική ικανοποίηση για τους άταφους νεκρούς μας. Στην ειρήνη και τη δικαιοσύνη όμως, θα προσφέρουν πολλά. Όταν ένας κλέφτης, δεν παραδέχεται ότι αυτό που έκανε ήταν κλεψιά, αλλά «απαλλοτρίωση», «κοινωνική δικαιοσύνη» κλπ, τότε θα το ξανακάνει. Το ίδιο ισχύει και για ένα δολοφόνο και πολύ περισσότερο για ένα κράτος που διέπραξε Γενοκτονία. Αν δεν αναγνωρίζει το έγκλημα που διέπραξε στο παρελθόν, τότε είναι πολύ εύκολο να διαπράξει το ίδιο και στο μέλλον, χωρίς καμία τύψη και κανένα φόβο τιμωρίας.

Τελικά το πρόβλημά μας σήμερα είναι ο Φίλης;

Όχι. Το πρόβλημά μας ως χώρα, είναι ότι σε θέσεις κλειδιά της πολιτικής, της εκπαίδευσης, της δημοσιογραφίας, βρίσκονται ημιμαθείς ή ιδεοληπτικοί ή και τα δύο συγχρόνως. Και αυτοί ανήκουν δυστυχώς σε όλο το φάσμα της σημερινής ελληνικής πολιτικής σκηνής.

Νίκος Πετρίδης

"Ποντιακή" υποδοχή στον Απόλλωνα Καλαμαριάς! (video)

"Ποντιακή" υποδοχή στον Απόλλωνα Καλαμαριάς! (video)
"Ποντιακή" υποδοχή στον Απόλλωνα Καλαμαριάς! (video)

Μια ξεχωριστή υποδοχή περίμενε τον εκπρόσωπο του Ποντιακού Ελληνισμού Απόλλωνα Καλαμαριάς στον αγώνα κυπέλλου στο Πλαγιάρι Θεσσαλονίκης.

Τι κι αν παίζονταν σήμερα στο Πλαγιάρι η πρόκριση στην επόμενη φάση του κυπέλλου ερασιτεχνών.

Οι γηπεδούχοι του Ατρομήτου Πλαγιαρίου υποδέχτηκαν τον ιστορικό Απόλλωνα με τιμές και δάφνες αναγνωρίζοντας πάνω από όλα την ιστορία του αλλά και παράλληλα την ιστορική στιγμή που οι συγκυρίες έφεραν την ομάδα τους να αγωνιστεί κόντρα σε ένα μεγάλο σωματείο.

Από την άφιξη κιόλας  του Απόλλωνα στο Πλαγιάρι εύκολα καταλάβαινε κάποιος τον μεγάλο σεβασμό αλλά και την θερμή υποδοχή που ετοίμαζαν οι γηπεδούχοι στους Καλαμαριώτες.

Αποκορύφωμα της άριστης φιλοξενίας ήταν όταν στην είσοδο των δυο ομάδων τα μεγάφωνα έπαιζαν τραγούδι του Απόλλωνα με την συνοδεία του κεμεντζέ!

Αν μη τι άλλο η διοίκηση του Ατρόμητου έδειξε ότι εκτός του ότι φέτος έφτιαξε μια πολύ καλή ομάδα υπό την άριστη καθοδήγηση του Γιάννη Τσορακλίδη ανέβηκε και επίπεδο εκτός αγωνιστικού χώρου!

Δείτε το βίντεο κατά την είσοδο των ομάδων:


Πηγή: Top-Sport

Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2015

Συγκινητικές στιγμές στο Ηράκλειο για την εικόνα της Παναγίας Σουμελά- Συρρέουν οι πιστοί (Video)

Συγκινητικές στιγμές στο Ηράκλειο για την εικόνα της Παναγίας Σουμελά- Συρρέουν οι πιστοί (Video)
Συγκινητικές στιγμές στο Ηράκλειο για την εικόνα της Παναγίας Σουμελά- Συρρέουν οι πιστοί (Video)

Συγκίνηση έχει πλημμυρίσει τις ψυχές και τα μάτια των πιστών που συρρέουν στον Άγιο Ιωάννη τον Πρόδρομο στον Καρτερό για να προσκυνήσουν την εικόνα της Παναγίας Σουμελά που φέρνουν οι Πόντιοι στο Ηράκλειο και ειδικότερα στο εκκλησάκι που γιορτάζεται ο άγιος των Ποντίων Ο Νίκων ο Μετανοείτε στις 26 Νοεμβρίου. Το cretalook.gr μετέδωσε από την πρώτη στιγμή video και φωτογραφίες από τον Καρτερό.


Στην υποδοχή ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης καιφυσικά το Λύκειο Ελληνίδων Ηρακλείου με την πρόεδρό του Ρίτσα Καλογεροπούλου Η εικόνα έφτασε στον Καρτερό λίγο μετά τις 3 το απόγευμα και κατά την τοποθέτηση της εικόνας από τον Μητροπολίτη είχε ήδη συγκεντρωθεί αρκετός κόσμος με τους Ποντίους του Ηρακλείου που ήταν εκεί να δακρύζουν!


Με τα λεωφορεία καταφθάνουν οι πιστοί στον Άγιο Ιωάννη στον Καρτερό όπου θα εκτεθεί επί τριήμερο η εικόνα της Παναγίας Σουμελά που ήδη βρίσκεται στο Ηράκλειο. Η εικόνα αφίχθει στο αεροδρόμιο Ηρακλείου στις 2 το μεσημέρι και έγινε υποδοχή επίσημη. Η πομπή κατευθύνεται στην εκκλησία η οποία αύριο γιορτάζει το κλίτος του Αγίου Νίκωνος του Μετανοείτε.

Πηγή: Cretalook

Νέα εκδήλωση διαμαρτυρίας των Ποντιακών Συλλόγων στην Αθήνα

Νέα εκδήλωση διαμαρτυρίας των Ποντιακών Συλλόγων στην Αθήνα
Νέα εκδήλωση διαμαρτυρίας των Ποντιακών Συλλόγων στην Αθήνα

Με δεδομένες τις σοβαρότατες εξελίξεις γύρω από τα ζητήματα του Ποντιακού Ελληνισμού το τελευταίο διάστημα αλλά και πάντα επίκαιρο θέμα της αναγνώρισης της Γενοκτονίας μας, που στόχο έχει την αποτροπή νέων εγκλημάτων κατά της ανθρωπότητας στο μέλλον, το Δ.Σ. του Σ.ΠΟ.Σ. πρότεινε και η πρόταση έγινε δεκτή από τη Γ.Σ. της 23/11/2015, να πραγματοποιηθεί νέα Εκδήλωση Διαμαρτυρίας, την Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου 2015 και ώρα 17:30, στην Πλατεία Συντάγματος, με το ακόλουθο περιεχόμενο:
- τοποθετήσεις και δηλώσεις διακεκριμένων και αναγνωρίσιμων προσωπικοτήτων σε διάφορους τομείς (Εκκλησία, επιστήμη, αθλητισμός, πολιτισμός, τοπική αυτοδιοίκηση), εντός και εκτός ποντιακού χώρου, για τα ζητήματα που μας απασχολούν, είτε έχουν ήδη πάρει θέση είτε μας ενδιαφέρει ειδικώς να πάρουν θέση.
- ενημέρωση εκ μέρους στελεχών του οργανωμένου ποντιακού χώρου για τις δίκαιες διεκδικήσεις μας, με σκοπό τη μεγαλύτερη κινητοποίηση και διεύρυνση του αγώνα μας.

Εκπομπή "Προσωπογραφίες" από το Pontos TV

Εκπομπή "Προσωπογραφίες" από το Pontos TV
Εκπομπή "Προσωπογραφίες" από το Pontos TV

Παρακολουθήστε την εκπομπή "Προσωπογραφίες" με τον Γιώργο Γεωργιάδη στο Pontos TV με καλεσμένους για αυτή την εβδομάδα:

- Δευτέρα 23 Νοεμβρίου 2015, ο τραγουδιστής Αχιλλέας Βασιλειάδης
- Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2015, ο τραγουδιστής Γιώργος Ορφανίδης
- Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2015, η φιλόλογος Γιώτα Ιωακειμίδου
- Πέμπτη 26 Νοεμβρίου 2015, ο ιδιοκτήτης εκδοτικού οίκου Τάσος Κυριακίδης
- Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2015, ο λυράρης Μιχάλης Καλιοντζίδης

Το ραντεβού σας με τις "Προσωπογραφίες" είναι καθημερινά στις 7 το βράδυ και σε επανάληψη την επόμενη ημέρα στις 10 το πρωί.

Οι Πόντιοι στον Καναδά ενημερώνουν για τον διαβήτη

Οι Πόντιοι στον Καναδά ενημερώνουν για τον διαβήτη
Οι Πόντιοι στον Καναδά ενημερώνουν για τον διαβήτη

Η Αδελφότητα Ποντίων Τορόντο «Παναγία Σουμελά» διοργανώνει και προσκαλεί τα μέλη και τους φίλους της, την Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2015 στις 7:30 μ.μ. σε μία ενημερωτική εκδήλωση για την πρόληψη και τη θεραπεία του διαβήτη Ι και ΙΙ.

Τα μέλη της Αδελφότητας Ποντίων δικαιούνται δωρεάν συμμετοχή σε προγράμματα για την πρόληψη και καταπολέμηση ασθενειών που χρηματοδοτούνται από την πολιτεία του Οντάριο.

Πληροφορίες στο τηλ. 6472412054

Ο Πλούτος του Αριστοφάνη στα Ποντιακά, στην Καλαμαριά

Ο Πλούτος του Αριστοφάνη στα Ποντιακά, στην Καλαμαριά
Ο Πλούτος του Αριστοφάνη στα Ποντιακά, στην Καλαμαριά

Τον Πλούτο του Αριστοφάνη στα Ποντιακά θα παρουσιάσει την Πέμπτη 26 και την Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2015 στις 9:00 μ.μ., στο θεατράκι της Χηλής στην Καλαμαριά, το θεατρικό τμήμα της Ένωσης Ποντίων Καλαμαριάς.

Ελεύθερη απόδοση στα Ποντιακά, διασκευή και σκηνική παρουσίαση: Αλκμήνη Θεοδωρίδου.
Μουσική: Δημήτρης Αμανατιάδης
Ενδυματολογικά: Αθηνά Στράντζα
Λύρα: Γιώργος Μουρατίδης
Νταούλι: Δέσποινα Δεληκάρη

Το έργο του Αριστοφάνη "Πλούτος" είναι και σήμερα επίκαιρο.

Την εποχή όπου η φτώχεια αρχίζει να ξαναμαστίζει την Ελλάδα, η θεατρική ομάδα μας, ανεβάζει αυτό το έργο, με δύναμη και πλούτο ψυχής. Το θέατρο ήταν πάντα ένα μέσο πολιτικής έκφρασης από τους αρχαίους, μέχρι τους σύγχρονους Έλληνες.

Το γέλιο είναι πάντα μέσο εκτόνωσης από τα προβλήματα της καθημερινότητας και πολλές φορές μέσον προβληματισμού.

Η παράσταση αυτή έχει σκοπό να προβληματίσει, αλλά και να ψυχαγωγήσει, έστω και προσωρινά.

Η ομάδα αυτή διάλεξε την Ποντιακή γλώσσα για να εκφραστεί και να μας μυήσει στον πλούσιο κόσμο του Αριστοφανικού θεάτρου".

Τι απαντά στην ΠΟΕ για την αφαίρεση της Γενοκτονίας από την εξεταστέα ύλη ο Υπ. Παιδείας

Τι απαντά στην ΠΟΕ για την αφαίρεση της Γενοκτονίας από την εξεταστέα ύλη ο Υπ. Παιδείας
Τι απαντά στην ΠΟΕ για την αφαίρεση της Γενοκτονίας από την εξεταστέα ύλη ο Υπ. Παιδείας

Για το σχολικό έτος 2015-16, η εξεταστέα διδακτέα ύλη των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ' Λυκείου, καθορίζεται με την Υπουργική Απόφαση 96080/Δ2/17-6-2015 (σ.σ. που υπογράφηκε τον περασμένο Ιούνιο από τον τότε Αναπληρωτή υπουργό Παιδείας  Τάσο Κουράκη.

Αυτό αναφέρει γραπτή απάντηση του υπουργού Παιδείας Ν. Φίλη σχετικά με τη διαμαρτυρία της Ποιμαντικής Ομοσπονδίας Ελλάδος “για την αποσιώπηση της αναφοράς στα περί γενοκτονίας των Ποντίων εντός των σχολικών βιβλίων”, η οποία διαβιβάστηκε στη Βουλή, ύστερα από σχετική αναφορά του Βουλευτή Νίκου Νικολόπουλου.


Τι απαντά στην ΠΟΕ για την αφαίρεση της Γενοκτονίας από την εξεταστέα ύλη ο Υπ. Παιδείας

Στον Ιερό Ναό του Αγίου "Νίκωνος του Μετανοείτε", η εικόνα της Παναγία Σουμελά (Video)

Στον Ιερό Ναό του Αγίου "Νίκωνος του Μετανοείτε", η εικόνα της Παναγία Σουμελά (Video)
Στον Ιερό Ναό του Αγίου "Νίκωνος του Μετανοείτε", η εικόνα της Παναγία Σουμελά (Video)

Στον Ιερό Ναό του Αγίου "Νίκωνος του Μετανοείτε" στον Καρτερό  θα βρίσκεται στις 25, 26 και 27 Νοεμβρίου η θαυματουργή εικόνα της Παναγίας Σουμελά υπό την αιγίδα της ιεράς Αρχιεπισκοπής της Εκκλησίας της Κρήτης και τη χορηγία του Ομίλου της "ΚΡΗΤΗ TV".

Συγκινησιακά φορτισμένος μιλώντας για την άφιξη της εικόνας  στο Ηράκλειο και τη σχέση της Παναγίας Σουμελά με τον Πόντο ο πρόεδρος του Συλλόγου Εύξεινος Λέσχη Ποντίων Ηρακλείου Βάϊος Αϊνατζόπουλος, μιλώντας στην πρωινή ενημερωτική εκπομπή του σταθμού.

Καθημερινές θα είναι οι ακολουθίες και οι παρακλήσεις στον Ιερό Ναό του Αγίου "Νίκωνος του Μετανοείτε", ενώ ο ναός θα είναι ανοικτός όλο το 24ωρο για το προσκύνημα στην Παναγία, σύμφωνα με τον εφημέριο της ενορίας Πρασάς-Καρτερού, πατήρ Ιωάννης Δασκαλάκης.



Πηγή: Νέα Κρήτη


Σχετικά θέματα

- Η εικόνα της Παναγίας Σουμελά στην Κρήτη – Αναλυτικό πρόγραμμα εκδηλώσεων

«Να τρώω τα Ψύας σ'!» (*)

«Να τρώω τα Ψύας σ'!» (*)
«Να τρώω τα Ψύας σ'!» (*)

Γράφει η Ζωή Λυσαρίδου

Μνήμες και συνήθειες… είναι εκείνες που μας συγκρατούν στις πορείες μας, που μας κρατούν στους δρόμους που διαλέξαμε και που αυτές μας οδήγησαν – άλλοτε φαρδείς δρόμοι με περιθώρια ελιγμών, άλλοτε στενοί, στενάχωροι δρόμοι… δρόμοι πάντως δικοί μας.

Μνήμες που μας χαρίζουν χαμόγελα όταν όλα δείχνουν στραβά…

…που ξεπλένουν με δάκρυα αυτό που μοιάζει να λείπει…

…που μας διδάσκουν – τελικά – τα απαραίτητα για να πορευόμαστε στη ζωή μας…

…που μας θυμίζουν το “πώς”, το “πότε”, το “γιατί”.

Απαντήσεις οι μνήμες δεν δίνουν, δίνουν όμως επιλογές και είναι απαραίτητες για να υπάρχει μέλλον.

Συνήθειες… επίσης απαραίτητες για την επιβίωσή μας.

“Κανονικότητες” που κρατούν την ισορροπία μας και που κάθε παρέκκλιση από αυτές δημιουργεί αισθήματα ανασφάλειας, ίσως ακόμα και πανικού!

Η ασυναίσθητη τοποθέτηση της οδοντόκρεμας, του τηλεφώνου, των κλειδιών, σε μέρη μη συνηθισμένα προκαλεί σύγχυση σε εκείνον που ψάχνει αυτά τα απλά… πόσο μάλλον σε κάποιον που χάνει αγαθά κάποτε αυτονόητα (την υγεία, την ελευθερία, το σπίτι του).

Ρουτίνα… τόσο ίσως βαρετή… τόσο πολύ απαραίτητη για να λειτουργούμε στο παρόν μας.

Μνήμες προερχόμενες από το παρελθόν και συνήθειες καλλιεργημένες στο χρόνο διασφαλίζουν τα μονοπάτια μας στο παρόν και στο μέλλον.

Στο δικό μας παρόν, όμως, σε αυτόν τον τόπο, μοιάζει να θέλουμε να ξεχάσουμε τις μνήμες μας ενώ παράλληλα αναγκαζόμαστε να αλλάζουμε τις συνήθειές μας.

Χωρίς τις μνήμες μας δεν θα έχουμε επιλογές, παρά μόνον υποχωρήσεις σε εκβιασμούς.

Χωρίς συνήθειες δεν θα έχουμε ισορροπίες, παρά μόνον άτακτες ακολουθίες, απρόβλεπτες και “μη κανονικές αντιδράσεις”.

Κάποτε η Πόντια γιαγιά μου, μετά το καθιερωμένο παραμύθι του Σαββάτου, με σκέπασε, με καληνύχτισε, έσβησε το φως και με άφησε να κοιμηθώ.

Δεν μ” έπαιρνε, όμως, ο ύπνος γιατί κάτι είχε “λείψει” από τη ρουτίνα μας.

Η έλλειψη με πλάκωσε και μυξόκλαιγα αθόρυβα κάτω από τα σκεπάσματα.

– Πουλόπο μ” κλαις;

… ξαφνιάστηκα…

– Γιαγιά… κάτι ξέχασες…

– Ναι!… γι” αυτό και γύρισα!… ξέχασα να σου πω “Να τρώω τα ψύας σ”!” (*)

– Καληνύχτα γιαγιά!

… και η κανονικότητα επέστρεψε με μια φράση… και η ισορροπία επίσης… και η ασφάλεια μαζί…

Μια φράση ίσως χρειάζεται και τώρα… από εκείνες που ενώνουν κι όχι από αυτές τις διχαστικές…

Μία φράση για να θυμηθούμε, να ξανασυνηθίσουμε, να ελπίζουμε.

(*) Ελεύθερη μετάφραση: Να φάω την ψυχή σου, Να σε φάω, Να σε χαρώ (εκδήλωση αγάπης).

Πηγή: ThinkFree

Η Εύξεινος Λέσχη Τρικάλων στην ενθρόνιση του νέου Μητροπολίτη της πόλης

Η Εύξεινος Λέσχη Τρικάλων στην ενθρόνιση του νέου Μητροπολίτη της πόλης
Η Εύξεινος Λέσχη Τρικάλων στην ενθρόνιση του νέου Μητροπολίτη της πόλης

Η Εύξεινος Λέσχη Ποντίων & Μικρασιατών Ν. Τρικάλων με μεγάλη τιμή αποδέχτηκε την πρόσκληση της Ιεράς Μητροπόλεως Τρίκκης & Σταγών και της Περιφερειακής Ενότητας Τρικάλων να συμμετέχει με αντιπροσωπεία της στις εκδηλώσεις υποδοχής και ενθρονίσεως του νέου Μητροπολίτου Τρίκκης & Σταγών Σεβασμιωτάτου κ.κ. Χρυσοστόμου.

Η Εύξεινος Λέσχη Τρικάλων στην ενθρόνιση του νέου Μητροπολίτη της πόλης

Η τελετή πραγματοποιήθηκε στις 12 Νοεμβρίου 2015 στην κεντρική πλατεία των Τρικάλων και στη συνέχεια στο Μητροπολιτικό Ιερό Ναό του Αγίου Νικολάου παρουσία του Αρχιεπισκόπου Αθηνών & Πάσης Ελλάδος Μακαριωτάτου κ.κ. Ιερώνυμου, καθώς και πλήθους Ιεραρχών και των τοπικών στρατιωτικών και πολιτικών αρχών.

Άξιος!

Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2015

Κρητικοποντιακή βραδιά στην Εύξεινο Λέσχη Θεσσαλονίκης

Κρητικοποντιακή βραδιά στην Εύξεινο Λέσχη Θεσσαλονίκης
Κρητικοποντιακή βραδιά στην Εύξεινο Λέσχη Θεσσαλονίκης

Η Ιδαία Γη, η Εύξεινος Λέσχη Θεσσαλονίκης, και η Αρωγή Θεσσαλονίκης σας προσκαλούν στην αίθουσα της Ευξείνου Λέσχης Λ. Νίκης 13 σε μια Κρητικοποντιακή βραδιά, με σκοπό τη συλλογή τροφίμων μακράς διάρκειας, χαρτικών, απορρυπαντικών και ειδών προσωπικής υγιεινής, για άπορες οικογένειες, την Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2015 στις 7:30 μ.μ.

Χάρη σε πολλούς χορηγούς εδεσμάτων, θα κεράσουμε Κρητικούς και Ποντιακούς μεζέδες!

Συμμετέχουν οι Κρητικοί καλλιτέχνες (με αλφαβητική σειρά):
- Κυριτσάκης Κωστής (λύρα-τραγούδι),
- Μπορμπουδάκης Μάριος (λαούτο),
- Σουρέλος Νίκος (νταουλάκι).

Συμμετέχουν οι Πόντιοι καλλιτέχνες (με αλφαβητική σειρά):
- Καλούσης Κώστας (τραγούδι),
- Καρακαλπακίδης Γιάννης (λαούτο),
- Κεσαπίδης Φίλιππος (λύρα),
- Πετρίδης Γιώργος (νταούλι),
- Τσακηρίδου Νατάσα (τραγούδι).

Κάλυψη ήχου: L.A.M.D. Audio.

Η εικόνα της Παναγίας Σουμελά στην Κρήτη – Αναλυτικό πρόγραμμα εκδηλώσεων

Η εικόνα της Παναγίας Σουμελά στην Κρήτη – Αναλυτικό πρόγραμμα εκδηλώσεων
Η εικόνα της Παναγίας Σουμελά στην Κρήτη – Αναλυτικό πρόγραμμα εκδηλώσεων

Ιστορική στιγμή θα είναι για το Ηράκλειο η φιλοξενία της Ιερής Εικόνας της Παναγίας Σουμελά, σύμβολο των Ελλήνων του Πόντου, η οποία φθάνει στην Κρήτη και συγκεκριμένα στο Ηράκλειο το μεσημέρι της Τετάρτης 25 Νοεμβρίου 2015.

Η εικόνα θα φτάσει στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου στις 14:00 το μεσημέρι και από εκεί θα μεταφερθεί στον ιερό ναό Αγίου Ιωάννου και Νίκωνος του "Μετανοείτε" στον Καρτερό.

Συγκεκριμένα την Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2015, η ιερά και θαυματουργός εικόνα της Παναγίας Σουμελά θα αφιχθεί στις 2 μ.μ. αεροπορικώς στον αερολιμένα «Νίκος Καζαντζάκης» του Ηρακλείου και με πομπή θα μεταφερθεί στον Ιερό Ναό Αγίου Ιωάννου και Αγίου «Νίκωνος του Μετανοείτε» στο Καρτερό Ηρακλείου. 

Στις 5 μ.μ. θα γίνει πανηγυρικός εσπερινός και παράκληση. 

Την Πέμπτη 26 Νοεμβρίου 2015, στις 7 π.μ. θα γίνει ο Πανηγυρικός Όρθρος και η θεία λειτουργία και την Παρασκευή 27 Νοεμβρίου, στις 7 π.μ. πανηγυρικός όρθρος και θεία λειτουργία, ενώ το απόγευμα στις 3 μ.μ. Ιερά παράκληση, στις 5 μ.μ. εσπερινός και στις 7 μ.μ. διημερίδα με ομιλητές τον Σεβασμιότατο μητροπολίτη Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμονα για την Παναγία Σουμελά και τον επίκουρο καθηγητή της Πατριαρχικής Ανωτάτης Ιερατικής Σχολής Αρχιεπισκοπής Κρήτης κ. Εμμανουήλ Δουνδουλάκη με θέμα «Ο Όσιος Νίκων ο Μετανοείτε». 

Θα ακολουθήσουν τα χορευτικά της Ευξείνου Λέσχης Ποντίων νομού Ηρακλείου και του Λυκείου Ελληνίδων.

Ι. Σαββίδης: Σπίτι μου η Εύξεινος Λέσχη Θεσσαλονίκης - Έγινε επίτιμο μέλος της

Ι. Σαββίδης: Σπίτι μου η Εύξεινος Λέσχη Θεσσαλονίκης - Έγινε επίτιμο μέλος της
Ι. Σαββίδης: Σπίτι μου η Εύξεινος Λέσχη Θεσσαλονίκης - Έγινε επίτιμο μέλος της

«Είναι η πρώτη φορά που έρχομαι στην Εύξεινο Λέσχη αλλά αισθάνομαι σαν να έρχομαι για εκατοστή πρώτη φορά! Αισθάνομαι σαν να βρίσκομαι στο δικό μου σπίτι».

Με αυτά τα λόγια εξέφρασε ο κ. Ιβάν Σαββίδης τη μεγάλη ικανοποίησή του για το γεγονός ότι για πρώτη φορά επισκέφθηκε την Εύξεινο Λέσχη Θεσσαλονίκης, το βράδυ της 23.11.2015, με την ευκαιρία της συνεδρίασης του Διοικητικού Συμβουλίου με μοναδικό θέμα την ανακήρυξή του ως επίτιμου μέλους του σωματείου, για την οποία λήφθηκε σε αυτή τη συνεδρίαση ομόφωνη απόφαση.

Η πολύωρη συνεδρίαση υπήρξε πραγματικά μια σπάνια πνευματική και πατριωτική μεταρσίωση. Μια ανεπανάληπτη εμπειρία και για τον ίδιο τον τιμώμενο, όπως δήλωσε, και για όλους τους συμβούλους.

Στην αρχή της συνεδρίασης ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου κ. Γιάννης Αποστολίδης παρουσίασε την προσωπικότητα του κ. Ιβάν Σαββίδη και τους λόγους που συντρέχουν κατά το Καταστατικό για να ανακηρυχθεί επίτιμο μέλος.

Ι. Σαββίδης: Σπίτι μου η Εύξεινος Λέσχη Θεσσαλονίκης - Έγινε επίτιμο μέλος της

Ο πρόεδρος χαρακτήρισε τον κ. Σαββίδη ως εξέχουσα προσωπικότητα, εκλεκτό τέκνο του Πόντου και της Ελλάδας. Είπε ότι ο τιμώμενος είναι ασφαλώς ο πιο «πολύτροπος» Έλληνας, με την ομηρική έννοια της λέξης. Πράγματι, ο κ. Σαββίδης επιδόθηκε σε όλους σχεδόν τους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας και πάντοτε με επιτυχία. Είναι εξαιρετικός επιστήμονας, διδάκτορας των οικονομικών επιστημών, με πολύ σημαντικές δημοσιεύσεις, είναι μεγάλος επιχειρηματίας με πολυσχιδή επιχειρηματική δράση, είναι αθλητικός παράγοντας, πρόεδρος του ΠΑΟΚ, πολιτικός, π. βουλευτής της Ρωσικής Δούμας, έχει εξαιρετική φιλανθρωπική δράση, μεγάλος συμπαραστάτης ιδίως των συμπατριωτών μας από την πρώην ΕΣΣΔ, υποστηρίζει επιστημονικές σπουδές και μελέτες, είναι πιστός και ενεργός χριστιανός, έχει εξαιρετικά μεγάλη και επωφελή δραστηριότητα στον οργανωμένο ποντιακό χώρο και ενώνει στο πρόσωπό του δύο χώρες, την Ελλάδα και τη Ρωσία, είναι δηλαδή μια σπάνια προσωπικότητα με προσφορά στον διεθνικό, τον εθνικό αλλά και ειδικότερα στον ποντιακό χώρο.

Κατόπιν ο Γιάννης Αποστολίδης αναφέρθηκε στους σκοπούς, την ιστορία και τη σύγχρονη δραστηριότητα της Ευξείνου Λέσχης Θεσσαλονίκης, στην οποία καλείται να ενταχθεί ο κ. Σαββίδης ως επίτιμο μέλος.

Ο κ. Σαββίδης δέχθηκε με συγκίνηση την τιμή. Πολύ φορτισμένη ήταν η παράδοση προς αυτόν της Ελληνικής Σημαίας κατασκευασμένης όπως σχεδιάστηκε, σε παραλλαγή με τον μονοκέφαλο αετό, το Νοέμβριο του 1919 για να αποτελέσει «υπόδειγμα σημαίας του μέλλοντος ελληνικού αυτονομιακού κράτους του Πόντου».

Ο Γιάννης Αποστολίδης πρότεινε να γίνει η αντιφώνηση από τον κ. Σαββίδη μετά την παρουσίαση προς αυτόν του Ιστορικού Αρχείου του Πόντου, που ανακαλύφθηκε το 2012 και περιέχει τα πρωτότυπα έγγραφα, χιλιάδες σελίδες και βιβλία πρακτικών, για την ίδρυση του Ποντιακού Ελληνικού Κράτους, και το πρότεινε αυτό ο πρόεδρος προαισθανόμενος και ο ίδιος τα συγκλονιστικά συναισθήματα που θα προκαλούσε στον τιμώμενο αυτή η παρουσίαση. Και πράγματι φαινόταν ολοκάθαρα τα αισθήματα συγκίνησης που πλημμύριζαν τον κ. Σαββίδη. 

Ι. Σαββίδης: Σπίτι μου η Εύξεινος Λέσχη Θεσσαλονίκης - Έγινε επίτιμο μέλος της

Σημειώνεται ότι η Εύξεινος Λέσχη Θεσσαλονίκης βρίσκεται σε επικοινωνία με την Προεδρία της Δημοκρατίας ώστε η επίσημη δημόσια παρουσίαση αυτού του Αρχείου να γίνει με την παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας.

Στην αντιφώνησή του ο κ. Σαββίδης, συνεπαρμένος από την πρωτόγνωρη, όπως δήλωσε, εμπειρία που βίωνε σε αυτή τη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Ευξείνου Λέσχης Θεσσαλονίκης, μίλησε για τη θέση της Ελλάδας στον κόσμο, τη γεωστρατηγική σημασία της, την εθνική αποστολή του οργανωμένου ποντιακού χώρου, για την προσωπική του διαδρομή και για την εξαιρετική τιμή που νοιώθει με την ανακήρυξή του ως επίτιμου μέλους του σωματείου. Και ενώ του δηλώθηκε από τον κ. Αποστολίδη ότι η τιμή αυτή γίνεται επάξια και χωρίς καμιά απολύτως υστερόβουλη προσδοκία, ο κ. Σαββίδης δήλωσε ότι αναλαμβάνει πλήρως και σε όλες της διαστάσεις της την χρηματοδότηση της ψηφιοποίησης του Ιστορικού Αρχείου, γενικά της επεξεργασίας του, καθώς και των εκδόσεων και των υποτροφιών για τη σπουδή, την ανάδειξη και τη χρήση αυτού του Αρχείου. 

Στη διάρκεια της συνεδρίασης του Διοικητικού Συμβουλίου έγινε πολύ καρποφόρος διάλογος ανάμεσα στους συμβούλους και τον κ. Σαββίδη, σε μια ατμόσφαιρα εγκαρδιότητας και υψηλής πνευματικότητας.

Πιστεύουμε ότι το γεγονός αυτό θα αποδειχθεί σταθμός στην πορεία του ποντιακού ζητήματος και ότι θα έχει και ευρύτερη σημασία.
   

Αναβιώνει το δρώμενο των «Μωμόγερων» στον Φάρο Ποντίων Πατρών

Αναβιώνει το δρώμενο των «Μωμόγερων» στον Φάρο Ποντίων Πατρών
Αναβιώνει το δρώμενο των «Μωμόγερων» στον Φάρο Ποντίων Πατρών

Συνάντηση με τον Αντιπεριφερειάρχη Αχαΐας, Γρηγόρη Αλεξόπουλο, είχε αντιπροσωπεία του Φάρου Ποντίων αποτελούμενη από τον πρόεδρο Κωνσταντίνο Κωτσαλίδη και μέλη του Δ.Σ. σχετικά με την αναβίωση του εθίμου των «Μωμόγερων» που θα πραγματοποιηθεί στην Πάτρα, το Σάββατο 9 Ιανουαρίου 2016.

Αναβιώνει το δρώμενο των «Μωμόγερων» στον Φάρο Ποντίων Πατρών

Οι Μωμόγεροι είναι ένα ευετηριακό και ψυχαγωγικό έθιμο του Δωδεκαημέρου (Χριστούγεννα έως Θεοφάνια), εγγεγραμμένο στο Εθνικό Ευρετήριο της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ελλάδας, με χορευτική, θεατρική και μουσική ομάδα σε παράλληλη δράση, το οποίο συνδέεται άμεσα με τον ερχομό του νέου έτους και την καλή χρονιά.

Σύμφωνα με τον Αντιπεριφερειάρχη Αχαΐας, «Είναι χρέος μας η διατήρηση της ιστορικής μας μνήμης και η παράδοση στη νέα γενιά της παρακαταθήκης που μας έδωσαν οι πρόγονοί μας».

Βαρένικα από την Ποντιακή κουζίνα της Ένωσης Ποντίων Πολίχνης (Video)

Βαρένικα από την Ποντιακή κουζίνα της Ένωσης Ποντίων Πολίχνης (Video)
Βαρένικα από την Ποντιακή κουζίνα της Ένωσης Ποντίων Πολίχνης (Video)

Η Ένωση Ποντίων Πολίχνης συνέχισε την Πέμπτη 12 Νοεμβρίου 2015 την παρασκευή Ποντιακών εδεσμάτων (φαγητών και γλυκών) στο χώρο του πνευματικού κέντρου «Χρύσανθος Θεοδωρίδης».

Σκοπός είναι η εκμάθηση της κατασκευής αυτών των Ποντιακών εδεσμάτων στους μη γνωρίζοντες ώστε να διασωθεί και να διαδοθεί η Ποντιακή κουζίνα σε όλους.

Στην δεύτερη εκδήλωση τα μέλη της Ε.Π.Π. παρασκεύασαν τα Βαρένικα.

Η Ποντιακή κουζίνα επαναλαμβάνεται κάθε 1η Πέμπτη του μήνα για το 2015.

Στην εκδήλωση μπορούν να συμμετέχουν δωρεάν όλα τα μέλη της Ε.Π.Π.


Πηγή Video: Ε.Π.Π.


Σχετικά θέματα