Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2017

Την 13η εθελοντική αιμοδοσία της, πραγματοποιεί η Ε.ΠΟ.Ν.Α.

Την 13η εθελοντική αιμοδοσία της, πραγματοποιεί η Ε.ΠΟ.Ν.Α.
Την 13η εθελοντική αιμοδοσία της, πραγματοποιεί η Ε.ΠΟ.Ν.Α.

Η Ένωση Ποντιακής Νεολαίας Αττικής (Ε.Πο.Ν.Α.) σε συνεργασία με την Ένωση Ποντίων Περιστερίου διοργανώνει την 13η κατά σειρά εθελοντική αιμοδοσία της, σε μια προσπάθεια που έγινε θεσμός.

Η αιμοδοσία θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 29 Ιανουαρίου 2017 από τις 10:00 έως 14:00 στο χώρο του συλλόγου της Ένωσης Ποντίων Περιστερίου, Θηβών 105 στο Περιστέρι.

Όσοι αδυνατούν να παρευρεθούν στην αιμοδοσία της Ένωσης υπάρχει δυνατότητα, απευθυνόμενοι στο νοσοκομείο «Άγιος Σάββας» να συμμετάσχουν στην αιμοδοσία, όποτε οι ίδιοι ευκαιρήσουν δίνοντας αίμα για την τράπεζα αίματος της Ε.Πο.Ν.Α.

Τηλ. επικοινωνίας:
- Λευτέρης Αθανασιάδης: 6948197783
- Γιώργος Δαβιτίδης: 6936851089

Γενοκτονίες - Ολοκαύτωμα - Εθνοκαθάρσεις

Γενοκτονίες - Ολοκαύτωμα - Εθνοκαθάρσεις
Έλλη Λεμονίδου, Γιώργος Κόκκινος, Γιάννης Γεωργακαράκος, Μάρκος Καρασαρίνης και Βλάσης Αγτζίδης.
Στο βήμα ο πρόεδρος του ΔΣΠ Γιώργος Σταματογιάννης κηρύσσει την έναρξη των εργασιών"

του Βλάση Αγτζίδη

Μια πολύ σημαντική επιστημονική συνάντηση έλαβε χώρα στις 30 Νοεμβρίου του 2016 με πρωτοβουλία του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά και του προέδρου του Γιώργου Σταματογιάννη. Εισηγητές ήταν οι:

- Γιώργος Κόκκινος, Καθηγητής Ιστορίας και Διδακτικής της Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου, με θέμα «Ανάμεσα στην Κλειώ και την Θέμιδα»,

- Μάρκος Καρασαρίνης, Δρ. Ιστορίας, Δημοσιογράφος, «Οι δικαστές και οι ιστορικοί - Η άρνηση του ολοκαυτώματος στο εδώλιο»,

- Έλλη Λεμονίδου, Επ. Καθηγήτρια Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας του Πανεπιστημίου Πατρών «Οι δίκες για το καθεστώς του Βισύ στη μεταπολεμική Γαλλία».

- Βλάσης Αγτίδης, Δρ Ιστορίας: «Γενοκτονία στην Οθωμανική Ανατολή ως πεδίο ιδεολογικής αντιπαράθεσης».

Γιατί είχε σημασία η εκδήλωση

Η εμφάνιση κατά τις τελευταίες δεκαετίες ενός κινήματος ιστορικής Μνήμης για τις γενοκτονίες που πραγματοποιήθηκαν στην οθωμανική Ανατολή, οδήγησε στη θέσπιση δύο ημερών Μνήμης (19 Μαϊου για το μικρασιατικό Πόντο και 14 Σεπτεμβρίου για το σύνολο της Μικράς Ασίας και της Αν. Θράκης). Στις ελληνικού ενδιαφέροντος αυτές επετείους προστέθηκε και η αναγνώριση της Γενοκτονίας των Αρμενίων.

Παράλληλα, αυξήθηκε το ενδιαφέρον για το εβραϊκό Ολοκαύτωμα που πραγματοποίησαν οι Ναζί και είχε ως αποτέλεσμα την εξολόθρευση του ελληνικού εβραϊσμού στα στρατόπεδα συγκέντρωσης κατά την περίοδο της γερμανικής Κατοχής. Η Κατοχή και τα μαζικά εγκλήματα κατά των αμάχων ανέδειξαν πολλά ζητήματα, όπως αυτά της τιμωρίας των ενόχων καθώς και των δωσίλογων συνεργατών των Ναζί.

Η μεταπολεμική προσπάθεια για τη νομική αποτύπωση των μαζικών εγκλημάτων -που πραγματοποίησαν οι Ναζί και κορυφώθηκε στην περίπτωση των Εβραίων της Ευρώπης- οδήγησε στη θέσπιση μιας νέας νομολογίας στο διεθνές δίκαιο με την ποινικοποίηση της νέας μορφής εγκλήματος, που περιγράφηκε με τον καινοφανή όρο «Γενοκτονία». Η αύξηση του διεθνούς ενδιαφέροντος για τέτοιου τύπου μαζικά εγκλήματα οδήγησε στην αναγνώριση της Γενοκτονίας των Αρμενίων από τους Νεότουρκους και στη συνέχεια την ανάδυση του απωθημένου τραύματος των ελληνικών προσφυγικών πληθυσμών που είχαν βιώσει την ίδια διαδικασία Γενοκτονίας, όπως και οι Αρμένιοι, στο χώρο της οθωμανικής Ανατολής.

Όμως -όσον αφορά την ελληνική περίπτωση- οι αναγνωρίσεις έδωσαν τη δυνατότητα σε μια πλειάδα ξένων κατά πλειονότητα ιστορικών να μελετήσουν την περίοδο εκείνη και τις γενοκτονικές πολιτικές που υιοθέτησε η νεοτουρκική εθνικιστική κυβέρνηση κατά των μη μουσουλμανικών κοινοτήτων. Ως αποτέλεσμα αυτής της ερευνητικής κίνησης παρήχθησαν στην αγγλόφωνη ιστοριογραφία πολύ σημαντικά επιστημονικά κείμενα. Επίσης o «Διεθνής Σύνδεσμος Μελετητών Γενοκτονιών» (IAGS), ένας διεθνής επιστημονικός θεσμός που εξειδικεύεται στη μελέτη του εγκλήματος της Γενοκτονίας, αναφέρει σε Ψήφισμά του το 2007: «Είναι η πεποίθηση του IAGS ότι η οθωμανική εκστρατεία εναντίον των χριστιανικών μειονοτήτων της αυτοκρατορίας μεταξύ 1914 και 1923 αποτέλεσε μια γενοκτονία εναντίον των Αρμενίων, Ασσυρίων, Ποντίων και Ελλήνων της Ανατολής».

Αντίθετα όμως με το διεθνές ενδιαφέρον, οι αναγνωρίσεις αυτές δεν έδωσαν το έναυσμα για ένα ευρύτερο διάλογο στους κόλπους της νεοελληνικής ιστοριογραφίας. Η εμφάνιση της προσφυγικής Μνήμης προκάλεσε μεγάλη αμηχανία και σε αρκετές περιπτώσεις συνάντησε την ανοιχτή εχθρότητα, που υπαγορευόταν από παραδοσιακά στερεότυπα και ιδεοληψίες. Η πλειονότητα των ακαδημαϊκών ιστορικών επέλεξε την ουδέτερη και μάλλον φοβική στάση. Υπήρξαν περιπτώσεις άρνησης των γεγονότων, παρουσίασής τους ως πολιτικά υποκινούμενες και ως εκδηλώσεις μιας παθογένειας.

Η αρνητική αυτή κατάσταση επιδεινώθηκε από τη στάση των κοινωνικών φορέων των πληθυσμών που αναφέρονται στη Γενοκτονία ή το Ολοκαύτωμα. Στην Ελλάδα υπάρχουν κάποιες πληθυσμιακές κατηγορίες που ιστορικά έχουν υποστεί τη Γενοκτονία, όπως ορίζεται από τη Σύμβαση του ΟΗΕ του 1948: Οι Εβραίοι, οι Έλληνες που προέρχονται από τους πρόσφυγες του 1922 (Πόντιοι, υπόλοιποι Μικρασιάτες, Ανατολικοθρακιώτες), οι Αρμένιοι και μια μικρή ομάδα Ασσυρίων. Η πλέον ενεργοποιημένη συνδικαλιστικά ελληνική ομάδα, από αυτές που υπέστησαν τη Γενοκτονία από τους Νεότουρκους, είναι η ποντιακή. Η στάση των Ποντίων απεικονίζει λίγο έως πολύ τις διαθέσεις και των υπόλοιπων ελληνικών υποομάδων, όπως και των Αρμενίων και των Ασσυρίων.

Οι συµπεριφοριστικές προσεγγίσεις των Ποντίων και των Εβραίων διαχειριστών των κοινών, χαρακτηρίζονται από πολλές ομοιότητες. Όπως τοπικισμός, αίσθηση της μοναδικότητας, εργαλειακή χρήση της ιστορικής εμπειρίας, περιφρόνηση των υπόλοιπων ομάδων που υπέστησαν παρόμοια μεταχείριση. Στο περιβάλλον αυτό, η πρωτοβουλία του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά λειτούργησε λυτρωτικά. Ο Γιώργος Κόκκινος παρουσίασε από ιστορικής και νομικής πλευράς την ιστορία των βίαιων πράξεων που χαρακτηρίστηκαν ως Γενοκτονία. Παράλληλα έθεσε το ερώτημα της ποινικοποίησης της άλλης άποψης ως πρόβλημα για την ιστορική έρευνα. Η Έλλη Λεμονίδου, αναφέρθηκε στην τιμωρία των συνεργατών των θυτών, παρουσιάζοντας τις δίκες για το καθεστώς του Βισύ στη μεταπολεμική Γαλλία. Ο Μάρκος Καρασαρίνης, αναφέρθηκε στο φαινόμενο της Άρνησης της Γενοκτονίας μέσα από την εβραϊκή περίπτωση. Στο τέλος, αναφέρθηκαν στα συγκεκριμένα γεγονότα που συνέβησαν στην Οθωμανική Ανατολή και έχουν προκαλέσει μεγάλη ιδεολογική αντιπαράθεση στην ίδια την Ελλάδα.

Η εισήγηση του Γ. Κόκκινου

Mε γενικό τίτλο «Γενοκτονίες: η ταλάντευση ανάμεσα στην Θέμιδα και την Κλειώ και τα διακυβεύματα της συγκριτικής προσέγγισης», η εισήγηση δομήθηκε σε τρεις ενότητες. Η πρώτη ενότητα ήταν «Η ιστορική ανάδυση, η έννοια και η θέσπιση του εγκλήματος της γενοκτονίας στο Διεθνές Δίκαιο». Η δεύτερη διαπραγματευόταν το θέμα: «Η αντιμετώπιση της άρνησης του Ολοκαυτώματος και των γενοκτονιών» και η τρίτη είχε ως τίτλο: «Τομές στο πεδίο των συγκριτικών σπουδών της γενοκτονίας με πλαίσιο αναφοράς την ιστοριογραφία».

Περιέγραψε το τι σημαίνει Γενοκτονία ως συμπεριφορά: «Η γενοκτονία δεν αφορά στρατούς που συγκρούονται στα πεδία των μαχών. Νοείται ως η ακραία έκφραση μιας μη αυτοσχέδιας, αλλά αντιθέτως συστηματικά οργανωμένης «εκριζωτικής βίας» βιοπολιτικής υφής εναντίον αμάχων. Ασκείται δηλαδή σε υπεξούσιες, υπάλληλες ή μειονοτικές ομάδες με σκοπό την ομογενοποίηση του πληθυσμού και την ενοποίηση του «εθνικού» χώρου, με γνώμονα την πολιτισμική οικειότητα ή την φυλετική εκκαθάριση. Λειτουργεί ως μηχανισμός νομιμοποίησης της εξουσίας είτε εντός της επικράτειας ενός κυρίαρχου κράτους είτε και εκτός των συνόρων του σε συνθήκες αποικιοκρατικών και ιμπεριαλιστικών διεκδικήσεων ή εσωτερικής αποσταθεροποίησης και φαντασιακής απειλής ή πολέμου. Είναι προφανές ότι η βία που ασκείται είναι, πρώτον, συνυφασμένη με την πρόθεση υφαρπαγής πόρων (πολιτικών, οικονομικών, πολιτισμικών και συμβολικών), όπως επίσης με τη διεκδίκηση ζωτικού χώρου• και, δεύτερον, ότι σε πολλές περιπτώσεις προϋποθέτει τη ρατσιστική απαξίωση, αν όχι την απανθρωποποίηση του θύματος. Αυτή δεν είναι, ωστόσο, δυνατή, χωρίς την συναισθηματική απονέκρωση και την «αποτιτάνωση» της ενσυναίσθησης του ίδιου του θύτη, παθογένειες που σηματοδοτούν και τη δική του απανθρωποποίηση....»

Αναφέρθηκε στο δίλημμα της ποινικοποίησης της Άρνησης:

«Όσο και να φαίνεται παράδοξο, ενώ για τις κοινωνίες -ειδικά για τα θύματα και τους απογόνους τους- και για τους δικαστικούς θεσμούς η άρνηση του Ολοκαυτώματος και των γενοκτονιών δεν συνιστά ένα απλό ψεύδος, αλλά μια συστηματική απόπειρα μνημοκτονίας, αντιθέτως για πολλούς ιστορικούς δεν είναι ζήτημα υψίστης σημασίας, δεδομένου ότι οι θέσεις και τα επιχειρήματα των αρνητών -τουλάχιστον στην περίπτωση του Ολοκαυτώματος- καταρρέουν αφ' εαυτών διότι είναι παράλογα, αντιβαίνουν στην ιστορική τεκμηρίωση και παρουσιάζουν ενδιαφέρον μόνο ως προς την κοινωνιολογική και ιδεολογικοπολιτική τους διάσταση: δηλαδή σχετίζονται με τις εστίες παραγωγής, τους μηχανισμούς διασποράς και τους πόρους υποδοχής τους. Συχνά μάλιστα οι ιστορικοί ούτε καν αναγνωρίζουν στους αρνητές τον ρόλο του συνομιλητή...»

«...Βεβαίως, πέραν της καλοπροαίρετης αμφισβήτησης ή σχετικοποίησης, υπάρχει και η σκόπιμη και κακοπροαίρετη, όπως συμβαίνει στην περίπτωση κρατών-θυτών τα οποία αρνούνται την ενοχή ή την ευθύνη, επαναπαύονται σε εθνικά ταμπού και προβαίνουν σε αντισταθμιστικές πρακτικές ποινικοποίησης της ιστορικής έρευνας ή της ελευθερίας του λόγου (π.χ. Τουρκία, Ιαπωνία).»

Η εισήγηση του Μάρκου Καρασαρίνη

Mε θέμα «Οι δικαστές και οι ιστορικοί: Η άρνηση του Ολοκαυτώματος στο εδώλιο», ο Μ. Καρασαρίνης επιχείρησε τη διερεύνηση της συμβολικής σημασίας της στο μεταίχμιο δικαίου, μνήμης και Ιστορίας που είχαν οι προεκτάσεις των δικών για την άρνηση. Παρουσίασε κάποιες περιπτώσεις Αρνητών του Ολοκαυτώματος, όπως του βρετανού ερασιτέχνη ιστορικού David Irving, του καθηγητή γαλλικής φιλολογίας Robert Faurisson, του γάλλου φιλοσόφου Roger Garaudy, επιχειρείται. Αυτές υπήρξαν παραδειγματικές περιπτώσεις σύγκλισης και απόκλισης του έργου του δικαστή και του ιστορικού, όπως το περιέγραψε ο ιταλός ιστορικός Carlo Ginzburg, δείκτες των συλλογικών ευαισθησιών στις ευρωπαϊκές δημοκρατίες, οι δίκες αυτές αποδεικνύονται ταυτόχρονα και στοιχεία μιας «συλλογικής παιδαγωγικής» ως προς τις έννοιες της γενοκτονίας και του τραύματος στη σύγχρονη κοινωνία.»

Η εισήγηση της Έλλης Λεμονίδου

Με θέμα για την τιμωρία του δωσιλογισμού που είχε συνεργαστεί με αυτούς που διέπραξαν το Ολοκαύτωμα, ο τίτλος της εισήγησής της ήταν: «Οι δίκες για το καθεστώς του Βισύ στη μεταπολεμική Γαλλία».

Η διαδικασία απόδοσης δικαιοσύνης για τους συνεργάτες των κατακτητών κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου στη Γαλλία υπήρξε μακρά και ακανθώδης. Μετά από ένα πρώτο μεταπολεμικό κύμα δικών, στο πλαίσιο των οποίων καταδικάστηκαν ορισμένοι από τους πλέον επιφανείς εκπροσώπους του καθεστώτος του Βισύ, ακολούθησε μια μακρά περίοδος σιωπής, άμεσα συνδεδεμένης με τη δύσκολη διαχείριση της μνήμης της συγκεκριμένης περιόδου σε πολιτικό και ευρύτερο κοινωνικό επίπεδο. Μόνο με το πέρασμα αρκετών δεκαετιών και μετά την ενσωμάτωση του απαράγραπτου των εγκλημάτων κατά της ανθρωπότητας στη γαλλική έννομη τάξη, κατέστη δυνατή η εκ νέου δικαστική διερεύνηση για τους τότε επιζώντες συνεργάτες των κατακτητών, με αποκορύφωμα τις πολύκροτες δίκες των Μπάρμπι, Τουβιέ και Παπόν τις δεκαετίες του 1980 και του 1990.

H εισήγηση του Βλάση Αγτζίδη

Ένα από τα πλέον αξιοσημείωτα φαινόμενα της Μεταπολίτευσης, που προκαλεί όμως ακόμα τη μέγιστη δυνατή αμηχανία, είναι η ανάδυση ενός διαφορετικού λόγου για τα όσα συνέβησαν στην οθωμανική Ανατολή την περίοδο 1914-1923. Ενός λόγου και μιας ερμηνευτικής προσπάθειας που αμφισβητεί τις έως σήμερα σταθερές της παραδοσιακής ιστοριογραφίας. Όλο αυτό αποτυπώνεται στον κοινωνικό χώρο με την ενεργοποίηση φορέων και συλλόγων που διεκδικούν, για πρώτη φορά μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή του 1922, την ενσωμάτωση στο συλλογικό ελλαδικό αφήγημα της εξοβελισμένης ιστορικής εμπειρίας των προσφυγικών πληθυσμών. Το πολιτικό αποτύπωμα αυτής της διεκδίκησης υπήρξε κατά τη δεκαετία του '90 η ομόφωνη θεσμοθέτηση από το ελληνικό κοινοβούλιο δύο Ημερών Μνήμης για τη Γενοκτονία που υπέστησαν οι Έλληνες της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας (19 Μαΐου για τους Ποντίους και 14 Σεπτεμβρίου γα το σύνολο της Μικράς Ασίας). Στις αναγνωρίσεις αυτές προστέθηκε και η αναγνώριση της Γενοκτονίας των Αρμενίων.

Η νεοελληνική ιστοριογραφία είχε έως τότε επεξεργαστεί σχήματα που ερμήνευαν με διαφορετικό τρόπο τις συγκεκριμένες ιστορικές περιόδους. Η ανάλυση των εσωτερικών κοινωνικών αντιθέσεων και ανταγωνισμών που οδήγησαν στην υιοθέτηση από την πλευρά των Νεότουρκων συγκεκριμένων πολιτικών γενοκτονίας των μη αφομοιώσιμων οθωμανικών κοινοτήτων, δεν απασχόλησαν ποτέ την κυρίαρχη εκδοχή της νεοελληνικής ιστοριογραφίας. Η αντίληψη που διαμορφώθηκε στην Ελλάδα ήταν απολύτως συμβατή με την επίσημη γραμμική καθεστωτική αντίληψη, που επικράτησε και στην ίδια την Τουρκία.

Μελετώντας τη νεοελληνική ιστοριογραφία, τον τρόπο πρόσληψης της σύγχρονης ιστορίας και ειδικά του συγκεκριμένου ιστορικού μεταίχμιου βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μια ελληνική εκδοχή του κεμαλικού ερμηνευτικού σχήματος. Στη νεοελληνική ιστοριογραφία δεν υπάρχει ρήξη μεταξύ οθωμανικού και τουρκικού χώρου, αλλά αντιθέτως υπάρχει μια αδιαμφισβήτητη και ενιαία τουρκική εθνική κυριαρχία στη Μικρά Ασία και στην Ανατολία, την οποία έρχονται να αμφισβητήσουν έξωθεν οι Έλληνες. Δε συνειδητοποιείται η -ανεξάρτητη από το ελληνικό κράτος- ύπαρξη της παραμέτρου «Έλληνες της Ανατολής». Μια παράμετρος ουσιαστικότατη και ένας πληθυσμός υπαρκτός και πολυάριθμος, που διεκδικούσε είτε την συνύπαρξη με τους άλλους λαούς σ' ένα κοινό δημοκρατικό πολυπολιτισμικό οθωμανικό κόσμο, είτε την αυτόνομη πολιτική του υπόσταση από τη στιγμή που οι Νεότουρκοι απέκλεισαν κάθε δυνατότητα δημοκρατικής μετέξελιξης...

Η ετήσια χοροεσπερίδα της Ένωσης Ποντίων Πιερίας

Η ετήσια χοροεσπερίδα της Ένωσης Ποντίων Πιερίας
Η ετήσια χοροεσπερίδα της Ένωσης Ποντίων Πιερίας

Η Ένωση Ποντίων Πιερίας διοργανώνει και προσκαλεί τα μέλη και τους φίλους του συλλόγου στον ετήσιο χορό της που θα πραγματοποιηθεί τo Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2017 και ώρα 9.00 μ.μ., στο κέντρο "Πιερίδα Palace".

Στο καλλιτεχνικό πρόγραμμα θα είναι οι: Βασίλης Τοπαλίδης, τραγούδι, Κώστας Σωπιάδης λύρα - τραγούδι, Γιάννης Αθανασιάδης, λύρα - τραγούδι, Φάνης Μεγαλόπουλος, νταούλι. 

Τιμή πρόσκλησης με μενού 12 ευρώ.

Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2017

Ετήσιος χορός Πολιτιστικού Συλλόγου Αυγής Θεσσαλονίκης

Ετήσιος χορός Πολιτιστικού Συλλόγου Αυγής Θεσσαλονίκης
Ετήσιος χορός Πολιτιστικού Συλλόγου Αυγής Θεσσαλονίκης

Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Αυγής Θεσσαλονίκης διοργανώνει και προσκαλεί τα μέλη και τους φίλους του συλλόγου στον ετήσιο χορό του, που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2017 στις 21:00, στο «Κορώνεια Palace», 2o χλμ Λαγκαδά - Κολχικού.

Στο καλλιτεχνικό πρόγραμμα συμμετέχουν οι:
- Γιώργος Σιαμλίδης, τραγούδι,
- Γαβρίλος Σιδηρόπουλος, τραγούδι,
- Γιάννης Δασκουλίδης, τραγούδι,
- Κώστας Σαβιολάκης, λύρα,
- Κώστας Τυρεκίδης, λύρα,
- Κώστας Κυριακίδης, λύρα,
- Σταύρος Κουρουκλίδης, λύρα,
- Τάσος Ματσαρίδης, αγγείο.

Φιλική συμμετοχή: Μιχάλης Σιώπης, κλαρίνο και Τριαντάφυλλος Πουρσανίδης, τραγούδι.

Τιμή πρόσκλησης: 15 ευρώ (πλήρες μενού με απεριόριστο ποτό).

Τηλέφωνο κρατήσεων: 6974410492.

Κόβει τη βασιλόπιτα του ο Σύλλογος Ποντίων Μεταμόρφωσης «Ο Εύξεινος Πόντος»

Κόβει τη βασιλόπιτα του ο Σύλλογος Ποντίων Μεταμόρφωσης «Ο Εύξεινος Πόντος»
Κόβει τη βασιλόπιτα του ο Σύλλογος Ποντίων Μεταμόρφωσης «Ο Εύξεινος Πόντος»

Ο Σύλλογος Ποντίων Μεταμόρφωσης «Ο Εύξεινος Πόντος» προσκαλεί τα μέλη και τους φίλους του συλλόγου στην εκδήλωση για την κοπή της Πρωτοχρονιάτικης Βασιλόπιτας του, το Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2017 στις 6:30 μ.μ., στην αίθουσα του συλλόγου (Κ. Βάρναλη 12, Μεταμόρφωση).

Ετήσιος χορός για τους "Ακρίτες Επταμύλων" στις Σέρρες

Ετήσιος χορός για τους "Ακρίτες Επταμύλων" στις Σέρρες

Ο Σύλλογος Ποντίων Επταμύλων Ν. Σερρών "Οι Ακρίτες" διοργανώνουν και προσκαλούν τα μέλη και τους φίλους του συλλόγου, το Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2017 στον ετήσιο χορό του συλλόγου στο οικογενειακό κέντρο «Μύλος» στην Οινούσα Σερρών, στις 8:30 το βράδυ.

Στο μουσικό πρόγραμμα, συμμετέχουν στο τραγούδι ο Γιώργος Ορφανίδης, η Ελένη Σαμανίδου και Γιάννης Χριστοφορίδης. Στην λύρα ο Αντώνης Νικηφορίδης, και ο Οδυσσέας Σαμανίδης. Τα χορευτικά θα συνοδεύσει ο Οδυσσέας Σαμανίδης και ο Γιάννης Χριστοφορίδης. Στο νταούλι θα είναι ο Χρήστος Ζαραφίδης και στα πλήκτρα και τη μουσική επιμέλεια ο Γρηγόρης Αλεξανδρίδης.

Τιμή πρόσκλησης με μενού και απεριόριστο ποτό 15 €.

Στη διάρκεια της βραδιάς, θα παρουσιασθούν παραδοσιακοί χοροί του Πόντου, απ΄ όλα τα χορευτικά τμήματα του συλλόγου.

Κόβει την πρωτοχρονιάτικη πίτα η Πολιτιστική Εστία Μικρασιατών και Ποντίων Βελεστίνου

Κόβει την πρωτοχρονιάτικη πίτα η Πολιτιστική Εστία Μικρασιατών και Ποντίων Βελεστίνου
Κόβει την πρωτοχρονιάτικη πίτα η Πολιτιστική Εστία Μικρασιατών και Ποντίων Βελεστίνου

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Πολιτιστικής Εστίας Μικρασιατών και Ποντίων Βελεστίνου προσκαλεί τα μέλη και τους φίλους του συλλόγου να τιμήσουν με την παρουσία τους την κοπή της Πρωτοχρονιάτικης πίτας που θα γίνει στην αίθουσα του Συλλόγου στο Βελεστίνο στην πλατεία Μικρασιατών, το Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2017 και ώρα 6.30 μ.μ.

Ποντιακό γλέντι και κοπή Βασιλόπιτας στο Ludwigshafen

Ποντιακό γλέντι και κοπή Βασιλόπιτας στο Ludwigshafen
Ποντιακό γλέντι και κοπή Βασιλόπιτας στο Ludwigshafen 

Ο Σύλλογος Ποντίων Ludwigshafen προσκαλεί τα μέλη και τους φίλους του συλλόγου στην εκδήλωση για την κοπή της Πρωτοχρονιάτικης Βασιλόπιτας, το Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2017, στις 4:00 μ.μ., στους χώρους της εκκλησίας του Ludwigshafen.

Μετά το κόψιμο της βασιλόπιτας θα ακολουθήσει ποντιακό γλέντι με τους Παύλο Ιντζέ, Μαρίνα Χατζεϊπίδου, Αναστασία Ανδρεάδου στο τραγούδι, Γιάννη Αντωνιάδη, Περικλή Τσελεγκίδη, Θέμη Αχυρίδη στη λύρα και Δημήτρη Μαλλικούρα στο νταούλι.

Να απεμπλακούν τα παραδοσιακά τραγούδια θα ζητήσουν οι Πόντιοι καλλιτέχνες

Να απεμπλακούν τα παραδοσιακά τραγούδια θα ζητήσουν οι Πόντιοι καλλιτέχνες
Να απεμπλακούν τα παραδοσιακά τραγούδια θα ζητήσουν οι Πόντιοι καλλιτέχνες

Πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 26 Ιανουαρίου 2017 με πρωτοβουλία του συντονιστή της επιτροπής μουσικής της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδος, Αλέξανδρου Παρχαρίδη, και του μέλους του ΔΣ της ΠΟΕ Δημήτρη Πιπερίδη, συνάντηση της επιτροπής μουσικής της ΠΟΕ με τους Πόντιους καλλιτέχνες στα γραφεία της ομάδας του Παλλαλιακού σε πολύ καλό κλίμα.

Στη συνάντηση, στην οποία πήραν μέρος αρκετοί από τους καλλιτέχνες, η επιτροπή άκουσε και συζήτησε προβληματισμούς των καλλιτεχνών που προέκυψαν όλα αυτά τα χρόνια από τη πορεία τους στον Ποντιακό χώρο.

Να απεμπλακούν τα παραδοσιακά τραγούδια θα ζητήσουν οι Πόντιοι καλλιτέχνες

Συζητήθηκαν διάφορα θέματα και στην πρώτη αυτή συνάντηση κατέληξαν: 
1. Στη δημιουργία επιτροπής στίχου αποτελούμενη από τους Χριστόφορο Χριστοφορίδη, Γιάννη Τερζίδη, Χρήστο Ακριτίδη και Θανάση Στυλίδη στην οποία μπορεί προαιρετικά να απευθυνθεί οποίος καλλιτέχνης θελήσει να κάνει μια παραγωγή.
2. Στη συνεργασία με την ΑΕΠΙ για την απεμπλοκή των παραδοσιακών τραγουδιών που κατοχυρώθηκαν σε ονόματα καλλιτεχνών.
3. Στη δημιουργία μια "διαδικτυακής δισκοθήκης" στην οποία θα περιλαμβάνονται καταγραφές και μουσικά αρχεία τα οποία θα ψηφιοποιηθούν και θα είναι προσβάσιμα στους πάντες.
4. Εκπροσωπεί τις θέσεις των Ποντίων καλλιτεχνών προς την ΠΟΕ ο Γιώργος Ιωαννίδης.

Τα μέλη που παρευρέθησαν στη συνάντηση, ανανέωσαν το ραντεβού τους για το άμεσο μέλλον.

Σχετικά θέματα

- Μην τραγουδάτε παραδοσιακά Ποντιακά τραγούδια!!! Η Α.Ε.Π.Ι. το «απαγορεύει»!!!

"Γιορτή Γραμμάτων 2017" από το Σωματείο "Παναγία Σουμελά Θέρμης"

"Γιορτή Γραμμάτων 2017" από το Σωματείο "Παναγία Σουμελά Θέρμης"
"Γιορτή Γραμμάτων 2017" από το Σωματείο "Παναγία Σουμελά Θέρμης"

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Σωματείου "Παναγία Σουμελά Δήμου Θέρμης" προσκαλεί τα μέλη και τους φίλους του συλλόγου την Κυριακή 29 Ιανουαρίου 2017 και ώρα 11.00 π.μ. στην εκδήλωση που πραγματοποιεί για την "Γιορτή Γραμμάτων" και την κοπή βασιλόπιτας, στο Δημοτικό Θέατρο του Πολιτιστικού Κέντρου Θέρμης.

Στα πλαίσια της εκδήλωσης, προς τιμή της Εκκλησιαστικής Εορτής των Τριών Ιεραρχών, θα πραγματοποιηθεί η καθιερωμένη βράβευση των επιτυχόντων σε Α.Ε.Ι και Τ.Ε.Ι, αποφοίτων των Λυκείων της Θέρμης, μελών του Σωματείου. 

Θα ακολουθήσει ομιλία με θέμα: "...ζώντες υπηρετήσωμεν ως καλοί στρατιώται, αγωνιζόμενοι κατά της απαιδευσίας, της αμαθείας και του πνευματικού σκότους...". Η σημασία της Παιδείας στον Πόντο από κ. Κυριάκο Χατζηκυριακίδη, Δρ. Ιστορίας του ΑΠΘ.

Η εκδήλωση θα πλαισιωθεί από τη χορωδία και τα χορευτικά τμήματα του Σωματείου.

Αναβίωσε και φέτος το έθιμο "Καλαντάρ" στα χωριά της Τραπεζούντας (Φωτο)

Αναβίωσε και φέτος το έθιμο "Καλαντάρ" στα χωριά της Τραπεζούντας
Αναβίωσε και φέτος το έθιμο "Καλαντάρ" στα χωριά της Τραπεζούντας 

Αναβίωσε την Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2017 (παραμονή Πρωτοχρονιάς με το παλαιό ημερολόγιο), το έθιμο «Καλαντάρ΄» για τη νέα χρονιά, στα χωριά της Τραπεζούντας, με τη συμπαράσταση πολλών συλλόγων της περιοχής. Η «βραδιά Καλαντάρ΄» ή αλλιώς «Kalandar gecesi», ξεκίνησε το απόγευμα, όπως άλλωστε γινόταν ανέκαθεν στον Πόντο.

Το πρόγραμμα ξεκίνησε με τις ομάδες μεταμφιεσμένων και τους ρόλους που υποδύονται όλοι άντρες (νύφε, γέρον, γραία, γαμπρόν, ο τσοπάνον, ο μεθυσμένος κ.ά.) και συνεχίστηκε με την πομπή από σπίτι σε σπίτι ρίχνοντας τον άδειο σάκο, για να γεμίσει με φρούτα και ξηρούς καρπούς. Το στοίχημα της ομάδας των μεταμφιεσμένων είναι να μην τους αναγνωρίσουν, αλλά και να μαζέψουν στο σάκο όσο περισσότερα φρούτα και ξηρούς καρπούς γίνεται. Στο τέλος, ακολούθησε χορός και εδέσματα για όλο τον κόσμο.

Ας σημειωθεί πως το έθιμο αυτό διατηρείται σε πολλά χωριά του νομού Τραπεζούντας, πάντοτε το βράδυ της 13ης Ιανουαρίου.

Ο ετήσιος χορός του Συλλόγου Ποντίων Λάρισας

Ο ετήσιος χορός του Συλλόγου Ποντίων Λάρισας
Ο ετήσιος χορός του Συλλόγου Ποντίων Λάρισας

Ο Σύλλογος Ποντίων Λάρισας διοργανώνει και προσκαλεί τα μέλη και τους φίλους του συλλόγου στον ετήσιο χορό του που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2017 στις 8:30 μ.μ. στην αίθουσα Palladium, στη Λάρισα.

Στο καλλιτεχνικό πρόγραμμα θα είναι οι:
- Στάθης Αλεξανδρίδης, λύρα - τραγούδι
- Δημήτρης Τριανταφυλλίδης, λύρα - τραγούδι
- Γιώργος Σιαμίδης, λύρα - αγγείο
- Χάρης Συμεωνίδης, νταούλι
- Κώστας Τσόλας, νταούλι.

Την Πρωτοχρονιάτικη πίτα έκοψε ο Σύλλογος Ν. Σαμψούντας «Η Αμισός» - Παρών και οι Μωμόγεροι

Την Πρωτοχρονιάτικη πίτα έκοψε ο Σύλλογος Ν. Σαμψούντας «Η Αμισός» - Παρών και οι Μωμόγεροι
Την Πρωτοχρονιάτικη πίτα έκοψε ο Σύλλογος Ν. Σαμψούντας «Η Αμισός» - Παρών και οι Μωμόγεροι

Σε κατάμεστη από κόσμο αίθουσα εκδηλώσεων του Συλλόγου, ο Εξωραϊστικός Εκπολιτιστικός Σύλλογος Ν. Σαμψούντας «Η Αμισός», έκοψε την Πρωτοχρονιάτικη πίτα για το 2017. Μέσα σε γιορτινή ατμόσφαιρα με κρασί, ποντιακά εδέσματα και μεζέδες, μέλη και φίλοι του Συλλόγου συγκεντρώθηκαν και αντάλλαξαν ευχές για το νέο έτος.

Ο πατέρας Θεοχάρης ευλόγησε την Βασιλόπιτα και έδωσε τις ευχές του για τη συνέχεια των δραστηριοτήτων του Συλλόγου ενώ η πρόεδρος του Συλλόγου κ. Χαϊτίδου Στέλλα καλωσόρισε τους καλεσμένους, τους ευχήθηκε σε αυτούς και στις οικογένειές τους Ύειαν, Ευλο(γ)ίαν και Καλοχρονίαν και τους ευχαρίστησε για την στήριξή τους στις δράσεις του Συλλόγου.

Μεταξύ άλλων είπε για την δύσκολη χρονική συγκυρία που περνά η πατρίδα μας και ότι η οικονομική δυσπραγία έχει επηρεάσει όλες τις εκδηλώσεις, τις προσπάθειες και τους αγώνες των φορέων που υπηρετούν τον πολιτισμό και την παράδοση.

Παρ΄ όλα αυτά ανέφερε ότι ο σύλλογος «Η Αμισός» κρατά ψηλά το λάβαρο της μεταλαμπάδευσης των διαχρονικών αξιών που μας δίδαξε η πρώτη γενιά ενώ έκανε μια αναφορά στις δράσεις του Συλλόγου του 2016 καθώς και στις προγραμματισμένες δράσεις του Συλλόγου για το 2017.

Την εκδήλωση χαιρέτησαν ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Πρέβεζας Κων/νος Μπάρκας, ο αντιδήμαρχος Δήμου Πρέβεζας Λάζαρος Πιπιλίδης και η πρόεδρος του Μορφωτικού Πολιτιστικού Συλλόγου Ροδίτη Μαρία Κεχαγιά.

Στη συνέχεια ο κ. Σπύρος Αφεντουλίδης χοροδιδάσκαλος του Συλλόγου Ροδίτη έκανε μια αναφορά στη βιογραφία του Αγίου Βασιλείου και τα έθιμα της Πρωτοχρονιάς.


Ακολούθησαν παραδοσιακοί χοροί του Πόντου από τα παιδικά χορευτικά του Συλλόγου «Η Αμισός» και ο σύλλογος του Ροδίτη παρουσίασε το δρώμενο των Μωμογέρων.

Η βραδιά συνεχίστηκε με ποντιακό γλέντι μέχρι πρωίας με τους Νίκο Γαβριά στη λύρα και στο τραγούδι, Γιάννη Βελισσάρη στη λύρα, Ευθυμιάδη Παναγιώτη στο νταούλι, Ζήγο Χαϊτίδη Γιάννη στη λύρα και στο νταούλι, Ζήγο Χαϊτίδη Γιώργο στο νταούλι, και Ζορμπά Σάββα στο νταούλι.

Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους, ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Μπάρκας Κων/νος, ο Αντιδήμαρχος Δήμου Πρέβεζας Πιπιλίδης Λάζαρος, ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης του Δήμου Πρέβεζας Παππάς Τάκης, ο πρόεδρος του Τοπικού Συμβουλίου Ν. Σαμψούντας Μπρούβας Ταξιάρχης, η Νομική Σύμβουλος του Συλλόγου Κριτσιμά Χριστίνα.

Πρόεδροι και εκπρόσωποι των Συλλόγων: Μορφωτικού Πολιτιστικού Συλλόγου Ροδίτη Κοζάνης, Μορφωτικού Εκπολιτιστικού Συλλόγου Ν. Σινώπης «Διογενής», Ποντιακού Συλλόγου Ν. Κερασούντας, Ποντιακού Συλλόγου Ν. Βίγλας Άρτας «Οι Πρόσφυγες», Συλλόγου Μικρασιατών και Ποντίων Πρέβεζας, Συλλόγου Σαρακατσαναίων Νομού Πρέβεζας, Συλλόγου Γυναικών Ν. Σινώπης «Η Ελπίς», Συλλόγου Γυναικών Ν. Σαμψούντας, Συλλόγου Αιμοδοτών Ν. Σαμψούντας.

Επίσης την Παρασκευή 6 Ιανουαρίου 2017 ο Μορφωτικός Πολιτιστικός Σύλλογος Ροδίτη αναβίωσε το δρώμενο των Μωμογέρων σε όλο το χωριό της Ν. Σαμψούντας. Γέλια, πειράγματα, χορός, άφθονοι μεζέδες, ποτά, στα φιλόξενα τραπεζάκια των συγχωριανών μας που φιλοξένησαν τους Μωμόγερους.

Στη συνέχεια ο Μορφωτικός Πολιτιστικός Σύλλογος Ροδίτη αναβίωσε το δρώμενο των Μωμογέρων στο χριστουγεννιάτικο χωριό του Δήμου Πρέβεζας. 

Κόβει την Βασιλόπιτα της η Ποντιακή Ένωση Στουτγκάρδης και περιχώρων "Η Ρωμανία"

Κόβει την Βασιλόπιτα της η Ποντιακή Ένωση Στουτγκάρδης και περιχώρων "Η Ρωμανία"
Κόβει την Βασιλόπιτα της η Ποντιακή Ένωση Στουτγκάρδης και περιχώρων "Η Ρωμανία"

Το Δ.Σ. της Ποντιακής Ένωσης Στουτγκάρδης και περιχώρων "Η Ρωμανία" προσκαλεί τα μέλη και τους φίλους του συλλόγου στην εκδήλωση για την κοπή της Πρωτοχρονιάτικης πίτας του συλλόγου το Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2017 και ώρα 6.30 το απόγευμα.

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα του συλλόγου (Salzwiesenstr 7), με πολλά παραδοσιακά και λαογραφικά έθιμα για την ημέρα αυτή, και θα ολοκληρωθεί με φαγητό και καλή μουσική.

Πέμπτη 26 Ιανουαρίου 2017

Θα τιμήσει τον Ποντιακό Ελληνισμό και τη Μικρασία η Ε.Π.Μ.

Θα τιμήσει τον Ποντιακό Ελληνισμό και τη Μικρασία η Ε.Π.Μ.
Θα τιμήσει τον Ποντιακό Ελληνισμό και τη Μικρασία η Ε.Π.Μ.

Η Εστία Πατερικών Μελετών τιμώντας τον Ποντιακό Ελληνισμό και τη Μικρασία έχει τη χαρά να προσκαλέσει τα μέλη και τους φίλους της στην εορταστική εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2017 στις 6.00 το απόγευμα υπό την αιγίδα του Δήμου Αμαρουσίου στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του Δήμου με εκλεκτούς καλεσμένους τον εικαστικό κ. Παναγιώτη Λαμπρινίδη -το έργο του οποίου τα αποκαλυπτήρια έκανε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος και την οδοντίατρο και συγγραφέα του βιβλίου "Όσοι δεν γέλασαν ποτέ" (Ἀτείν πού ‘κ ἐγέλασαν καμίαν, στην ποντιακή διάλεκτο), κ. Ιωαννίδου - Καρακουσόγλου Θεοδώρα, οι οποίοι θα παρουσιάσουν τα σημαντικά έργα τους με αναφορά στην ανάπτυξη και μεγαλουργία του Ἑλληνισμού, ανατολικά του Αιγαίου στην διάρκεια της τριχιλιόχρονης παρουσίας του καθώς και στην Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού.

Την Πρωτοχρονιάτικη Βασιλόπιτα έκοψαν οι "Αργοναύται - Κομνηνοί"

Την Πρωτοχρονιάτικη Βασιλόπιτα έκοψαν οι "Αργοναύται - Κομνηνοί"
Την Πρωτοχρονιάτικη Βασιλόπιτα έκοψαν οι "Αργοναύται - Κομνηνοί"

Την Κυριακή 22 Ιανουαρίου 2017 ο Σύλλογος Ποντίων «Αργοναύται - Κομνηνοί» έκοψε την πρωτοχρονιάτικη πίτα του και τίμησε τον προστάτη του και πολιούχο της Τραπεζούντας Άγιο Ευγένιο, τον οποίον και τα ιδρυτικά μέλη του Συλλόγου θεωρούσαν προστάτη τους.

Η εκδήλωση ξεκίνησε το πρωί της Κυριακής στον Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου Καλλιθέας με την εορταστική δοξολογία, όπου παρευρέθησαν το Διοικητικό Συμβούλιο, μέλη και φίλοι του Συλλόγου Ποντίων «Αργοναύται – Κομνηνοί». Τα μέλη του χορευτικού συγκροτήματος με τις παραδοσιακές φορεσιές την σημαία και το λάβαρο του συλλόγου έδωσαν, όπως κάθε χρόνο, το παρών στην εορταστική δοξολογία τιμώντας τον προστάτη τους.

Μετά την δοξολογία η αίθουσα του συλλόγου ήταν έτοιμη να υποδεχτεί τα μέλη και τους φίλους του συλλόγου για την εορταστική εκδήλωση όπου ο χώρος ήταν παραδοσιακά στολισμένος δημιουργώντας ατμόσφαιρα νοσταλγική της πατρίδας.

Η εκδήλωση ξεκίνησε με τον χαιρετισμό του προέδρου του συλλόγου Θεόφιλου Καστανίδη ενώ τα Πρωτοχρονιάτικα κάλαντα τραγούδησαν τα μέλη του χορευτικού συγκροτήματος και την σκυτάλη πήρε η νεοσύστατη ορχήστρα του συλλόγου με υπεύθυνο τον κ. Ηλία Αβραμίδη.

Την πρωτοχρονιάτικη πίτα, ευλόγησαν ο Γενικός Αρχιερατικός Επίτροπος της Αρχιεπισκοπής Αθηνών Πατήρ Αδαμάντιος, εκπρόσωπος του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος και ο Προϊστάμενος του Ιερού Ναού Αγίου Νικολάου Αρχιμανδρίτης Νικόλαος.


Στην εκδήλωση παρευρέθησαν: το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Ποντίων «Αργοναύται – Κομνηνοί», ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Παναγιώτης Κουρουπλής, ο Δήμαρχος Καλλιθέας κ. Δημήτριος Κάρναβος, ο Αντιδήμαρχος Καλλιθέας κ. Γεώργιος Κυριακόπουλος, οι δημοτικοί σύμβουλοι του Δήμου Καλλιθέας: ο κ. Κωνσταντίνος Κόκουλος, ο κ. Γεώργιος Κουτσογιάννης, ο κ. Θεόδωρος Ψαλιδόπουλος  και η κα. Χαρίκλεια Ροκά, ο πρώην Δήμαρχος Καλλιθέας κ. Κώστας Ασκούνης, η επίτιμος Πρόεδρος του Συλλόγου Ποντίων «Αργοναύται – Κομνηνοί» κα. Ναυσικά Ιασωνίδου – Γκάγκα, ο ιστορικός – συγγραφέας και μέλος του Συλλόγου κ. Χρήστος Ανδρεάδης.  Η Γενική  Γραμματέας Απόδημου Ελληνισμού κα. Εύα Παπαδάτου, ο Καθηγητής και Γενικός Γραμματέας του Κέντρου Μικρασιατικών Σπουδών κ. Πασχάλης Κητρομιλίδης, ο Καθηγητής Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και Αντιπρόεδρος της Ε.Π.Μ. Αλέξιος Σαββίδης, ο Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Ασσυρίων κ. Κυριάκος Μπατσάρας, ο Αντιδήμαρχος Δήμου Κερατσινίου κ. Στράτος Δασκαλάκης.

Το παρόν επίσης έδωσαν Πρόεδροι και εκπρόσωποι αδελφών Σωματείων και τα επίτιμα μέλη του Συλλόγου.

Την εκδήλωση έκλεισε το  χορευτικό συγκρότημα του Συλλόγου με υπεύθυνο τον κ. Κωνσταντίνο Σαββινίδη.

«Σέρρα, Η ψυχή του Πόντου» - Παρουσίαση του βιβλίου στη Ραφήνα

«Σέρρα, Η ψυχή του Πόντου» - Παρουσίαση του βιβλίου στη Ραφήνα
«Σέρρα, Η ψυχή του Πόντου» - Παρουσίαση του βιβλίου στη Ραφήνα

Ο Δήμος Ραφήνας – Πικερμίου και ο Δ.Ο.Π.Α.Π. φιλοξενούν την παρουσίαση του νέου μυθιστορήματος «Σέρρα, Η ψυχή του Πόντου», από τον συγγραφέα Γιάννη Καλπούζο.

Ο συγγραφέας θα παρουσιάσει με ξεχωριστό τρόπο το βιβλίο του, θα συνομιλήσει με το κοινό και θα υπογράψει αντίτυπα.

Η βιβλιοπαρουσίαση θα πραγματοποιηθεί στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Ραφήνας την Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2017 στις 7:00 μ.μ.

Μπορείτε να διαβάσετε ένα απόσπασμα του βιβλίου, εδώ...

Σχετικά θέματα

- To βιβλίο "Σέρρα-Η ψυχή του Πόντου", στην τελική ευθεία για να ανεβεί ως θεατρική παράσταση


- Σέρρα, η ψυχή του Πόντου - Ένα νέο μυθιστόρημα παρουσιάζεται...

Την πατροπαράδοτη Βασιλόπιτα θα κόψουν οι Πόντιοι στην Ελβετία

Την πατροπαράδοτη Βασιλόπιτα θα κόψουν οι Πόντιοι στην Ελβετία
Την πατροπαράδοτη Βασιλόπιτα θα κόψουν οι Πόντιοι στην Ελβετία

Η Ένωση Ποντίων Ελβετίας ενημερώνει τα μέλη και τους φίλους του συλλόγου ότι το Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2017 στις 7:00 μ.μ. θα πραγματοποιηθεί η πατροπαράδοτη κοπή της Βασιλόπιτας στην αίθουσα του πολιτιστικού κέντρου του Αγίου Δημητρίου της Ζυρίχης (Wasserwerkstrasse 92).

Στο καλλιτεχνικό πρόγραμμα της βραδιάς θα είναι οι: Μπάμπης Ιωακειμίδης στο τραγούδι, ο Μπάμπης Κεμανετζίδης στην κεμεντζέ και το κλαρίνο, καθώς και οι Βασιλής Ζορμπάς, Μηνάς Παναγιώτου και Κώστας Κατιρτζίδης στο λαΐκό πρόγραμμα. Μαζί τους οι καλλιτέχνες της Ένωσης, Παντελής Αθανασιάδης, Ηλίας και Αλέξης Κoυνατίδης και Ανδρέας Παπαδόπουλος, όπως βεβαίως και τα χορευτικά και χoρωδιακά τμήματα.

Απολογισμός, στόχοι και νέο συμβούλιο για την Εύξεινο Λέσχη Βέροιας

Απολογισμός, στόχοι και νέο συμβούλιο για την Εύξεινο Λέσχη Βέροιας
Απολογισμός, στόχοι και νέο συμβούλιο για την Εύξεινο Λέσχη Βέροιας

Την Κυριακή 15 Ιανουαρίου 2017, πραγματοποιήθηκε η Εκλογοαπολογιστική Τακτική Γενική Συνέλευση της Ευξείνου Λέσχης Βέροιας. 

Κατά την πρώτη συνεδρίαση του νέου Δ.Σ. στις 16-01-2017 έγινε η κατανομή των αξιωμάτων και η νέα σύνθεση του Δ.Σ. της Ευξείνου Λέσχης Βέροιας, για τη διετία 2018-2018, η οποία έχει ως εξής:

Πρόεδρος: Σαρημιχαηλίδης Παύλος του Ελευθερίου, 
Α’ Αντιπρόεδρος: Χατζίδη Αικατερίνη του Κων/νου,
Β’ Αντιπρόεδρος: Φωτιάδης Φιλοκτήμων του Γεωργίου,
Γεν. Γραμματέας: Τουμπουλίδης Νικόλαος του Κωνσταντίνου, 
Ταμίας: Ανεσίδου Ευσταθία του Ευσταθίου,
Εφ. Δημ. Σχέσεων: Καπουρτίδης Χαράλαμπος του Κων/νου,
Εφ. Κ-Α Περιουσίας: Στολτίδης Ηλίας του Παναγιώτη,
Εφ. Εκδηλώσεων: Tσανακτσίδης Δημοσθένης του Λεωνίδα,
Εφ. Τμημάτων: Θεοδωρίδης Σπυρίδων του Γεωργίου

Η επόμενη μέρα τον εκλογών βρίσκει έναν άνθρωπο εκτός διοικητικού συμβουλίου, έναν από τους «πυλώνες» της Λέσχης τον κ. Αρχιμήδη Ιντζεβίδη. Το νέο Δ.Σ. αλλά και η οικογένεια της Ευξείνου Λέσχης τον ευχαριστεί για την προσφορά του, αφού μετά από 35 συναπτά έτη, υπηρετώντας το σύλλογο ως πιστός και φιλότιμος στρατιώτης από όλες σχεδόν τις θέσεις, αποφάσισε ο ίδιος να αποχωρήσει αθόρυβα από τη διοίκηση του συλλόγου.

Το νέο Δ.Σ. τονίζει σε ανακοίνωση του, πως: Η συγκίνηση αλλά και υπερηφάνεια που έχουμε την τιμή και την τύχη να ηγούμεθα ενός σπουδαίου και σημαντικού συλλόγου, με τη δική σας ψήφο, μας δίνει το δικαίωμα αλλά και την υποχρέωση να δηλώσουμε ότι θα αγωνιζόμαστε:
• για να διατηρήσουμε την ιστορία, τον πολιτισμό, τις παραδόσεις και τη γλώσσα του Ποντιακού Ελληνισμού.
• για τη Διεθνοποίηση και τη Διεθνή Αναγνώριση και Καταδίκη της Γενοκτονίας των Ελλήνων Ποντίων.
• για τη σύσφιξη των σχέσεων με άλλα αδελφά σωματεία, την αλληλεγγύη και τη στήριξη όλων των Ποντίων και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ιδίως όπου αυτά καταπατούνται.
• για την αλλαγή του νομικού και διοικητικού καθεστώτος του Ν.Π.Δ.Δ. Ιερού Ιδρύματος «Παναγία Σουμελά», έτσι ώστε να αποκατασταθεί η νομιμότητα στον τρόπο διοίκησης και να επιτευχθεί η ουσιαστική ανιστόριση της Ιεράς Μονής.

Όλοι μαζί σαν οικογένεια θα συνεχίσουμε και θα πορευτούμε για το καλό και την πρόοδο της Λέσχης μας. Ευχόμαστε η Παναγία Σουμελά να χαρίζει σε όλους υγεία, δύναμη, ατομική και οικογενειακή ευτυχία και κάθε επαγγελματική επιτυχία.

Ένα τραγούδι για την Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου... - Διαφορετικό από τα άλλα... (Video)

Ένα τραγούδι για την Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου... - Διαφορετικό από τα άλλα... (Video)
Ένα τραγούδι για την Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου... - Διαφορετικό από τα άλλα... (Video)

Ως Πόντιοι 3ης και 4ης γενιάς, έχουμε ριζωμένη βαθιά μέσα μας την αγάπη για την κατεχόμενη πατρίδα που δυστυχώς σήμερα δεν έχουμε. Πάντα, προσπαθούμε να τιμούμε και να θυμόμαστε τους 353.000 γενοκτονημένους προγόνους μας αλλά και όλους αυτούς που δεν πρόλαβαν να γεννηθούν.

Θελήσαμε να φτιάξουμε ένα τραγούδι για την Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου από τους Τούρκους. Χωρίς λύρα, χωρίς να είναι τραγουδισμένο στην Ποντιακή διάλεκτο, άλλωστε υπάρχουν πολύ ομορφότερα Ποντιακά τραγούδια με αυτά τα χαρακτηριστικά.

Στόχος μας ήταν να διαδώσουμε ένα από τα τραγικότερα εγκλήματα της νεότερης Ευρωπαϊκής ιστορίας, σε ανθρώπους που δεν γνωρίζουν πολλά ή δεν έχουν ακούσει ποτέ
γι’ αυτό.

Με σεβασμό στην μνήμη όλων αυτών που χάθηκαν, σας το παρουσιάζουμε.

Εριφίλη Νίκα - Απαγγελία
Γιώργος Κατσάνος - Hammond Melodion, Mellotron, Theremin, Hurdi Gurdi
Βασίλης Μουσάκος - Ηλεκτρική κιθάρα
Σπύρος Μάζης - Ηλεκτρικό μπάσο
Αντώνης Αδελφίδης - Πλήκτρα, Audio Editing, Ηχογραφήσεις
Ο Σουηδός - Τύμπανα
Ο λόρδος - Μετάφραση του κειμένου στην Αγγλική γλώσσα
Γιώργος Βάλβης - Σχεδίαση εξωφύλλου
Δημήτρης Ντελής - Μίξη, Mastering
Θοδωρής Μακρίδης - Βοηθός παραγωγής
Αντώνης Αδελφίδης - Σύνθεση, Ενορχήστρωση, Παραγωγή

Το κείμενο δημιουργήθηκε από μαρτυρίες Ποντίων προσφύγων. Είναι παρμένες από τα κείμενα, Η γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου κατά την περίοδο των Νεότουρκων (1915-1918) του Κωνσταντίνου Φωτιάδη και Μνήμη Πόντου: Άγνωστες μαρτυρίες από την γενοκτονία.

Επιμέλεια κειμένου - Αντώνης Αδελφίδης

Ευχαριστούμε τους Θανάση Πανανάκη, Βερόνικα Λαχανά, Παναγιώτη Μπερδένη και Κωνσταντίνο Μαυρόπουλο για την πολύτιμη βοήθεια τους.

Θέλομ΄ να ευτάμ’ μνημόσυνον σ΄ ούλτς εκεί π΄ εχάθαν χωρίς ποπάν, χωρίς καντήλ΄ χωρίς κερί π΄ ετάφαν

Κωστίκας Ανδρεάδης