Τρίτη 23 Ιουλίου 2019

Η Νεολαία της Νέας Σαμψούντας στο 21ο Συναπάντημα Ποντιακών Σωματείων

Η Νεολαία της Νέας Σαμψούντας στο 21ο Συναπάντημα Ποντιακών Σωματείων
Η Νεολαία της Νέας Σαμψούντας στο 21ο Συναπάντημα Ποντιακών Σωματείων

Αντιπροσωπεία από μέλη της νεολαίας του Εξωραϊστικού Εκπολιτιστικού Συλλόγου Ν.Σαμψούντας «Η ΑΜΙΣΟΣ» συνοδευόμενα από την πρόεδρο του Συλλόγου κ.Χαϊτίδου Στέλλα, συμμετείχε στο 21ο Συναπάντημα Νεολαίας Ποντιακών Σωματείων που διοργάνωσε το Πανελλήνιο Ιερό Προσκύνημα «Παναγία Σουμελά», με τις ευλογίες του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Βεροίας Ναούσης & Καμπανίας κ.κ. Παντελεήμονα, Ποντιόπουλα τρίτης και τέταρτης προσφυγικής γενιάς παρευρέθηκαν στους χώρους του Ιερού Προσκυνήματος, της Παναγίας Σουμελά στην Καστανιά Ημαθίας από 18 έως 21 Ιουλίου 2019.

Στα πλαίσια του προγράμματος του συναπαντήματος οι νέοι Ποντιακής καταγωγής παρακολούθησαν:

- Το βραβευμένο ντοκιμαντέρ «Η Μπάντα» του Νίκου Ασλανίδη το οποίο παρουσίασε και σχολίασε ο ίδιος.
- Εισήγηση από τον κ. Λυγερό Νίκο, Στρατηγικό σύμβουλο, με θέμα:« 100 χρόνια αντίστασης στη λήθη της Γενοκτονίας»
- Εισηγήσεις από νέους – μέλη του Συναπαντήματος με θέματα σχετικά με τον Ποντιακό Ελληνισμό και την Γενοκτονία.
- Παρακολούθησαν αναπαράσταση του Ποντιακού Γάμου από τον Ποντικό Σύλλογο Ζυγού Καβάλας «O Υψηλάντης».
- Συμμετείχαν σε δρώμενο αφιερωμένο για τα 100 χρόνια από την έναρξη της Γενοκτονίας.

Επίσης διοργάνωσαν ποντιακές παραδοσιακές βραδιές συμμετέχοντας οι ίδιοι ως μουσικοί.

Είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε Workshops- Εργαστήρια: Ζωγραφικής (κλήθηκαν από την εικαστικό Σοφία Αμπερίδου να δημιουργήσουν ένα συλλογικό έργο ζωγραφικής που ονομάστηκε «Κληρονομιά για τους αγέννητους Έλληνες ποντιακής καταγωγής»), μουσικής (συνέθεσαν και τραγούδησαν τραγούδι αφιερωμένο στις Αλησμόνητες Πατρίδες) και Γαστρονομίας (με την καθοδήγηση της κ. Βικτωρίας Σαββίδου έμαθαν και δημιούργησαν ποντιακά εδέσματα).

Την Κυριακή 21 Ιουλίου έγινε Επιμνημόσυνη Δέηση για τους 353.000 άταφους Έλληνες του Πόντου.

Μετά την αναμνηστική φωτογραφία οι νέοι του Συναπαντήματος με τα κορμιά τους σχημάτισαν τη φράση «Καμία κι Ανασπάλω» (Ποτέ δεν θα ξεχάσω).

Στην οργανωτική επιτροπή του Συναπαντήματος μετέχουν και μέλη της νεολαίας του Συλλόγου «Η Αμισός».

Πηγή: My Preveza

Δευτέρα 22 Ιουλίου 2019

Μεγάλη Ποντιακή βραδιά στην Ποντοκώμη

Μεγάλη Ποντιακή βραδιά στην Ποντοκώμη
Μεγάλη Ποντιακή βραδιά στην Ποντοκώμη

Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Ποντοκώμης διοργανώνει και προσκαλεί τα μέλη και τους φίλους του συλλόγου στην Ποντιακή βραδιά που πραγματοποιεί την Παρασκευή 26 Ιουλίου 2019 στον αύλειο χώρο του Δημοτικού Σχολείου στις 9:00 μ.μ.

Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες:
- Ιωαννίδης Γιώργος, τραγούδι,
- Θεοδωρίδης Παναγιώτης, τραγούδι,
- Μιχαηλίδης Σταύρος, λύρα,
- Ζουρνατσίδης Παναγιώτης, κλαρίνο,
- Σαχταρίδου Ειρήνη, αγγείο,
- Τσενεβεζίδης Παναγιώτης, αρμόνιο,
- Ευθυμιάδης Παύλος, κρουστά,
- Σαριμανώλης Μιχάλης, νταούλι,

Θα συμμετέχουν τα χορευτικά του Συλλόγου Συκεών Καλλιθέας Θεσσαλονίκης, του Περδίκα Εορδαίας & του Πολιτιστικού Συλλόγου Ποντοκώμης.

Με την υποστήριξη: Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας και του Δήμου Κοζάνης.

Τιμή Εισόδου: 5€

Αναπαράσταση του ξεριζωμού των Ποντίων, στη Θέρμη Θεσσαλονίκης

Αναπαράσταση του ξεριζωμού των Ποντίων, στη Θέρμη Θεσσαλονίκης
Αναπαράσταση του ξεριζωμού των Ποντίων, στη Θέρμη Θεσσαλονίκης

Από τις εκδηλώσεις τιμής και μνήμης που πραγματοποίησε ο δήμος Θέρμης σε συνεργασία με τους 5 ποντιακούς συλλόγους της περιοχής για τη θλιβερή επέτειο των 100 χρόνων από τη Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου, από τις 11 έως τις 16 Ιουνίου 2019.

Κανείς δεν είναι επαγγελματίας ηθοποιός, σκηνοθέτης η κινηματογραφιστής ενώ το βίντεο είναι ερασιτεχνικό βασισμένο στην εθελοντική συμμετοχή όλων που συμμετείχαν.
      

Μαρτυρίες από τις Φιλανθρωπικές και Ιεραποστολικές Οργανώσεις για τη Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου

Μαρτυρίες από τις Φιλανθρωπικές και Ιεραποστολικές Οργανώσεις για τη Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου
Μαρτυρίες από τις Φιλανθρωπικές και Ιεραποστολικές Οργανώσεις για τη Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου

γράφει ο Θεοδόσιος Κυριακίδης
Δρ. Ιστορίας, Επιστημονικός Συνεργάτης Έδρας Ποντιακών Σπουδών

Οι εκτεταμένες σφαγές των Αρμενίων το 1915 κινητοποίησαν ένα μεγάλο κύμα συμπάθειας και συλλογής βοήθειας, το οποίο γιγαντώθηκε σε όλο τον κόσμο και όλως ιδιαιτέρως στην Αμερική. Από το φθινόπωρο του 1915 υπάρχει συστηματική οργάνωση στην Αμερική ή από αμερικανικές οργανώσεις για παροχή βοήθειας στους χριστιανούς της Εγγύς Ανατολής.

Οι διάφορες επιτροπές βοήθειας που δημιουργήθηκαν αρχικά ενώθηκαν το Νοέμβριο του 1915 σε οργανισμό υπό την επωνυμία American Committee for Armenian and Syrian Relief (ACASR), ενώ η βοήθεια συγκεντρωνόταν στην Αμερική και διαμοιραζόταν στους δεινοπαθούντες κυρίως από τους ιεραποστόλους και τους καθηγητές των σχολείων.

Το κόστος αυτών των επιτροπών ανακούφισης και σωτηρίας ανήλθε το 1916 και 1917 σε δυο εκατομμύρια δολάρια για κάθε χρόνο, το 1918 σε επτά και το 1919 σε δέκα εννέα εκατομμύρια δολάρια. Από το 1917 ο έρανος έλαβε ημιεπίσημο χαρακτήρα με πολιτικά πρόσωπα της κεντρικής πολιτικής σκηνής να πρωτοστατούν, με τη βοήθεια να συγκεντρώνεται σε σταθμούς της πυροσβεστικής, της αστυνομίας και στα σχολεία.

Σταδιακά και άλλοι οργανισμοί ενεπλάκησαν στη διαδικασία βοήθειας και σωτηρίας όπως η YMCA, ο Αμερικανικός Ερυθρός Σταυρός, ενώ ειδικά για τους Έλληνες αντίστοιχη επιτροπή υπήρξε η «The Greek Relief Committee», η οποία λειτούργησε μεταξύ 1917-1921 κι εργάστηκε με ένα δίκτυο ιεραποστόλων και διπλωματών.

Η ACASR που συμπεριέλαβε αργότερα και τους Έλληνες ονομάστηκε απλώς Near East Relief. Η Near East Relief (NER) πραγματοποίησε φιλανθρωπικά προγράμματα στην Ανατολία, στη Συρία, στην Παλαιστίνη και στον Καύκασο.

Συστηματικές σφαγές

Από το τέλος του 1916 μέχρι και το καλοκαίρι του 1917 οι συστηματικές σφαγές των Ελλήνων εντάθηκαν. Σε γράμμα που λαμβάνει ο James Barton από τον W. W. Peet στις 11 Ιανουαρίου του 1917 σημειώνονται μεταξύ άλλων τα εξής: «Η στάση της κυβέρνησης απέναντι στους Έλληνες φαίνεται να είναι πιο σκληρή από οποτεδήποτε.

Όλο και περισσότεροι Έλληνες ξεριζώνονται από τις παράκτιες πόλεις και στέλνονται στην ενδοχώρα κάτω από συνθήκες πολύ παρόμοιες με αυτές που χαρακτήριζαν την απέλαση των Αρμενίων… Σε μεγάλο βαθμό αυτές οι απελαθείσες οικογένειες έχουν ήδη στείλει τα αρσενικά μέλη τους στο στρατό». Σε άλλη επιστολή του μια μέρα αργότερα σημειώνει ότι οι Έλληνες απειλούνται με απέλαση από τη Σαμψούντα, αλλά από την Κερασούντα και την περιοχή του Μαρμαρά έχουν ήδη εκδιωχθεί. Μάλιστα από τον Μαρμαρά από τους 150 που εκδιώχθηκαν οι 80 πέθαναν ήδη.

Οι ιεραπόστολοι μέσα από τα γράμματα και τις εκκλήσεις για συλλογή βοήθειας μεταφέρουν και πληροφορίες για τις σφαγές. Μια πολύ ενδιαφέρουσα τέτοια πληροφορία αναφέρει σε γράμμα που στέλνει στις 17 Οκτωβρίου του 1917 ο πρόεδρος της επιτροπής Frank Watterson Jackson (1874-1955), ο οποίος αφού αναφέρεται στον εκτοπισμό 70.000 Ελλήνων από τα παράλια της Μικράς Ασίας και το Αϊβαλίκ, σημειώνει ότι τουλάχιστον οι 7.000 σφαγιάστηκαν. Επίσης ο αμερικανός ιεραπόστολος Lyndon S. Crawford ενημέρωσε για μια εντολή που ήρθε από τα κεντρικά του τουρκικού στρατού στο Sheishehie (Suşehri), η οποία έλεγε τα εξής: «Μέχρι τις 12/25 Ιουλίου δεν επιτρέπεται να βρεθεί Έλληνας άνδρας άνω των 16 ετών και κάτω των 50 ετών στην Ορντού (Κοτύωρα). Στείλτε τους όλους στο εσωτερικό. Όσον αφορά τις οικογένειες, θα αποστείλουμε άλλες διαταγές αργότερα».

Ένταση την κεμαλική περίοδο

Οι εκτοπισμοί και οι σφαγές συνεχίστηκαν και μάλιστα εντάθηκαν την κεμαλική περίοδο. Τον Μάρτιο του 1921 οι αμερικανοί ιεραπόστολοι μαζί με τους αξιωματικούς του αμερικανικού στόλου που ελλιμενίζονταν στη Μαύρη Θάλασσα επισκέφτηκαν τις περιοχές της Τραπεζούντας και της Σαμψούντας καταγράφοντας την καταστροφή και τις σφαγές των Ελλήνων κατοίκων. Την ίδια περίοδο, όπως σημειώνει ο Robert Shenk τα αμερικανικά ορφανοτροφεία γέμισαν με ορφανά ελληνόπουλα, επιβεβαιώνοντας τις καταγραφές των αμερικανών για τις σφαγές και την καταστροφή. Οι μαρτυρίες της αμερικανίδας ιεραποστόλου, Gertrude Anthony, μιλούν για τη δράση του Τοπάλ Οσμάν, ο οποίος κατέστρεψε το Καντίκιοϊ κοντά στη Σαμψούντα και εκτόπισε τους κατοίκους. Η ιεραπόστολος σημειώνει πως όλοι ήταν πεπεισμένοι ότι ο εκτοπισμός αυτός σήμαινε το θάνατο τους. Επίσης, η Αμερικανίδα ιεραπόστολος ενημέρωσε τον κυβερνήτη του αμερικανικού αντιτορπιλικού Fox, τον C. S. Joyce, προκειμένου να ενημερωθεί ο ναύαρχος Bristol που ήταν επικεφαλής του αμερικανικού στόλου, αναφέροντας συγκεκριμένα την καταστροφή περίπου 100 ελληνικών χωριών, τη σφαγή των κατοίκων τους και τη σταύρωση των ιερέων. Το ορφανοτροφείο της Near East Relief είχε γεμίσει κι αυτό με ορφανά ελληνόπουλα.

Η κατάσταση που είχε δημιουργηθεί δεν είχε προηγούμενο και ο διευθυντής του κολλεγίου Ανατόλια της Μερζιφούντας, George White, έκανε λόγο για επίγεια κόλαση, σημειώνοντας μάλιστα ότι αυτά τα λόγια του δεν συνιστούσαν υπερβολή. Από τον Μάρτιο μέχρι και τα τέλη Ιουλίου του 1921, οι αμερικανοί καταγράφουν μια συστηματική καταστροφή των χριστιανών. Ο φανατισμός ήταν τόσο μεγάλος, ώστε όπως σημειώνει η ιεραπόστολος Antoine Gertrude ρίχνονταν στους λάκκους που είχαν ανοιχθεί για τους νεκρούς και κάποιοι ζωντανοί, ενώ σε διάστημα μιας μόνο εβδομάδας (24-31 Ιουλίου 1921) υπολόγιζε ότι θανατώθηκε ο μισός χριστιανικός πληθυσμός της πόλης, περίπου 1000 άτομα. Αντίστοιχα ο George E. White σημείωνε ότι εκτοπίστηκαν περίπου 1.000 Έλληνες από την πόλη.

Οι ιεραπόστολοι. τόσο η Gertrude Anthony όσο και ο Hosford, κατηγορούσαν τον ναύαρχο Μπρίστολ ως αδιάφορο και ως μη αμερόληπτο, καθώς δεν προωθούσε τις αναφορές τους για τις θηριωδίες στους ανωτέρους τους κατηγορώντας τον ευθέως, ότι η κύρια έγνοια του ήταν να προστατεύσει κυρίως τους Αμερικανούς και τα αμερικανικά συμφέροντα, όπως τις εταιρείες American Tobbaco και Standard oil.

Οι ιεραπόστολοι γνωρίζουν ότι ο εκτοπισμός στο εσωτερικό δεν είναι τίποτε άλλο από έναν άμεσο τρόπο εξολόθρευσης. Ο καθηγητής και ευαγγελικός ιερέας, John P. Xenides (1875-1945), που υπηρετούσε ως γραμματέας του Greek Relief Committee (GRC), σημειώνει τα εξής σε μια αναφορά του: «Η απέλαση σημαίνει βαθμιαία εξόντωση των ανθρώπων αυτών. Οι εκτοπισμένοι είτε σκοτώνονται στον δρόμο είτε πεθαίνουν από την έκθεση, την πείνα, τη νόσο ή την εξάντληση. Για τον λόγο αυτό τουλάχιστον 500.000 Έλληνες έχασαν τη ζωή τους από το ξέσπασμα του Παγκόσμιου Πολέμου και της Εκεχειρίας. Σήμερα οι Έλληνες στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας και σε άλλα μέρη της Μικράς Ασίας υφίστανται αυτήν τη μέθοδο εξόντωσης».

Πηγή: ThessNews

Νέο Δ.Σ. στον Ποντιακό Σύλλογο Ελαιοχωρίου "Άγιος Γεώργιος"

Νέο Δ.Σ. στον Ποντιακό Σύλλογο Ελαιοχωρίου "Άγιος Γεώργιος"
Νέο Δ.Σ. στον Ποντιακό Σύλλογο Ελαιοχωρίου "Άγιος Γεώργιος"

Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του Πολιτιστικού Ποντιακού Συλλόγου Ελαιοχωρίου "Άγιος Γεώργιος", έχει ως εξής:

Πρόεδρος: Γιάννης Κόγιος,
Αντιπρόεδρος: Κώστας Λεμονίδης,
Ταμείας: Φώτης Κόγιος,
Γραμματέας: Αντρέας Σιδηρόπουλος,
Μέλη: Αρετή Θεράπογλου, Παναγιώτης Ορφανίδης, Στάθης Πακαταρίδης, Θανάσης Χουπανίδης, Νίκος Δελησάββας.

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το 2ο αντάμωμα των Ποντίων του "Ατά Παζάρ"

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το 2ο αντάμωμα των Ποντίων του "Ατά Παζάρ"
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το 2ο αντάμωμα των Ποντίων του "Ατά Παζάρ"

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το βράδυ της Κυριακής 30 Ιουνίου 2019 στον Ξηροπόταμο (Θεσσαλονίκης) το 2ο Συναπάντημα Ατά Παζαρλιδέων με πλήθος Συλλόγων.

Το ραντεβού ανανεώθηκε για το καλοκαίρι του 2020, όπου τα ηνία παραλαμβάνει η Δάφνη!
      

Κυριακή 21 Ιουλίου 2019

Έντονη συγκίνηση στα αποκαλυπτήρια του μνημείου για τη Γενοκτονία των Ποντίων στη Διποταμία

Έντονη συγκίνηση στα αποκαλυπτήρια του μνημείου για τη Γενοκτονία των Ποντίων στη Διποταμία
Έντονη συγκίνηση στα αποκαλυπτήρια του μνημείου για τη Γενοκτονία των Ποντίων στη Διποταμία

Σε κλίμα έντονης συγκίνησης αποκαλύφθηκε το μνημείο για τη Γενοκτονία των Ποντίων που τοποθετήθηκε στην κεντρική πλατεία της Διποταμίας.

Η εκδήλωση διοργανώθηκε από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Διποταμίας «Ο Προφήτης Ηλίας».

Η εκδήλωση ξεκινήσε με την αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου, ενώ κεντρικός ομιλητής ήταν ο συγγραφέας και αναλυτής Σάββας Καλεντερίδης.

Την επιμνημόσυνη δέηση τέλεσε ο μητροπολίτης Καστοριάς κ. Σεραφείμ. Ακολούθησε απονομή τιμητικών και αναμνηστικών πλακετών.

Η εκδήλωση έκλεισε με τον πυρρίχιο χορό Σέρρα.

Η Ποντιακή επιθεώρηση στο Θρυλόριο έκλεισε τον κύκλο εκδηλώσεων

Η Ποντιακή επιθεώρηση στο Θρυλόριο έκλεισε τον κύκλο εκδηλώσεων
Η Ποντιακή επιθεώρηση στο Θρυλόριο έκλεισε τον κύκλο εκδηλώσεων 

Ο κύκλος των πολιτιστικών εκδηλώσεων του Συλλόγου Ποντίων Θρυλορίου "Η Κερασούντα και το Γαρς" ολοκληρώθηκε με τον ωραιότερο τρόπο με την παράσταση από τη θεατρική ομάδα του Συλλόγου, με τίτλο "Δύο ευρώ τ' έναν, τέσσερα το ζευγάρ'", σε κείμενα και σκηνοθεσία του πολυτάλαντου Σάββα Σαλπιγγίδη. 

Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κομοτηνής στήριξε το όλο εγχείρημα και δικαιώθηκε περίτρανα. Γιατί, όπως ομολογεί η πρόεδρος του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κομοτηνής Σοφία Μενεσελίδου που παρακολούθησε την παράσταση το βράδυ της Πέμπτης 18 Ιουλίου "σ' αυτήν τη μικρή, ακριτική γωνιά του Θρυλορίου υπάρχουν άνθρωποι που οραματίζονται, εμπνέονται, δημιουργούν κι επιμένουν ακόμη να αντιστέκονται στην πολιτιστική ισοπέδωση».

Η Ποντιακή επιθεώρηση στο Θρυλόριο έκλεισε τον κύκλο εκδηλώσεων

Οι θεατές γέλασαν, προβληματίστηκαν, συμμετείχαν ολόθερμα ως θεατές της ευφάνταστης αυτής επιθεώρησης, θαύμασαν το πηγαίο ταλέντων όλων των συνδημιουργών.

Κι ευχαρίστησαν για πολλοστή φορά την πρόεδρο του Συλλόγου, τη Χρύσα Μαυρίδου, τα μέλη του ΔΣ, αλλά και όλους τους συμμετέχοντες, γιατί δίνουν τη δυνατότητα στους κατοίκους όλης της περιοχής να συμμετέχουν σε βραδιές μαγικές, με την παρέα, τη συνεύρεση, το κέφι και την αγάπη για τον πολιτισμό στο επίκεντρο. Με την παράσταση αυτήν ολοκληρώθηκαν οι φετινές εκδηλώσεις του πολιτιστικού συλλόγου Ποντίων Θρυλορίου με επίκεντρο τον εορτασμό της Αγίας Μαρίνας και στοχευμένες δράσεις όπως το 5ο έτος ποντιακής γαστρονομίας".

Πηγή: Χρόνος

Σάββατο 20 Ιουλίου 2019

Ο Ιάπωνας που λατρεύει την Ποντιακή λύρα, τον Καζαντζάκη, γίνεται πάλι… Σαλονικιός

Ο Ιάπωνας που λατρεύει την Ποντιακή λύρα, τον Καζαντζάκη, γίνεται πάλι… Σαλονικιός
Ο Ιάπωνας που λατρεύει την Ποντιακή λύρα, τον Καζαντζάκη, γίνεται πάλι… Σαλονικιός

της Σοφίας Παπαδοπούλου

Προτού «βουτήξει» στα βαθιά της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας, είχε εντρυφήσει στον Σπινόζα και πριν «ανακαλύψει» το έργο του Φίλωνα Κτενίδη, είχε διαβάσει βιβλία στα αγγλικά και τα γαλλικά για την ποντιακή ιστορία και τον ποντιακό πολιτισμό.

Ο Ιάπωνας Φουκούντα Κόσουκε αγαπά την Ελλάδα και τον ποντιακό πολιτισμό και φροντίζει να το (εκ)δηλώνει αυτό με κάθε τρόπο· όπως οι …ποντιακές βραδιές που διοργανώνει στο Κιότο με λύρα, νταούλι και παραδοσιακά εδέσματα.

Διαβάζοντας Καζαντζάκη στα ιαπωνικά, μερικά χρόνια πριν, ένιωσε ως άλλος Αρχιμήδης, αναφωνώντας «Εύρηκα!», όταν κατάλαβε -όπως εξηγεί στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων- ότι «ακόμη και σήμερα στην Ελλάδα υπάρχει ο πολιτισμός εκείνος που ακολουθεί τον αρχαίο και βυζαντινό» και πως οι Έλληνες δεν είναι απλώς μία …ιστορική ύπαρξη, όπως οι Σουμέριοι και οι αρχαίοι Αιγύπτιοι, αλλά ένας λαός που «πατά» πάνω σε θεμέλια που ο ίδιος έχει βάλει.

«Έτσι ενδιαφέρθηκα για τη σημερινή Ελλάδα και άρχισα να σπουδάζω. Και διαβάζοντας το έργο του Καζαντζάκη “Ο Χρήστος ξανασταυρώνεται” αναρωτήθηκα αν οι πρόσφυγες Έλληνες, που παίζουν πολύ σημαντικό και εντυπωσιακό ρόλο στο έργο του, έχουν σχέση με τους πόντιους. Αυτή ήταν και η αφορμή για να ενδιαφερθώ για το αντικείμενο αυτό», λέει ο νεαρός Ιάπωνας, εξηγώντας το ενδιαφέρον του για το ποντιακό στοιχείο.

«Αρχικά, για να μελετήσω την ποντιακή ιστορία και τον ποντιακό πολιτισμό, διάβασα βιβλία στα γαλλικά και τα αγγλικά. Αλλά δεν ήταν αρκετά. Δούλεψα πάρα πολύ και κέρδισα χρήματα για να πάω στη Θεσσαλονίκη και στην Αθήνα και να αναζητήσω βιβλία σχετικά μ’ αυτό το αντικείμενο», σημειώνει, επισημαίνοντας πως αγόρασε εντέλει πολλά βιβλία και άλλο σχετικό υλικό και πλέον μοιράζεται ποικιλοτρόπως τη γνώση που έχει αποκτήσει με άλλους Ιάπωνες, που εκδηλώνουν σχετικό ενδιαφέρον.

Ο Ιάπωνας που λατρεύει την Ποντιακή λύρα, τον Καζαντζάκη, γίνεται πάλι… Σαλονικιός

Μία από τις δράσεις του νεαρού Ιάπωνα είναι και οι εκδηλώσεις, όπως αυτή που διοργάνωσε πριν από μερικές ημέρες, στο Κιότο, με ποντιακή λύρα, νταούλι, αλλά και μια «γεύση» ιστορίας. «Όποιοι συμμετέχουν στις εκδηλώσεις γενικά ενδιαφέρονται για την ιστορία και το πολιτισμό των εθνών της Μαύρης θάλασσας, την ελληνική ιστορία και τον ελληνικό πολιτισμό. Σίγουρα υπήρχαν Ιάπωνες που γνώριζαν για τον αρχαίο Πόντο, αλλά δεν ήξεραν σχεδόν τίποτα για τον σημερινό, την ποντιακή ιστορία και τον ποντιακό ελληνισμό. Εν πάση περιπτώσει, ό,τι ξέρουν είναι μόνο κάτι αρχαίο. Γι’ αυτό ήταν για μένα μεγάλη χαρά που έχω την ευκαιρία να μιλώ για τη βυζαντινή και τη σύγχρονη, σημερινή ιστορία και την ποντιακή κουλτούρα», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Φουκούντα Κόσουκε.

Το ενδιαφέρον του δεν περιορίζεται στην ποντιακή ιστορία αλλά επεκτείνεται στη μουσική, τους χορούς, αλλά και την …ποντιακή κουζίνα! «Αν και οι φίλοι μου ήταν αυτοί που μού έμαθαν τον ποντιακό χορό και την ποντιακή μουσική, εντρύφησα στην ποντιακή κουζίνα διαβάζοντας βιβλία», σημειώνει χαρακτηριστικά. Από τα βιβλία ανακάλυψε και το ποντιακό θέατρο και, όπως τονίζει, «ιδιαίτερα θα ήθελα να μάθουν οι Ιάπωνες τον Φίλωνα Κτενίδη (θεατρικός συγγραφέας, δημοσιογράφος και γιατρός, ποντιακής καταγωγής)».

Ιδιαίτεροι είναι οι δεσμοί του Φουκούντα Κόσουκε και με τη Θεσσαλονίκη, όπου πριν από τρία χρόνια ήρθε για να σπουδάσει ελληνικά, ενώ από τον προσεχή Σεπτέμβριο θα επιστρέψει, αυτή τη φορά για σπουδές νεοελληνικής λογοτεχνίας στη Φιλοσοφική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ).

Βρίσκει, άραγε, κοινά στοιχεία ο νεαρός Ιάπωνας μεταξύ της χώρας του και της Ελλάδας; «Έχουμε πολλές ελληνικές λέξεις στα ιαπωνικά. Αλλά, δυστυχώς, τα κοινά στοιχεία μεταξύ μας είναι πάρα πολύ λίγα. Η Ιαπωνία, αντίστοιχα, μπόρεσε να δώσει μόνο τα “anime” (ιαπωνικά κινούμενα σχέδια) και τα “manga” στην Ελλάδα… και ακόμη και σήμερα μου φαίνεται ότι οι Έλληνες δεν ξέρετε καλά τον ιαπωνικό κλασικό πολιτισμό», απαντά.

Όσο για τους Ολυμπιακούς Αγώνες που ετοιμάζεται να φιλοξενήσει η πατρίδα του, το 2020, ο Φουκούντα Κόσουκε εύχεται «να πάνε καλά» και δηλώνει περήφανος «που ακολουθούμε την ελληνική και παγκόσμια παράδοση», όπως χαρακτηριστικά λέει.

Καλοκαιρινή βραδιά του Ποντιακού Συλλόγου Πολυδενδρίου Λαγκαδά

Καλοκαιρινή βραδιά του Ποντιακού Συλλόγου Πολυδενδρίου Λαγκαδά
Καλοκαιρινή βραδιά του Ποντιακού Συλλόγου Πολυδενδρίου Λαγκαδά

Ο Ποντιακός Σύλλογος Πολυδενδρίου Λαγκαδά διοργανώνει και προσκαλεί τα μέλη και τους φίλους του συλλόγου στην ετήσια καλοκαιρινή του βραδιά που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 20 Ιουλίου 2019 στις 9:30 μ.μ. στον προαύλιο χώρο του σχολείου του χωριού.

Στο καλλιτεχνικό πρόγραμμα συμμετέχουν οι: Μιχάλης Κουρτίδης (τραγούδι), Γιάννης Μπουλούτας (λύρα), Πόλυς Εφραιμίδης (λύρα - τραγούδι), Στέλιος Μαβίδης (τραγούδι), Γιώργος Ευσταθιάδης (λύρα), Γιάννης Τσαντεκίδης (λύρα - τραγούδι), Νικηφόρος Φουλίρας (αγγείο), Γιώργος Καραιωάννου (αρμόνιο), Στέφανος Πεγκλίδης (ντραμς).

Είσοδος 10 ευρώ με φαγητό και αναψυκτικό.

Καλοκαιρινή Ποντιακή βραδιά στο Σύλλογο Ποντίων Κρύας Βρύσης "Αλέξανδρος Υψηλάντης

Καλοκαιρινή Ποντιακή βραδιά στο Σύλλογο Ποντίων Κρύας Βρύσης "Αλέξανδρος Υψηλάντης
Καλοκαιρινή Ποντιακή βραδιά στο Σύλλογο Ποντίων Κρύας Βρύσης "Αλέξανδρος Υψηλάντης

Ο Σύλλογος Ποντίων Κρύας Βρύσης "Αλέξανδρος Υψηλάντης" διοργανώνει και προσκαλεί τα μέλη και τους φίλους του συλλόγου στην ετήσια καλοκαιρινή Ποντιακή βραδιά το Σάββατο 20 Ιουλίου 2019 στις 9:30 μ.μ. στο 1ο δημοτικό σχολείο Κρύας Βρύσης.

Στο καλλιτεχνικό πρόγραμμα συμμετέχουν οι: Ματθαίος Τσαχουρίδης (λύρα - τραγούδι), Γιώργος Κορτσινίδης (κρουστά), Σάκης Σωτηριάδης (πλήκτρα).

Καλοκαιρινή Ποντιακή βραδιά στην Εύξεινο Λέσχη Φιλώτα

Καλοκαιρινή Ποντιακή βραδιά στην Εύξεινο Λέσχη Φιλώτα
Καλοκαιρινή Ποντιακή βραδιά στην Εύξεινο Λέσχη Φιλώτα

Η Εύξεινος Λέσχη Φιλώτα διοργανώνει και προσκαλεί τα μέλη και τους φίλους του συλλόγου το Σάββατο 20 Ιουλίου 2019 στις 9:00 μ.μ. στην ετήσια καλοκαιρινή Ποντιακή βραδιά του στον προαύλιο χώρο του συλλόγου.

Στο καλλιτεχνικό πρόγραμμα συμμετέχουν ο Γιώργος Σιαμίδης στο τραγούδι, ο Παναγιώτης Χολόπουλος και ο Γιώργος Ευσταθιάδης στη λύρα ο Νίκος Γκότσιος στο κλαρίνο.

Ποντιακές εκδηλώσεις: «2α Κεφαλοχωρίτικα»

Ποντιακές εκδηλώσεις: «2α Κεφαλοχωρίτικα»
Ποντιακές εκδηλώσεις: «2α Κεφαλοχωρίτικα»

Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Κεφαλοχωρίου διοργανώνει και προσκαλεί τα μέλη και τους φίλους του συλλόγου στις εκδηλώσεις «2α Κεφαλοχωρίτικα» το Σάββατο 20 Ιουλίου 2019, στις 9:30 μ.μ., στο προαύλιο του πρώην Δημοτικού Σχολείου Κεφαλαχωρίου.

Στο καλλιτεχνικό πρόγραμμα συμμετέχουν οι: Κώστας Θεοδοσιάδης (τραγούδι), Μάκης Αγγελίδης (λαϊκό τραγούδι), Αβραάμ Γκόσιος (λύρα), Γιώργος Σιαμίδης (αγγείο).

Χορηγός επικοινωνίας: e-Pontos

Αποκαλυπτήρια μνημείου για τη Γενοκτονία των Ποντίων στη Διποταμία Καστοριάς

Αποκαλυπτήρια μνημείου για τη Γενοκτονία των Ποντίων στη Διποταμία Καστοριάς
Αποκαλυπτήρια μνημείου για τη Γενοκτονία των Ποντίων στη Διποταμία Καστοριάς

Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Διποταμίας «Ο Προφήτης Ηλίας» προσκαλεί τα μέλη και τους φίλους του συλλόγου στα αποκαλυπτήρια του μνημείου Γενοκτονίας που θα πραγματοποιηθούν το Σάββατο 20 Ιουλίου 2019 στις 7:30 μ.μ. στην κεντρική πλατεία της Διποταμίας.

Η εκδήλωση θα ξεκινήσει με την αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου, ενώ κεντρικός ομιλητής θα είναι ο συγγραφέας και αναλυτής Σάββας Καλεντερίδης.

Την επιμνημόσυνη δέηση θα τελέσει ο μητροπολίτης Καστοριάς κ. Σεραφείμ ενώ θα ακολουθήσει απονομή τιμητικών και αναμνηστικών πλακετών.

Η εκδήλωση θα κλείσει με τον πυρρίχιο χορό Σέρρα. Θα ακολουθήσει Ποντιακό γλέντι με τον Στάθη Νικολαΐδη στον αύλειο χώρο του Δημοτικού σχολείου.

“Το χρυσόμαλλον Ποστ”: Παρουσίαση στην Ποντιακή διάλεκτο του κόμιξ μαθητών στο Κιλκίς

“Το χρυσόμαλλον Ποστ”: Παρουσίαση στην Ποντιακή διάλεκτο του κόμιξ μαθητών στο Κιλκίς
“Το χρυσόμαλλον Ποστ”: Παρουσίαση στην Ποντιακή διάλεκτο του κόμιξ μαθητών στο Κιλκίς

Εδώ και λίγο καιρό ξεκίνησε και βρίσκεται σε εξέλιξη η προετοιμασία στο εργαστήριο ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) Κιλκίς για την εκδήλωση παρουσίασης της εικονογραφημένης και γραμμένης στην Ποντιακή διάλεκτο έκδοσης (κόμιξ) μαθητών και εκπαιδευτικών του σχολείου με τίτλο “Το χρυσόμαλλον Ποστ” που βραβεύθηκε από την διεύθυνση πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Σερρών το τμήμα εκπαιδευτικής ραδιοτηλεόρασης και ψηφιακών μέσων του υπουργείου παιδείας και το υπουργείο εθνικής αμύνης.

Στο πλαίσιο αυτής της προετοιμασίας εντασσόταν και η συνάντηση της διευθύντριας του ΕΕΕΕΚ Κιλκίς Ελένης Τεχλικίδου με την μητροπολιτική περιφέρειαρχη Θεσσαλονίκης και oλυμπιονίκη Βούλα Πατουλιδου.

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε ιδιαιτέρως “ζεστή” ατμόσφαιρα στο γραφείο της κ. Πατουλίδου η οποία και απεδέχθη πρόσκληση της κ. Τεχλικίδου, όχι απλώς να δώσει το “παρούσα” στην εκδήλωση, αλλά και να έχει ενεργό συμμετοχή στην παρουσίαση ως άριστη γνώστης της ποντιακής διαλέκτου.

Επί πλέον απένειμε εύσημα για το περιεχόμενο της έκδοσης επικροτώντας την βράβευσή της.

Η εκδήλωση παρουσίασης του “Χρυσόμαλλου Ποστ” αναμένεται να ορισθεί για τα μέσα με τέλη Νοεμβρίου αμέσως μετά την επίσημη τελετή βράβευσης την διοργάνωση της οποίας υποστηρίζει ο πανελλήνιος σύνδεσμος Ποντίων εκπαιδευτικών και η οποία έχει ήδη προγραμματισθεί για την Παρασκευή 8.11.19 στην αίθουσα τελετών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Πηγή: Μαχητής

Συγκίνηση στα αποκαλυπτήρια του μνημείου Γενοκτονίας στο Μεσόβουνο

Συγκίνηση στα αποκαλυπτήρια του μνημείου Γενοκτονίας στο Μεσόβουνο
Συγκίνηση στα αποκαλυπτήρια του μνημείου Γενοκτονίας στο Μεσόβουνο 

της Μαίρης Κεσκιλίδου

Δάκρυσαν οι θεατές που την Πέμπτη το βράδυ στο Υπαίθριο Αμφιθέατρο του Μεσοβούνου, παρακολούθησαν την παράσταση «Δεν λησμονώ πατρίδα μου», ένα έργο, βασισμένο σε μαρτυρίες των προσφύγων από τη Σεβάστεια του Πόντου, που υπέστησαν τα πάνδεινα από τους Τούρκους, εγκαταλείποντας βίαια τις πατρογονικές τους Εστίες, για να ανοίξουν το νέο κεφάλαιο ζωής στο Μεσόβουνο.


Νωρίτερα έγιναν τα αποκαλυπτήρια του μνημείου, αφιερωμένο στη Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού, με το γλυπτό από γρανίτη, να απεικονίζει την παλαιά άμαξα, που μετέφερε, μαζί με τα λιγοστά υπάρχοντα των προσφύγων, και την καμπάνα της εκκλησίας του χωριού.

Η εκπομπή της ΕΡΤ3 "Κυριακή στο χωριό" με αφιέρωμα στον Ποντιακό Ελληνισμό (Video)

Η εκπομπή της ΕΡΤ3 "Κυριακή στο χωριό" με αφιέρωμα στον Ποντιακό Ελληνισμό
Η εκπομπή της ΕΡΤ3 "Κυριακή στο χωριό" με αφιέρωμα στον Ποντιακό Ελληνισμό

Η εκπομπή της ΕΡΤ3 "Κυριακή στο χωριό" την Κυριακή 19 Μαΐου 2019, ταξίδεψε, στον εύφορο κάμπο της Ημαθίας, σ’ ένα χωριό που αποτέλεσε κομβικό σημείο κατά το παρελθόν, το Μακροχώρι.

Πρόσφυγες με καταγωγή από την Νικομήδεια, τον Πόντο και την Ανατολία, αύξησαν κατά πολύ τον ντόπιο πληθυσμό και με τα ήθη και έθιμα που έφεραν, έδωσαν άλλο χρώμα στην καθημερινότητα των κατοίκων.

Οι θεατές με το οδοιπορικό της ΕΡΤ3 θα βιώσουν την προετοιμασία της νύφης όπως γινόταν στην περιοχή του Ακ Νταγ Μαντέν, συνοδεία μουσικής με παραδοσιακά ποντιακά εδέσματα.

Η εκπομπή κλείνει χαρακτηριστικούς Ποντιακούς χορούς υπό τον ήχο του νταουλιού και της λύρας, αφού οι μνήμες ζωντανές, εξακολουθούν να υπάρχουν και να ζουν μέσα μας.

«Ψαθύρια»: Ποντιακά εδέσματα έφτιαξαν τα μικρά παιδιά στο Θρυλόριο


«Ψαθύρια»: Ποντιακά εδέσματα έφτιαξαν τα μικρά παιδιά στο Θρυλόριο
«Ψαθύρια»: Ποντιακά εδέσματα έφτιαξαν τα μικρά παιδιά στο Θρυλόριο

Μικροί μάγειρες έγιναν τα παιδιά του Θρυλορίου τη Δευτέρα 15 Ιουλίου, στην εκδήλωση Παιδικής Γαστρονομίας που διοργανώθηκε στο πλαίσιο των εορτών «Παρακάθ’ κι Αροθυμίας». Τόσο ανυπόμονα να συμμετάσχουν ήταν μάλιστα τα παιδιά, που ήρθαν πριν από τους μεγάλους, και τους βοήθησαν να οργανώσουν τον χώρο για να συμμετάσχουν, σημείωσε η πρόεδρος του Συλλόγου κ. Χρύσα Μαυρίδου.

Αυτή είναι η τέταρτη χρονιά που διοργανώνουν την παιδική γαστρονομία, η οποία πλέον έχει γίνει θεσμός, με το κάλεσμα στους γονείς για να φέρουν τα παιδιά τους, ώστε να δημιουργήσουν γευστικά βιώματα να έχει αποτέλεσμα, όπως απέδειξε η προσέλευση.

Φέτος τα παιδιά έκαναν νόστιμα «Ψαθύρια», δηλαδή άνοιξαν φύλλο, και έβαλαν μέσα τυρί ή ζάχαρη, και το έκαναν στριφογυριστό, δίνοντάς το στους μεγάλους για να το τηγανίσουν.

«Ψαθύρια»: Ποντιακά εδέσματα έφτιαξαν τα μικρά παιδιά στο Θρυλόριο

Βέβαια κανονικά η συνταγή απαιτεί τα Ψαθύρια να γίνουν επάνω στο σάτσ’ όμως δεν έχουν τέτοιες υποδομές για αυτό χρησιμοποίησαν το τηγάνι για να γευτούν μετά οι μικροί το παρασκεύασμά τους, και να μάθουν πόσο νόστιμο είναι όταν το έχεις δημιουργήσει εσύ.

Τα παιδιά πάντοτε χαίρονται να δημιουργούν, σημείωσε η κ. Μαυρίδου, για αυτό και παροτρύνουν να δίνονται και από τους γονείς οι ευκαιρίες στα παιδιά να παίρνουν πρωτοβουλίες και να δημιουργούν από μόνα τους.

Η χαρά της δημιουργίας ειδικά για τα παιδιά, είναι κάτι ιδιαίτερο, όταν μάλιστα πλάθουν το ζυμαράκι τα ίδια, αλλά και το γεμίζουν.

«Ψαθύρια»: Ποντιακά εδέσματα έφτιαξαν τα μικρά παιδιά στο Θρυλόριο

«Ο στόχος είναι να δημιουργήσουμε γευστικά βιώματα στα παιδιά, γιατί κακά τα ψέματα, η σύγχρονη κουζίνα δεν περιέχει παραδοσιακές γεύσεις» ανέφερε, για αυτό άλλωστε και εκτός των άλλων δράσεων των συλλόγων, πηγαίνουν και στη γευσιγνωσία, γιατί έτσι τα παιδιά θα δοκιμάσουν και θα αγαπήσουν αυτές τις γεύσεις, αλλά θα αγαπήσουν αυτές τις γεύσεις και οι γονείς, ώστε να μπουν στη διαδικασία να παρασκευάσουν τα παραδοσιακά φαγητά μαζί τους με στόχο να εξασφαλιστεί το μέλλον της Ποντιακής και γενικότερα της παραδοσιακής κουζίνας.

Άλλωστε έχουν διαπιστώσει πως και με τους Αρμένιους και τους Ασσύριους, αλλά και με τους Καππαδόκες και τους Θρακιώτες υπάρχουν πολλά κοινά γευστικά στοιχεία και υλικά.

Έτσι λοιπόν, όπως σημείωσε η κ. Μαυρίδου, βάζοντας τα παιδιά να γευτούν, να νοστιμευτούν και να ζητήσουν από τους γονείς να μαγειρέψουν μαζί, θα κερδηθεί το στοίχημα και η παραδοσιακή κουζίνα θα συνεχίσει να υπάρχει στο σύγχρονο τραπέζι.

Παρασκευή 19 Ιουλίου 2019

Τριήμερο δράσης και δρώμενων για τον Σύλλογο Ποντίων Λαυρίου «Ο Μιθριδάτης»

Τριήμερο δράσης και δρώμενων για τον Σύλλογο Ποντίων Λαυρίου «Ο Μιθριδάτης»
Τριήμερο δράσης και δρώμενων για τον Σύλλογο Ποντίων Λαυρίου «Ο Μιθριδάτης»

Ο Σύλλογος Ποντίων Λαυρίου «Ο Μιθριδάτης» συμμετέχει στο φεστιβάλ του Δήμου Λαυρεωτικής "ΘΟΡΙΚΙΑ 2019" με ένα τριήμερο εκδηλώσεων από την Παρασκευή 19 έως και την Κυριακή 21 Ιουλίου 2019.

Την Παρασκευή 19 Ιουλίου 2019, παρουσιάζει στις 8:45 μ.μ. εκδήλωση με τίτλο "Το χρονολόγιο της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου και τη Νομική αυτονόμηση του όρου το 1948".

Παράθεση του Ιστορικού της Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού, πλαισιωμένη από οπτικοακουστικό υλικό, ανάγνωση μαρτυριών και παραδοσιακά άσματα του Πόντου. Ειδική μνεία στον νομικό Raphael Lemkin, θεμελιωτή του όρου «Γενοκτονία».

Επιμέλεια - παρουσίαση: Ένωση Ποντιακής Νεολαίας Αττικής.

Ενορχήστρωση μουσικών έργων και Διεύθυνση ορχήστρας: Θεόδωρος Γ. Λεμπέσης. Συνοδεύει ορχήστρα μουσικής δωματίου.

Το Σάββατο 20 Ιουλίου 2019 παρουσιάζει στις 8:45 μ.μ. εκδήλωση με τίτλο «Αχ! Πατρίδα μ’ - Πατρίδα μ’» με δρώμενο για την Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου του Ηλία Τ. Υφαντίδη.

Την Κυριακή 21 Ιουλίου 2019, στις 8:45 μ.μ., κλείνει το τριήμερο εκδηλώσεων με το δρώμενο «...και συνεχίζουμε!», του Ηλία Τ. Υφαντίδη.

Έναν αιώνα μετά από την δεύτερη και σκληρότερη φάση της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου και είμαστε εδώ! και συνεχίζουμε! Πατώντας τον πόδα μας στη γη και με το βλέμμα μας ψηλά στον ουρανό ατενίζουμε το μέλλον, νουθετώντας και προσκαλώντας τις επόμενες γενιές να σταθούν στο ύψος τους! Κρατώντας σφιχτά και ουσιαστικά ο ένας το χέρι του άλλου, αφηνόμαστε στη ρίζα μας και στο κάλεσμα της Ιστορίας!

Την Αγία Μαρίνα τίμησε ο Σύλλογος Ποντίων Θρυλορίου «Η Κερασούντα και το Γαρς»

Την Αγία Μαρίνα τίμησε ο Σύλλογος Ποντίων Θρυλορίου «Η Κερασούντα και το Γαρς»
Την Αγία Μαρίνα τίμησε ο Σύλλογος Ποντίων Θρυλορίου «Η Κερασούντα και το Γαρς» 

Με πανηγυρικό Εσπερινό στο εξωκλήσι της Αγίας Μαρίνας, όπου πραγματοποιήθηκε φεστιβάλ παραδοσιακών χορών με τη συμμετοχή χορευτικών συγκροτημάτων, τίμησε το Θρυλόριο την Αγία Μαρίνα, το βράδυ της Τρίτης 16 Ιουλίου.

Όπως κάθε χρόνο, πολύς κόσμος συγκεντρώθηκε στο εξωκλήσι για να τιμήσει τη χάρη της Αγίας, σε ένα πολύ όμορφο περιβάλλον.

Στο χώρο χόρεψαν χορευτικά τμήματα από το Σύλλογο της Αιγείρου, από τον Σύλλογο της Καστοριάς, που ταξίδεψε για να συμμετάσχει στις εκδηλώσεις, αλλά και τα παιδιά του συλλόγου, που ομόρφυναν την βραδιά.

Την Αγία Μαρίνα τίμησε ο Σύλλογος Ποντίων Θρυλορίου «Η Κερασούντα και το Γαρς»

Εκεί τα μέλη του Πολιτιστικού Συλλόγου Θρυλορίου «Η Κερασούντα και το Γαρς» ετοίμασαν και προσέφεραν, όπως κάθε χρόνο, το παραδοσιακό χασίλ ενώ η βραδιά συνεχίστηκε στην πλατεία του Θρυλορίου, όπου πραγματοποιήθηκε μια παραδοσιακή ποντιακή βραδιά με καταξιωμένους πόντιους καλλιτέχνες, με το γλέντι να συνεχίζεται μέχρι το πρωί.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η προσέλευση των προσκυνητών συνεχίστηκε και το πρωί της Τετάρτης, ανήμερα της γιορτής, στο εξωκλήσι όπου άναψαν ένα κεράκι και τίμησαν την Αγία Μαρίνα.